Huhhuh mitä myllyä täällä oikein pyöritetään. Mistä sitä ensinnäkään aloittaisi.
Joku voisi aloittaa ensin kertomalla tyhmälle, että kuka tuon "lausunnon" Ollista on edes antanut? Itse ymmärsin sen olevan joku ihmeen "account executive":
You have to remember that this was written by a Panthers’ account executive who was trying to appease fans upset by the trade.
Eli siis voidaanko muka syyttä itse Panthersin organisaatiota tälläisistä kommenteista? Tuo juttu näyttää mielestäni enemmän siltä, että Phoenixin oma "Coyote Corner" on poiminut jonkun kommentin jostain ja kertonut muille, että se olisi joku koko organisaation lausunto? Tosiaan itse en tuota lähdettä täysin ymmärtänyt tuosta, mutta tekstin sävy oli sellaiseen viittaava.
Korjatkaa joku kieli-ihminen minua, jos olen hukassa.
Unohdetaanpa hetkeksi kaikki ylimääräinen huhumylly sunmuut ja kommentoidaanpa treidiä hieman. Kovana fanina minunkin ensimmäiset reaktioni treidiin olivat tyyliä:"Mitä v--!? Eikö muka tuon parempaa muka saanut!?" Todennäköisesti johtui siitä, että yliarvioin hieman Jokisen arvon kuultuani eri huhuja, joissa mainittiin mm. Spezzaa, Zherdeviä ja Sedinejä. Mutta miettikääpä nyt. OJ oli toki erinomainen pelaaja, mutta alla heikoin kausi vähään aikaan, sysisurkea plusmiinustilasto, sekä mies oli itse ilmoittanut halunsa lähteä joukkueesta. Se varmasti laskee huomattavasti miehen markkina-arvoa. Ainoa mikä oikeastaan enää jäi ihmetyttämään oli se, että miksei JM saanut puristettua 1. kierroksen varausta. Tosin sekään ei enää vaivaa sillä kakkosvarauksella saimme Colby Robakin jota veikkailtiin jo ensimmäisellekin kierrokselle.
Mitä enemmän aikaa kului ja ehdin pureskella vaihtoa, sitä paremmalta se alkoi hiljalleen näyttää - kummallekin osapuolelle. Nyt Floridalla on kasassa jo divisioonan kirkkaasti paras puolustus, sekä myös agressiivinen sellainen. Viime vuonna oli omanpään kanssa ongelmana ettei saatu kiekkoa tarpeeksi nopeasti omasta päädystä pois. Ballard on tässä asiassa loistava, on mahtava pommittaja, sekä kaikinpuolin erittäin hyvä pakki - ja vielä on paljon potentiaalia parempaan. Boynton pystyy hyvin pelaamaan 3-4 pakkina. Toki hyökkäyksessä on nyt aika iso aukko, mutta ei kai kukaan tästä keskustelusta ole nin höntti että luulee, että joukkue on tässä? Edessä on free agent- jakso, josta luultavasti tullaan hankkimaan vahvistusta hyökkäykseen. On tietysti mahdollista, että mitään ei tehdä ja silloin olisikin oikeus olla vihainen ja haukkua joukkuetta surkeaksi. Myös pitää muistaa semmoinen seikka, että Floridalla on monia nuoria pelaajia valmiina ottamaan taas yhden askeleen eteenpäin ja entistä isomman roolin. Sen lisäksi Matthiaksella ja Frolikilla on ensi kaudella mahdollisuudet tehdä sama, kuin Cogliano ja Gagner Edmontonissa. Tämän treidin ei siis ollut tarkotus parantaa joukkuetta juuri sillä hetkellä mitenkään häkellyttävästi, vaan antaa tilaa nuorille pelaajille, sekä budjetissa tilaa hyökkääjävahvistuksille.
Katsotaan sitten free agent- jakson jälkeen millainen joukkue on kasassa. Jos joukkue näyttää edelleen tältä niin olen teidän mukana haukkumassa organisaatiota ja GM Martinia, mutta siihen asti täytyy vain malttaa odottaa mitä tapahtuu.
Sitten tähän Bouwmeester tapaukseen: Ensinnäkin thefourthperiod.com on yksi kovimmista sivustoista keksimään asioita. Heillä on ihmeellinen kyky piilottaa artikkeleistaan ja huhuistaan sanat: "En ole kuullut mitään konkreettista, mutta luulen että...". Kysykääpä joku joskus huviksenne sivustolta ja vaikkapa itseltänne, että mistähän TFP oikein kuulee kaikki huhunsa? Joko ei mistään, tai sitten joltain toiselta huhuttajalta. He tykkäävät värittää tarinoita ilmoille ja antaa mielenkiintoisia puheenaiheita. Bouwmeesterista on nyt liikkunut samankaltaisia huhuja jo pari vuotta. Voi toki olla, että Bouwmeester ei oikeasti halua pelata Floridassa, mutta TFP:n sanomana siitä ei kannata liikaa välittää.
Bouwmeesteristä itsestään sen verran, että mies on toki yksi parhaista ikäisistään pakeista koko änärissä. En mielelläni haluaisi hänen lähtevän, mutta enpä minä kuolisi vaikka mies lähtisikin. Jos ei häntä saada monivuotiseen sopimukseen niin siinä tapauksessa mielummin vaihdetaan pois, sillä vuoden päästä hän olisi UFA ja silloin emme enää saisi hänestä mitään.
Jos suostuu monivuotiseen paperiin niin hienoa, mutta jos ei niin otetaan varaukset ja/tai hyökkääjä vahvistuksia ja palkataan vapaista agenteista Redden. Big deal. Ei Jay kuitenkaan mitenkään täysin korvaamaton ole. Huippuhyvä, muttei mikään täysin korvaamaton.
Sen verran vielä vapaista markkinoista, että nyt alkaa Panttereilla olla ainakin tilaa capissa, kun todennäköisesti vielä ainakin Stumpel ostetaan ulos. Lisäksi salary cap nousee jälleen ensi kaudeksi niin ainakin on tilaa parillekkin huippuvahvistukselle nimenomaan hyökkäykseen. Pakisto on jo tällä hetkellä erittäin kova, kunhan saataisiin vielä JBolle, tai hätä tapauksessa Reddenille yms. pelaajalle sopimus.
Ehkä tekstissäni voi olla ripaus fanin optimismia, mutta on siinä myös ihan realismiakin. Uskokaa pois.
Kauden alkuun on vielä paljon aikaa.
-L-