FIFA-sarja

  • 313 076
  • 1 319

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, itse ostin vähä aika sitten Robbenin 650k ja nyt menee sen 800k.

Samanlaisia mullakin, mutta halvemmissa pelaajissa. Ehkä rajuin on Bayern Münchenin David Alaban kohdalla. Ostin kyseisen pelaajan kolme päivää sitten 59 000 coinsilla. Arvo nyt? 90 000 coinsia. Kolmessa päivässä tuollainen kevyt 31 000 coinsin nousu arvossa.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Jos täällä on Xbox ONE pelaajia joita nappaa online pro club pelaaminen, niin tekaisin joukkueen joka on tarkoitettu lähinnä Jatkoajan jäsenille. Nimikin on mielikuvituksellinen FC Jatkoaika.

Mikäli mielit jengiin mukaan niin laita allekirjoittaneelle yksityisviestiä ja laitan kutsua tulemaan. Kerro myös mitä paikkaa mieluiten pelaat. Itse pelaan mieluiten kärkeä/hyökkäävää keskikenttää, mutta myös pakkina häslääminen käy. Kokemuksella ja osaamisella ei ole mitään merkitystä, kaikki pääsevät mukaan. Jos kiinnostuneita tulee tarpeeksi niin avataan sitten oma foorumi joukkueelle, jossa pelien sopiminen yms käy kätevämmin.
 

Juna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kokeilin kavereiden kehotuksesta tuota FUTia, ja se vaikuttaakin aika hauskalta pelimuodolta. Vaikka pienenä miinuksena se, että koko ajan joutuu pelaamaan samanlaisia rostereita vastaan (Sturridge, Aguero ym). Reilu viikko on nyt kuitenkin tahkottu kohtuullisen aktiivisesti ja joukkue päätti juuri vitosdivarikautensa railakkaisiin nousujuhliin. Tähän mennessä nousu on tullut joka kauden päätteeksi, mutta tällä materiaalilla ja vajavaisilla pelitaidoilla on kohta tultava seinä vastaan.

Jatkaisin kuitenkin mielummin tällä nykyisellä joukkueella, kun ostaisin uusia staroja. Onko kellään tietoa, miten noita omia pelaajia voi parantaa? Katoin, että joistakin pelaajista oli tehty alkuperäisarvoa parempia. Lisäksi joku ammattilainen voi halutessaan kertoa, että mitä hyötyä on noista erikoisrooleista, esim hawker tai gladiator. Ja vaikuttaako managerin hommaaminen mitään, vai onko se vaan hifistelyä?
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
@Juna en ole todellakaan ammattilainen mutta tiedän sen, että omia pelaajia ei oikein voi parantaa. Treeniboostit ovat voimassa yhden ottelun, nämä erikoisroolit taasen nostavat hiukan tiettyjä osa-alueita, mutta oman otannan mukaan todella vähän. Itsellä on koko squad Serie A:sta joten päädyin manageriin samasta puulaakista, nostaisi todennäköisesti kemiaa jossei se jo olisi valmiiksi 100.

Jatketaan kyselyä, pelaako tätä futtia oikeasti yli 90% pelaajista rahalla? Tiedän, että tämä on tehty EA:n toimesta pay-to-win tyyliin, mutta kyllähän se nyppii kun 10-divarista asti vastassa kammottavan hyviä joukkueita, äskeisessä matsissa vaatimattomasti kaikki vastustajan pelaajat El Classicon avausmiehiä (Neymar, Suarez, Bale, Iniesta, Kroos jne.). Yksilöiden tasoero ratkaisi ottelun, ei tuossa vaan pysy Chiellini perässä kun Bale&Neymar tulee +90 pacearvolla ohi. Silloin tällöin on mukava sentään saada pelata sellaisia jengejä vastaan mitä ei ole kasattu luottokortin avulla mutta kyllä näitä pacehuoraajia vastaan pelaamisessa menee maku äkkiä. Oma tiimi on vaihtopelaajineen n. 50k arvoinen, vastustajan starting 11 järjestään 4-6 milliä.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Taas pienen tauon jälkeen tein paluun Fifaan ja aloitin Careerin West Hamilla. Siihen se sitten jäikin kun Chelseat rupesi kaatumaan 7-0 lukemin. Professional tasolla siis pelasin. Ja kun koitin World Classilla niin Aston Villat sunmuut häntäpään jengit alkoivat vedellä tikitakaa keskialueella ja pelit olivat 0-0 tai 1-1 nyhjäyksiä pelistä toiseen. Ja itse sain sen 2-5 paikkaa rakennettua.

Eli tarvitsisi saada professionalin ja world classin välimuoto. Varmaan jotain slidereitä pitäisi vaihdella, mutta mitä kannattaisi vaihtaa. Jos jollakin tarjota hyviä asetuksia niin olisin kiitollinen, pelitkin maistuisi muulta kuin puulta.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli tarvitsisi saada professionalin ja world classin välimuoto. Varmaan jotain slidereitä pitäisi vaihdella, mutta mitä kannattaisi vaihtaa. Jos jollakin tarjota hyviä asetuksia niin olisin kiitollinen, pelitkin maistuisi muulta kuin puulta.

Eipä noihin oikein auta kun kokeilu. Netti on pullollaan erilaisia versioita, joten kokeile muutamaa ja muokkaile sitten sitä mukaa mieleiseksi. Oma pelityyli vaikuttaa noissa niin paljon, että toisella "loistavaa futista" oleva voi olla toisessa huonompi kuin normisliderit.

Ehdottomasti kuitenkin kannattaa slidereita säädellä, oletuksilla tuo peli ei ole ihan parhaimmillaan tietokonetta vastaan..
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko joku Online Seasonsia pelaava huomannut, että pelinopeutta ja vetojen voimakkuuksia olisi jotenkin nostettu? Aika järkyttävää ravaamista, ja jollain keskikentän jyrillä voi vetää kauheita pommeja 30 metristä.. Ei tuo muistaakseni vielä pari viikkoa sitten tuollaista ollut.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko joku Online Seasonsia pelaava huomannut, että pelinopeutta ja vetojen voimakkuuksia olisi jotenkin nostettu? Aika järkyttävää ravaamista, ja jollain keskikentän jyrillä voi vetää kauheita pommeja 30 metristä.. Ei tuo muistaakseni vielä pari viikkoa sitten tuollaista ollut.
Itse en seasonsia ole pelannut, mutta siitä on kuulemma tehty samaa pacehuorausta mitä FUT on. Futisfoorumilla porukka aika käärmeissään.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onko joku Online Seasonsia pelaava huomannut, että pelinopeutta ja vetojen voimakkuuksia olisi jotenkin nostettu? Aika järkyttävää ravaamista, ja jollain keskikentän jyrillä voi vetää kauheita pommeja 30 metristä.. Ei tuo muistaakseni vielä pari viikkoa sitten tuollaista ollut.
Kyllä ja nykyään maalivahdit jähmettyvät kun pallo käy tolpissa. Pari maalia jo tullut itselle tai vastustajalle niin, että pallo pomppii rimasta takaisin ja vaikka vetää suoraan molkea päin niin se vain tuijottelee kun pallo liruu maaliin.
 
Kävin eilen tämän pelin poistamassa kaupasta ja kylkeen jäi vielä uusi pleikkari. Onko amatöörille mitään tipsejä peliin? Meinasin viedä takaisin kauppaa koko vehkeen kun pallo ei pysy jalassa ja potkut menee maalin yli ohi ja yli? No kai se siitä pelaamalla.

Nimimerkki: ekaonlinepelitukkaan0-8
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Minä ja Kirves Yksi sana: Harjoittele mm. siinä harjoittelumoodissa joka pelissä on. Lisäksi suosittelen katsomaan EA:n virallisen Youtube-kanavan neuvovia videoita mm. maalinteosta, puolustamisesta ja vapareista. Itsekin olen pelistä vielä täysin kujalla, mutta oppinut nyt hiljalleen edes jotenkin pelaamaan ja ehkä enää en häviä pelejä 10-0 ja 12-0 onlinessa.

Pahin virhe mitkä vähemmän pelaavat tekee, on se että vetävät "ihan täysiä" kun järki sanoo että se = kova veto. Tuolloin pallo lentää lähes aina yli ja ohi maalista, ellei vetäjän vetoarvo ole tyyliin 95...
 

Ribals

Jäsen
Neymar on ihan huikee! Skill movit yhdistettynä nopeuteen ja ketteryyteen, niin on boxin sisällä ihan pitelemätön! Aina mennään pakista ohi oikealta tai vasemmalta.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
@Minä ja Kirves Onlinessa 95% porukasta pelaa aika lailla samalla sapluunalla, reilu parikymmentä matsia onlinessa niin oppii hieman ennakoimaan vastustajan liikkeitä. On todella suuri apu, että osaat olla oikealla syöttölinjalla, blokkaat laukauksen oikeaan aikaan, tiedät milloin tulee läpisyötön yritys jne. Toinen vinkki puolustamiseen, jätä se L2/LT rauhaan, jos vastustaja ei yritä ohijuoksua. Odota iskun paikkaa kärsivällisesti, pelaa maalin ja miehen välissä niin lähellä pallollista, että voit paikan tullen riistää pallon, mutta kuitenkin niin kaukana, että kerkeät reagoida jos vastustaja yrittää jotain kevätjuhlaliikettä ohi päästäkseen. Itse olin ekoissa onlinematseissa aivan kuutamolla, taisi mennä n. 10 peliä ennenkuin sain tehtyä ekan online-maalini. Nyt kuitenkin (futin puolella) on alkanut onlinessa kulkemaan ja voittoja tulee niukasti enemmän kuin tappioita. Tämän pelin oppii ainoastaan pelaamalla!

Kun peruspeli on kunnossa ja haluat oppia jotain tiettyä osa-aluetta (kulmat, vaparit jne.) niin youtubessa on kasapäin videoita aiheesta. Paljon katsleukertoja kertoo yleensä laadukkaasta videosta.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Joo, tosiaan vastustajia oppii lukemaan aika hyvin kun onlinessa pelailee. Heitä pystyy myös pakottamaan tekemään tietyn liikkeen jolloinka oikein tehtynä on mahdollisuus riistää pallo.

Yksi tällainen esimerkki on kun vastustaja juoksee laidassa, jos olet hiukan hänen edellään, anna hänen juosta rauhassa sivuviivaa pitkin ja sitten lähde hiukan kohti viivaa. Tämän jälkeen hänen ei auta muu kuin kääntyä omiin tai kääntyä keskelle, josta sitten ympyrää napauttamalla riistän pallon.

Toinen palkitseva puolustussuoritus itellä on yleensä kulman jälkeiset vastustajan vastahyökkäykset. Kun huomaan että vastustaja saa pallon ja ottaa pitkän kosketuksen kohti hyökkäysaluetta, tai muuten vain juoksee kovaa kohti maaliani (tässä vaiheessa vielä omalla 16boksin ulkopuolellaan), olen jo vaihtanut pelaajaa keskialueen puolustavaan pelaajaan ja ravaan täyttä häkää vastustajaa päin. Tosin kun tämä feilaa, löytyy pallo joskus (usein) omasta verkosta.

Tällaine pieni päivitys omasta puolustuspelaamisesta, joskaan tosta nyt mitään selvää saa.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yksi hyvä vinkki puolustamisessa on, ettet lähde linjasta topparilla ryntäämään vastustajan pallollista kohti, vaan laitat koneen ohjaaman pelaajan prässäämään (R1:llä) ja samalla itse yrität peittää mahdolliset syöttösuunnat. Kärsivällisyys ja syöttölinjojen peitto/ennakointi on kaiken a ja o.
Hyökätessä kannattaa pyrkiä olemaan mahdollisimman vähän ennalta-arvattava, eli älä hyökkää jatkuvasti samalla kaavalla ja tee ratkaisuja, joita vastustajasi ei osaa odottaa. Tietysti helppo näin sanoa mutta kuten sanottu, pelaamalla oppii parhaiten!
 
Viimeksi muokattu:

A Siente

Jäsen
Tuo ettei lähde pakeilla ryntäämään on äärimmäisen tärkeää. Kannattaa prässätä hyökkääjillä omalla hyökkäysalueella (tällöin voi ryntäillä kohti ja saada painetta aikaan), keskikenttäpelaajilla keskikentällä (ei kannata enää ryntäillä, vaan peittää niitä syöttölinjoja ja antaa painetta) ja jos siitä vastustaja viel pääsee ohi, niin omilla puolustajilla pakittaa ja odottaa vastustajan virhettä tai sopivaa paikkaa iskeä. Tietenkään ei ihan omalle maaliviivalle pidä pakitella, mutta sen verran ettei vastustaja saa laitettua sitä pystysyöttöä. Ennakointi on kaiken a ja o, sen oppii kunhan pelaa muutaman pelin. Kannattaa ohjailla niitä kauempana oleviakin pelaajia.

Hyökkäyksessä tosiaan yllättävät ratkaisut ovat monesti myrkkyä. Nopeat syötöt ja ei mieti liikaa mitä tekee. Joskus on ihan ok antaa se yksi syöttö taaksekkin, kunhan se menee varmasti omille. Kannattaa kuitenkin vältellä liiallista syöttelyä. Nopeus on monesti valttia online peleissä. Ja jos ei muuta keksi / ole mahdollista tehdä, niin se korkea pystysyöttö on hyvä ratkaisu, joko suoraan, keskelle tai toiselle puolelle.

No ei tuosta varmaan hirveästi hyötyä ollut kyl kenellekkään, mutta itsellä toimii. Pelaamallahan sitä oppii.
 
Kiitos vinkeistä! Tosiaan puolustaminen on vaikeaa ainakin minulle ja tuossa tuli pari ponttia josta aion ottaa onkeeni kyllä. Harmi kun en ole töiltäni ehtinyt vielä oikein pelaamaan muutakuin alle 10 peliä mutta eiköhän se tästä rupea toimimaan! Mitä tämä L2 napista tapahtuva jockey tarkoittaa? Pelaaja vain laukkaa vai mitä?

Itse pelistä olen kyllä tykännyt sen mitä olen ehtinyt pelaamaan. Suosittelen.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pelaavatko ihmiset täällä eniten mitä pelimuotoa onlinessa? Itse kyllästyin todella nopeasti FUTin kökköihin pakoista tuleviin pelaajiin ja siirryin pelaamaan edellisen FIFAn tapaan Seasonsia . Itse olen tykännyt siitä ja vielä ollaan matkalla ylöspäin (div 3 tällä hetkellä)..
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pelaavatko ihmiset täällä eniten mitä pelimuotoa onlinessa? Itse kyllästyin todella nopeasti FUTin kökköihin pakoista tuleviin pelaajiin ja siirryin pelaamaan edellisen FIFAn tapaan Seasonsia . Itse olen tykännyt siitä ja vielä ollaan matkalla ylöspäin (div 3 tällä hetkellä)..

Täällä myös pelataan Seasonia, FUT:iin en koske ennen kuin EA laskee tuota pelinopeutta edes siedettävälle tasolle. Epäilen kyllä tätä, kai se sitten enemmistön mielestä on "viihdyttävää" kun sama paska jatkuu vuodesta toiseen. Ideanahan FUT on loistava, sitä en kiellä.
Seasonsissa ollaan menty 1.divarissa pidemmän aikaa, pokaaliin tarvitsisi 23p, mikä on vielä saamatta. Tuo vaatii tosin aikalailla nappiin mennyttä kautta, vastustajien taso sen verran kova.

Parhaimmillaanhan FIFA on kavereiden kanssa, kun saa säätää sliderit mieleisekseen ja ottaa siinä samassa vähän ohrapirtelöä. Parasta viikonloppuviihdettä.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Seasons on kyllä mukavaa kun voi vaihdella joukkuetta millä pelaa ja en hirveästi näitä "pacehuoraajia" ole nähnyt. Pelit lähes kokoajan hyviä ja parempi voittaa lähes aina, tosin kuin FUT:issa.

Leverkusen, Wolfsburg ja Arsenal sopivat itselle kuin nenä päähän ja maajoukkueista Mexico ja Sveitsi useimmiten käytössä. Lazio on myös kova, juuri eilen lähdin Laziolla tiukassa 0-0 tilanteessa 2.puoliskolle, mutta lopulta voitin pelin 6-0. Candreva ja Keita todella hyviä laitureita.

Itse ainakin suosittelen lähtemään FUT:sta ja siirtymään Seasonsien puolelle. Kummasti vitutus pelien jälkeen laskenut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös