Epätietoinen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Nyt liikkuu melko vahvaa juttua että Messi olisi todellakin lähdössä Barcelonasta. Vaikea tätä on käsittää.
Sellaista. Vähän epäselvää vielä, että onko tästä virallista tietoa vai vain mediatietoja. Jos näin kuitenkin on, ja Bartomeun ero voisi tilanteen vielä kääntää, hänen pitäisi jo olla kirjoittamassa erokirjettään.
Jos nyt tämänhetkiset tiedot pitävät paikkansa, Messi vetoaisi siihen, että hän saa sopimuksensa mukaan lähteä ilmaiseksi kunkin kauden lopussa. Mutta ilmeisesti sopimuksessa seisoo kesäkuun 10., eikä tällaista tilannetta kuin tänä vuonna ole huomioitu. Pahimmassa tapauksessa johto ryhtyy vielä oikeustoimiin seuran kaikkien aikojen pelaajaa vastaan, kun on ensin ajanut hänet lähtemään. Sanat loppuu jos näin tosiaan käy, mutta tässä tarinassa lienee vielä käänteitä edessä.
Bartomeu out..?Barcelona on ainakin uutistoimisto APlle vahvistanut että Messi haluaa lähteä. Seuraavaksi siellä edessä johdon hätäkokous.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että pitkällä tähtäimellä Messin siirto Barcelonasta olisi hyvä asia myös seuran kannalta. Huhuja on liikkunut nyt paljon siitä, että A) Messiä on hiertänyt todella paljon se, että Koeman haluaa eroon Messin saunakavereista ja B) Messi oli myös suuttunut siitä, kun Koeman oli todennut, että etuoikeudet Barcelonassa loppuu ja nyt kaikkien olisi aika käydä tekemään töitä joukkueen puolesta.
Huhutaan, että Messi olisi viimein laittamassa oikeasti kovan kovaa vasten. Olisi ilmoittanut, että haluaa lähteä nyt, ei vasta kesällä 2021. Ilmeisesti painostuskeinona saada Bartomeu eroamaan. En normaalisti olisi innoissani, että pelaajalla on valtaa näissä, mutta kun tämä tuntuu olevan ainoa keino päästä Bartomeusta joka tahallaan tai tyhmyyttään ajaa seuraa kohti pohjaa, niin olen tästä innoissani, jos huhut totta. Tämän suuntaista kovuutta kulisseissa olen Messiltä odottanut jo viime kesästä asti.
Ja 2020 antaa antamistaan... En oikein muuta osaa tähän kommentoida kuin sen, että jos jossain maailmassa pelaaja on suurempi kuin seuransa, niin Messin ja Barcelonan tapauksessa näin saattaa olla.
Ja millä tavalla Messi ei ole sitten ennen pelannut joukkueelle? Tyhmin kommentti ikinä Koemanilta, jos pitää paikkansa. Aivan varmasti on Messi tässä tapauksessa suuttunut, jos uusi valmentaja ensi töikseen rupeaa täysin aiheetta kyseenalaistamaan miehen sitoutumista joukkueelle. Messi on antanut aivan kaikkensa joukkueelle ja pitänyt yksin seuraa pinnalla viime vuodet.Itse olen kyllä sitä mieltä, että pitkällä tähtäimellä Messin siirto Barcelonasta olisi hyvä asia myös seuran kannalta. Huhuja on liikkunut nyt paljon siitä, että A) Messiä on hiertänyt todella paljon se, että Koeman haluaa eroon Messin saunakavereista ja B) Messi oli myös suuttunut siitä, kun Koeman oli todennut, että etuoikeudet Barcelonassa loppuu ja nyt kaikkien olisi aika käydä tekemään töitä joukkueen puolesta.
Itse olen ainakin ehdottomasti Koemanin kanssa samaa mieltä siitä, että kaikkien on pelattava joukkueelle ja yksikään pelaaja ei voi olla seuraa suurempi. Jos Messi ei tuohon suostu, niin on varmaan kaikkien osapuolten kannalta parempi, että hän poistuu Barcelonasta ja seura voi alkaa rakentamaan tulevaisuuttaan. Itse olen vähän skeptinen sen suhteen, että onko Koeman oikeanlainen valmentaja Barcelonaan, mutta ainakin alun perusteella hän on laittamassa tuon joukkueen järjestykseen.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että pitkällä tähtäimellä Messin siirto Barcelonasta olisi hyvä asia myös seuran kannalta. Huhuja on liikkunut nyt paljon siitä, että A) Messiä on hiertänyt todella paljon se, että Koeman haluaa eroon Messin saunakavereista
No juu ei todellakaan ole. Barcelona oli jo ennen Messiä ja tulee sitä olemaan myös Messin jälkeen.
On se kumma jos vieläkään fanit Barcelonassa eivät jo herää ja ala koko kylän voimalla protestoimaan Camp Noulla kunnes Bartomeu lähtee.
Tämä on mielestäni vähän surullinen lähestymistapa. Se on ihan sama onko päävalmentaja ollut työssään muutaman päivän vai vuosikymmenen, niin hänellä pitäisi joka tapauksessa olla aina natsoja antaa kritiikkiä ja ohjeistusta kenelle tahansa pelaajalle. Jos näin ei ole, niin se on koko seuran dynaamiikan kannalta todella ongelmallinen tilanne. Ja kyllä Koemanilla on ollut myös aihetta antaa Messille melko paljon kritiikkiä, jos ja kun hän on katsonut tuon Bayern-ottelun. Se oli varmaan huonoin yksittäinen näkemäni peli Messiltä ja kaikkein surullisinta siinä oli tuo Messin työmoraali. Messi lähinnä seisoskeli paikallaan samaan aikaan kun mm. Suarez, Griezmann ja Alba tekivät pallottomana hommia.Koemanko oikeasti olisi lähestynyt valmiiksi pettynyttä ja silloin jo huhujen mukan lähtökuopissa olevaa Messiä tuolla tavalla ja kaikkien näiden vuosien jälkeen mitä maailman paras pelaaja on saavuttanut Barcalle, niin Koemanillako olisi muutaman päivän jälkeen uudessa pestissään natsoja ja palleja tulla kertomaan, että aika alkaa tekemään töitä joukkuueen puolesta.
Näille neropateille jotka pitävät Messin lähtöä hyvänä Barcalle, niin miettikääpä miten Messin lähtö vaikuttaisi siirtoihin. Tuskimpa Lautarolla ja muilla tähdillä olisi enään mitään kiinnostusta tulla nykyiseen sekasortoon ilman Messiä.
Joo kaikki maailman tähtipelaajat jää varmaan suremaan Messiä jos tarjotaan Barcelonan 10-paita ja 300 tuhatta viikossa... Barca pelaa ensi kaudella mestaruudesta sekä kotimaan, että Euroopan kentillä oli siellä Messiä tai ei.Sanoisin enemmänkin niin, että tuskin kellään tähdellä on mitään kiinnostusta tulla nykyiseen sekasortoon - Messillä tai ilman.
Ja kyllä Koemanilla on ollut myös aihetta antaa Messille melko paljon kritiikkiä, jos ja kun hän on katsonut tuon Bayern-ottelun. Se oli varmaan huonoin yksittäinen näkemäni peli Messiltä ja kaikkein surullisinta siinä oli tuo Messin työmoraali. Messi lähinnä seisoskeli paikallaan samaan aikaan kun mm. Suarez, Griezmann ja Alba tekivät pallottomana hommia.
Kannattaa varmaan odottaa siihen asti, että näkee ketä sinne tulee tilalle. Se on sitten eri asia kuinka Koeman saa hankittua sinne itselleen mieleisiä pelaajia jos ajatus on, että siellä on penkin päässä ehkä vuoden päästä Xavi, joka ei välttämättä halua minua joukkueeseen... Joka tapauksessa ter Stegen, Pjanic, Griezmann ym. takaavat että ei siellä ensi kauteen millään puulaakiporukalla lähdetä. Hankala nähdä että eivät taistelisi mestaruudesta ainakin kotimaassa.Jos Messi lähtee Barcelonasta niin Barcelona ei taistele yhdestäkään pokaalista ensi kaudella. Saa ottaa talteen.
Jutuiltasi putoaa täysin pohja kun tosissasi väität että Suarez olisi paiskinut hommia. Suarez ei tehnyt yhtään töitä Bayern-pelissä, ja viimeiset pari kautta Suarez on vain kävellyt. Ei prässää ja olemattoman liikkeensä takia ei pysty tekemään juoksuja linjan taakse, mikä on ollut suurin Barcan pelillinen ongelma.Tämä on mielestäni vähän surullinen lähestymistapa. Se on ihan sama onko päävalmentaja ollut työssään muutaman päivän vai vuosikymmenen, niin hänellä pitäisi joka tapauksessa olla aina natsoja antaa kritiikkiä ja ohjeistusta kenelle tahansa pelaajalle. Jos näin ei ole, niin se on koko seuran dynaamiikan kannalta todella ongelmallinen tilanne. Ja kyllä Koemanilla on ollut myös aihetta antaa Messille melko paljon kritiikkiä, jos ja kun hän on katsonut tuon Bayern-ottelun. Se oli varmaan huonoin yksittäinen näkemäni peli Messiltä ja kaikkein surullisinta siinä oli tuo Messin työmoraali. Messi lähinnä seisoskeli paikallaan samaan aikaan kun mm. Suarez, Griezmann ja Alba tekivät pallottomana hommia.
Jos Messi lähtee Barcelonasta niin Barcelona ei taistele yhdestäkään pokaalista ensi kaudella. Saa ottaa talteen.
Ulkopuolisen silmiin tämä "Messi on täysin korvaamaton!!" höpinä on kyllä uskomattoman kuulloista. Kyllähän nyt jokainen sen tietää, että jossain vaiheessa se lähtö kuitenkin koittaa. Jos se Barcan vetovoima pelaajien silmissä ja peli on 100% täysin ja ikuisesti pelkästään Messin ja hänen mielipiteensä varassa niin onhan jo ehkä pikkuhiljaa aikakin alkaa etsimään ratkaisuja.Eihän tuo taistellut tälläkään kaudella. Sama lopputulos siis.