Taisi Kaipainen luvata kuuta taivaalta. Mielenkiintoista tietää miten tuollainen yleensä laitetaan kuntoon? Tässä tapauksessa taitaa tulla kyseeseen myös teltta tai muu vastaava ja kylmäätekevä laite?
Onko jollain faktaa näistä?
Putkistoissa kulkee kylmäainetta (jäähdytysliuosta/glykoolia), joka tässä tapauksessa tosiaan varmaan lasketaan pois linjastosta(?). On mahdollisuus myös jäädyttää glykoli, mutta silloin joudutaan avamaan toki lattiaa pidemmältä. Putket ovat yleensä muovia sekä metallia ja ovat sen muutama senttiä betonilattian pinnasta alhaalla.
Tässä tapauksessa uskoisin marssijärjestyksen olevan se, että;
- Vesi-imureilla kuivatetaan syntynyt lätäkkö, jotta päästään reikään käsiksi
- Betonilattia piikataan siten auki, että päästään helposti käsiksi putken vuotokohtaan
- Jos vuotava putki on muovia, niin vuoto eristetään pannalla tai metalliputken kohdalla helpoin tapa luulisi olevan hitsaus (TIG?)
- Kun vuoto on saatu paikattua, niin linjasto täytetään taas kylmäaineella ja kun kaikki näyttää olevan kohdillaan, niin betonilattia valetaan uudestaan
- Valun ollessa kuiva tehdään pikkuhiljaa uusi jää sulaneeseen kohtaan ja tätä ilmeisesti tässä tapauksessa nyt yön yli hoivataan, jotta se olisi aamusta valmiina