FC Barcelona 2021–2022

  • 148 158
  • 1 224

Miten FC Barcelonan käy tulevalla kaudella?

  • Voittaa ainakin kaksi pokaalia, suuruuden ajat ovat palaamassa

    Ääniä: 1 4,2%
  • Yksi pokaali tulee, ei juuri päästä viime kaudesta eteenpäin

    Ääniä: 8 33,3%
  • Sinnittelee, mutta ei suurempaa urheilullista menestystä, vaan alaspäin mennään

    Ääniä: 8 33,3%
  • Talouskriisi pakottaa myymään tähdet tammikuussa, ja tulos on sen mukainen

    Ääniä: 1 4,2%
  • Konkkaan menee

    Ääniä: 6 25,0%

  • Äänestäjiä
    24
  • Poll closed .

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
En erityisemmin odota mitään, mutta onhan teoriassa lähtökohdat paremmat kuin pariin vuoteen. Saapa nähdä. Barcelonalla Pique pelikunnossa ja Dest ainakin pari viikkoa sivussa. Hyökkäykseen laitettaneen viime aikoina toimivimmalta näyttänyt kombo Torres-Auba-Dembele.

Benzema ei siis tosiaan pelaa. Tämä saattaa helpottaa kaksikon Araujo-Alves keskittymistä Viniin, myös siksi että pääasiallinen yhteistyökumppani puuttuu. Mutta kyllä siellä kaikkien täytyy edelleen olla hereillä, ettei omissa kolise.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Ei uskaltanut Xavi lopulta laittaa Alvesia Viniciusta vastaan ja ehkä hyvä niin. Araujo avannee tuolla oikealla. Muuten odotettu kokoonpano. Kohta mennään!
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Lähtökohdat kun huomioi, niin on jotenkin todella luottavainen olo illan suhteen.
Eikä ollut syyttä tällä kertaa! Loistava ottelu Barcalta. Real oli ilman Benzemaa kyllä täysin kyvytön ja puolustuskin aivan täydellinen kaaos. Barca olisi voinut tehdä ihan heittämällä 7-8 maalia tänään, mutta maalien lisäksi Auba ja Torres myös tuhlaili. Peli oli alkua lukuunottamatta kyllä täydellisessä kontrollissa. Vieraat otti lopussa jalan pois kaasulta, mutta kotijoukkue oli jo tässä vaiheessa niin lamaantunut, ettei kiriä syntynyt. Melkoinen hauiksen näyttö Xavilta.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
En erityisemmin odota mitään
Tämäkin taktiikka näemmä toimi, kuten Xavin! Siitä Clasico-tappioputki komeasti poikki, ja se perinne jatkuu, että kun homma toimii, niin tehdään sitten neljä. Tiiviisti, tuossa oli jotain samaa kuin takavuosien klassikoissa, jolloin usein (etenkin vieraissa) Real painaa alussa, mutta jos ja kun eivät saa maalia, pallonhallinta kääntyy kymmenen minuutin paikkeilla Barcelonalle (eilen se oli aika tarkkaan 9 min kohdalla) ja siitä sitten alkaa niin paikat kuin maalit tulla sinne toiseen päähän. Tämän kaavan mukaan mentiin ja erilaista siihen aikaan, kun Xavi itse pelasi, verrattuna on lähinnä maalien syntytapa: keskitykset ja nopeat vastaiskut. Jännä erikoisuus muuten tutuhkossa pallonhallinnan tavassa.

Mietitytti kyllä Real. Ovatko tosiaan niin riippuvaisia Benzemasta, että hänen poissaollessaan kukaan ei ihan tuntunut tietävän mitä tehdä, viimeistään kun jäivät tappiolle?

Dembeleltä eilen pari ratkaisevaa onnistumista ekalla jaksolla, joista Auballe ja Araujolle osumat. Näkisin, että ne ratkaisivat pelin, sillä tokalle jaksolle Real lähti sitten nostamaan porukkaa ylemmäs ja siitä heti läpiajo, jonka Torres vielä hukkasi, ja perään kaksi nopeaa maalia lisää riskin kostautumisena. On se Aubakin kyllä jännä. Ei minusta muuten mitenkään erityisesti loista, mutta tekee ainakin yhtä hyökkääjän hommaa hyvin, eli löytää itsensä maalipaikoille ja osuu niistä aika hyvällä prosentilla (vaikka eilen vielä ekan hyvän paikkansa hukkasi). Ja niin vain sitten Clasicossakin tehot 2+1, aikamoista. Jos ei Auba sitten muuten niin paljon näy, niin Torres taas on minusta paras kuva Barcelonan hyökkäyspelin muuttumisesta aiempiin kausiin verrattuna. Paitsi taitava, myös erittäin työteliäs, ja fiksulla tavalla (sekä prässissä että pystyjuoksuissa/tilan etsimisessä kun Barcelonalla on pallo). Auttaa joukkuetta nähdäkseni todella paljon. Ainoa miinus on että vieläkin hukkailee paikkoja turhan paljon, mutta toisaalta kun maalejakin silti tulee kun pääsee paikoille niin usein, niin ei liiaksi voi moittia edes sitä asiaa. Siellä kolmantena sitten alussa mainittu Dembele tuntuu vihdoin löytäneen itseluottamuksensa ja roolin, jossa auttaa joukkuetta eniten. Tuossa nyt hyökkäys, mutta ei voi muitakaan kovin paljoa eilisestä moittia.

Siellä pari muutakin suorista kilpailijoista menetti pisteitä tänä viikonloppuna, joten sarjataulukko sen kuin kaunistuu.

Silti itselle tällä muutaman tunnin reagointiajalla eilisen suurin uutinen on se, että palaa tunne, että Barcelona voi taas kaataa isojakin joukkueita ja sitä myöten ensi kaudella ehkä taas voittaakin jotain tai ainakin olla uskottavasti mukana. (Ja miksipä ei sitä EL:ää voisi ehkä voittaa jo tänä keväänä, katsellaan.) Toivottavasti Koeman katsoi peliä ja ymmärsi jotain, mutta epäilenpä...
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Vielä kun alussa mainitsin Xavin taktiset valinnat, niin joku muukin kuin minä saattoi miettiä kun hän valitsi oikealle Araujon Alvesin sijasta, että onko riski kun se tarkoittaa Eric Garcialle paikkaa topparina. No, ainakin eilen riitti hyvin. Dataa tviitistä:



Ja jätän vain tähän yhden toisen pienen huomion: tuosta Barcelonan hyökkäyksestä puuttuu vielä muuan Ansu Fati, joka saattaa palata jo parin viikon sisällä.
 

Fordél

Jäsen
Todella hieno voitto ja ehjä esitys Barcalta. Xavi vei Ancelottia 100-0. Xavi luotti Barcan vahvuuksiin, Ancelotti yritti jotain ihan käsittämätöntä ja Real oli täysin sekaisin. Paremmalla viimeistelyllä Barca olisi voinut viedä tämän 0-6. Barca on tullut takaisin!

Itse epäilin Xavia, mutta täytyy sanoa, että olin väärässä. Xavi on saanut yllättävän nopeasti kaiken toimimaan ja ilman kovia hankintoja. Tämä voitto antoi varmasti Barcalle ison itseluottamuusboostin ja osoitti viimeistään, että he ovat oikealla tiellä. Vielä kun tohon saadaan muutama täsmävahvistus ja mm. Fati takaisin parhaaseen tikkiinsä niin Barca tullee jo ensi kaudella taistelemaan taas mestaruudesta. Tällä kaudella se tullee jo nousemaan sarjassa kakkoseksi. Uskomaton suoritus, hattu päästä.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Niin, voihan tästä nostella kaikenlaista: Xavin aloituksesta, jolloin vielä mentiin myös melkoisessa loukkaantumiskriisissä, alkaen Barcelona olisi pisteissä nyt Realia edellä ja sitä myöten käsittääkseni johtaisi liigaa samalla aikavälillä (joka sisältää enemmän kierroksia kuin Koemanin aika). Kyllä siinä joku ero näkyy, kun valmentajalla on joku ainakin semijärkevä ajatus siitä, mitä joukkueen yksilöinä ja kokonaisuutena on tarkoitus tehdä - tähän sinänsä odotinkin Xavin ainakin melko hyvin kykenevän - ja kun valmentaja kykenee myös saamaan pelaajat uskomaan ja sitoutumaan siihen suunnitelmaan - missä Xavi on tähän saakka ylittänytkin odotukset.A

Edit: ja toki hankinnoista ainakin Auba, alussa myös Adama, ovat ylittäneet odotukset ja Torres ollut vähintään odotetun hyvä, nämä luonnollisesti auttavat Xavia.

Jotenkin tekee mieli nostaa myös yksi vähän lapsellinen vertailu, mutta menköön nyt tässä kun pitkästä aikaa Clasico voitettu. Eli voi vertailla Vinin toimintaa semi-läpiajossaan puolen tunnin paikkeilla ja Auban toimintaa neljännessä maalissa. Toinen ei edes yritä maalia ja toinen hoitaa sen nätisti. (Jos muuten joskus olisi mahdollista antaa filmistä suora punainen, niin tuo Vinin eilinen suoritus olisi hyvä ehdokas, sen verran härski valinta ja läpinäkyvä suoritus.)
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Kun kulkee, niin kulkee! Xavi on totta tosiaan osoittautunut taktiseksi velhoksi myös penkin takana, eikä vain kentällä. Mm. Tico, Napoli, Bilbao ja Real Madrid ovat kaatuneet todella vakuuttavia ottein lähiviikkoina. Ferran Torresin itsekin nostaisin esille tuosta hyökkäyksestä, äärimmäisen työteliäs kaveri ja tekee lähes kaiken oikein. Viimeistely vähän sakkaa, mutta kyllä se siitä.

Oli muuten hienoa nähdä Xavi huutamassa naama punaisena pelaajilleen 0-4 tilanteessa. Realia vastaan ei pidä ottaa jalkaa kaasulta ja päästää kaunistelemaan numeroita!

Jotenkin tekee mieli nostaa myös yksi vähän lapsellinen vertailu, mutta menköön nyt tässä kun pitkästä aikaa Clasico voitettu. Eli voi vertailla Vinin toimintaa semi-läpiajossaan puolen tunnin paikkeilla ja Auban toimintaa neljännessä maalissa. Toinen ei edes yritä maalia ja toinen hoitaa sen nätisti. (Jos muuten joskus olisi mahdollista antaa filmistä suora punainen, niin tuo Vinin eilinen suoritus olisi hyvä ehdokas, sen verran härski valinta ja läpinäkyvä suoritus.)

Pakko oli kyllä ääneen nauraa, kun Pique käveli viereen leveä hymy naamalla ja nappasi pojan kainaloonsa :D
 

Fordél

Jäsen
Ferran Torresin itsekin nostaisin esille tuosta hyökkäyksestä, äärimmäisen työteliäs kaveri ja tekee lähes kaiken oikein. Viimeistely vähän sakkaa, mutta kyllä se siitä.
Itse olen Ferran Torresin suhteen edelleen skeptinen. Kyllä, tekee lähes kaiken muun oikein paitsi sen asian, johon hänet on hankittu eli tuomaan tehoja. Kun katsotaan miehen uraa taakse päin, hän ei näytä olleen koskaan esimerkiksi mikään kunnon viimeistelijä. Tämä näkyi jo muun muassa Cityssä. No, maajoukkueessa on sentään verkko heilunut ihan ok. Toisaalta ei hän näytä olevan oikein mikään huippusyöttelijäkään. Toki kyseessä on vasta 22-vuotias pelaaja, mutta mun on vaikea nähdä, että Ferran Torres nousisi Barcassakaan tosi hyväksi maalintekijäksi. Lähinnä rotaation kaveri, joka tekee sen noin 10 maalia ja antaa joitain maaliin johtaneita syöttöjä La Liga-kaudessa.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Itse olen Ferran Torresin suhteen edelleen skeptinen. Kyllä, tekee lähes kaiken muun oikein paitsi sen asian, johon hänet on hankittu eli tuomaan tehoja.
I respectfully disagree. Liigatilastot nyt, tuhlailusta huolimatta, 8 pelissä 4+3. EL:n puolella 4 pelissä 1+2. Koko liigakaudelle sama tahti tarkoittaisi, edelleen tuhlailusta huolimatta, noin 20 maalia. Mutta mun pointti aiemmin oli oikeastaan vielä enemmän se, että peliä katsomalla (esim eilistä) huomaa, miten Barcelonan prässi toimii ja palloja riistetään vastustajan puoliskolla ja toisaalta palloa saadaan eteenpäin omalta alueelta hyökkäyskolmannekselle tosi usein Torresin kautta, ja vielä tekee jatkuvasti fiksuja liikkeitä pallottomana rankkarialueen rajalla, tai toisaalta antaa aika hyvällä prosentilla palloa eteenpäin myös siellä kun ei itse ole laukaisupaikassa. Kaikki nämä ovat asioita, jotka näkyvät mun nähdäkseni ihan satavarmasti Barcelonan tekemien maalien määrässä enemmän kuin tuon neljän itse tekemänsä liigamaalin verran. Jos vertaa tehtyjä maaleja per peli ennen joulua ja joulun jälkeen, niin kyllähän siellä ero näkyy, ja väitän että Aubaa suurempi syy eroon on lopulta Ferran Torres. (Toki myös Xavi, tai vaikka Pedri.) Torres on Barcelonalle parempi ja halvempi versio Griezmannista. Eikä edes ole nuo tuhlailut näkyneet juurikaan itseluottamuksessa. Jos vielä parantaa viimeistelyä, niin on ihan maailmanluokan jamppa omaan silmääni.

Ja tosiaan, ikää on vasta 22.
 

Fordél

Jäsen
I respectfully disagree. Liigatilastot nyt, tuhlailusta huolimatta, 8 pelissä 4+3. EL:n puolella 4 pelissä 1+2. Koko liigakaudelle sama tahti tarkoittaisi, edelleen tuhlailusta huolimatta, noin 20 maalia. Mutta mun pointti aiemmin oli oikeastaan vielä enemmän se, että peliä katsomalla (esim eilistä) huomaa, miten Barcelonan prässi toimii ja palloja riistetään vastustajan puoliskolla ja toisaalta palloa saadaan eteenpäin omalta alueelta hyökkäyskolmannekselle tosi usein Torresin kautta, ja vielä tekee jatkuvasti fiksuja liikkeitä pallottomana rankkarialueen rajalla, tai toisaalta antaa aika hyvällä prosentilla palloa eteenpäin myös siellä kun ei itse ole laukaisupaikassa. Kaikki nämä ovat asioita, jotka näkyvät mun nähdäkseni ihan satavarmasti Barcelonan tekemien maalien määrässä enemmän kuin tuon neljän itse tekemänsä liigamaalin verran. Jos vertaa tehtyjä maaleja per peli ennen joulua ja joulun jälkeen, niin kyllähän siellä ero näkyy, ja väitän että Aubaa suurempi syy eroon on lopulta Ferran Torres. (Toki myös Xavi, tai vaikka Pedri.) Torres on Barcelonalle parempi ja halvempi versio Griezmannista. Eikä edes ole nuo tuhlailut näkyneet juurikaan itseluottamuksessa. Jos vielä parantaa viimeistelyä, niin on ihan maailmanluokan jamppa omaan silmääni.

Ja tosiaan, ikää on vasta 22.
Kyllä, kuten kirjoitin, Ferran Torres tekee lähes kaiken muun oikein paitsi ei tuo tehoja (=tee maaleja ja anna maaleihin johtaneita syöttöjä). Eli kyllä, osallistuu syöttökuvioihin, tekee juoksuja ja tiloja, prässää jne. Mutta Ferran Torres ei ole mun silmään tehokas. Hän ei ole esimerkiksi kliininen viimeistelijä. Nämä samat asiat kiinnitti huomiota jo Cityssa, joten siksi ei ihmetytä, että hän tuhlailee paikkoja myös Barcassa.

Saat luonnollisesti olla ihan vapaasti eri mieltä, ja olen mielelläni väärässä. Toivon näin työteliäälle nuorelle pelaajalle kaikkea hyvää. Itse en vain usko, että Ferran Torresista tulee Barcalle tehokasta hyökkääjää, mutta toki kehittyihän esimerkiksi Salahkin tehokkaaksi hyökkääjäksi vasta vähän vanhemmalla iällä.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Tämä riippuu nyt varmaan siitäkin, miten kukakin ymmärtää sanan tehokas. Mulle tulee tämän kauden top5-liigoista mieleen kaiken kaikkiaan noin 5 futaajaa, jolle 0,5 maalia per peli olisi selvä lasku nykyiseen tasoon tai jotenkin huono. Aika moni hyökkääjä uneksii vastaavasta. Ja jos samalla syöttää melkein yhtä paljon maaleja, niin ei se omaan korvaan ihan huonolta kuulosta. Mutta kuten totesin, arvostan itse erittäin korkealle sitä työtä, jonka Torres tekee joukkueen maalinteon eteen muutoin, edellisessä viestissä kuvatuin tavoin. Jos nyt on mennyt huippupaikoista tyyliin joka neljäs sisään, turhan vähän sinänsä, niin jos jossain vaiheessa menisikin puolet, olisi Torres jo kultaisen pallon ehdokas, koska pääsee myös paikoille niin usein. Ilmankin sitä minusta erittäin hyödyllinen pelaaja.

Edit: konkreettisena esimerkkinä, Torresin maalit per minuutti Valjussa ja La Ligassa on käytännössä samat kuin Mbappella Ligue 1:ssä, Mbappella vain aavistuksen parempi (tällä kaudella siis)
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Tämä riippuu nyt varmaan siitäkin, miten kukakin ymmärtää sanan tehokas. Mulle tulee tämän kauden top5-liigoista mieleen kaiken kaikkiaan noin 5 futaajaa, jolle 0,5 maalia per peli olisi selvä lasku nykyiseen tasoon tai jotenkin huono. Aika moni hyökkääjä uneksii vastaavasta. Ja jos samalla syöttää melkein yhtä paljon maaleja, niin ei se omaan korvaan ihan huonolta kuulosta.

Edit: konkreettisena esimerkkinä, Torresin maalit per minuutti Valjussa ja Liigassa on käytännössä samat kuin Mbappella Ligue 1:ssä, Mbappella vain aavistuksen parempi.
Nyt kannattaa muistaa, että tuo 0,5 maalin keskiarvon otos on hyvin pieni. Viime kaudella pelasi Cityssä 24 ottelua, ja niissä syntyi maaleja 0,3 maalin keskiarvolla. Siitä, että tekee kahdeksassa matsissa 0,5 maalia per matsi on vielä pitkä matka siihen, että pelaa tuolla tahdilla koko jausen läpi ja tekee siis sen noin 20 maalia. Palataan tähän, kun meillä parempi otanta Barca-ajasta.

Mutta kuten totesin, arvostan itse erittäin korkealle sitä työtä, jonka Torres tekee joukkueen maalinteon eteen muutoin, edellisessä viestissä kuvatuin tavoin. Jos nyt on mennyt huippupaikoista tyyliin joka neljäs sisään, turhan vähän sinänsä, niin jos jossain vaiheessa menisikin puolet, olisi Torres jo kultaisen pallon ehdokas, koska pääsee myös paikoille niin usein. Ilmankin sitä minusta erittäin hyödyllinen pelaaja.
Kyllä, me kaikki arvostamme tätä kovaa työn tekoa. Futismaailma vaan on täynnä niitä hyökkääjiä, jotka olisivat huippuhyökkääjiä, jos vain tekisivät paikoista maaleja. Maalinteko vaan kun ei ole helppoa. Mutta katsotaan mihin suuntaan Ferran Torresin ura lähtee tästä kehittymään. Barcelona voi olla hänelle tosi hyvä ympäristö nousta ihan absoluuttisella huipulle.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Joillain alkoikin tästä Clasico-juhlasta maju-tauko, tai maju-pelit, mutta toisilla ei. Jos yksi voitto ei riittänyt, tänään voisi olla hyvä mahdollisuus toiseen, sillä Barcelonan naiset kohtaavat Realin CL-puolivälierän ekassa osaottelussa. Jos löytää striimin, niin tässä on mielenkiintoista sekin, että tuomarina on suomalainen eli Lina Lehtovaara. Klo 22 Suomen aikaa.

Maju-tauon jälkeen taas eletäänkin, jälleen kerran, mielenkiintoisia aikoja. Sevillan saavuttaminen vaikutti alkuvuodesta vielä lähes mahdottomalta, nyt se on vuoden 2022 meiningillä jo erittäinkin mahdollista. Ja tauon jälkeen on heti vuorossa keskinäinen Camp Noulla. Siinäpä mahdollisuus. Peliruuhkaa myös pukkaa, kun seuraavien liigapelien välissä on nuo Frankfurt-pelit. Loppukuusta on vastassa kärkipäästä Real Sociedad, joka on kyllä ollut tänä vuonna vähän laskusuunnassa, ja sitten vihdoin ruo rästipeli Rayoa vastaan, niin saadaan sarjataulukkokin selkeämmäksi.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Seuraavaksi sitten Dybala Juvesta?
Hmm, toivottavasti ei. Eikä paikallislehdistössä tällaisia huhuja ole ollutkaan. Tänään sen sijaan molemmat huhuavat Leedsin Raphinhasta, että neuvottelut olisivat jo pitkällä ja ostettaisiin jollain 35 miljoonalla. Tätä en nyt ihan hahmota. Taitava pelaaja toki Leedsissä, mutta onko Barcelonan tasoa? Ja mistä rahat, hyökkääjiähän nyt on? On tässä toki muuttujia, kuten että samaan aikaan huhu on, että Barcelona ei aio maksaa Adaman osto-optiota, ainakaan ellei Wolwes lunasta Trincaota vaihdossa. Voi tämä tietysti liittyä siihenkin, että mitä tehdään tämän kesän (ehkä pienehköllä) taloudellisella liikkumavaralla, jos Haaland ei kertakaikkiaan ole mahdollinen.

Kessie tosiaan myös vahvasti huhuissa. Tämäkin on ehkä aavistuksen jännä, kun keskikentän tilanne on hyvä ja sinne on terrieriosaamistakin kasvamassa Gavin ja Nicon muodossa. Ilmeisesti ilmainen siirto sitten kuitenkin houkuttaa. Barcelonahan alkaa olla näiden erikoisosaaja pikkuhiljaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Hmm, toivottavasti ei. Eikä paikallislehdistössä tällaisia huhuja ole ollutkaan. Tänään sen sijaan molemmat huhuavat Leedsin Raphinhasta, että neuvottelut olisivat jo pitkällä ja ostettaisiin jollain 35 miljoonalla. Tätä en nyt ihan hahmota. Taitava pelaaja toki Leedsissä, mutta onko Barcelonan tasoa? Ja mistä rahat, hyökkääjiähän nyt on? On tässä toki muuttujia, kuten että samaan aikaan huhu on, että Barcelona ei aio maksaa Adaman osto-optiota, ainakaan ellei Wolwes lunasta Trincaota vaihdossa. Voi tämä tietysti liittyä siihenkin, että mitä tehdään tämän kesän (ehkä pienehköllä) taloudellisella liikkumavaralla, jos Haaland ei kertakaikkiaan ole mahdollinen.

Kessie tosiaan myös vahvasti huhuissa. Tämäkin on ehkä aavistuksen jännä, kun keskikentän tilanne on hyvä ja sinne on terrieriosaamistakin kasvamassa Gavin ja Nicon muodossa. Ilmeisesti ilmainen siirto sitten kuitenkin houkuttaa. Barcelonahan alkaa olla näiden erikoisosaaja pikkuhiljaa.
Raphinhan hankinnassa on se mutta, että Leedsin säilyessä Valioliigassa osto-optio on 75 miljoonaa. Leedsin tippuessa 25 miljoonaa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kessie tosiaan myös vahvasti huhuissa. Tämäkin on ehkä aavistuksen jännä, kun keskikentän tilanne on hyvä ja sinne on terrieriosaamistakin kasvamassa Gavin ja Nicon muodossa..
Barca on kyllä aika paksureisistä rosteria kasaamassa.

Mitä itse olen Kessietä nähnyt niin eikö kyseessä ole enemmän sellainen "holding midfielder" kuin varsinainen terrieri? Puolustaa hyvin mutta ei mikään prässääjä. Olikohan viime kaudella kun ManU pelasi Milania vastaan, niin Kessie kyllä pisti silmään Milanin parhaana pelaaja ja todella kamppailuvoimainen pelaaja.

Ei tosiaan ihan tyypillinen Barcelonan hankinta mutta tuo rosteriin, jotain mitä siellä ei ennestään ole ja ihan pelimies kyseessä, joten sinällään ymmärrän hankinnan jos ilmaissiirrolla tulee.

Iso muutos on tapahtunut tämän kauden aikana Barcelonan ympärillä ja ehdottomasti positiivisempaan suuntaan, jopa yllättävän nopeasti kun miettii miten pahalta Koemanin aikana näytti. Toki hommat vasta aluillaan.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Ei sytytä Kessie. Toki epäilykset oli Auban ja Traorenkin kanssa, joten katsotaan nyt mikäli toteutuu. Jos olisi Bartomeu vielä puikoissa, niin pessimistisesti voisi ajatella tämän olevan ensi askel jollekin kultapojan myynnille, jotta Haaland saataisiin väkisin tuotua sisään. No ei nyt maalata piruja seinille. Kaikki muut liikkeet tuntuvat jotenkin vähemmän tärkeältä, kunnes Araujo ja Gavi saatu kiinnitettyä.


Ei tietysti tarkoita mitään, mutta koitetaan kaivaa pieniä positiivisia signaaleja. Araujo oli tykännyt tästä kuvasta IG:n puolella.




 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Raphinhan hankinnassa on se mutta, että Leedsin säilyessä Valioliigassa osto-optio on 75 miljoonaa. Leedsin tippuessa 25 miljoonaa.
Joo, mäkin suhtaudun aika skeptisesti näihin huhuihin joka tapauksessa. Nimi on kylläkin ollut esillä jo joskus aikanaan, joten kiinnostusta ehkä voi olla.
Mitä itse olen Kessietä nähnyt niin eikö kyseessä ole enemmän sellainen "holding midfielder" kuin varsinainen terrieri? Puolustaa hyvin mutta ei mikään prässääjä.
Kiitos, en tosiaan ole mikään Milanin asiantuntija ja vähän hatarilla tiedoilla siis Kessiestäkin. Haettaisiinko tässä nyt sitten ehkä Busille seuraajaa/sijaista, jos joukkoa Nico-Frenkie-Gavi-Pedri halutaan peluuttaa mieluummin keskikentän ylemmillä paikoilla? Riittäisikö pallollisuus, koska pivoten paikka vaatii Barcelonassa sitäkin?

Urheilullinen jälleenrakennus on toistaiseksi tosiaan edennyt hyvin: nyt joukkue käyttää potentiaaliaan, kun valmennus on paremmassa kuosissa ja vahvuuksia hyödynnetään. Samalla vähän ehkä improvisoidut, Torresia lukuunottamatta halvat tammikuun hankinnat ovat onnistuneet vahvistamaan joitain paikkoja pelaajistossa. Ratkaisujen kestävyys pidemmällä aikavälillä, jälleen ehkä Torresia lukuunottamatta, on sitten isompi kysymysmerkki. Ja taustalla talouden jälleenrakentamisen kanssa on varmasti edelleen isoja, isoja haasteita, jotka myös edelleen tuovat riskejä myös urheilulliselle puolelle. So far so good, kesän jälkeen ollaan taas vähän viisaampia. Edit: tuollahan pelaajistossa on edelleen haasteena ainakin vasen pakki, missä Alba on lähes yksin tai Destin pitäisi ehtiä molemmille puolille. Ja toki se huippuluokan ysi aina kelpaisi, mutta ei nähdäkseni ole lopulta välttämätön asia jos ja kun hyökkäyksen kokonaispaketti on nykyisellä tasolla tai parempi.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kiitos, en tosiaan ole mikään Milanin asiantuntija ja vähän hatarilla tiedoilla siis Kessiestäkin. Haettaisiinko tässä nyt sitten ehkä Busille seuraajaa/sijaista, jos joukkoa Nico-Frenkie-Gavi-Pedri halutaan peluuttaa mieluummin keskikentän ylemmillä paikoilla? Riittäisikö pallollisuus, koska pivoten paikka vaatii Barcelonassa sitäkin?
Niin montaa peliä en ole mieheltä nähnyt, että voisin vahvalla rintaäänellä sanoa että riittää. Kaksinkamppailut ja boksissa topparien tukeminen varmasti se suurin vahvuus ja eka syöttö menee omille. Mitään Pirloa tai Xavia ei kuitenkaan kannata odottaa.

Whoscoredin sivuilta kun vertaa ottelukohtaisia syöttötilastoja, niin Kessiellä näyttää paremmalta kuin Busquetsilla. Melko varma olen myös siitä, että jos tilastoja purkaisi tarkemmin, niin hyvin todennäköisesti Kessie antaa syöttönsä helpommissa tilanteissa ja enemmän sivuun / taakse. Esimerkkinä Kessiellä on 1.8 pitkää palloa per peli kun taas Busq 5.4.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Niin montaa peliä en ole mieheltä nähnyt, että voisin vahvalla rintaäänellä sanoa että riittää. Kaksinkamppailut ja boksissa topparien tukeminen varmasti se suurin vahvuus ja eka syöttö menee omille. Mitään Pirloa tai Xavia ei kuitenkaan kannata odottaa.

Whoscoredin sivuilta kun vertaa ottelukohtaisia syöttötilastoja, niin Kessiellä näyttää paremmalta kuin Busquetsilla. Melko varma olen myös siitä, että jos tilastoja purkaisi tarkemmin, niin hyvin todennäköisesti Kessie antaa syöttönsä helpommissa tilanteissa ja enemmän sivuun / taakse. Esimerkkinä Kessiellä on 1.8 pitkää palloa per peli kun taas Busq 5.4.
Jotakuinkin näin. Kessie pelannut Milanissa paljon tupla-pivotessa juurikin tuota pallonvoittavaa ja puolustavampaa roolia.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Niin montaa peliä en ole mieheltä nähnyt, että voisin vahvalla rintaäänellä sanoa että riittää. Kaksinkamppailut ja boksissa topparien tukeminen varmasti se suurin vahvuus ja eka syöttö menee omille. Mitään Pirloa tai Xavia ei kuitenkaan kannata odottaa.

Whoscoredin sivuilta kun vertaa ottelukohtaisia syöttötilastoja, niin Kessiellä näyttää paremmalta kuin Busquetsilla.
Eli jos näillä spekseillä saa kuitenkin pallon korkealla prosentilla omille, voisi tämä - ainakin noin teoriassa - kuulostaa mahdolliselta ratkaisulta Busin minuutteja vähentämään. "Helpommissa" peleissä sinne pivoten paikalle ja pallo vain muille ympärillä oleville, jotka ottavat sitten vähän isomman vastuun eteenpäin syöttämisestä Busin poissaollessa. Mutta tämä nyt on tosiaan vain omaa teoreettista pohdintaa näillä tiedoilla.

Nicohan ehkä joskus vaikutti vaihtoehdolta tähän rooliin, mutta lopulta sekä Koeman että Xavi ovat päättäneet peluuttaa häntä noilla keskikentän ylemmillä paikoilla.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Jukurit vs Pelicans
  • 2.74
  • 4.35
  • 2.36
KooKoo vs Lukko
  • 3.20
  • 4.15
  • 2.02
SaiPa vs HIFK
  • 2.66
  • 4.05
  • 2.34
Sport vs KalPa
  • 2.80
  • 4.05
  • 2.24
TPS vs Kärpät
  • 2.36
  • 4.10
  • 2.62
Tappara vs JYP
  • 1.55
  • 5.00
  • 4.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös