Tarjolla tänään...
...hieman erilaista lähestymistapaa...:
Jokerijoukkue on jäällä alkulämpöjä ottamassa ennen matsia. Filppula haukottelee makoisasti nojaten kaukalon laitaan. Pirulliseksi tunnettu valmentaja Jortikka astelee Filppulan eteen ja kysyy: "Onko herra Filppula väsynyt?" "Kyllä olen herra valmentaja", vastaa Filppula. Jortikka toteaa tähän "No nuoren pelimiehen täytyy levätä".
"Täytyy levätä herra valmentaja" vastaa Filppula sotilaallisesti ja painelee koppiin nokosille...
Joukkueen palattua jäältä Jortsu kysyy Tim Thomasilta kopissa: Mitä maalivahti Thomas tekisi, jos vihollinen ampuisi teitä kohti tuolta vastapuolen siniviivalta? - Minä kuolisin, herra valmentaja!
Alkushow pyörähtää käyntiin ja Raksilan kenttäkuulutus lohkaisee:
"Hyvät naiset ja herrat! Hannu Jortikka ja hänen orkesterinsa Jokerit esittävät tänään jenkan kusessa ollaan, säveltänyt Hjallis Harkimo ja taustaköörinä Matti Virmanen."
Toisen erän lopputiimellyksissä herra Jantunen kaivaa polkkareistaan kännykkänsä, jonka värinäakku täristää kiihkeästi. Jantunen tuumaa vilkaistuaan sen hetkistä tilannetta valotaululta (2-0): "Rauha lähestyy" lukiessaan tyttöystävänsä Rauhan lähettämää tekstaria. Ja samantien rävähtää kotijoukkueen kolmas maali....
Pakaslahti tokaisee siinä vieressä, että mikset vastaa sille? Jantunen tokaisee siihen: "Mitäpä täältä kirjoittaa. Kehumista näissä oloissa ei ole ja moittia ei uskalla!".
Erätauolla Lind komentaa porukkaa: "Joka mies heti syöttämään erän alussa ketjukaverilleen." Tähän tokaisee Dahlman: "Mikäs niille on nyt tullut? Tähän asti ne ovat osanneet itse syödä."
Jortikka katselee touhua epätoivoisena ja uhkaa heittää henkilökohtaisesti jokaista pelaajaa juomapullolla mikäli tahti ei muutu viimeiseen erään ja viskaa äreissään yhden malliksi fläppitaululle.
"Taisi olla varoituslaukaus", sanoi puolustaja Järventie, kun "suutari" kopsahti jalkojen juureen.
Noh, kolmas erä ei tahtia muuta ja kotijoukkue vyöryttää koko rintamalla vaihdosta toiseen. Pelissä oli hetkellinen suvantovaihe, jolloin puolustaja Lehtonen tokaisi että "tarttis ampua pari kunnon lämäriä, vaikka mailat katkeais, ei hellitetä nyt!". Jalonen kuulee Lehtosen sanat ja huikkaa: "uudet mailat maksaa 100e kappale, ei niitä kannata joka lämärin takia katkoa."
"Hetkinen", sanoi Lehtonen ja kaiveli kukkaroaan penkin alta. "Laskin juuri rahani. Antaa tulla kymmenen kappaletta!".
Jortikka ottaa viimeisenä keinona aikalisän ja selostaa kuviot hyökkäysviisikolleen. Lind kuuntelee korvat höröllään, vaan ei meinaa saada selvää. Jortikka kysyy saitteko?
Viisikko luistelu keskiympyrää kohti pillin soidessa, kun Jantunen nykäisi Lindiä hihasta ja sanoi "Alkua en saanut, keskiväli meni sekaisin ja lopusta jotain, mitä sä sille sanoit?".
No se selitti jotain että...: "Olemme matkalla kohti kultamitalia. Mikä on nimeltään se ketju, joka marssii edessä, tulta päin niinsanoakseni vihollisen lähellä?"
Mä tokaisin siihen että "Soittokunta, herra valmentaja..."
Niin päättyi ilta murskaavasti vierailijalle, ja Jortikka alkoi kaivamaan midas-merkkisestä salkustaan uusia lääkkeitä joukkueen herättämiseksi. Seuraavana aamuna Ilmalan harjoitushallilla aamuvoimistelussa:
"Tehdäänpä sitten luvun mukaan, että yksi - kaksi - kolme. Kun minä sanon yksi, teette te asennon. Kun sanon kaksi, te hyppäätte ilmaan ja kun minä sitten sanon kolme, te tulette alas..."