Filmit, sukellukset ja kalastelu 2004-05

• 11 723
  • 84

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Re: Re: Re: Re: Kumpi on syyllinen...

Viestin lähetti Axel K.
BTW, kuka täällä on puhuntut nauttimisesta. Kyse on enemmänkin voittamisesta...
Mitä siinä sitten voitettaisiin jos jääkiekkossa joka toiselta tulisi hipasujen jälkeen kuoleva joutsen? Se ei ainakaan silloin olisi sitä peliä, mistä minä pidän. Mielestäni filmaaminen ei kuulu jääkiekon lajikultturiin.

Raipesta, Ojasesta ja Mäkkäristä ei voi edes puhua samassa lauseessa. Mäkkäri sentään on vielä kunnossa. Kaksi ensimmäistä voivat alkaa varailemaan paikkoja vanhainkodeista ja senioriliigoista.
Aivan, näistä herroista ei voi puhua edes samassa lauseessa. Jannen ja Raipen rinnalla Mäkkäri on Mr Nobody. Nämä jo elämänsä ehtoossa olevat tähdet jaksavat kaudesta toiseen hakata pisteitä paljon, paljon enemmän kuin Mäkkäri.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Toivoisin muiden, itsestäni puhumattakaan, pystyvän keskustelemaan asioista niin että ei olisi merkitystä sillä että minkä joukkueen kannattaja jotakin sanoo. Asiat asioina.

Joudun olemaan täsmälleen TBK:n kanssa samaa mieltä siinä että
1) Voiton eteen ei ole sopivaa tehdä mitä tahansa
2) Sukeltaminen on OKSETTAVAA touhua
3) Mäkiaho on kova sukeltaja
4) JOjanen ja RHelminen ovat kaukana kaukana Mäkiahon edellä kun taidoista puhutaan

Ymmärrän jos joku on kohdista 1 ja 2 eri mieltä. Hänellä on siihen oikeus, itse pidätän itselläni oikeuden olla tätä mieltä.

JHagille tiedoksi että ainakaan minulla ei ole mitään huomauttamista siinä miten McÄri ottaa puhtaat taklaukset vastaan. Flonaldon kanssa olen samaa mieltä siinä että Mäkiahon sukellukset eivät ole sellaisia "huomatkaa perkele nyt että mua kahvataan" vaan sellaisia "tuohon mailaan kun nyt kaadun niin varmaan tulee jäähy". Rakastaisin Mäkiahon pelityyliä jos vain ne sukellukset puuttuisivat.

SaKaRi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Re: Re: Re: Kumpi on syyllinen...

Viestin lähetti Axel K.

Raipesta, Ojasesta ja Mäkkäristä ei voi edes puhua samassa lauseessa. Mäkkäri sentään on vielä kunnossa. Kaksi ensimmäistä voivat alkaa varailemaan paikkoja vanhainkodeista ja senioriliigoista.

Pistepörssi tänään 1.12 2004

53. Ojanen Janne, Tappara 22 7 7 14
56. Helminen Raimo, Ilves 26 5 9 14
109. Mäkiaho Toni, HPK 27 3 7 10

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Twite

Joudun olemaan täsmälleen TBK:n kanssa samaa mieltä siinä että
3) Mäkiaho on kova sukeltaja
Tahdon painottaa, että en tätäkään keskustelua halua yksilöidä joukkueeseen enkä henkilöön, joten en tahdo yksin Mäkkäriä tässä sormella osoitella.

Jerry_Only

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Hyvinkään ahmat
Joukkue joka sukeltaa eniten on ehdottomasti Oulun Kärpät.
Siellä on joka vaihdossa joku kärppäläinen anomassa jäähyä vastustajalle. Erityismaininta Jokiselle, Tenkratille ja Pesoselle.

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kumpi on syyllinen...

Viestin lähetti TBK
Mitä siinä sitten voitettaisiin jos jääkiekkossa joka toiselta tulisi hipasujen jälkeen kuoleva joutsen? Se ei ainakaan silloin olisi sitä peliä, mistä minä pidän. Mielestäni filmaaminen ei kuulu jääkiekon lajikultturiin.

Aivan, näistä herroista ei voi puhua edes samassa lauseessa. Jannen ja Raipen rinnalla Mäkkäri on Mr Nobody. Nämä jo elämänsä ehtoossa olevat tähdet jaksavat kaudesta toiseen hakata pisteitä paljon, paljon enemmän kuin Mäkkäri.

Kuuluuko lajikulttuuriin yletön KAHVAAMINEN? Mielestäni mikään ei ole niin oksettavaa kuin selässä roikkuva satakiloinen (tamperelainen) apina. Tai maila kainalossa vesihiitoa harrastava (jyväskyläläinen) mikkihiiri. Hypätessä tapahtuu ainakin liikettä. Kahvaaminen taas tappaa liikkeen ja taidon. Aika moista tekopyhyyttä ämmitellä sukeltelua, kun muistaa, millaisella sääntöjen rajamailla liikkuneella kiekolla Tappara oman mestaruutensa voitti. Olisvat perkele edes taklanneet...

Itse arvotan pelaajia muidenkin avujen, kuin pisteiden perusteella. Toisaalta en Mäkkäristä pelaajana pidä sen vuoksi, että mies osaa "sukeltaa". Minulle on aivan sama, sukeltaako hän vai ei. Tärkeintä on se, että ajoittain hän pelaa sitä peliä, mistä minä pidän. Ja jostain kumman syystä Mäkkäri on ollut vuosien saatossa yksi suosikkipelaajani.

Missään vaiheessa muuten en verrannut Mäkkärin ja ao. kiekkoikonien taitoja tai pisteitä keskenään. Joku muu sen otti puheeksi.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kumpi on syyllinen...

Viestin lähetti Axel K.
Kuuluuko lajikulttuuriin yletön KAHVAAMINEN? Mielestäni mikään ei ole niin oksettavaa kuin selässä roikkuva satakiloinen (tamperelainen) apina. Tai maila kainalossa vesihiitoa harrastava (jyväskyläläinen) mikkihiiri. Hypätessä tapahtuu ainakin liikettä. Kahvaaminen taas tappaa liikkeen ja taidon. Aika moista tekopyhyyttä ämmitellä sukeltelua, kun muistaa, millaisella sääntöjen rajamailla liikkuneella kiekolla Tappara oman mestaruutensa voitti. Olisvat perkele edes taklanneet...
Mielestäni kahvaaminen on ongelma, joka tulisi pyrkiä kitkemään liigasta. En missään vaiheessa ole puolustellut kahvaamista. Jo ensimmäisessä vietissä mainitsin tarpeesta puuttua kumpaankin. Optimi tilanne olisi mielestäni linja, jossa kahvaamisesta saisi nykyistä herkemmin jäähyn ja filmaamiset vihellettäisiin automaattisesti kakkonen. En usko kahvaamisen vähentyvän yhtään vaikka siitä pienellä filmillä vihellettäisiin nykyistä enemmän jäähyjä. Sen sijaan uskoisin filmaamisen tästä syystä lisääntyvän. Olisimme tilanteessa, missä kahvaaminen jatkuisi entiseen malliin ja pelaajat pommpisivat kuin balleriinat konsanaan. Jos sitä haluat niin ei sitten mitään, siitä vaan. Minä vaan en uskoisi koskaan sellaisesta jääkiekosta tykkäävän.

Jos haluat perustella filmaamisen olevan parempaa siksi, että siinä tapahtuu liikettä, niin ole hyvä, tarjoa lisää näitä kyllä me nauretaan. Muutenkin on erikoista lähteä viemään keskustelua eteenpäin puuttumalla keskustelijan kannattamaan joukkueeseen, varsinkin silloin kun toinen osapuoli ei anna siihen aihetta. Erikoista tuoda esiin keskustelussa katkeroitunut oma näkemys jostain vanhasta tapahtumasta, mikä ei edes liity millään tavalla asiaan. Toisaalta on hauska nähdä miten herne nenässä tuoma paine purkautuu sormien kautta näppäimistölle.

Lätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kumpi on syyllinen...

Viestin lähetti SaKaRi
Pistepörssi tänään 1.12 2004

53. Ojanen Janne, Tappara 22 7 7 14
56. Helminen Raimo, Ilves 26 5 9 14
109. Mäkiaho Toni, HPK 27 3 7 10

Tässä tapauksessa tuskin kannattaa vetää pistepörssiä kehiin, kun äijien roolit kentällä on hieman erilaiset. Mielestäni Mäkiaho on tehnyt tällä kaudella varsin mukavat tehot, eikä kukaan Tappara-fani varmasti Janneltakaan enempää ole odottanut. Raipen tehoihin olen hieman tyytymätön, mutta minkäs teet kun odotukset omia kohtaan on kovat.

Kaikki näistä kavereista ovat kuitenkin sen tyylisiä pelaajia, joita mielelläni katson SM-liigassa niin kauan kuin vain pystyssä pysyvät... Ai niin, eihän Mäkkäri pysy. No joo, joka tapauksessa Raimo on suurin stara, näytti pistepörssi miltä tahansa.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Blääh

Viestin lähetti Axel K.
Mielestäni mikään ei ole niin oksettavaa kuin selässä roikkuva satakiloinen (tamperelainen) apina. Tai maila kainalossa vesihiitoa harrastava (jyväskyläläinen) mikkihiiri.
Viestin lähetti Axel K.
BTW, kuka täällä on puhuntut nauttimisesta. Kyse on enemmänkin voittamisesta...
Valitse nyt hyvä mies joku linja.

Ja on se nyt perkele jos sukeltamista ei saisi arvostella sen takia että kannattaa Tapparaa. Eikä saisi tuomita sukeltamista jos ei samassa lauseessa tuomitse kahvausta? Mikäs tämän ketjun nimi olikaan...?

Dave_Brown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kumpi on syyllinen...

Viestin lähetti Axel K.
Hypätessä tapahtuu ainakin liikettä. Kahvaaminen taas tappaa liikkeen ja taidon.

Tämä on varmasti yksi parhaista. Ei helvetti, kahvit lensi näppäimistölle lukiessa tätä. Todellista allekirjoituskamaa, vaikkapa otsikolla "tamperelaisen (lue tapparalaisen) ja hämeenlinnalaisen jääkiekkoiluun liittyvän arvokeskustelun eri näkökohtia".

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy