Fanitoiminta- ja matkat kaudella 2024–2025

  • 53 385
  • 338

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toinen asia mitä en ymmärrä on se miksi Eteläpäätyy alkaa aina raiskaamaan meidän maailman hienointa maalilaulua sillä Seven Nation Army -hoilotuksella, kun Gonna Fly Now:takin pystyisi hoilaamaan mukana ihan samalla o-äänteellä?
Tämä! Valkoisten raitojen seitsemän kansakunnan armeija on NIIN ylikäytetty, että miksi kaikkien joukkueiden kannattajien, lajista riippumatta, pitäisi sitä apinoida. En ymmärrä. Lisäksi koko kappale on mielestäni paska. Koitetaan päästä siitä eroon.

Kuten Taipola yllä mainitsee, toimisi Gonna Fly Nowkin melodiansa puolesta vallan mainiosti hoilattavaksi. Miksi joku haluaisi peittää yhden ikonisimman maalilaulun legendaarisen melodian jollain kaikkien käyttämällä, sieluttomalla ja geneerisellä shaiballa?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tämä! Valkoisten raitojen seitsemän kansakunnan armeija on NIIN ylikäytetty, että miksi kaikkien joukkueiden kannattajien, lajista riippumatta, pitäisi sitä apinoida. En ymmärrä. Lisäksi koko kappale on mielestäni paska. Koitetaan päästä siitä eroon.

Mä luulen, että sille on syynsä miksi se on niin laajalti käytetty yli lajirajojen. Erittäin yksinkertainen melodia ja hoilaamiseen saa tuolle melodialle ääntä ihan eri tavalla, kuin esim. Gonna Fly Nown hoilaamiseen, jossa mennään kuitenkin monta kertaa ylös ja alas melodiassa.

Itse pidän tuosta Seven Nations Armyn hoilaamisesta, kuulostaa mielestäni hyvältä missä lajissa vain ;)
 

Taipola

Jäsen
Mun mielestä toi on hauska perinne, josta ei tule luopua. Vähän samanlainen kuin Bettmanille buuaaminen NHL:ssä. Tietysti varmaan osa buuaavista faneista oikeasti ajatteleekin niin, että tuomarit on sikoja jne, mutta jos itse tuomaroisin ja minulle buuattaisiin, niin tietäisin tehneeni työni oikein. :)
Bettmanille buuataan siksi, että hän on hoitanut työnsä niin huonosti. Ei siksi, että olisi perinne buuata NHL:n komissaarille (joka tällä hetkellä on Bettman). Tuskin hänen seuraajalleen buuataan, jos hän hoitaa hommansa paremmin. Asioiden tekeminen vain perinteiden takia ilman, että ymmärtää ja hyväksyy perinteiden syntyperän ei ole mielestäni kovin järkevää. En tiedä mistä tuomareille jo etukäteen buuaminen on saanut alkunsa mutta outoa se on – varsinkin siinä tapauksessa, jos he viheltävät erinomaisen ottelun.
 

Taipola

Jäsen
Mä luulen, että sille on syynsä miksi se on niin laajalti käytetty yli lajirajojen. Erittäin yksinkertainen melodia ja hoilaamiseen saa tuolle melodialle ääntä ihan eri tavalla, kuin esim. Gonna Fly Nown hoilaamiseen, jossa mennään kuitenkin monta kertaa ylös ja alas melodiassa.

Itse pidän tuosta Seven Nations Armyn hoilaamisesta, kuulostaa mielestäni hyvältä missä lajissa vain ;)
Itse en ymmärrä miksi halutaan tehdä niin kuin kaikki muutkin tekee sen sijaan, että tehtäisiin omaa juttuamme ja kunnioittaisimme omia perinteitämme. Nythän tilanne on vähän sama kuin menisi Metallican keikalle ja alkaisi laulamaan Enter Sandmanin päälle Iron Maidenin The Trooperia, kun se Trooper on omasta mielestä vaan niin hyvä biisi. Omituista, että intohimoisimmat fanit eivät halua kunnioittaa oman seuransa maalilaulua vaan alkavat huutaa siihen päälle jotain toista biisiä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Itse en ymmärrä miksi halutaan tehdä niin kuin kaikki muutkin tekee sen sijaan, että tehtäisiin omaa juttuamme ja kunnioittaisimme omia perinteitämme. Nythän tilanne on vähän sama kuin menisi Metallican keikalle ja alkaisi laulamaan Enter Sandmanin päälle Iron Maidenin The Trooperia, kun se Trooper on omasta mielestä vaan niin hyvä biisi. Omituista, että intohimoisimmat fanit eivät halua kunnioittaa oman seuransa maalilaulua vaan alkavat huutaa siihen päälle jotain toista biisiä.

Ymmärsit ehkä väärin, mutta en tarkoittanut sitä, että sitä lauletaan sen vuoksi, koska muutkin sitä tekee, vaan sen vuoksi, että se nyt vaan sattuu sopimaan kovaa hoilattavaksi, niin että katsomo raikaa, paremmin kuin Gonna Fly Now. Toki se on ehkä sanottava, etten ihan täysin näe, miksi maalilaulun päälle ylipäätään pitää jotain hoilata, kun se hoilaus joka tapauksessa häviää sinne maalilaulun alle. Ehkä sen jälkeen sitten.

Mutta tuskin Jokerifanit ovat ainoa ryhmä, joka tuon Seven Nations Armyn käyttöä on pohtinut kriittisesti. Sitä hain sillä, että sille on varmasti syynsä, miksi se joka tapauksessa päätyy faniryhmien käyttöön. Kuten myös syynsä on sillä, miksi kannatuslaulut lajista ja maasta riippumatta ovat aika usein samoilla melodioilla tehtyjä.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulipa sellainen ajatus että olisiko mahdollista vaikka Eteläpäädyn (tai vaikka ihan Jokereiden) kautta järjestää jonkinlainen tukikeräys Ukrainalle? Meitä on iso yhteisö joka voisi osaltaan auttaa tärkeässä asiassa. Toisaalta saisi ehkä hitaammankin vääräleuan ymmärtämään millä puolella historiaa nykyinen Jokeriorganisaatio faneineen seisoo.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Seven nation armya on tarkotettu vetää vieraspeleissä, joissa maalia tehdessä Gonna Fly Now ei lähde soimaan. Eli tavallaan meillä on maalilaulu myös vieraissa (toki miksi ei ole silloin aikoinaan alettu GFN hoilailemaan) Nyt se vaan on jääny perinteeksi oltiin himassa tai ei.
 

NuoriKundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siirrän tänne ketjuun, kun osuu mielestäni paremmin. Olen samaa mieltä siitä, että fanitoiminnan pitäisi keskittyä omien kannattamiseen, eikä muiden haukkumiseen. "Pissa på" & "tuomari juoksee" ovat ihan alakoulutason juttuja ja voisivat jäädä kokonaan pois.

Huomiota herättävää oli mielestäni myös se, että kauden ensimmäisen harjoituspelin alla tuomareiden luistellessa jäälle osa buuasi. Ilman tuomareita ei pelejä järjestetä, ja varsinkin harjoituspelissä homman pitäisi olla sen verran neutraalia, että annetaan kunnioitusta heille. Ja kun kyseessä oli vielä kauden ensimmäiset luistelunpiirrot jäähän, niin ei pitäisi olla mitään kaunaakaan tuomareita kohtaan. Ehkä eri asia on sitten jossain playoffeissa, jos kyseiset tuomarit ovat vetäneet edellisen ottelun aivan vihkoon tms.

Huutosakkiin olen minäkin eksynyt välillä, ja varmaan eksyn tulevaisuudessa useamminkin, mutta pidän pissapåhifkin ja tuomarijuokseen aikana suuni kiinni, mutta kajautan seuraavan kannustushuudon sitten sitäkin kovempaa ilmoille. En koe, että minun pitäisi huutaa vihollisseuran nimeä kannustushuudoissani millään tavalla. Minä laulan Jokereille, en muille.

En minä ole mikään muita tässä asiassa neuvomaan, mutta positiivisen kautta tässäkin asiassa saadaan parempi lopputulos kuin negatiivisen kautta.
Olipas muuten hyvä nosto tuomarien suhteen. Toi tbuuaminen ennen kuin kiekko on edes jäässä on kyllä lapsellista puuhaa.

Sen efektit näkyvät muuten jo nyt:

Tossa on artikkeli aiheesta. Jos me halutaan että jääkiekossa on tuomareita myös tulevaisuudessa, on jokaisen vedettävä kortensa kekoon. Buuataan jos on syytä, mut turha nyt junteiksi ryhtyä.

Lyhykäisyydessään:

"Koko kaudessa on niin 40 000 jääkiekko ottelua, tuomaritehtäviä on siis noin 80 000. Tuomareita ei ole riittävästi. Viime kaudella koulutettiin 530 uutta tuomaria, mutta samaan aikaa 403 tuomaria lopetti.

Suurin syy lopettamiselle oli tuomareiden kokema huono käytös."

Tän suhteen voitais kyl porukalla skarpata.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olipas muuten hyvä nosto tuomarien suhteen. Toi tbuuaminen ennen kuin kiekko on edes jäässä on kyllä lapsellista puuhaa.

Sen efektit näkyvät muuten jo nyt:

Tossa on artikkeli aiheesta. Jos me halutaan että jääkiekossa on tuomareita myös tulevaisuudessa, on jokaisen vedettävä kortensa kekoon. Buuataan jos on syytä, mut turha nyt junteiksi ryhtyä.

Lyhykäisyydessään:

"Koko kaudessa on niin 40 000 jääkiekko ottelua, tuomaritehtäviä on siis noin 80 000. Tuomareita ei ole riittävästi. Viime kaudella koulutettiin 530 uutta tuomaria, mutta samaan aikaa 403 tuomaria lopetti.

Suurin syy lopettamiselle oli tuomareiden kokema huono käytös."

Tän suhteen voitais kyl porukalla skarpata.
Ja tämän lisäksi sanoisin, että ennen peliä buuaamisen psykologinen vaikutus on ainoastaan meitä vastaan. Tuomaritkin ovat ainostaan ihmisiä, ja jos heille heti kättelyssä tulee vastareaktio faneja ja sitä kautta Jokereita kohtaan, niin se voi näkyä jossain tuomiossa kentällä.

Näin ei tietenkään pitäisi käydä, eikä heidän pitäisi näillä perusteilla tehdä tuomioita suuntaan eikä toiseen, mutta miksi antaisimme tällaiselle mahdollisuuden?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jokerifanit on ehkä yksittäisille tuomareille tavanneet buuata jo Liigan aikana. Joku Aleksi Rantala ei ollut ikinä fanien suursuosikki.

Isommassa kuvassa tuo on mielestäni khl-ajan peruja, jonka ymmärtänette. Ja toki junnupeleissä on buuattu eräälle dumarille, joka oli kertonut vihaavansa Jokereita ja Jokerifaneja.

Buuaaminen dumareille "ilman syytä" on kyllä turhaa ja tyhmää.
 
Viimeksi muokattu:

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Yhdyn edelliseen. Jokerit pelaa lauantaina 28.12 Joensuussa ja heti seuraavana päivänä sunnuntaina 29.12 lmatralla (tai Lappeenrannassa jos Ketterä perinteiseen tyyliin siirtää tuonkin matsin sinne). Tuossa olisi varsin hyvä hotellireissu kahden matsin rysäyksellä. Mukana.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kapasiteetti on sen +4000, istumapaikkoja ja aitioita on lisätty entisestä joten liigakelpoinen siitä on tulossa.
Mitä havainnekuvia olen nähnyt, menee heittämällä Top 10-lätkäareenojen joukkoon maassamme, jahka remontti tai enemmän tai vähemmän uudelleenrakentaminen saadaan päätökseen. Jos liigakiekko on mahdollista Hämylinnassa, tai Kouvostoliitossa, niin on se myös Joensuussa. Kudos!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lava

Steve Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostiko joku muu ennakkolinkin kautta lippuja huomiseen Tuto-peliin? Sieltä tuli vain tilausvahvistus sähköpostiin ja kysyin toimistolta, että riittääkö se sisäänpääsyyn, mutta kukaan ei ole noin viikkoon vastannut hätääni Turun suunnasta. Onko joku muukin aikomassa sisään tilausvahvistuksen voimalla?
 

harryy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Ostiko joku muu ennakkolinkin kautta lippuja huomiseen Tuto-peliin? Sieltä tuli vain tilausvahvistus sähköpostiin ja kysyin toimistolta, että riittääkö se sisäänpääsyyn, mutta kukaan ei ole noin viikkoon vastannut hätääni Turun suunnasta. Onko joku muukin aikomassa sisään tilausvahvistuksen voimalla?
Maksoitko ne samalla? Ite menossa ovelta ostamaan
 

Steve Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maksoin ja nyt tulikin tämmöinen viesti, jonka loppu erityisesti hivenen huvittaa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240822_153138_Gmail.jpg
    Screenshot_20240822_153138_Gmail.jpg
    133,9 KB · kertaa luettu: 299
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
EP ruvennut mainostamaan "Syksyn supermatkaa" Lappeenrantaan. Lähtispä ainakin 2 dösää.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Suht isosti nakertaa, että tuo ensimmäinen Ketterä peli jää välistä lomareissun takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös