Viestin lähetti vlad
Entäpä jos asioimassa on heikon kirjoitustaidon omaava lapsi, kuinka hän ilmaisee tällaisessa tapausessa erityistoiveensa (koneellakaan kirjoittamalla)? Vai olisiko sittenkin parempi, että tällaisen automaatinkin kautta saisi otettua puhetyhteyden henkilökuntaan, jolle voisi sitten kertoa näistä erityistoiveista, jos listalta ei haluamaansa erityistoivetta (esim. ei suolakurkkua) löydy?
vlad.
Pääsen vasta nyt vastaamaan oltuani seitsemän päivää feminismin uhri.
Mutta sitten itse aiheeseen. Automaatteja voisivat käyttää nimenomaan ne nopeasti asioivat henkilöt. Kaikki heikot voisivat jonottaa siihen yhteen jäljellä olevaan palvelukassaan. Näinhän se pankissakin menee. Jos ei automaattia osaa käyttää, nostakoon rahat tiskiltä. Tai jos ei netistä IFK:n viivakoodilippua osaa ostaa niin menköön hallille jonottamaan. Automaatit ja muu vastaava tietotekniikan lisääminen helpottaa ja nopeutta valtaosan asioimista ja tehostaa samalla yrityksen toimintaa. Erityisryhmät, jotka eivät asioimiseen kykene, asioikoon perinteisesti. Niin ja ainakaan minun nuoruudessani kirjoitustaidottomat pikkulapset eivät olleet ravintoloissa yksinään ilman vanhempiaan, vaan vanhemmat olivat mukana tilaamassa ja maksamassa (McDonald's ei toki ollut Suomessa, mutta anyway)