FC Barcelona 2020–2021: Uuden alun alku vai vielä pahempaa sähellystä?

  • 130 314
  • 834

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Nyt liikkuu melko vahvaa juttua että Messi olisi todellakin lähdössä Barcelonasta. Vaikea tätä on käsittää.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Bartomeulla saattaa olla vähän kuuma tukka just nyt. Ei kannata lähteä yksin ulos.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Sellaista. Vähän epäselvää vielä, että onko tästä virallista tietoa vai vain mediatietoja. Jos näin kuitenkin on, ja Bartomeun ero voisi tilanteen vielä kääntää, hänen pitäisi jo olla kirjoittamassa erokirjettään.

Jos nyt tämänhetkiset tiedot pitävät paikkansa, Messi vetoaisi siihen, että hän saa sopimuksensa mukaan lähteä ilmaiseksi kunkin kauden lopussa. Mutta ilmeisesti sopimuksessa seisoo kesäkuun 10., eikä tällaista tilannetta kuin tänä vuonna ole huomioitu. Pahimmassa tapauksessa johto ryhtyy vielä oikeustoimiin seuran kaikkien aikojen pelaajaa vastaan, kun on ensin ajanut hänet lähtemään. Sanat loppuu jos näin tosiaan käy, mutta tässä tarinassa lienee vielä käänteitä edessä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Sellaista. Vähän epäselvää vielä, että onko tästä virallista tietoa vai vain mediatietoja. Jos näin kuitenkin on, ja Bartomeun ero voisi tilanteen vielä kääntää, hänen pitäisi jo olla kirjoittamassa erokirjettään.

Jos nyt tämänhetkiset tiedot pitävät paikkansa, Messi vetoaisi siihen, että hän saa sopimuksensa mukaan lähteä ilmaiseksi kunkin kauden lopussa. Mutta ilmeisesti sopimuksessa seisoo kesäkuun 10., eikä tällaista tilannetta kuin tänä vuonna ole huomioitu. Pahimmassa tapauksessa johto ryhtyy vielä oikeustoimiin seuran kaikkien aikojen pelaajaa vastaan, kun on ensin ajanut hänet lähtemään. Sanat loppuu jos näin tosiaan käy, mutta tässä tarinassa lienee vielä käänteitä edessä.

Barcelona on ainakin uutistoimisto APlle vahvistanut että Messi haluaa lähteä. Seuraavaksi siellä edessä johdon hätäkokous.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Näkisi vain! Aiemman tiedon mukaanhan Messin kanta perustuu juuri siihen, että hän ei luota yhtään siihen että Bartomeun johdolla voitaisiin saada menestyvä joukkue ja toimintakulttuuri luotua. Ja Messihän saattaa olla tässä ihan oikeassa. Nyt vain kolahtaa sitten seuraan ja sen kannattajiin pahimmalla mahdollisella tavalla johdon sähellys ja kieltäytyminen kantamasta siitä kunnolla vastuuta eikä sinnepäin.

Edit: sattumalta käynnissähän on ennestään epäluottamusäänestys (tai siis kannattajien keräminen sellaisen järjestämiseksi), joka ei ole saanut kovin paljoa tuulta purjeisiinsa jostain syystä. Nyt saanee, ellei Bartomeu ole huomiseen mennessä lähtenyt. Tulevien vaalien ehdokkaista muun muassa Font ilmoitti jo tukevansa sitä ellei Bartomeu ymmärrä itse lähteä välittömästi.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Itse olen kyllä sitä mieltä, että pitkällä tähtäimellä Messin siirto Barcelonasta olisi hyvä asia myös seuran kannalta. Huhuja on liikkunut nyt paljon siitä, että A) Messiä on hiertänyt todella paljon se, että Koeman haluaa eroon Messin saunakavereista ja B) Messi oli myös suuttunut siitä, kun Koeman oli todennut, että etuoikeudet Barcelonassa loppuu ja nyt kaikkien olisi aika käydä tekemään töitä joukkueen puolesta.

Itse olen ainakin ehdottomasti Koemanin kanssa samaa mieltä siitä, että kaikkien on pelattava joukkueelle ja yksikään pelaaja ei voi olla seuraa suurempi. Jos Messi ei tuohon suostu, niin on varmaan kaikkien osapuolten kannalta parempi, että hän poistuu Barcelonasta ja seura voi alkaa rakentamaan tulevaisuuttaan. Itse olen vähän skeptinen sen suhteen, että onko Koeman oikeanlainen valmentaja Barcelonaan, mutta ainakin alun perusteella hän on laittamassa tuon joukkueen järjestykseen.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Itse olen kyllä sitä mieltä, että pitkällä tähtäimellä Messin siirto Barcelonasta olisi hyvä asia myös seuran kannalta. Huhuja on liikkunut nyt paljon siitä, että A) Messiä on hiertänyt todella paljon se, että Koeman haluaa eroon Messin saunakavereista ja B) Messi oli myös suuttunut siitä, kun Koeman oli todennut, että etuoikeudet Barcelonassa loppuu ja nyt kaikkien olisi aika käydä tekemään töitä joukkueen puolesta.


Niin. Huhuja tietysti maailmaan mahtuu. Onhan Messi nyt ollut vaikka mistä asioista päättämässä ja kritisoimassa valmentajia tässä vuosien varrella. Nuo väitteet nyt kuulostavat omaan korvaan aika lennokailta. Ei sillä, Messi varmasti voikin olla tuohtunut jos Koeman laitetettu soittamaan viiden minuutin puhelun seuran 3.parhaalle maalintekijälle, hyvälle ystävälleen, joukkueessa kaiken mahdollisen voittaneelle legendalle, että kiitos palveluksista ja hei. Tuo huhu B) nyt kuulostaa taas niin utopistiselta, että uskomattomalta kuulostaa. Koemanko oikeasti olisi lähestynyt valmiiksi pettynyttä ja silloin jo huhujen mukan lähtökuopissa olevaa Messiä tuolla tavalla ja kaikkien näiden vuosien jälkeen mitä maailman paras pelaaja on saavuttanut Barcalle, niin Koemanillako olisi muutaman päivän jälkeen uudessa pestissään natsoja ja palleja tulla kertomaan, että aika alkaa tekemään töitä joukkuueen puolesta. Sitten vielä tälläinen keskustelu olisi vuotanut jostain ulos. Enkä tällä siis tarkoita, etteikö Messi voisi tehdä asioita yhteinäisen ja kollektiivisen pelaamisen kannalta paremmin, mutta vaikea uskoa, että Koeman olisi tuosta kulmasta lähestynyt Messiä.

Toivotaan nyt, että tämä on vaan se viimeinen toimi mitä itsekin tuolla vanhassa kausiketjussa Messiltä jo toivoin kymmenisen päivää sitten.

Huhutaan, että Messi olisi viimein laittamassa oikeasti kovan kovaa vasten. Olisi ilmoittanut, että haluaa lähteä nyt, ei vasta kesällä 2021. Ilmeisesti painostuskeinona saada Bartomeu eroamaan. En normaalisti olisi innoissani, että pelaajalla on valtaa näissä, mutta kun tämä tuntuu olevan ainoa keino päästä Bartomeusta joka tahallaan tai tyhmyyttään ajaa seuraa kohti pohjaa, niin olen tästä innoissani, jos huhut totta. Tämän suuntaista kovuutta kulisseissa olen Messiltä odottanut jo viime kesästä asti.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ja 2020 antaa antamistaan... En oikein muuta osaa tähän kommentoida kuin sen, että jos jossain maailmassa pelaaja on suurempi kuin seuransa, niin Messin ja Barcelonan tapauksessa näin saattaa olla.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
On se kumma jos vieläkään fanit Barcelonassa eivät jo herää ja ala koko kylän voimalla protestoimaan Camp Noulla kunnes Bartomeu lähtee.

Ilmaiseen siirtoon en kyllä usko, koska sopparissa on selvästi kirjoitettu päivämäärä mihin mennessä Messin olisi pitänyt purkaa soppari, ja sitä ei mikään korona muuta. Toivotaan että saadaan nyt Bartomeu vihdoin ja viimein ulos ja uusi johto saisi sitten paikkailtua välit Messin kanssa.


Itse olen kyllä sitä mieltä, että pitkällä tähtäimellä Messin siirto Barcelonasta olisi hyvä asia myös seuran kannalta. Huhuja on liikkunut nyt paljon siitä, että A) Messiä on hiertänyt todella paljon se, että Koeman haluaa eroon Messin saunakavereista ja B) Messi oli myös suuttunut siitä, kun Koeman oli todennut, että etuoikeudet Barcelonassa loppuu ja nyt kaikkien olisi aika käydä tekemään töitä joukkueen puolesta.

Itse olen ainakin ehdottomasti Koemanin kanssa samaa mieltä siitä, että kaikkien on pelattava joukkueelle ja yksikään pelaaja ei voi olla seuraa suurempi. Jos Messi ei tuohon suostu, niin on varmaan kaikkien osapuolten kannalta parempi, että hän poistuu Barcelonasta ja seura voi alkaa rakentamaan tulevaisuuttaan. Itse olen vähän skeptinen sen suhteen, että onko Koeman oikeanlainen valmentaja Barcelonaan, mutta ainakin alun perusteella hän on laittamassa tuon joukkueen järjestykseen.
Ja millä tavalla Messi ei ole sitten ennen pelannut joukkueelle? Tyhmin kommentti ikinä Koemanilta, jos pitää paikkansa. Aivan varmasti on Messi tässä tapauksessa suuttunut, jos uusi valmentaja ensi töikseen rupeaa täysin aiheetta kyseenalaistamaan miehen sitoutumista joukkueelle. Messi on antanut aivan kaikkensa joukkueelle ja pitänyt yksin seuraa pinnalla viime vuodet.

Vai että maailman kautta aikain parhaan pelaajan lähtö, ja vielä ilmaiseksi, olisi hyvä asia seuralle. Saa aikamoinen idootti olla että näin tyhmiä juttuja laukoo.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Samaa mieltä kuin @VilleLeino tuosta, että jos Messin ja seuran välit ovat noin tulehtuneet, niin eivät varmasti päästä Messiä lähtemään ilmaisena hyötymättä asiasta itse rahallisesti kun tuossa pykälässä kerran on tulkinnanvaraa.

Eiköhän tästä melkoinen soppa saada, joka ratkaistaneen oikeussalin puolella. Meneeköhän Messillä syksy Balen kanssa Golfia pelaten?
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Itse olen kyllä sitä mieltä, että pitkällä tähtäimellä Messin siirto Barcelonasta olisi hyvä asia myös seuran kannalta. Huhuja on liikkunut nyt paljon siitä, että A) Messiä on hiertänyt todella paljon se, että Koeman haluaa eroon Messin saunakavereista

Tällaisestakin tosiaan on huhuja, eikä se täysin mahdoton ajatus ole - ja olisi toki ongelma, jos näin olisi. Mutta on myös se versio, jonka mieluummin uskoo jos Messiä arvostaa, että on ennemminkin kyse siitä valtavasta kunnioituksen ja käytöstapojen puutteesta, mitä johto on osoittanut esim. Suarezin suuntaan (jos se kuvio meni pari päivää sitten siten kuin lehdissä kerrottiin). Kumpi on totta? Vain osapuolet itse tietävät totuuden.

No juu ei todellakaan ole. Barcelona oli jo ennen Messiä ja tulee sitä olemaan myös Messin jälkeen.

Niin. Näinkin. Sanoisinkin niin, että Messi on aika helv...in paljon suurempi kuin seuran nykyinen johto.

On se kumma jos vieläkään fanit Barcelonassa eivät jo herää ja ala koko kylän voimalla protestoimaan Camp Noulla kunnes Bartomeu lähtee.

On siellä jo mielenosoituksia, mutta ei niin suuria kuin pitäisi. Ehkä vielä tänään.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Näille neropateille jotka pitävät Messin lähtöä hyvänä Barcalle, niin miettikääpä miten Messin lähtö vaikuttaisi siirtoihin. Tuskimpa Lautarolla ja muilla tähdillä olisi enään mitään kiinnostusta tulla nykyiseen sekasortoon ilman Messiä.
 

Barney

Jäsen
Koemanko oikeasti olisi lähestynyt valmiiksi pettynyttä ja silloin jo huhujen mukan lähtökuopissa olevaa Messiä tuolla tavalla ja kaikkien näiden vuosien jälkeen mitä maailman paras pelaaja on saavuttanut Barcalle, niin Koemanillako olisi muutaman päivän jälkeen uudessa pestissään natsoja ja palleja tulla kertomaan, että aika alkaa tekemään töitä joukkuueen puolesta.
Tämä on mielestäni vähän surullinen lähestymistapa. Se on ihan sama onko päävalmentaja ollut työssään muutaman päivän vai vuosikymmenen, niin hänellä pitäisi joka tapauksessa olla aina natsoja antaa kritiikkiä ja ohjeistusta kenelle tahansa pelaajalle. Jos näin ei ole, niin se on koko seuran dynaamiikan kannalta todella ongelmallinen tilanne. Ja kyllä Koemanilla on ollut myös aihetta antaa Messille melko paljon kritiikkiä, jos ja kun hän on katsonut tuon Bayern-ottelun. Se oli varmaan huonoin yksittäinen näkemäni peli Messiltä ja kaikkein surullisinta siinä oli tuo Messin työmoraali. Messi lähinnä seisoskeli paikallaan samaan aikaan kun mm. Suarez, Griezmann ja Alba tekivät pallottomana hommia.
 
Näille neropateille jotka pitävät Messin lähtöä hyvänä Barcalle, niin miettikääpä miten Messin lähtö vaikuttaisi siirtoihin. Tuskimpa Lautarolla ja muilla tähdillä olisi enään mitään kiinnostusta tulla nykyiseen sekasortoon ilman Messiä.

Sanoisin enemmänkin niin, että tuskin kellään tähdellä on mitään kiinnostusta tulla nykyiseen sekasortoon - Messillä tai ilman.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Päivän paras kommentti koskien Messin mahdollista siirtoa tuli juuri
”Messin lähtö Barcelonasta on vähän kuin Paavi ilmoittaisi että kiitos ja näkemiin”
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Sanoisin enemmänkin niin, että tuskin kellään tähdellä on mitään kiinnostusta tulla nykyiseen sekasortoon - Messillä tai ilman.
Joo kaikki maailman tähtipelaajat jää varmaan suremaan Messiä jos tarjotaan Barcelonan 10-paita ja 300 tuhatta viikossa... Barca pelaa ensi kaudella mestaruudesta sekä kotimaan, että Euroopan kentillä oli siellä Messiä tai ei.
 

Fordél

Jäsen
Ja kyllä Koemanilla on ollut myös aihetta antaa Messille melko paljon kritiikkiä, jos ja kun hän on katsonut tuon Bayern-ottelun. Se oli varmaan huonoin yksittäinen näkemäni peli Messiltä ja kaikkein surullisinta siinä oli tuo Messin työmoraali. Messi lähinnä seisoskeli paikallaan samaan aikaan kun mm. Suarez, Griezmann ja Alba tekivät pallottomana hommia.

Kyllä, olen @Barney kanssa tässä Messi-asiassa samaa mieltä juuri tämän pelillisen näkökulman takia.

Nykyisen huippufutiksen vaatimustaso on niin kova, että pidemmän päälle mikään seura ei pärjää, jos se joutuu pelaamaan puolustuspeliä ja pallotonta peliä vain kymmenellä pelaajalla. Messi on edelleen maailman vaarallisin pelaaja hyökkäyssuuntaan, mutta pallottomana ja puolustussuuntaan monesti lähes hyödytön. Edes Barcan tasoisen jengin peli ei kestä tällaista, etenkin kun ei se Suarezkaan mikään Firmino tai Griezmann ole mitä tulee työntekoon.

Barcan uuden valmentajan yksi tärkeimpiä tehtäviä on organisoida joukkueen puolustuspelaaminen kuntoon, mikä koskettaa koko joukkueen pelaamista ja myös Messiä. Eihän tämän tarvitse tarkoittaa Messin lähtemistä joukkueessa, mutta hänen peliinsä pitäisi tulla muutos.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Jos Messi lähtee Barcelonasta niin Barcelona ei taistele yhdestäkään pokaalista ensi kaudella. Saa ottaa talteen.
Kannattaa varmaan odottaa siihen asti, että näkee ketä sinne tulee tilalle. Se on sitten eri asia kuinka Koeman saa hankittua sinne itselleen mieleisiä pelaajia jos ajatus on, että siellä on penkin päässä ehkä vuoden päästä Xavi, joka ei välttämättä halua minua joukkueeseen... Joka tapauksessa ter Stegen, Pjanic, Griezmann ym. takaavat että ei siellä ensi kauteen millään puulaakiporukalla lähdetä. Hankala nähdä että eivät taistelisi mestaruudesta ainakin kotimaassa.

Paljon kulminoituu Koemanin valmennukseen ja joukkueen yhtenäisyyteen jos Messi lähtee. Parhaassa tapauksessa yhteishenki paranee vaikeuksien keskellä tai sitten joukkueen sisälle jää katkeruutta Messin ja Suarezin kohtelusta ja tuo voi toki sitten pilata koko kauden.

Silloin kun Barcassa oli "asiat kunnossa" 2014-2015, niin joukkue keräsi jopa enemmän pisteitä ilman Messiä. Toki ei se varmaan pitkällä otannalla näin tulisi menemään mutta esimerkki siitä, että joukkue pystyi suoriutumaan korkealla tasolla ilman parasta pelaajaansa kun joukkueen rakenne oli kunnossa.

"Statistics actually show that the Catalans can cope without their talisman - Barcelona win 71 per cent of games with Messi playing but a surprising 89 per cent when he's not in the side.

The Treble winners also score more and concede fewer goals without Messi on the pitch, while their average points per game rises from 2.3 to 2.7 when arguably the world's best player is unavailable."
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Tämä on mielestäni vähän surullinen lähestymistapa. Se on ihan sama onko päävalmentaja ollut työssään muutaman päivän vai vuosikymmenen, niin hänellä pitäisi joka tapauksessa olla aina natsoja antaa kritiikkiä ja ohjeistusta kenelle tahansa pelaajalle. Jos näin ei ole, niin se on koko seuran dynaamiikan kannalta todella ongelmallinen tilanne. Ja kyllä Koemanilla on ollut myös aihetta antaa Messille melko paljon kritiikkiä, jos ja kun hän on katsonut tuon Bayern-ottelun. Se oli varmaan huonoin yksittäinen näkemäni peli Messiltä ja kaikkein surullisinta siinä oli tuo Messin työmoraali. Messi lähinnä seisoskeli paikallaan samaan aikaan kun mm. Suarez, Griezmann ja Alba tekivät pallottomana hommia.
Jutuiltasi putoaa täysin pohja kun tosissasi väität että Suarez olisi paiskinut hommia. Suarez ei tehnyt yhtään töitä Bayern-pelissä, ja viimeiset pari kautta Suarez on vain kävellyt. Ei prässää ja olemattoman liikkeensä takia ei pysty tekemään juoksuja linjan taakse, mikä on ollut suurin Barcan pelillinen ongelma.
Messi sen sijaan teki alussa töitä, kuten mies on yleensä isoissa peleissä tehnyt. Kun Bayern ratkaisi pelin, ymmärrettävästi siinä vaiheessa ei enää kiinnosta työnteko.
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Täältä alla olevan linkin takaa voi muuten kurkkia paikallisten ja naapurimaiden urheilulehtien kansia tältä päivältä MD:n kokoamana. Jaan tämän siksi, että minusta huomionarvoista näissä on yksi asia: yhdessäkään ei syyttävä sormi kohdistu sinne mihin pitäisi. Jos seurajohto edes mainitaan, se on vain että he vastaavat että ovat eri mieltä tuosta, että Messi voisi nyt lähteä ilmaiseksi sopimuksensa mukaan. Katson tässä siis nyt erityisesti Barcelonassa ilmestyviä lehtiä (MD, Sport, L'esportiu), mutta eipä muuallakaan näemmä painetta Bartomeulle anneta. Ei ole johdon sähellykset tai fanien mielenosoitukset tai vaaliehdokkaiden vaatimukset kannessa. Las portadas del miércoles 26 de agosto
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Eihän tuo taistellut tälläkään kaudella. Sama lopputulos siis.
Ulkopuolisen silmiin tämä "Messi on täysin korvaamaton!!" höpinä on kyllä uskomattoman kuulloista. Kyllähän nyt jokainen sen tietää, että jossain vaiheessa se lähtö kuitenkin koittaa. Jos se Barcan vetovoima pelaajien silmissä ja peli on 100% täysin ja ikuisesti pelkästään Messin ja hänen mielipiteensä varassa niin onhan jo ehkä pikkuhiljaa aikakin alkaa etsimään ratkaisuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös