Fingerpori – oma suosikkisi?

  • 776 369
  • 1 423

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Onko kenelläkään tallessa Hesarissa ollutta Fingerporia jossa ensimmäisessä kuvassa Joosef ryhtymässä hommiin Marian kanssa. Etuveitikka ei kuitenkaan suostunut yhteispeliin, joten Joosef totesi kuuluvasti "Jumalauta!". Kolmannessa kuvassa jumala oli auttamassa, tai paremminkin itse "hommissa".

Saattaa tulla mukavat jälkilöylyt tuosta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Saattaa tulla mukavat jälkilöylyt tuosta.

Joskus mietin onko "tulee herran nimeen"-fraasi jo käytetty sarjassa.

Noin yleisesti melko väsynyt sarjakuva, jonka suosiota en oikein ymmärrä, mutta mikäs siinä, jos joku tykkää.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeksi muokattu:

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun persut aina selittävät kaikkea kohua nostannutta sanomistaan sillä, että oli vitsi vaan, niin eihän kukaan enää usko oikeaa juttua, tässä tapauksessa varoitusta. Niinpä Heimokin vaan tirskuu persun "läpälle".

Edit: Siis tämä ikivanha tarina pojasta, joka huusi aina "susi".
Taisi olla kaikkien aikojen huonoin Fingerpori-strippi. Juttu kaiketi kumpuaa Jarlan persu-antipatioista, mutta tulos oli luokaton.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lukeminen auttaa, voit aloittaa esimerkiksi edeltävistä viesteistä.
No, jos vitsin ymmärtäminen vaatii, että tuntee homoryhmät ja vitsissä viitataan johonkin marginaaliryhmän nimeen, niin olen edelleen sitä mieltä, ettei strippi ole kovin onnistunut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No, jos vitsin ymmärtäminen vaatii, että tuntee homoryhmät ja vitsissä viitataan johonkin marginaaliryhmän nimeen, niin olen edelleen sitä mieltä, ettei strippi ole kovin onnistunut.

Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Sitä vaan tarkoitin, että se vitsi (vaikkakin huono) olisi avautunut lukemalla tämän ketjun kolmanneksi uusimman viestin.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä eilistä. Voisiko joku selittää? Niin ja selittää oikein, kiitos.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin. Jotain tuon suuntaista osasin olettaakin, sissijuusto terminä ei kuitenkaan ollut vieras ;)
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Ehkäpä tämä Wikipedia-artikkeli Itävallan keisarinna "Sissistä" auttaa ymmärtämään stripin. Vitsissä on siis keisarinna "Sissin" mukaan nimetty juustolajike.
No, jos vitsin ymmärtäminen vaatii, että tuntee kuninkaalliset ja vitsissä viitataan johonkin ikivanhaan itävaltalaiseen nimeen, niin olen edelleen sitä mieltä, ettei strippi ole kovin onnistunut.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
No, jos vitsin ymmärtäminen vaatii, että tuntee kuninkaalliset ja vitsissä viitataan johonkin ikivanhaan itävaltalaiseen nimeen, niin olen edelleen sitä mieltä, ettei strippi ole kovin onnistunut.

Jos ei tiedä Sissiä ei ole joko käynyt koulua, pelannut ikinä Trivial Pursuitia tai kovin vanha. Suurin osa Suomen väestöstä on jotain noista kolmesta ja sarjakuvat tehdään suurelle yleisölle.
Hyvä strippi!
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Jos ei tiedä Sissiä ei ole joko käynyt koulua, pelannut ikinä Trivial Pursuitia tai kovin vanha. Suurin osa Suomen väestöstä on jotain noista kolmesta ja sarjakuvat tehdään suurelle yleisölle.
Hyvä strippi!

Käännös nettikielelle: Jonnet ei muista.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, jos vitsin ymmärtäminen vaatii, että tuntee kuninkaalliset ja vitsissä viitataan johonkin ikivanhaan itävaltalaiseen nimeen, niin olen edelleen sitä mieltä, ettei strippi ole kovin onnistunut.
Aika monet hyvät vitsit itse asiassa vaativat lukijalta/kuulijalta jonkinlaista yleissivistystä. Jotkut karhuhomot eivät kuulu yleissivistykseen, mutta Keisarinna Sissi todellakin kuuluu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös