FIFA 15: PS4-Liiga (Kausi #2)

  • 14 810
  • 254

Barney

Jäsen
Ensimmäinen peli Lyonia vastaan oli hyvä (vaikka Guzan menikin hörppäämään lopussa), mutta toisesta pelistä ei voi sanoa samaa. Vastustajan jokainen hyökkäys päättyi läpisyöttöön (yleensä L1+kolmio). Mietin vain, että eikö tuo sodi vähän noita herrasmiessääntöjä vastaan, jos peli näyttää samalta kuin FUTissa konsanaan? Itse olen pyrkinyt tässä turnauksessa pelaamaan vähän realistisempaa jalkapalloa, ja olen yrittänyt välttää läpisyötön käyttöä, koska sehän on tunnetusti pelin pahin epäkohta. Eihän noihin läpisyöttöihin voi mitään tarkkaa rajoitusta laittaa, mutta jos niitä saa käyttää niin paljon kuin sielu sietää, niin syö kyllä aika nopeasti mielenkiinnon tästä turnauksesta. Läpisyöttöjen takia itse mm. lopetin FUTin pelaamiseen, joten voi olla aika tuskainen lopputurnaus tiedossa, jos muutkin niitä viljelee, koska joku ronvlaar jää kuin tikku paskaan.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ensimmäinen peli Lyonia vastaan oli hyvä (vaikka Guzan menikin hörppäämään lopussa), mutta toisesta pelistä ei voi sanoa samaa. Vastustajan jokainen hyökkäys päättyi läpisyöttöön (yleensä L1+kolmio). Mietin vain, että eikö tuo sodi vähän noita herrasmiessääntöjä vastaan, jos peli näyttää samalta kuin FUTissa konsanaan? Itse olen pyrkinyt tässä turnauksessa pelaamaan vähän realistisempaa jalkapalloa, ja olen yrittänyt välttää läpisyötön käyttöä, koska sehän on tunnetusti pelin pahin epäkohta. Eihän noihin läpisyöttöihin voi mitään tarkkaa rajoitusta laittaa, mutta jos niitä saa käyttää niin paljon kuin sielu sietää, niin syö kyllä aika nopeasti mielenkiinnon tästä turnauksesta. Läpisyöttöjen takia itse mm. lopetin FUTin pelaamiseen, joten voi olla aika tuskainen lopputurnaus tiedossa, jos muutkin niitä viljelee, koska joku ronvlaar jää kuin tikku paskaan.

Noita tulkinnanvaraisia juttuja en halunnut herrasmiessääntöihin laittaa, koska mielestäni siitä olisi tullut vain turhaa hämmennystä ja sekavuutta. Nyt säännöt on selkeät kaikille. Oma kantani tuohon läpisyöttöasiaan on, että kukin pelaa tyylillään, ei mua ainakaan se haittaa, jos joku heittää koko ajan L1 + kolmiota. Helppo ne on pois puolustaa, jos vastustaja jatkuvasti ja ennalta-arvattavasti niitä viljelee.

E: Tottakai siis kannustan porukkaa pelaamaan realistisesti yms, mutta vaikeaa noihin (lähinnä läpisyötöt ja pacehuoraus) on puuttua selkeästi.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen peli Lyonia vastaan oli hyvä (vaikka Guzan menikin hörppäämään lopussa), mutta toisesta pelistä ei voi sanoa samaa. Vastustajan jokainen hyökkäys päättyi läpisyöttöön (yleensä L1+kolmio). Mietin vain, että eikö tuo sodi vähän noita herrasmiessääntöjä vastaan, jos peli näyttää samalta kuin FUTissa konsanaan? Itse olen pyrkinyt tässä turnauksessa pelaamaan vähän realistisempaa jalkapalloa, ja olen yrittänyt välttää läpisyötön käyttöä, koska sehän on tunnetusti pelin pahin epäkohta. Eihän noihin läpisyöttöihin voi mitään tarkkaa rajoitusta laittaa, mutta jos niitä saa käyttää niin paljon kuin sielu sietää, niin syö kyllä aika nopeasti mielenkiinnon tästä turnauksesta. Läpisyöttöjen takia itse mm. lopetin FUTin pelaamiseen, joten voi olla aika tuskainen lopputurnaus tiedossa, jos muutkin niitä viljelee, koska joku ronvlaar jää kuin tikku paskaan.

Allekirjoitan osittain kyllä sanomasi. Tiedän, että etenkin tappiolle jäädessäni noita läpisyöttöjä alkaa jonkin verran tulemaan. Toki olen myös itsekin yrittänyt pelata hieman erilaista futista, kuin esimerkiksi Ultimaten puolella tulee pelattua. Pahoittelut jos pelaamiseni tuntui pelkästään linjan taakse pelaamiselta, yritän vähentää sitä.
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
QPR - Lyon 3-1, koko toinen puoliaika vajaalla mutta silti onnistuttiin voitto kairaamaan. Hyvä matsi, tosin multa aikamoista puolustustaistoa 45 minuuttia.

1-0 Vargas
2-0 Austin
2-1 Lacazzette
3-1 Vargas
 
QPR-Lyon 3-1
Vargas 11' 49'
Austin 13'
Lacazette 20'

Luulin, että tuo Dunnen joulukortti kääntäisi pelin Lyonille. Lacazette täräytti sitten pilkulta rimaan ja Vargas laittoi heti toisen puoliajan alkuun 3-1. Melkein tiesin siinä kohtaa tämän pelin olevan tässä. Puskin vain päätäni Ärrien puolustukseen ja Green oli hyvä maalillaan. Hyvin kyllä puolustit vajaalla, ei löytynyt keinoja päästä paikoille.
 

Jurnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noniin, vapaapäivä eli Sporting (Apinalol) pääsee aloittamaan kivisen taipaleensa kohti jumbosijaa. Pelivalmiudessa tästä hetkestä eteenpäin, luultavasti alkuiltaan asti.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Shakhtar - Sporting 2-1
Joao Mario 0-1
Bernard 1-1
Fernando 2-1

Olipas tuskainen matsi, lisäajalla sitten Fernando ratkaisi 3p Shakhtarille.
 

Jurnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
FC Shaktar - Sporting CP 2-1

Oli mun kautta aikain ensimmäinen FIFA Online-ottelu, tulos oikein siedettävä siihen nähden. Muuten aikalailla hakemista oli.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sporting - Shakhtar 0-4
Costa
Bernard
Srna
Teixeira

Kiitoksia Jurnu matseista, hyvin taistelit! Ensimmäisiksi online-otteluiksi oikein hyvää pelaamista!
 

Kafrom

Jäsen
Southampton - Sporting 5-2

17' Joao Mario
21' Long
25' Elia
31' Wanyama
38' Carrillo
57' Tadic
66' Mane

Kiitos viihdyttävästä pelistä! Täytyy kyllä sanoa, että ei tee näiden pelien jälkeen paljon mieli painaa kusista FUTia, niin paljon parempia pelejä tämän liigan puolella. Varsinkin oma pelityyli sopii tähän Slow-futikseen paljon paremmin.
 

Jurnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Southampton - Sporting 5-2

Kunnon räkämaalilla ensin johtoon, jonka jälkeen numerot käänty ihan oikein päin.
 

Kafrom

Jäsen
Southampton - Shakhtar 1-5

7' Luiz Adriano
19' Luiz Adriano
24' A.Teixeira
31' Luiz Adriano
80' A.Teixeira
83' S.Mane

Kiitokset pelistä, Soton kaatui tällä kertaa ensimmäisen puoliajan hobbytason puolustukseen ja Shakhtar rankaisi armottomasti. Pahimpaan paikkaan sattui puolustuksen huono peli :D
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitoksia vaan! Ensimmäinen 45 min tosiaan melkoista ilotulitusta ja viimeistely oli kohdillaan. Toinen puoliaika olikin sitten tasaista ja tarkempaa pelaamista
 
Viimeksi muokattu:

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Shakhtar - CSKA 3-4
1-0 Teixeira
1-1 Musa
2-1 Srna
2-2 Musa
3-2 Teixeira
3-3 Musa
3-4 Berezutskiy

Sieltä se ensimmäinen tappio sitten tuli... Oma peli, varsinkin puolustus täyttä paskaa. CSKA viimeisteli Musan johdolla tehokkaasti ja voitti ansaitusti. Kiitos pelistä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös