"Finnish Flashin" paluu

  • 458 982
  • 1 796

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Snaipperi #16 kirjoitti:
Et taida osatakaan lukea, jota olen kyllä epäillyt jo jonkin aikaa. Sanoin ettei Teemu ole enää ihan siinä samassa lennossa mitä oli vähän aikaa sitten jolloin oli yli pistepeli vauhdissa ja voittoja tuli koko ajan. Nyt tulee maaleja ja pisteitä "vain" noin piste/peli tahtia.

Juu katsos minä olen meistä se joka osaa kirjoittaa. Ei kun enhän minä osaa sitäkään.
Tuosta samasta lennosta, kuin joku aika sitten jaksat jauhaa. Ennen viime yön peliä, jos Teemulla olisi ollut yksi tehty piste enemmän, niin keskiarvoisesti Teemu olisi tehnyt enemmän pisteitä Prongerin loukkaantumisen jälkeen, kuin sitä ennen.
Nyt on sitten tahti tasan piste per peli, mutta maaleja on kuitenkin tullut semmoisella tahdilla, ettei hyytymisestä voi puhua.
Tai sitten jos puhutaan hyytymisestä on se hyvä, että tällä huonollakin jaksolla tulee pisteitä tuolla tahdilla.

Snaipperi #16 kirjoitti:
Enkä sanonut että Sakic tekee kentällä kaiken yksin, vaan että hän on joukkueensa tärkein pelaaja vaikka joukkue onkin ollut nimekäs viime vuosina. Ja kyllä Selännekin paikkansa huomasi Coloradossa vaikka joukkueessa oli paljon tähtiä niin se oli Sakic joka oli joukkueensa nro.1. Mutta se kertoo myös Sakicin aseman Coloradossa kun on joukkueen pitkäikäinen kapteeni ja olihan Teemulla jotain häikkää polven kanssa, vaikka ei koko puolta vuosikymmentä voi siihen piikkiin laittaa. Ja kun puhutaan niistä "yksin pelaamisista" niin muuan Sakic ratkaisi olympiafinaalin kuin suuren tähden täytyykin latomalla 2+1 USA:n reppuun, Teemu ei tainnut pahemmin joukkuettaan kantaa Torinon finaalissa Ruotsia vastaan.

Sakic ei ole ollut joukkueensa tärkein pelaaja, silloin kun joukkue on taistellut the cupista. Ei millään pahalla toki Sakicia kohtaan, arvostan miestä ihan perkeleen paljon. Mutta kyllä se tärkein pelaaja on lähes aina maalinsuulla, ja niin on ollut myös silloin, kun Sakic on jotain voittanut.
Tärkein pelaaja maalivahtia lukuunottamatta toki. Ja erityisen tärkeä juuri sen takia, että pelaa aina parhaat pelinsä tiukoissa paikoissa.

Ja Teemu tosiaan on itse sanonut (en ota kantaa siihen onko totta vai ei), että polvi rupesi haittamaan heti vuosituhannen vaihteen jälkeen.
Löysimpä jopa pikaisella googlettamisella Selänteen siirrosta San Joseen jutun, ja jo siinä kerrottiin jotta polvi vaivasi.
http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/nhl/2001/03/49604
Ihan itse saa päässäsi mietiskellä onko se polvi vaivannut Selännettä oikeasti vai leikisti useamman vuoden ajan.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Joo mutta ihmettelen sitä, että miksi San Jose olisi tehnyt 9milj. taalan sopparin ja myöhemmin Colorado 6 miljoonan pahvin maalintekijän kanssa joka ELÄÄ nopeudellaan ja räjähtävällä startillaan. Miksi nämä eivät olisi keväällä pelien loppumisen jälkeen korjanneet polvea? Tämä minua tässä ihmetyttää, onhan siinä voinut olla jotain pikkuvikaa, mutta eiköhän ne isoimmat vammat olisi korjattu.

Minun mielestä Teemu olisi voinut tehdä muutaman tärkeän maalin enemmän tärkeissä peleissä, mutta se on minun mielipiteeni.

Mutta joka tapauksessa Teemu vain täysi höyry päälle ja Rockhet Richardsit ja SC:t taskuun vaan. Kyllähän niitä isoja maaleja ennättää tekemään vielä, jos paikat kestää. Mutta nyt nopeasti pois chättälemästä että ennättää "el classicoon".
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Snaipperi #16 kirjoitti:
Joo mutta ihmettelen sitä, että miksi San Jose olisi tehnyt 9milj. taalan sopparin ja myöhemmin Colorado 6 miljoonan pahvin maalintekijän kanssa joka ELÄÄ nopeudellaan ja räjähtävällä startillaan. Miksi nämä eivät olisi keväällä pelien loppumisen jälkeen korjanneet polvea? Tämä minua tässä ihmetyttää, onhan siinä voinut olla jotain pikkuvikaa, mutta eiköhän ne isoimmat vammat olisi korjattu.

Noihin kysymyksiin on hyvin vaikea vastata, kun ei tiedä mikä se tilanne on oikeasti ollut. Ehkä se polvi ei haitannut merkittävästi ennen Coloradon kautta. Tai sitten haittaisi, mutta Teemu halusi kuitenkin pelata.
San Jose ei muuten ole tarjonnut Teemulle ikinä 9 miljoonan kausi sopparia.

Snaipperi #16 kirjoitti:
Minun mielestä Teemu olisi voinut tehdä muutaman tärkeän maalin enemmän tärkeissä peleissä, mutta se on minun mielipiteeni.

Totta. Teemu ei kuitenkaan nhl:ssä ole pelannut kuin muutaman kauden joukkueessa, jolla on ollut oikeasti mahdollisuudet menestyä. Coloradon kausi meni vituiksi tunnetuista syistä, eikä San Josessakaan mies ollut ainakaan ekalla kaudella pudotuspelien aikaan kunnossa.
Maajoukkueessa taasen harvemmin on voinut Teemua syytellä, jos tappio on ratkaisupelissä Suomen niskaan tullut.

Toivotaan kuitenkin tälle kaudella semmoista pudotuspeli menestystä, että häviää kerralla kaikki haamut ei voittavasta pelaajasta.
 

Cube

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Ehkä se polvi ei haitannut merkittävästi ennen Coloradon kautta. Tai sitten haittaisi, mutta Teemu halusi kuitenkin pelata.
Taisi pointti olla, että joukkue tuskin tekee kovin mielellään monen miljoonan dollarin sopimuksia pelaajan kanssa ilman perusteellista lääkärintarkastusta. Jos jotain todellista isoa häikkää olisi ollut, niin luulisi sen löytyneen jo ennen Colorado-sopparia? No, enhän minä mikään lääkäri ole ja voin kyllä uskoa, että noita vammoja ei aina ole niin helppo havaita.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Cube kirjoitti:
Taisi pointti olla, että joukkue tuskin tekee kovin mielellään monen miljoonan dollarin sopimuksia pelaajan kanssa ilman perusteellista lääkärintarkastusta. Jos jotain todellista isoa häikkää olisi ollut, niin luulisi sen löytyneen jo ennen Colorado-sopparia? No, enhän minä mikään lääkäri ole ja voin kyllä uskoa, että noita vammoja ei aina ole niin helppo havaita.

Muistaakseni Teemu sanoi että jos menisi "kunnon" leikkaukseen, kausi voisi jäädä sen verran lyhkkäiseksi omalta osalta että katsottiin parhaaksi kokeilla pienempiä operaatioita ja lepoa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Cube kirjoitti:
Taisi pointti olla, että joukkue tuskin tekee kovin mielellään monen miljoonan dollarin sopimuksia pelaajan kanssa ilman perusteellista lääkärintarkastusta. Jos jotain todellista isoa häikkää olisi ollut, niin luulisi sen löytyneen jo ennen Colorado-sopparia? No, enhän minä mikään lääkäri ole ja voin kyllä uskoa, että noita vammoja ei aina ole niin helppo havaita.

No NHL-joukkueilla on kaiken järjen mukaan hyvät ammattilääkärit, että eiköhän ne vammat löydy. Ja polvivaivathan ovat aika yleisiä lätkässä, mutta se siitä. Joo tarkoitin juuri tuolla sopimusjutulla sitä, että luulisi että paikkoja vähän katsellaan ennenkuin miljoonat siirtyvät pelaajan tilille, ainakin jalkapallossa näin on monesti siirrot kariutuneet esim Forsselin Everton siirto.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
gscorer kirjoitti:

Aika paljon tuossa oli puhuttu siitä polvivammasta, joka vahvistaa minun käsitystä Selänteen pidempi aikaisesta vammasta ennen lopullista leikkausta.

Ja olihan tuota polvea tähystetty useamman kerran, ennen Coloradon kautta.

Mahdollistahan se on, että Selänne puhuu täyttä paskaa, mutta itse en siihen oikein usko.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
repe_joke kirjoitti:
Aika paljon tuossa oli puhuttu siitä polvivammasta, joka vahvistaa minun käsitystä Selänteen pidempi aikaisesta vammasta ennen lopullista leikkausta.

Ja olihan tuota polvea tähystetty useamman kerran, ennen Coloradon kautta.

Mahdollistahan se on, että Selänne puhuu täyttä paskaa, mutta itse en siihen oikein usko.

Mitä väliä vaikka puhuisikin, parempi mieli kun nielee kaiken vaan maistelematta =)
 

gscorer

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-kiekko
Anaheimin alltime-records

Vähän päivitystä tilanteeseen.
Pisteet: Kariya 669 - Selänne 633, eroa 36 pistettä.
Maalit : Kariya 300 - Selänne 296, eroa 4 maalia
Syötöt: Kariya 369 - Selänne 337, eroa 32 syöttöä

Reilu piste per peli tahtia saa Teemu takoa jos tällä kaudella meinaa piste-ennätyksen omiin nimiinsä.

Ja on muuten 19 pisteen päässä kaikkien aikojen pistetilaston TOP50:stä.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo vähäinen peliaika on mielestäni aivan ymmärrettävää, sillä joukkue pystyy voittamaan noita pelejä kuormittamatta aivan älyttömästi ykkösketjuaan. Ehkäpä valmentajat haluavatkin säästellä näitä sankareitaan playoff pelejä varten? Lisäksi vastustajat varmasti varjostavat enemmän tuota ketjua kuin alkukaudesta, jolloin pisteiden teko on tietenkin vaikeampaa.

Itse en usko, että Selännettä kovinkaan paljon tuo "maaginen" 100 pisteen raja kiinnostaa, ja sama homma taitaa olla maalipörssin voitolla. Sormusta se Teemu kaipaa, kun on sitä kuitenkin useamman vuoden jo tavoitellut siinä kuitenkaan onnistumatta. Toki hienoa olisi jos se maalipörssin voittokin sieltä tällä kaudella tulisi, mutta enemmän toki liputan Stanley Cupin puolesta. Kyseessä on kuitenkin yksi Suomen historian parhaita jääkiekkoilijoita, joka on luonut pitkän ja menestyksekkään uran NHL:ssä, ja vastaavia tilaisuuksia kuin tämä vuosi ei Teemullakaan varmasti hirveän montaa edessä ole.

Teemulle sormus!
 

Getz-laf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Flyers
Manderville#48 kirjoitti:
Täytyy toivoa, että myös valmentaja arvostaisi Selänteen menestystä maalipörssissä ja antaisi näin ollen jatkossa enemmän peliaikaa.

Noh...Carlyle nauraisi varmaan Selänteen työhuoneestaan pihalle jos pyytäisi; "Hei coach, voitko antaa vähän enemmän peliaikaa kuin sen 16 min. että pääsisin heittämään ainakin yhen byyrin lisään?". Ei änärissä tuijotella mitään maalintekijä-tilastoja, siellä tehdään vain joukkueen eteen se duuni, jos lähdet ajattelemaan omia tilastoja ja pelaamaan omaan pussiin voi äkkiä käydä kylmät. Selänne on niin monta vuotta keikkunut kärjessä tuolla "yksilöitten pörsseissä" että olen varma että haluaisi joukkueen mielummin menestyvän.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
+35 ikäiselle pelaajalle tuommoinen 16 minuutin peliaika on juurikin sopiva. Turha kiristää enempää, kun todennäköisesti alkaa heti peliesityksen taso tippua.
 

ahtikullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Teemu ei pela alivoima. Siinä ensimmäinen suuri tekijä, joka vaikutta noin 3-4 minuttia per peli.

30 maalin miehistä vain Heatley +/- (+20) on sama luokkaa Teemun (+19) kanssa. Muut: Ovechkin -14, Kovalchuk -1, St.Louis +3, Lecavalier +4, Hossa +6 ja Drury +7.
 
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Jokerit, JHT
Toi Manderville ei ole oikein keskustelun tasolla...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Manderville#48 kirjoitti:
Tarkoitin vaan, että kannattaa tosissaan nyt panostaa maalien tekemiseen, koska stanley cupia on niin vaikea voittaa.
Vai että kannattaa nyt panostaa maalien tekemiseen? No tuskin Teemu paikoista tahallaan ainakaan tekemättä jättää, jos sitä meinaat.

Jos ei tälläkään kaudella näin hyvistä asetelmista ja runkkarilupauksista huolimatta voita kannua, Teemun puntti tuskin lepattaa kovin erilailla, syntyy kaudella sitten 40 tai 50 osumaa.

Ja hei, pudotuspeleissä varsinkin kannattaa panostaa siihen scorettamiseen. Tarpeeksi kun Teukka osuu kevään tosipeleissä, cupin voittaminen käy aina vaan helpommaksi.
 

M10

Jäsen
Väsynyt Selänne kirjoitti:
Toi Manderville ei ole oikein keskustelun tasolla...

Sinä se vasta oletkin one-linerillasi.

Uskoisin, että Selännettä peluutetaan tällä hetkellä juuri niitä määriä, mitkä ovat parhaita hänen kannaltaan. Varmasti Randy ja Teemu ovat jutelleet näistä asioista avoimesti. Homma ei Selänteen ja Anaheimin kohdalla vain toimi niin, että Teemulle viisi minuuttia enemmän peliaikaa per ottelu --> Teemulle enemmän maaleja ja Anaheimille enemmän voittoja. Väittäisin Selänteen, Carlylen ja koko Anaheimin sakin tietävän tässä tapauksessa parhaiten, mikä on kellekin parasta. Mistä sitä tietää, vaikka 36-vuotiaan Teemun maalimäärät vähenisivät muutaman minuutin suuremman peliajan ja vaikkapa sen alivoimapelaamisen myötä?

Uskallan myös väittää, että Teemulle olisi sata kertaa kovempi juttu voittaa Stanley Cup, kuin Rocket Richard -pysti, vaikka nuo toki eivät olekaan toistensa pois sulkevia asioita.
 

Nolan

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues ja TPS + Dougie
Manderville#48 kirjoitti:
Siitä huolimatta Selänne jää turhan paljon peliajassa muille kärkimiehille. Tuskin muutkaan maalipörssin kärkimiehet paljoa alivoimaa pelaa, joten kyllä ne muut ihan tasaviisikoinkin enemmän peliaikaa saavat.

Tässä on todella vuorostaan taas kysymys myös siitä että Anaheimilla on neljä kovaa kenttää, jotka kaikki saavat oman aikansa.

Selänne on aina silloin kentällä mahdollisimman paljon kun pelataan ylivoimaa. Temen ase on todella kovaa laatua yv:llä ja tämä on juuri sitä laatuaikaa kun ne pörsät yleensä paukutetaan. Av:lla taas tarvitaan tiukkaa puolustamista sekä sijouttumista ja harvoin kuitenkaa alivoimalla niitä maaleja paukutellaan. St.louis on tässä juuri poikkeus että mies on tilanteessa kuin tilanteessa vaarallinen nopeutensa ansiosta.

Hossa, Leca ja St.Louis pelaavat todellakin paljon. Mutta tässä on taas kysymys siitä ettei kahden kovan kentän jälkeen Atlantalla ja Tampa Baylla ole oikein pelaajia pelaamaan niitä kovia minuutteja. Siksi heidän tähtipelaajat saavat ison kuormituksen. Siis kyllä kuitenkin Tampassa ja Atlantassa sitä syvyyttä löytyy.

Selänne on siis juuri tuolla peliajalla (tasa/yv) tehnyt mielestäni todella kovaa jälkeä. Teemu haluaa sen Cupin ja ainoastaan sitä hän on tullut Anaheimiin hakemaan. Ja hienoa myös että itseluottamus palasi jo viime kaudella hienon kauden jälkeen sekä se on todella komea asia joukkueelle, jos Teme Maurice Rocket Richardin voittaisi. Se olisi siis niin sanottu lisä, Stanleyn lisäksi.

Ei muuta.
 
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Jokerit, JHT
Teemu pelaa sen verran kuin McDonaldin ketju matsissa kentällä käy. Teemu pelaa ylivoimat ja sillä siisti. Peliaika on siihen nähen ihan ok. Teemu pelaa mielestänsä ikäiselleen sopivat minuutit, mutta Teemuhan nyt ei ole aivan samanlainen kuin muut 36-vuotiaat. Erilaisella peluutuksella Selänne pelaisi varmaan samoja minuutteja kuin ne lecavalierit ja st. louisit. Tasainen roolitus Anaheimissa on varmaan yksi tärkeä syy siihen, että palikat ovat loksahtaneet kohdalleen ja, että joukkue on pystynyt napsimaan voittoja tasaisesti. Vielä tuosta palkintohässäkästä. Selänne voittaa maalipörssin, jos Anaheim voittaa runkosarjan. Selänne ja Anaheim menevät käsi kädessä. Stanley Cup tulee Selänteelle, jos niin on tarkoitettu...
 

gscorer

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-kiekko
Tuosta av-pelistä sen verran, että muut esim. Kovalchuk ja Hossa tekevät kauden mittaan monta maalia myös tyhjiin. Anaheim peluuttaa erikoismiehiään tuollaisissa tilanteissa, kun taas joku Hossa tai Kovy kärkkyy kiekon riistoa siniviivan tuntumassa. Ei sillä, että se olisi kovin huono vaihtoehto
 
Viimeksi muokattu:

Raippacoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rod Brindamour, Darren Langdon
gscorer kirjoitti:
Tuosta av-pelistä sen verran, että muut esim. Kovalchuk ja Hossa tekevät kauden mittaan monta maalia myös tyhjiin. Anaheim peluuttaa erikoismiehiään tuollaisissa tilanteissa, kun taas joku Hossa tai Kovy kärkkyy kiekon riistoa siniviivan tuntumassa. Ei sillä, että se olisi kovin huono vaihtoehto

Varsinaisia alivoimamaaleja Kovylla on tasan 0 tältä kaudelta, Hossalla 2. Mikäli tarkoitat näiden pelaajien peluuttamista vastustajan ottaessa ottelun loppupuolella maalivahdin pois, heillä on varmaan edellytykset puolustuspelaamiseenkin. Ei kai olisi muuten mieltä peluuttaa heitä tiukassa tilanteessa jos vain maalinteko kiinnostaa. Maalithan ovat silloin virallisesti tasakentällisin tehtyjä...
 

cosape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Ei varman kay kiistaminen jos sanoo etta Hossa on yksi MVPn karkkyjista. Mies pelaa todella hyvin yli- ja alivoimaa seka on ensimmaisena puolustamassa tasakentallisilla. Ja siksi myos mukana aina kun on mahdollista riippumatta siita montako miesta on kummallakin puolella.

Ilja taas on talla kaudella on puolustuksellisesti kuin uusi mies vaikkakin valilla vahan palailee vanhoihin kuvioihin mukaan. Ja kun nopeus on mita on niin mikapa on vastustajan pakkia pitaessa ja irtokiekkoja odotellessa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
600:sta syötöstä puuttuisi tämän sivun mukaan 19 kpl, mutta mielestäni tuosta puuttuu vielä viime yön Kings-pelin 1+1. Eli 18 syöttöä, ehkä hiukan tulee kiire syöttää ne tällä kaudella, vaikkei se vielä mahdotonta ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös