Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 838 151
  • 2 865

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei olekaan, ja yleistäminen on aina yhtä hienoa, mutta mutulla väittäisin että tämä kolikoita nakkeleva porukka on nimenomaan hallilla käyvistä faneista sitä nuorempaa osastoa.

Joo näin varmaan on. Siksipä meidän vanhempien tehtävänä on opettaa että jokainen kolikonheittäjä ikään, sukupuoleen ja kannattajaporukkaan katsomatta käydään bosaamassa järkkäreille. Tyhmiä juttuja tuli itsekin junnuna duunattua, mutta en olisi tehnyt jos olisin tiennyt jääväni boseen.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Jotain noille kolikkopojille pitäisi tehdä. Joku aikuinen voisi käräyttää koko possen kun ei nää jonnet kavereitaan käräyttele. Jos heittäjällä on ikää yli 18v suositellen hoitoon menemistä. Eikö nää pellet tajua että he pilaavat noilla tempuillaan koko porukan mainetta. Loppuisi se heittäjänkin suojelu kun koko suojaava posse saisi porttikiellon halliin.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Se on ihan saatanan selvä ettei kolikkoja pidä heittää jäälle. Kuitenkin te nettijampat voitte itse tulla laittamaan juniorit kuriin sen sijaan että avaudutte täällä netin syövereissä. Tuskin monikaan teistä oli tänään paikalla kun laitettiin julli siltaan ja noustiin hienosti lopussa rinnalle ja ohi. Oli hieno ilta veljet ja siskot!

Kolikkojen heittely loppuu, se on selvä. Se tarvitsee vain tekoja katsomossa, ei itkuja netissä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kolikkojen heittely loppuu, se on selvä. Se tarvitsee vain tekoja katsomossa, ei itkuja netissä.

Läpäläpä, samaa paskaa aina ja silti meno ei muutu. Eteläpäädystä lähtee Suomen kovin mekkala, mutta käytös on suht perseestä liian usein.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Läpäläpä, samaa paskaa aina ja silti meno ei muutu. Eteläpäädystä lähtee Suomen kovin mekkala, mutta käytös on suht perseestä liian usein.

No niin pitkää se on läpäläpä kun täällä itketään. Aika nopeasti homma laitetaan kuriin kun niin halutaan tehdä. Odotellaan, eiköhän Eteläpäädyn hallitus tähän puutu.

Suomalainen mentaliteetti on hienoa. Harvoin mitään positiivista löydetään, mutta kaikki negatiivinen kaivetaan kyllä aina esiin.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Läpäläpä, samaa paskaa aina ja silti meno ei muutu. Eteläpäädystä lähtee Suomen kovin mekkala, mutta käytös on suht perseestä liian usein.
Kaikki on paskaa.
Paitsi kusi.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Se on ihan saatanan selvä ettei kolikkoja pidä heittää jäälle. Kuitenkin te nettijampat voitte itse tulla laittamaan juniorit kuriin sen sijaan että avaudutte täällä netin syövereissä. Tuskin monikaan teistä oli tänään paikalla kun laitettiin julli siltaan ja noustiin hienosti lopussa rinnalle ja ohi. Oli hieno ilta veljet ja siskot!

Kolikkojen heittely loppuu, se on selvä. Se tarvitsee vain tekoja katsomossa, ei itkuja netissä.

Itse en esimerkiksi hallilla istu eteläpäädyssä tai tänään päässyt paikalle niin miksi en saisi täällä sanoa, että "tehkää niille kolikonheittäjille vittu jotain."?

Sinä itse myös olet kolikkojen heittämista vastaan niin miksi käyttäydyt hyvin aggressiivisesti, kun asiasta puhutaan? En nyt aivan ymmärrä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sinä itse myös olet kolikkojen heittämista vastaan niin miksi käyttäydyt hyvin aggressiivisesti, kun asiasta puhutaan? En nyt aivan ymmärrä.

Luultavasti siksi että on maailman helpointa tuomita asioita netissa ja vaatia muita tekemään korjauksia. Tottakai siihen pitää puuttua mutta vastuun vierittäminen muille tai joku ihmeen muiden käytöksen häpeäminen ja koko Jokerifaniporukan syyllistäminen on naurettavaa. Kolikoiden heittely on typerää ja se voi olla vaarallista myös omille pelaajille se on selvä. Luulisin että asiaan tullaan puuttumaan koska sitä on tapahtunut meidän peleissä liian usein.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Parasta mainosta Jokereille ja Eteläpäädylle olisi se kun itse toimittaisivat nämä kolkonheittäjät järjestysmiehille ja saattaisivat julkiseen häpeään. Kolikoiden heittely ei kuulu fanikatsomon toimintaan. Oikeastaan on todella surullista, että median huomio keskittyy kaiken hyvän sijasta muutamien ihmisten typerään käytökseen ja tulee suojelluksi muiden fanien toimesta.

Oikeastaan Jokerit voisi vaikka tehdä dokumentin hienoista kannattajistaan jotka taas lupaavat ottaa kaikki ensisijaisesti itseään kiinni niskasta ja keskittyä vastedes siihen missä he ovat ylivoimaisesti kotimaan kaukaloiden paras.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lainaanpa nimimerkkiä Deko jokerifanit.netistä, puheenaiheena illan matsin vastustajan herjaus:
Oli siellä myös "Sipoo kuuluu teille" ja maalaisseurojen alistajaa.

Meikäläinen on ainakin jo useaan otteeseen rummuttanut tämän maalaisseurojen alistajan puolesta, kun pelataan julleja vastaan, ja on ilo kuulla, että sitä on vedetty! Mielestäni sopii varsinkin nykyään kuin nenä päähän stadilaisuudestaan niin kovin tarkoille mirreille ja mä olisin mielessäni, jos tämä olisi jatkossa Eteläpäädyn #1 vinoilu ifk:lle. Parasta siinä on se, ettei sitä ole nyhjästy tyhjästä vastustamaan naapuria (vrt. pissa på ifk), vaan se on ollut kannustusrepertuaarissa all along. Lisäksi se on ennen kaikkea kannustus Jokereille, mutta toimii samalla erinomaisena vittuiluna vastustajalle, ja parhaiten tietysti julleille.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jos arvon kolikon heittelijät lukee tän, niin... Voi vittu! Menkää idiootit itteenne! Tolla toiminnalla ei auta ketään eikä sillä voiteta mitään? Mä ymmärrän, että pelin aikana tunteet käy kuumina, mutta toi kaman heittely kentälle alkaa olla jo muoti-ilmiö, joten ei mee enää läpi! Jatkossa, jos mä nään jonkun heittävän kamaa jäälle, niin samantien ilmoitus järkkäreille, että heittäkää toi VITTUUN katsomosta. Toi toiminta on suomeksi sanottuna niin syvältä, että se on saatava loppumaan. Niitä tunteita on helppo ilmaista esim. huutamalla tai vaikka käsimerkein, pitäkää ne kolikot taskussa!
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin pitkää se on läpäläpä kun täällä itketään. Aika nopeasti homma laitetaan kuriin kun niin halutaan tehdä. Odotellaan, eiköhän Eteläpäädyn hallitus tähän puutu.

Suomalainen mentaliteetti on hienoa. Harvoin mitään positiivista löydetään, mutta kaikki negatiivinen kaivetaan kyllä aina esiin.

Ei kai tuohon mitään hallitusta tarvita, vaan vetää jätkät seinälle tai katolleen, jos tuollaista tapahtuu. Kenenkään terveyttä ei spedeilyllä saa vaarantaa.

Mä itse olen vähän vanhempi ukko ja mulle viime talvenakin monia kertoja iho meni kananlihalle kun fanikatsomo huusi ja pauhasi. Itsekin teki mieli tulla mukaan, mutta järki kielsi. Jatkakaahan vain melskaamista, mut pelaajiin ei saa koskea.

-duud-
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Se on ihan saatanan selvä ettei kolikkoja pidä heittää jäälle. Kuitenkin te nettijampat voitte itse tulla laittamaan juniorit kuriin sen sijaan että avaudutte täällä netin syövereissä. Tuskin monikaan teistä oli tänään paikalla kun laitettiin julli siltaan ja noustiin hienosti lopussa rinnalle ja ohi. Oli hieno ilta veljet ja siskot!

Kolikkojen heittely loppuu, se on selvä. Se tarvitsee vain tekoja katsomossa, ei itkuja netissä.
Sama. Hieno ilta ja huonot tuomarit. Itkupellet pysyköön äitinsä helmoissa. Ei silti kolikoita jäille. Taistelu jatkuu!
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläinen on ainakin jo useaan otteeseen rummuttanut tämän maalaisseurojen alistajan puolesta, kun pelataan julleja vastaan, ja on ilo kuulla, että sitä on vedetty! Mielestäni sopii varsinkin nykyään kuin nenä päähän stadilaisuudestaan niin kovin tarkoille mirreille ja mä olisin mielessäni, jos tämä olisi jatkossa Eteläpäädyn #1 vinoilu ifk:lle. Parasta siinä on se, ettei sitä ole nyhjästy tyhjästä vastustamaan naapuria (vrt. pissa på ifk), vaan se on ollut kannustusrepertuaarissa all along. Lisäksi se on ennen kaikkea kannustus Jokereille, mutta toimii samalla erinomaisena vittuiluna vastustajalle, ja parhaiten tietysti julleille.

Tätä en nyt ihan täysin ymmärrä. Miten se toimii parhaiten juuri HIFK:lle?
Mielestäni "parasta" vittuilua on sellainen mikä todellakin osuu ja uppoaa kohteeseen tai edes liippaa hyvin läheltä totuuspohjaa. Ainakaan minua ei esim. hetkauta yhtään mikäli joku vaikka vittuilisi minulle jotain homo juttuja tai jotain muuta mikä ei ole lähimainkaan totta. Sellainen vittuilu saa vain suupielet hymyyn ja vittuilijan naurunalaiseksi.
Sitten jos taas vittuillaan esim. vanhempien alkoholin liikakäytöllä tai vastaavaa millä on myös totuuspohjaa niin se saa veren kiertämään todella rajusti.

Kuvatunlaiset tilanteet ovat täysin esimerkkitapauksia eikä niitä yhdistetä keneenkään todelliseen henkilöön.

Tuli ehkä vähän sekava viesti, mutta ymmärtänet pointin?
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä en nyt ihan täysin ymmärrä. Miten se toimii parhaiten juuri HIFK:lle?
Mielestäni "parasta" vittuilua on sellainen mikä todellakin osuu ja uppoaa kohteeseen tai edes liippaa hyvin läheltä totuuspohjaa. Ainakaan minua ei esim. hetkauta yhtään mikäli joku vaikka vittuilisi minulle jotain homo juttuja tai jotain muuta mikä ei ole lähimainkaan totta. Sellainen vittuilu saa vain suupielet hymyyn ja vittuilijan naurunalaiseksi.
Sitten jos taas vittuillaan esim. vanhempien alkoholin liikakäytöllä tai vastaavaa millä on myös totuuspohjaa niin se saa veren kiertämään todella rajusti.

Kuvatunlaiset tilanteet ovat täysin esimerkkitapauksia eikä niitä yhdistetä keneenkään todelliseen henkilöön.

Tuli ehkä vähän sekava viesti, mutta ymmärtänet pointin?

Chantin tarkoitushan nimenomaan on aiheuttaa IFK-faneille suupielet hymyyn ja päässä vähän kihelmöintiä. Sehän on juuri provosoiva huuto, joka ärsyttää varmasti useita ainakin vähän, koska siinä ei ole todellisuudessa totuuspohjaa. Ei tarkoitus olekaan saada teitä mihinkään raivokohtauksiin, vaan pieneen ärsytystilaan. Siksi emme chantaakkaan mitään mainitsemiasi henkilökohtaisuuksia faneista (enkä minä myöskään pelaajista). Pääasia näissä chanteissa kuitenkin on saada itse hyvä fiilis. Kyllä mua ainakin vähän rupeaa naurattamaan, jos yhtäkkiä lähtee maalaisseurojen alistaja- chantti IFK:ta vastaan :)
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos kerran tarkoitus on tuo mitä sinä kirjoitit niin olkoon sitten niin. Molemmissa leireissä suupielet korvissa. Tärkeintähän se on että katsomossa ja muuallakin viihdytään.

Ei vaan minusta Flip#51 ihan noin sitä tarkoittanut, miten sinä sen kuvailit.
Vikahan voi olla kirjoituksessa tai lukemisen ymmärtämisessä, joskus jopa molemmissa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heittäjän iällä ei ole mitään väliä. Jokainen torvelo joka paiskoo jäälle jotain muuta kuin hattunsa (hattutempun jälkeen) niskasta kiinni ja järkkärille. Eikö mene jakeluun että siellä voi joku satuttaa itsensä todella pahasti. Ja alkaa jo väsyttää kun muutama uuvatti taas aiheuttaa kaikkien Jokerifanien leimautumisen huligaaneiksi ja kolikonheittäjiksi.

Jos ei kestä lätkän draamaa niin sopii istua himassa ja heittää niitä kolikoita vaikka BB-webbiteeveeseen. Kaikki on tyytyväisempiä.

Siinä hyvin kiteytetty koko homma. Yksi frendi on sen verran mielenvikainen, että on teikäläisten fani(sietämätöntä, I know). HIFK:n tokan et-matsin erätauoilla löpistiin tästä nykyfanituksesta katsomoissa samalla kun ihailtiin veli sakemannin pientä mutta äänekästä laumaa. Kyllä siinä tuli pariin otteeseen esille tämän ns. vanhempien fanien vastuu. Tottakai siellä on toisten pojat ja tyttäret heittelemässä/tekemässä tuhojaan mutta silti. Esimerkistä koko homma lähtee. Frendi myös huomautti miten sieltä E-päädystä löytyy myös nuorempaa fiksua sakkia mitä en yhtään epäile. Nämäkin voisivat vähän 'opastaa' hölmöjä tarvittaessa.

Pointtihan on se, että E-pääty on kaikkien värilasien takaa katsottuna maan paras fanikatsomo ns. yleismenoltaan. Enkä dissaa omiani tässä mutta silti. E-pääty on selkeä suunnannäyttäjä mutta kärsii(vähän kuten suurin osa jokeri-faneista) näistä yksittäisistä idiooteista aivan valtavasti. Siitä on lyhyt matka sitten sellaiseen 'vitut muista, me puolustetaan omiakin idiootteja'- hiljaiseen ajatusmalliin. Vituttaa enemmän ottaa kritiikkiä vastaan kuin itseasiassa tehdä sille asialle jotain.

Näiden idioottien ulostaminen ei missään nimessä tule vaikuttamaan kokonaiskannatukseen. Sen verran pieni joukko on varmasti kyseessä. Mutta koska esim. E-pääty koostuu nuorista kannattajista, tunteiden ottaessa vallan tulee välillä mahdollisesti hölmöiltyä tai ainakin katsottua muualle. Inttimenoa, yksi kusee ja lauma kärsii niin sanotusti. Tavallaan sellainen syöpä mitä ei saa kokonaan leikattua pois ja ajan kanssa tulee uudet pesäkkeet uudelleen.

E-pääty saisi varmasti homman loppumaan. Karismaattisia ihmisiä ja tarvittaessa vaikka vähän ilkeää kokoa tukemaan ohjeistuksia. Hölmöt kiinni ja varoitus/ilmoitus. E-pääty voisi myös tehdä tässä kohtaa yhteistyötä seuran kanssa, esim. yhteinen varoitus/puhuttelu. Kuulostaa joistakin kenties liioittelulta mutta ei kolikko katso pelipaitaa kun pelaajan kampittaa/osuu päähän. Siinä voi mennä Väänäsen uudet legot(joko se hommas ne) tai Teukan maagiset silmät. You get the point.

Ajatelkaa minkälaista mainosta olisi kun E-pääty hoitaisi homman kuntoon. Euroopasta on turha ottaa mallia muista kuin hyvistä ja mageista asioista. Katsomohulinointi on sitten sellaista että kyllä hävettää.

ps. Pissa ja muut vihamaalaismitänäitänyton-huudot ei haittaa meikäläistä tippaakaan. Jokainen kantaa oman egonsa/häpeänsä ja jos kestää niin senkus huutaa. Tosin jonkun mulkun piirtäminen paperille ja sen heiluttaminenhan on...no, jokainen tajuaa. Mutta ei noista kukaan täysjärkinen voi ottaa itseensä, seuraan kyllä. Hjalliksen huorat on väsynyt värssy ja meikäläiset sais kehittää uudet vittuilut jo. Esim. joku Paavo A:n liittyvä vihreävittuilu voisi toimia hienosti. Eikä sitä kaikki teikäläiset tajuaisikaan kun ovat liian nuoria sellaiseen ;)

pps. Viimekaudella esim. Talviklassikossa tuli huomattua eräs jännä juttu. Toi teidän minäme-huuto on siinä mielessä huono, että se on aika hidas tulemaan ulos. Siinä välissä meikäläiset oli jo karjunut neljä eri lausetta ulos ja se teidän vastaava vähän niinkuin jäi sinne väliin. Mutta ei se huono ole jos te niin ajattelette. Sillähän on väliä ainoastaan. Varmasti toimii muuten mutta kilpahuutona mielestäni erittäin huonosti.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hjalliksen huorat on väsynyt värssy ja meikäläiset sais kehittää uudet vittuilut jo. Esim. joku Paavo A:n liittyvä vihreävittuilu voisi toimia hienosti. Eikä sitä kaikki teikäläiset tajuaisikaan kun ovat liian nuoria sellaiseen ;)

Tuskin kaikki teikäläisetkään. Kyllä niitä nuoria löytyy ihan molemmista leireistä ;)

pps. Viimekaudella esim. Talviklassikossa tuli huomattua eräs jännä juttu. Toi teidän minäme-huuto on siinä mielessä huono, että se on aika hidas tulemaan ulos. Siinä välissä meikäläiset oli jo karjunut neljä eri lausetta ulos ja se teidän vastaava vähän niinkuin jäi sinne väliin. Mutta ei se huono ole jos te niin ajattelette. Sillähän on väliä ainoastaan. Varmasti toimii muuten mutta kilpahuutona mielestäni erittäin huonosti.

Kyllä se on aina areenalla ollessani raikunut nopeaan tahtiin. Usein juuri vuoropuheluna, jolloin paikaton huutaa Minä, sen jälkeen keskisektori samantien saman, sitten paikaton Me, jne. Talviklassikossa en paikalla ole ollut, mutta jokaisen kotipelin neljää lukuunottamatta, olin viime kaudella katsomassa.

No jos kerran tarkoitus on tuo mitä sinä kirjoitit niin olkoon sitten niin. Molemmissa leireissä suupielet korvissa. Tärkeintähän se on että katsomossa ja muuallakin viihdytään.

Ei vaan minusta Flip#51 ihan noin sitä tarkoittanut, miten sinä sen kuvailit.
Vikahan voi olla kirjoituksessa tai lukemisen ymmärtämisessä, joskus jopa molemmissa.

Niin. Viestini oli nimenomaan subjektiivinen näkemys chantista. Enkä liiemmin ottanut kantaa Flipin kommenttiin. Mielestäni chanteissa on kuitenkin tärkeintä, että se herättää itsessä hyvän fiiliksen, ja ei samalla loukkaa vastustajaa henkilökohtaisuuksilla.
 

jeani

Jäsen
Rajoista

Paloturvattomat tifomuovit -> ok
Yli sallitun kokoiset liput, kepit ym. -> ok
Soihduttelu hallien ulkopuolella ilman lupaa -> ok
Tähtisädetikut hallien sisällä ilman lupaa -> ok
Hengitykselle haitalliset soihduttelut hallien sisällä -> ei ok

"Pissa på IFK" -huuto -> ok, mutta nolo, aiheuttaa myötähäpeää
"Suomi"-huuto -> ok, mutta nolo, aiheuttaa myötähäpeää
"Hata IFK" -huuto -> ok, mutta semi-nolo

"Eteläpääty" ja "Punakeltainen Stadi" -tarrat lähijunissa, juna-asemilla, jäähallien vessoissa ym. -> ok
"Pissa på IFK" -tarrat lähijunissa, juna-asemilla, jäähallien vessoissa ym. -> muuten ok, mutta noloja

Vastustajan fanien haastaminen tappeluun -> ei ok
Vastustajan fanien kanssa tappelu näiden aloitettua -> ok
Vastustajan faneille vittuilu hallien käytävillä tai missä tahansa-> ei ok

Vastustajan joukkueen pelaajalle viheltäminen/buuaus tämän loukkaannuttua tai noustua ylös loukkaantumattomana hetken "keräilyn" jälkeen -> ei ok

Kolikoiden heittely jäälle -> ei ok
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Aika nopeasti homma laitetaan kuriin kun niin halutaan tehdä.

Jos kirjoittajalla on mitään oikeata haisua asioista, niin tässä mielestäni kiteytyy syy roinan heittelyn jatkumiselle vuodesta toiseen. Ilmeisesti sitten ei vielä olla haluttu tehdä mitään vaikka ympäri nettiä irtisanoudutaan milloin mistäkin tuhotyöstä, rasismista yms äpäröinneistä. Kuultaa muutenkin teksteistä läpi sellainen hiljainen hyväksyntä. Voivotellaan miten taas joku pilasi maineen, mutta ei se mitään kun tunnelma oli hyvä. Haetaan niit positiivisii juttui, hei!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Jos kirjoittajalla on mitään oikeata haisua asioista, niin tässä mielestäni kiteytyy syy roinan heittelyn jatkumiselle vuodesta toiseen. Ilmeisesti sitten ei vielä olla haluttu tehdä mitään vaikka ympäri nettiä irtisanoudutaan milloin mistäkin tuhotyöstä, rasismista yms äpäröinneistä. Kuultaa muutenkin teksteistä läpi sellainen hiljainen hyväksyntä. Voivotellaan miten taas joku pilasi maineen, mutta ei se mitään kun tunnelma oli hyvä. Haetaan niit positiivisii juttui, hei!

Katkarapukatsomoon tiedoksi, että kukaan järkevä fani ei hyväksy kolikoiden heittämistä jäälle. Rasismi? Nyt valot päälle. Äpäröinnit, huh.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Katkarapukatsomoon tiedoksi, että kukaan järkevä fani ei hyväksy kolikoiden heittämistä jäälle. Rasismi? Nyt valot päälle. Äpäröinnit, huh.

Ai anteeksi, eikö fanit olekaan irtisanoutuneet rasismista ja hulinoinnista? Ihan muistelin taannoisen OM-insidentin tiimoilta tällaista lukeneeni, mutta taisin olla väärässä.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Ai anteeksi, eikö fanit olekaan irtisanoutuneet rasismista ja hulinoinnista? Ihan muistelin taannoisen OM-insidentin tiimoilta tällaista lukeneeni, mutta taisin olla väärässä.
Tässä nyt aika pitkälti kaksi erilaista asiaa (OM:n paimenkirje & kolikoidenheitto) kyseessä. Toinen ilman faktoja olevaa syytös ja toinen varmasti Jokerifanien syy.

OM:n kirje oli lähes täysin ilman faktoja esim. rasismin osalta (eikä niitä löytynyt kun OM:lta lähdeaineisto saatiin), käytännössä ainoa mistä nyt voi olla 100% varma että takana on Jokerifanejakin olivat Eteläpääty- sekä Pissa på ifk -tarrat. Ja mun mielestä niistä otettiinkin vastuu Jokerifanien osaksi.

Sen sijaan kolikoidenheiton on varmasti kaikki Jokerifanit myöntäneet ja tätä on yritetty estää. Pudotuspeleissä capot käskivät lopettamaan, Eteläpäädyn Facebookissa on asiasta keskusteltu, ja vielä enemmän Eteläpäädyn sisällä, jne.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No jos kerran tarkoitus on tuo mitä sinä kirjoitit niin olkoon sitten niin. Molemmissa leireissä suupielet korvissa. Tärkeintähän se on että katsomossa ja muuallakin viihdytään.

Ei vaan minusta Flip#51 ihan noin sitä tarkoittanut, miten sinä sen kuvailit.
Vikahan voi olla kirjoituksessa tai lukemisen ymmärtämisessä, joskus jopa molemmissa.
No aika pitkälti mä sen niin tarkoitin kuin Rakettipulu kuvaili.

Sitä on huudettu jo monia vuosia jengeille, jotka ovat oikeasti "landelta". Nyt kun teillä on otettu käyttöön tämä stadilaisuuden överihehkuttaminen, on mielestäni ihan hyvä napautus lauleskella sitä myös teitä vastaan. Ja se on hauska juuri siksi, että se on sisällöltään absurdi. Eihän nyt kukaan kelaa, että IFK on oikeasti maalaisseura (se ymmärretään vitsinä ja pienenä kuittailuna), mutta jos esimerkiksi huudetaan vastustajaa homoiksi, niin kyllähän siinä jää vähän epäselväksi, ollaanko nyt tosissaan vai ei ja se saa myös epäilemään huutajan kypsyyttä.

Kelaa nyt tilanne, jossa Jokerit on juuri ratkaissut matsin kolmannen erän loppupuolella (siis oikeasti ratkaissut, ei teidän eiliseen tyyliin ;-) ja Eteläpääty pomppii ja huutaa veikeänä Jokerien olevan kaikkien maalaisseurojen alistaja. Kyllähän siinä pakostikin rupee punanutulla tulemaan sellanen tunne, että "ei vittu tämähän tästä vielä puuttu".

Tarkoitus ei ole saada ketään vihaiseksi, vaan vähän veljellisesti tökkiä ja kenties inspiroida vastapuolta kehittämään takaisin jotain nokkelaa.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Tarkoitus ei ole saada ketään vihaiseksi, vaan vähän veljellisesti tökkiä ja kenties inspiroida vastapuolta kehittämään takaisin jotain nokkelaa.

Muuten ihan hyvä teksti, mutta tuo jäi tökkimään.

Miten niin pilkkachanteilla ei ole tarkoitus saada vastapuolta vihaiseksi. Tietenkin on.

Näin voin varmuudella sanoa, vaikkein chantteja huudakaan :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös