Fiilistelyketju

  • 129 171
  • 765

KariJurri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Lukko kannattajan silmin Suomen miesten olympiakulta ei ole mitään Lukon suomenmestaruuteen verrattuna. Varmasti jonkun muun suomalaisen, mutta tarkoitin meidän Lukko kannattajien osalta.
Tulen tähän huutelemaan vähän vieraista pöydistä, mutta samaa huomasin 2019 keväällä itse. Maailmanmestaruus ei tuntunut yhtään miltään, kun takki oli niin tyhjänä Hämeenlinnan torijuhlien jäljiltä.

Oli itse asiassa aika surrealistista seurata kun koko muu Suomi sekosi MM-kullasta, ja itse vaan laittoi television kiinni ja alkoi pakertamaan iltapalaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Oma arvojärjestys on aika selvä:

1. Lukon mestaruus
2. 1995 MM-kulta
3. Olympiakulta
4. Muut maailman mestaruudet

Ironisinta ehkä on, että muistan paremmin 95-joukkueen pelaajat kuin ehkä tämän tuoreen olympiajoukkueen pelaajat. Puhumattakaan 2011 ja 2019 kultajoukkueista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oma arvojärjestys on aika selvä:

1. Lukon mestaruus
2. 1995 MM-kulta
3. Olympiakulta
4. Muut maailman mestaruudet

Ironisinta ehkä on, että muistan paremmin 95-joukkueen pelaajat kuin ehkä tämän tuoreen olympiajoukkueen pelaajat. Puhumattakaan 2011 ja 2019 kultajoukkueista.
Kyllähän nuo muistaa, kun muistaa about ne pelaajien ilmeetkin Karjala-pullojen etiketeissä. Hieno yhteinen keräilytuote isille&pojille, eikä taitaisi enää mennä läpi.
Järjestys minulla sama. Olen leijonien osalta pitänyt kiinni periaatteesta, että tappio ei voi olla suurin saavutus, ja siksi MM95 on minullakin ykkönen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Seura- ja maajoukkueen mestaruuksia on muutenkin hieman epäreilua verrata keskenään. Toinen kestää monta kuukautta + pudotuspelit päälle ja toinen kestää kaksi viikkoa.

Omasta mielestä on selviö, että ihan jokaiselle kannattajalle se seurajoukkueen mestaruus on isompi ja tunteellisempi asia mitä maajoukkueen mestaruus. Joka muuta väittää, niin auttamatta valehtelee.

Se ei kuitenkaan ole pois Suomen maajoukkueen mestaruuksista, tai tarkoittaisi etteikö niitä pitäisi juhlia koko sydämellä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Itsellä kiilaa kyllä 88 kakkospaikalle. Punakoneen voitto viimeisessä pelissä ja pari Lukkopelaajaakin mukana(Myllys ja Torkki).

Nämä kisat kiekollisesti surkeat, sillä kapea kaukalo olisi vaatinut änärimiehet mukaan. Nyt vähän sellaista nyhjäystä ja viittinyt katsoa kuin Suomen pelejä.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Kyllä pystyy, eikä tarkoitus ollut vähätellä olympiavoiton merkitystä, vaan kuvata Lukon mestaruuden tuoman fiiliksen suuruutta.

Täytyy muistaa, että Suomessa on valtavasti ihmisiä, joita sarjakiekkoilu ei niin kiinnosta ja maajoukkue on ykkösjuttu. Jollekin kiuruvetiselle tämä on elämän merkittävin päivä penkkiurheilijana, koska kosketus seurajoukkueeseen puuttuu, mutta en usko, että sellainenkaan kokee tätä yhtä suurena tunnemyrskynä kuin me viime toukokuun 11:nnen päivän.

Maajoukkueen voitto havainnollistaa siis hyvin, miten iso juttu Lukon mestaruus itselleni oli. Toukokuussa oli vaikeaa keskittyä töihin ja otin töistä vapaata mestaruuden jälkeiseksi päiväksi, mutta tämä tulee käsiteltyä tänään ja huomenna on ihan tavallinen maanantai.

Kai mä silti illemmalla pienen punssin otan.
Tämä!

Vilpittömästi tosi iloinen historiallisesta olympiakullasta eikä se ole keltään pois, että fiiliksen osalta

Äijänsuo 11.5.2021 > Helsingin Kauppatori 20.2.2022

...ja isolla erolla. Tämä siitäkin huolimatta, että etäkannattajalle viime kevään juhlat välittyivät kotiin virallisten tiedotusvälineiden ja somen kautta... ja seuraava päivä meni tottakai töiden osalta plörinäksi.

Olympiakisat ovat tosiaan olleet aina iso juttu harvempaan asutulle osalle Suomea. Luonnollisesti, koska olympiahistoriamme on menestyksen osalta ollut paljolti pohjoismaisilla hiihtolajeilla ryyditetty, ja ne menestyneet ovat usein olleet niitä maalaiskylien kasvattamia. Onnellinen olen niiden elämänsä ehtoopuolella olevien pihtiputaan mummojen puolesta, jotka ovat viiden renkaan kisoja nähneet ja kuulleet 1960-luvulta lähtien, välillä karvaitakin tappioita kokien, ja tänään saavat keitellä mitalikahvit juhlistaakseen peräti 26:a mitalistia samalla kerralla. Huomenna omat ajatukset ovat varmasti jo Lukon tilanteessa: kuinka tästä koronaryppäästä on toivuttu ja koska päästään pelamaan kaikilla sylintereillä. Alkais jo!
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Itselle tunteikkaimmat jääkiekkomuistot:

1. Lukon mestaruus 2021
2. MM 95
3. Lukon hopea 88
4. Lukon pronssi 94
5. Suomen Olympia- ja MM-voitot.

Kyllä tuo aamun peli tuli katsottua ja pelin jälkeen telkkari kiinni ja aamupalaa tekemään. Hieno voitto mutta olisi ollut paljon parempi, jos NHL-pelaajat olisi ollut mukana. Silloin Olympiakulta olisi noussut tuonne kolmossijalle.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sattumalta kaksi pelaajaa muistan tuosta 2011 joukkueesta hyvin. Toinen on maalivahti ja toinen on kiekollinen pakki.
Sama. Ja yhtä hyvin muistan kaksi pelaajaa -95 joukkueesta, toinen oli niinikään maalivahti ja toinen erittäin luotettava pakki.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Kyllähän nuo muistaa, kun muistaa about ne pelaajien ilmeetkin Karjala-pullojen etiketeissä. Hieno yhteinen keräilytuote isille&pojille, eikä taitaisi enää mennä läpi.
Järjestys minulla sama. Olen leijonien osalta pitänyt kiinni periaatteesta, että tappio ei voi olla suurin saavutus, ja siksi MM95 on minullakin ykkönen.
Ai hitto nää etiketit. Kaikki löytyy. Kiitos Isä että otit osaa talkoisiin
 

Potkulauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viime toukokuusta tähän päivään asti on muuten tapahtunut yllättävän paljon positiivisia asioita varsinkin Lukon kannalta. Suomen mestaruus, Danforthin NHL-sopimus sekä Danforthin MM-kulta, Kikon Olympiapronssi ja tietysti myös Suomen Olympiakulta. Onhan nää kaikki nyt pirun hienoja asioita!
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ei minua kyllä hetkauttanut tämä olympiavoitto suuntaan eikä toiseen. Voitettiin MM-kultaa olympiajäillä.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Höpöhöpö, ihmeellistä negailua. Menee ihan samaan kastiin kuin porilaisten nillitys koronamestaruudesta.
Negailun voin hyvillä mielin hyväksyä, mutta höpöhöpöä en. Mielipiteillä on se hienous, että ne eivät himmennä näitä edellä mainittuja mestaruuksia kuin sen mielipiteen omistajan mielessä.

Voisin tähän myös argumentoida miksi mielipiteeni näistä kisoista on tämä, mutta eiköhän kaikki sen ymmärrä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Negailun voin hyvillä mielin hyväksyä, mutta höpöhöpöä en. Mielipiteillä on se hienous, että ne eivät himmennä näitä edellä mainittuja mestaruuksia kuin sen mielipiteen omistajan mielessä.

Voisin tähän myös argumentoida miksi mielipiteeni näistä kisoista on tämä, mutta eiköhän kaikki sen ymmärrä.
"Fiilistelyketju" on vaan ehkä vähän outo paikka ilmaista se mielipide.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ei minua kyllä hetkauttanut tämä olympiavoitto suuntaan eikä toiseen. Voitettiin MM-kultaa olympiajäillä.
Sama vika itselläni. En jaksanut edes herätä finaalia katsomaan ja maalitkin katsoin vasta kympin uutisista. Ja kaikkein eniten tässä harmittaa se, että Suomella olisi oikeasti ollut nyt parhaassa iässä oleva, kilpailukykyinen joukkue laittaa jalkeille. Seuraavissa kisoissa sitten osa näistä pelaajista on jo yli kolmekymppisiä. En vain osaa arvostaa kisoja, joissa ei lähtökohtaisesti pelaa parhaat pelaajat.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sama vika itselläni. En jaksanut edes herätä finaalia katsomaan ja maalitkin katsoin vasta kympin uutisista. Ja kaikkein eniten tässä harmittaa se, että Suomella olisi oikeasti ollut nyt parhaassa iässä oleva, kilpailukykyinen joukkue laittaa jalkeille. Seuraavissa kisoissa sitten osa näistä pelaajista on jo yli kolmekymppisiä. En vain osaa arvostaa kisoja, joissa ei lähtökohtaisesti pelaa parhaat pelaajat.
Siellä oli kuitenkin parhaat saatavilla olevat Koheloa myöten, mitä ei ikinä Skodaan saa.
Ihan vitun iso kunnioitus tätä kultaa kohtaan.
Ei kai se nyt saatana pelaajien vika ole jos Bettman päättää toimia noin.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei minua kyllä hetkauttanut tämä olympiavoitto suuntaan eikä toiseen. Voitettiin MM-kultaa olympiajäillä.

Tämä. Ei tätä olympiavoittoa voi edes mainita samassa lauseessa monien muiden maajoukkueen saavutusten rinnalla. Jos muuta väittää, niin ei välitä kiekollisesta tasosta tai valehtelee itselleen. Nää oli huonompitasoisemmat kuin yhdetkään MM-kisat aikoihin. Mulla menee world cup 2004 ja Torino 2006 helposti edelle.

Mutta jos mukana olisi ollut NHL-äijät niin en usko, että olisi mennyt itselläni Lukon mestaruuden edelle fiiliksessä. Lukon mestaruudest alkoi tulla pakkomielle.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Siellä oli kuitenkin parhaat saatavilla olevat Koheloa myöten, mitä ei ikinä Skodaan saa.
Ihan vitun iso kunnioitus tätä kultaa kohtaan.
Ei kai se nyt saatana pelaajien vika ole jos Bettman päättää toimia noin.
Ei se pelaajien vika ole. Ja sanotaanko että tällä kertaa jopa Bettman on harvinaisen syytön asioiden tilaan. Minkä tälle voi, harmittaa kun parhaat ei pelaa ja jälleen vietiin tältä Suomen kovimmalta kärjeltä mahdollisuus testata tasonsa muita kovimpia vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Arvostan olympiakultaa yhtä paljon kuin Lukon mestaruutta. Mutta tunne on vain murto-osa viimekeväisestä. Eilisaamuna katsoin finaalin lomakohteen majapaikan telkkarista ja 5 min pelin jälkeen olin jo sukset jalassa ladulla. Toukokuussa en olisi tunninkaan päästä vielä pystynyt tärinältä edes kengännauhoja solmimaan.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Siellä oli kuitenkin parhaat saatavilla olevat Koheloa myöten, mitä ei ikinä Skodaan saa.
Ihan vitun iso kunnioitus tätä kultaa kohtaan.
Ei kai se nyt saatana pelaajien vika ole jos Bettman päättää toimia noin.
Skodassa sentään on mukana ainakin osa NHL-pelaajista ja he ovat jokaisessa joukkueessa johtavia pelaajia. Tämä oli jotain MM-kisojen ja EHTn välimaastosta tämä Olympialainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös