Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2012–2013

  • 242 938
  • 1 182

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No kaduilla juoruillaan, että mukana on ihan koko Ässä-joukkue, poislukien ulkomaalaiset ja vanhat. Kunhan eivät ketään Ilveksen pelaajia paikalle raahaa. Sama se silti, koska eihän tuollaisilla hirveillä rymyreissuilla muutenkaan tule käytyä!
 
Viimeksi muokattu:

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Mitenkä risteily sujui tällä kertaa? Oliko pojat taas kännissä jakamassa nimmareita vai oliko siellä edes koko joukkuetta? Ilmeisesti leppoisa ja rauhallinen risteily kun ei ole mitään lukenut missään?
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Terveisiä Ässien faniristeilyltä. Rauhallista oli meininki, kukaan ei tänä vuonna faniporukasta joutunut putkaan ja muutenkin vältyttiin kommelluksilta.

Mukana olivat nuoremman kaartin pelaajat ja parasta antia huumorimielessä oli Raanta vs Järvenpää pöytälätkässä missä mm vinoiltiin Mika Noroselle joka Järvenpään mukaan ei saa edes rantapalloa kiinni (pilke silmäkulmassa).

Tommi Taimin kanssa pääsin keskustelemaan pidemmän kaavan mukaan ja todella mukava, jalat maassa tyyppi on. Innoissaan Ässissä pelaamisesta ja kehuja sateli mm KK:lle jonka kanssa pelikemiat kuulemma osuvat hyvin yhteen. Myös Malkamäki mukava, lähestyttävä tyyppi. Severi Sillanpäästä ei oikein ottanut selvää, vaikuttaa ujolta ja itse en ainakaan muutamaa sanaa enempää saanut häneltä ongittua.
 

Puksprööti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Risteily oli taas kerran samaa kuin jokainen vuosi, vaikea tosin tuollaisen reissun olisi mitenkään yllättääkään? Valitettavasti paikalla oli vain nämä hieman pienemmällä palkkapussilla pelaavat nuoret kuten Diamond sanoikin.

Varsin hyvän kuvan antoivat eikä kukaan tainnut edes nimmareita tänä vuonna kännissä jakaa? Sitä ehkä eniten jäin reissusta kaipaamaan! Yllättävän paljon Porilaisia vaikka peliä nyt ei sitten ollutkaan. Mutta ainahan se edullinen risteily kelpaa.
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Taimi vihjasi siihen suuntaan että olisi kehotettu olemaan koko risteilyn esiintymiskelpoinen eli varmaan pari kaljaa sai juoda mutta järjen piti pysyä päässä. Ainakin itse sain tämän käsityksen rivien välistä luettuna.

Nuoremmalla kaartilla olisi myös kovasti ollut intoa pelata Satakunnan hegemonia ulkoilmaotteluna kunhan vain rahat ja järjestäjä löytyisi. Olisi hienoa jos sellainen taho löytyisi joka tätä alkaisi vetämään mutta taitaa jäädä haaveeksi tällä puolella Suomea.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Taimi vihjasi siihen suuntaan että olisi kehotettu olemaan koko risteilyn esiintymiskelpoinen eli varmaan pari kaljaa sai juoda mutta järjen piti pysyä päässä. Ainakin itse sain tämän käsityksen rivien välistä luettuna.

Nuoremmalla kaartilla olisi myös kovasti ollut intoa pelata Satakunnan hegemonia ulkoilmaotteluna kunhan vain rahat ja järjestäjä löytyisi. Olisi hienoa jos sellainen taho löytyisi joka tätä alkaisi vetämään mutta taitaa jäädä haaveeksi tällä puolella Suomea.

Ainoa realistinen paikka olisi varmaan Narukerän jääpallokentän päälle rakennettava kaukalo ja ympärille jonkinlaiset siirrettävät katsomorakennelmat. Mitään muuta valmista tekojäätä ei taida lähiseudulta löytyä ja sellaisen rakentaminen ihan varta vasten johononkin stadikalle voipi maksaa sen verran ettei lipputulot riitä kattamaan kuluja.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika utopistiseltahan tuo varmaan tuntuu näille leveysasteille kun yleisöäkin tosiaan olisi mukava saada enemmän paikalle kuin sen 1000-2000 jollain väliaikaisilla katsomorakenteilla. Vaikea tietysti ennustaa, että jos hinat laitettaisiin koko Satakunnassa ihan tosissaan heilumaan, niin millainen tapahtuma voitaisiin saada aikaiseksi. Pikkuveljellä ku saattas olla vähän paremmin tuota kyhnypuoltakin liikuteltavaksi.

Tai sitten ei auta muu kuin toivoa, että meidät kutsutaan joskus vieraaksi olympiastadionille tai Lahden mäkimonttuun! ;)
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vaikka pikkuveljellä olisi miten paljon kyhnypuolta niin tuskin mitään talvipeliin sopivaa stadionia rakentavat. Porin stadion kun on pääkatsomoa lukuunottamatta niin matalakatsomoinen että mitään mahdollisuutta kunnon talviklassikolle ei siellä ole. Yleisöä ei saada enempää kuin Isomäessä missään tilanteessa.
 

jh34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, KaMa
Pataljoona järjestää kuljetuksen Ässät-Ilves otteluun Pohjois-Satakunnasta 25.11

Bussi kulkee seuraavalla aikataululla ja hinnoilla illan otteluun:

16.30 – Honkajoki/ Grilli Baari - 25€
17.00 – Kankaanpää. K-Citymarket Kankaanpään pysäkki Jämintiellä - 20€
17.25 - Pomarkku (Pisakan pysäkki) - 18€
17.40 - Noormarkku (vt:n ympyrän pikavuoropysäkki) - 15€

Kuljetus heti ottelun jälkeen samaa reittiä takaisin.

Ilmoittautumiset Suvi Viidalle 0440-226013 tai suvi@pataljoona.fi torstaihin 24.11 kello 15.00 mennessä. Matka maksetaan bussissa matkanvetäjälle, joten varatkaa mieluiten tasaraha
 

jh34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, KaMa
Matka Tampereelle Ilves-Ässät otteluun lauantaina 26.11

Pataljoona järjestää jälleen kannattajamatkan vierasotteluun Tampereelle. Tällä kertaa vastaan asettuu Ilves. Tule mukaan!


Matkaan lähdetään linja-autoaseman tilausajolaiturilta pelipäivänä kello 15.00.

Matka on nyt myynnissä Tullibaarissa ja myynti jatkuu perjantaihin 25.11. kello 12.00 asti. Matkan hinta jäseniltä on 25 euroa ja muilta 30 euroa.

Tervetuloa kannustamaan Pata voittoon!
Muistathan tsekata Pataljoonan matkojen säännöt.
 

jh34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, KaMa
Pataljoona järjestää jälleen kannattajamatkan vierasotteluun Tampereelle. Tällä kertaa vastaan asettuu Ilves. Tule mukaan!


Matkaan lähdetään linja-autoaseman tilausajolaiturilta pelipäivänä kello 15.00.

Matka on nyt myynnissä Tullibaarissa ja myynti jatkuu perjantaihin 25.11. kello 12.00 asti. Matkan hinta jäseniltä on 25 euroa ja muilta 30 euroa.

Tervetuloa kannustamaan Pata voittoon!
Muistathan tsekata Pataljoonan matkojen säännöt.


Bussi Tampereelle lähtee varmasti, mutta reissu on vielä myynnissä tämän päivän kokonaisuudessaan Tullibaarissa. Pataljoonan väki on myös Tullissa myymässä reissua tänään ottelun jälkeen noin kello 22.30 asti.
 

jh34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, KaMa
Ennen Lukkomatsia 2.12 Satakunnan suurin tifo, ole mukana tekemässä kiekkohist

Pataljoona ja Isomäen kiekkoyleisö toteuttavat hallin kaikkien aikojen suurimman tifon Ässät-Lukko ottelussa perjantaina 2.12.

Perjantaina 2.12 pelattavassa Ässät-Lukko ottelussa tehdään historiaa, kun istumakatsomossa toteutetaan Isomäen jäähallin kaikkien aikojen suurin tifo.

Tifon organisoinnista ja valmistelusta vastaa Pataljoona, mutta itse tifon toteutukseen toivotaan osallistumista jokaiselta otteluun tulijalta.

Mitä siis tapahtuu ja mitä me tuohon otteluun A- B- ja D katsomoon tulevilta pyydämme?

Hyvissä ajoin ennen ottelun alkua Pataljoonan aktiivit käyvät jakamassa A- B ja D katsomoon punaisia, mustia ja valkoisia A4 kokoisia papereita.

Otteluun saapuvalta yleisöltä pyydämme seuraavaa:

1. Pyydämme kaikkia saapumaan perjantaina hallille hyvissä ajoin, eli mielellään kello 18.15 mennessä.

2 Tämän jälkeen pyydämme jokaista A-, B- ja D-katsomossa olevaa nousemaan seisomaan ja nostamaan paperilapun päänsä yläpuolelle Ässien luistellessa kentälle. Papereita pidetään ylhäällä minuutin verran.

Pataljoonan aktiivit ovat istumakatsomoiden edustalla näyttämässä milloin laput kuuluu nostaa ylös ja milloin ne lasketaan alas. Myös ottelun kuuluttaja ja hallin mediakuutio ovat asiassa apuna.

Toivomme siis, että jokainen istumakatsomoon tulija osallistuu tifon toteutukseen ja on näin mukana tekemässä historiaa porilaisessa katsomokulttuurissa. Ilman kaikkien otteluun tulevien apua ja panosta tämä ei onnistu.

Seisomakatsomoon tulevilta pyydämme:

Istumakatsomo tulee olemaan tuona iltana puna-musta-valkoinen. Toivomme, että kaikki seisomakatsomoon tulijat ovat unohtumattoman illan toteutuksessa mukana ottamalla mukaansa hallille joko lipun tai huivin sekä heiluttamalla niitä Ässien luistellessa kentälle.

Tifon valmisteluun tarvitaan myös vielä lisää tekeviä käsiä. Paperilappujen jakaminen Isomäen jäähallin istumakatsomoon tapahtuu torstaina 1.12 kello 19.00 alkaen. Talkoisiin tarvitaan arviolta noin 20 ihmistä. Jos pääset mukaan auttamaan, niin ilmoittaudu allekirjoittaneelle: jarkko@pataljoona.net

Kaikilta yhteisesti pyydämme:

Erittäin raivoisaa ja koko ottelun jatkuvaa kannustusta. Nyt jos koskaan on tilaisuus näyttää, miten kannustaa Suomen paras kotiyleisö.

Muista katsoa myös kannatusohjeet.

Jarkko Huhtala
Pataljoonan puheenjohtaja
jarkko@pataljoona.net
040-5885686
 

jh34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, KaMa
Tervetuloa mukaan kannattamisen Etulinjaan!

Katsomokulttuuri on ottanut Suomessa viimeisinä vuosina huikeita askeleita eteenpäin ja on ollut havaittavissa, että jopa Porissa on tilausta monipuolisemmalle kannatukselle. Sitä varten Pataljoona on luonut alajaoston, Etulinjan, joka keskittyy kokonaan porilaisen katsomokulttuurin kehittämiseen.

Etulinja haluaa kehittää ja monipuolistaa kannatusta Ässien otteluissa, sekä tuoda uudenlaista ajattelua katsomoon. Kaikki ovat tervetulleita Etulinjaan tuomaan eurooppalaisempaa meininkiä Isomäkeen. Nyt on mahdollisuus tulla etulinjassa vaikuttamaan porilaisen kannattamisen tulevaisuuteen!

Meidän periaatteenamme on pitää mekkalaa ja ääntä Ässien otteluissa pelistä ja sarjasijoituksesta välittämättä. Pyrimme kannustamaan meille tärkeää joukkuetta ottelun alusta loppuun nimenomaan positiivisessa hengessä.

Paikalle saavumme mahdollisimman aikaisin ja erityisesti viikonlopun peleissä pyrimme olemaan katsomossa jo 30 minuuttia ennen ottelun alkua. Pyrimme myös laittamaan päällemme mahdollisimman paljon oman joukkueen värejä ja tuomaan paikalle muuta rekvisiittaa.

Etulinja on peleissä seisomakatsomossa patalogon kohdalla.

Vaikka Etulinja on Pataljoonan alajaosto, niin Etulinjassa mukana oleminen ei edellytä Pataljoonan jäsenmaksua tai minkäänlaista rahallista korvausta. Ainoa maksu on äänenkäyttö!

Tervetuloa mukaan kannattamisen etulinjaan!

Lisätietoa:
Etulinja
Pataljoona
 

jh34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, KaMa
Pataljoona valtaa Tampereen perjantaina 9.12.2011

Huippuedullinen kannattajamatka Tampereelle on nyt myynnissä Tullibaarissa!

Matkan hinta Pataljoonan jäseniltä on vain 15 euroa ja muilta 25 euroa. Paikat ovat katsomossa D2.

Lähtö reissuun tapahtuu pelipäivänä linja-autoseman tilausajolaiturilta kello 16.15.

Matkan myynti loppuu torstaina 8.12 kello 20.00.

Mitä reissulla tullaan huutamaan ja laulamaan? Siihen löytyy vastaus täältä: Etulinja. Tutustu ja treenaa etukäteen!

Muistathan myös tsekata Pataljoonan matkojen säännöt.

Liity joukkoihin ja lähde vapauttamaan Hakametsä hiljaisuudesta! Toimi nopeasti sillä paikkoja on rajoitetusti.
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Rauma Bojilta (vai mikä vittu nyt onkaan) vähän parempi suoritus kuin joukkueelta kaukalossa, mutta eipä se sinne seisomakatsomon sydämeenkään kuulunut kuin kunnolla keskittymällä. Itse olin juuri Etulinjan yläpuolella tosin ja yritin tsäntteihin mennä mukaan. Mulla itse asiassa olisi loistokipaleita jo kirjoitettuna, mutta siitä enemmän Ässät-osiossa...

Lainasin tämän viestin otteluketjusta ja kirjoitinkin vastauksen jo siihen, mutta päätin muuttaa postauspaikan viime hetkellä. Eli tässä vähän näkökulmaa täältä, toivottavasti ette pahastu kun tunkeudun "vihollisen leiriin" näin:

En tiedä miten mihinkin hallissa kuului, mutta onhan se nyt niin että seisomakatsomon sydämeen ei pitäisi kuulua pihaustakaan _mistään_ muualta... Varsinkin jos on itse vielä lähellä Etulinjaa.

Kuten ei esimerkiksi toiseen päätyyn (D-päädystä vastakkainen), koska sen päädyn ja Raumam Boikkatten välillä on iso seisomakatsomo, josta pitäisi ääntä riittää.

Etulinjan noin 10 henkeä tietysti saa siinä synninpäästön kun heitä on vasta niin vähän, mutta ilmassa ollut tyytyväisyys tilanteeseen ja homman eteenpäin menoon on kyllä petollinen. Sivusta hieman seuranneena kannustaisinkin siihen jäsenmäärän kasvattamiseen ja homman tsemppaamiseen, enemmän kuin tyytymään tyyliin "meillä lauluporukassa oli hyvä meno matsissa pienestä väkimäärästä huolimatta"

Eniten ihmetyttää samat asiat joita Irggukin toi esiim Pataljoonan foorumilla. Koko halli ei kannusta enää lähellekään samalla tavalla kuin ennen. Aiempina vuosina Isomäessä vieraillessani on lattian polkeminen ja tahdin lyöminen saanut korvia huumaavan metelin heti esim. ylivoimien alkuun ja jokaisen pyörityksen aikana...

Nyt matsissa ylivoimassa pitää tulla se kolme maalipaikkaa, jotta koko kansa lähtee kannustukseen mukaan. Samaten perjantaisessa matsissa ainut(?) koko hallin "Ässät *taptap* Ässät *taptap" taisi olla ajassa 58.00, kestäen noin 30 sekuntia. Ja sitten rytmikkäät taputukset ajasta 59.00 jälleen noin puoli minuuttia.

Itse tosin olin Raumam Boikien porukassa mukana, niin ihan kaikkea muuta ääntä on todella vaikea vertailla kun omissa korvissa soi vieläkin.

Olisin voinut kirjoittaa tämän tuonne Pataljoonan foorumille kannattajakulttuuri Suomessa -osioon, mutta ei ole sinne tunnuksia. Jos se on teistä luontevampi paikka jatkaa tätä, niin minun puolesta viestini saa sinne kopioida.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Eniten ihmetyttää samat asiat joita Irggukin toi esiim Pataljoonan foorumilla. Koko halli ei kannusta enää lähellekään samalla tavalla kuin ennen. Aiempina vuosina Isomäessä vieraillessani on lattian polkeminen ja tahdin lyöminen saanut korvia huumaavan metelin heti esim. ylivoimien alkuun ja jokaisen pyörityksen aikana...
Ässät - Lukko otteluita on liikaa kaudessa. Ei riitä tunnetta kaikkiin matseihin. Jos koti-otteluita olisi keskimäärin yksi per viikko, niin tunnelma olisi hallissa aivan erillainen.

Toinen asia näissä Ässät - Lukko otteluissa on se, että ei tuolla Lukon rosterissa ole oikeastaan ketään, ketä kenet porilaisyleisö ottaisi silmätikuksi. Samoin Ässiltä puuttuu "Korpisalo tai Levonen" jolle raumalaiset saisi vittuilla.

Onhan Sm-liigassa tähtiä, mutta harvaan samastutaan samalla tavalla kuin ennen. Äijä kulttuuri kuolee ja new generation tulee tilalle..
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Pitäähän nämä yllä mainitut asiat paikkansa, otteluruuhkat ym. Sekä esimerkiksi se tieto, että tänään kentällä oli yhteensä 13 ulkomaalaista...

Ja täytyy kertoa, että monesti on näissä paikallistaistoissa tullut ikävä Korppia.

Mutta ei nämä asiat sitä muuta mihinkään, että Isomäki Areenan (Ässät lanseerasi sitten tällaisenkin minen videotaululla...) kotiyleisö ei ole enää ihan maineensa veroinen, ainakaan tällä tavalla pari kertaa kaudessa vierailevan ja ahkerasti keskustelua vierestä seuraavan mielestä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...(Isomäen) kotiyleisö ei ole enää ihan maineensa veroinen, ainakaan tällä tavalla pari kertaa kaudessa vierailevan ja ahkerasti keskustelua vierestä seuraavan mielestä.

Itse olen sitä mieltä, että jos kaikkien hallien PARASTA MAHDOLLISTA tunnelmaa vertaillaan, on Isomäki aika selvä ykkönen tässä maassa, Nordis taitaa tulla yhtä selvänä kakkosena. Sanon tämän sillä kokemuksella, että olen nähnyt play off- tai muuten tärkeitä pelejä kaikkialla muualla kuin Lappeenrannan Kisapuistossa.

TD puhuu kuitenkin asiaa. Itse olen miettinyt sitä, että viimeisten parin kauden loistava pelillinen menestys on oudon paradoksaalisesti näkynyt katsomoissa vähempänä kannustuksena. Jotenkin asia on mennyt niin, että nyt kun porilaiset ovat tottuneet "voittavaan" jääkiekkoon, niin joku nihkeä maalin voitto vastustajasta ei enää tunnu riittävän: odotetaan sitä murskavoittoa.
Lisäksi: jos oma joukkue pelaa huonosti tai on tappiolla, kääntyy yleisön mielipide varsin helposti omia vastaan. Helpommin kuin silloin, kun oltiin oikeastikin aivan surkeita.

En muuten tiedä, onko oikea tapa edistää Isomäen kannattajakulttuuria kopioimalla jotain raumalaisia chänttääjiä, jotka ovat itse kopioineet sen jostain muualta (toiv. ei kuitenkaan Eteläpäädyn pelleiltä!)... Musta Porissa on parhaimmillaan sellainen alkukantainen tunnelma, jonka olennainen osa on, että vastustajan laulavat ja rumpuja hakkaavat "chänttääjät" peittyvät luolamiesten mölinään.

Kuten kirjan "Ässien Ässä" alkukappaleessa todetaan, yleisön mylvintä täpötäydessä Isomäessä voi olla jotain käsittämätöntä, jopa kannustushuuto Ässät ei kuulu kunnolla, vain mölinää muodossa: ...SSSÄT! SSSÄT!
Olisinpa itse saanut nähdä nuo päivät, mutta valitettavasti en ollut syntynyt.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Itse olen sitä mieltä, että jos kaikkien hallien PARASTA MAHDOLLISTA tunnelmaa vertaillaan, on Isomäki aika selvä ykkönen tässä maassa, Nordis taitaa tulla yhtä selvänä kakkosena.

Tämä pitää paikkansa. Isomäen akustiikka ja puiset lattiat tuovat hyvää meteliä kun niitä kunnolla trampataan.

Kuitenkin aika muuttuu katsomokulttuurissakin ja perinteisellä klap klap - kannatuksella saa kyllä tunnelmaa aikaan, mutta uudet tuulet puhaltavat vihdoinkin Suomessa. Kuten kauden avausottelussa ja eilen nähtiin, niin suurella alivoimallakin, mutta järjestäytyneenä, voi saada chantit raikumaan hallissa.

Eli Isomäenkin on uudistuttava, tai lähinnä äänekkäimpien kannattajien (seisomakatsomo, Pataljoona) ja lähettävä systemaattisesti kehittämään kannattajakulttuuria. Mielellään positiivista sellaista. Tausta edellytykset ovat kunnossa : toimiva kannattajayhdistys, uskollisia faneja ja alulle polkaistu uusi kannattajaryhmä.

Jos tuudittaudutaan ajattelemaan, että meillä mahdollisesti on ideaalitilanteessa Suomen paras tunnelma niin junan kyydistä jäädään pois. Omasta mielestäni on mahtavaa, että Satakunnassa tapahtuu kehitystä tällä saralla, oli jo aikakin!
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Etulinjan on aivan turha hyppiä lauluja lauleskellessaan. Siihen betoniportaisiin saa aika kovaa hypätä että ääntä irtoisi muutaman tuhannen muunkin seisoessa siinä.
Joku pieni pyyntö seuralle että patalogon alue peitettäisiin vaikkapa vanerilla ja maalattaisiin uudelleen, voisi ääntä tulla hieman! :D

Olisiko aivan mahdoton ajatus että Etulinja lähtisi tekemään arvokasta ja hienoa työtään istumakatsomosta käsin, eli siitä kulmasta missä Sportfanit olivat. Ylempää huutaessa se ääni kuuluisi toisellekkin puolelle seisomakatsomoa ja kalja-aitiokin saattaisi moisesta innostua kun kuulisi sinne ne uudet huudot.

Muutenkin nyt kun tämä toiminta on vielä niin uutta niin voisi kokeilla jotain 3 laulua ja sitten perus Ässät klap klap Ässät kaavaa. Sitten kun ihmiset pikkuhiljaa alkavat tulla mukaan muihinkin kuin vaan Ässät huutoon niin parantaa kaavaa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisiko aivan mahdoton ajatus että Etulinja lähtisi tekemään arvokasta ja hienoa työtään istumakatsomosta käsin, eli siitä kulmasta missä Sportfanit olivat. Ylempää huutaessa se ääni kuuluisi toisellekkin puolelle seisomakatsomoa ja kalja-aitiokin saattaisi moisesta innostua kun kuulisi sinne ne uudet huudot.
En kuulu Etulinjaan, mutta tämä olisi tosiaan suositeltavaa.

Olin henk.koht. vedossa ja kun siinä Etulinjan yläpuolella olin, niin ajattelin hetken aikaa 6-2 -tilanteessa saada tätä laulua rullaamaan (linkki Klamydian biisiin):

http://www.youtube.com/watch?v=WxyQv9Qrcfg

Jostain kumman syystä aloin pelkämään moralisoijien ripitystä ja homma jäi.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen sitä mieltä, että jos kaikkien hallien PARASTA MAHDOLLISTA tunnelmaa vertaillaan, on Isomäki aika selvä ykkönen tässä maassa, Nordis taitaa tulla yhtä selvänä kakkosena. Sanon tämän sillä kokemuksella, että olen nähnyt play off- tai muuten tärkeitä pelejä kaikkialla muualla kuin Lappeenrannan Kisapuistossa.

Parasta tunnelmaa kokenut Isomäessä silloin kun vaasalaiset kävivät kylässä. Desibelit ei varmasti niin korkealla kuin Ässien loistokkaimpina hetkinä, mutta monipuolisuus ja organisoitu meininki lämmitti mieltä. Mitä tuo olisikaan ollut kun heitä olisi ollut vaikka se koko päädyllinen.

En muuten tiedä, onko oikea tapa edistää Isomäen kannattajakulttuuria kopioimalla jotain raumalaisia chänttääjiä, jotka ovat itse kopioineet sen jostain muualta (toiv. ei kuitenkaan Eteläpäädyn pelleiltä!)... Musta Porissa on parhaimmillaan sellainen alkukantainen tunnelma, jonka olennainen osa on, että vastustajan laulavat ja rumpuja hakkaavat "chänttääjät" peittyvät luolamiesten mölinään.

Nii, kyllä tätä chänttäystä harrastetaan paljon muuallakin kuin näissä mainitsemissasi paikoissa ja oikeastaan harvassa maassa toiminta enää näin lapsenkengissä, mitä Suomessa - kehitystä on kuitenkin tulossa koko ajan täälläkin.

Makuja on monia. Itse taas olen kyllästynyt tähän yksipuoliseen kannattamiseen ja uusia tuulia kaipaa rinnalle. Korkeat desibelit eivät ole itselle yhtä kuin hyvä tunnelma, vaan ennen kaikkea miten sitä ääntä tuotetaan. Monipuolisessa chänttäämisessä kuitenkin se vahvana puolena, että meteliä tulee tasaisesti koko ajan, monipuolisesti mikä taas pitää kannattamisen mielekkäänä. Luolamiesörinällä infernaalista mekkalaa kestää kenties joitakin kymmeniä sekunteja, sen jälkeen homma hiljenee liikaa. Ja muistutuksena, että vanhoja huutoja ei olla kuitenkaan hylkäämässä, vaan lähinnä tuomassa uusia variaatioita rinnalle mielekkyyttä tuomaan.

Olivatpa Eteläpäätyläiset miten pellejä tahansa, niin ei ole epäselvyyttäkään, että jos heidät ja Isomäen seisomakatsomo laitetaan täydellä miehityksellä rinnakkain kannattamaan, niin kumpi tulee jäämään toiseksi.

Etulinjan on aivan turha hyppiä lauluja lauleskellessaan. Siihen betoniportaisiin saa aika kovaa hypätä että ääntä irtoisi muutaman tuhannen muunkin seisoessa siinä.
Joku pieni pyyntö seuralle että patalogon alue peitettäisiin vaikkapa vanerilla ja maalattaisiin uudelleen, voisi ääntä tulla hieman! :D

Hyppimisen ideana ei ole äänen tuottaminen, vaan lähinnä visuaalinen ilme: ryhmän erottuvaisuus ja onhan tuo omasta mielestä ainakin ihan hauskan näköistä.

Istumakatsomoon siirtymistä on myös pohdittu, mutta toiminnan kasvattamisen kannalta kuitenkin nyt koettu, että seisomakatsomossa parempi olla, varsinkin kun näyttää, että vähitellen ryhmän kokoa on saatu kasvamaan. Muutama kymmenen silmäparia kun saadaan lisään toimintaan, niin kyllä se möykkä rupeaa väkisinkin kuulumaan myös seisomakatsomosta.

Onko Etulinja joku Pataljoonan alajaosto vai oma ryhmittymänsä?

Etulinja.fi:ssä asiaa on eritelty seuraavasti:

Katsomokulttuuri on ottanut Suomessa viimeisinä vuosina huikeita askeleita eteenpäin ja on ollut havaittavissa, että jopa Porissa on tilausta monipuolisemmalle kannatukselle.

Sitä varten Pataljoona on luonut alajaoston, Etulinjan, joka keskittyy kokonaan porilaisen katsomokulttuurin kehittämiseen. Me haluamme kehittää ja monipuolistaa kannatusta Ässien otteluissa, sekä tuoda uudenlaista ajattelua katsomoon. Kaikki ovat tervetulleita Etulinjaan tuomaan eurooppalaisempaa meininkiä Isomäkeen. Nyt on mahdollisuus tulla etulinjassa vaikuttamaan porilaisen kannattamisen tulevaisuuteen!

Meidän periaatteenamme on pitää mekkalaa ja ääntä Ässien otteluissa pelistä ja sarjasijoituksesta välittämättä. Pyrimme kannustamaan meille tärkeää joukkuetta ottelun alusta loppuun.


ja vielä lopuksi samaiselta sivulta:

Vaikka Etulinja on Pataljoonan alajaosto, niin emme edellytä Pataljoonan jäsenmaksua tai minkäänlaista rahallista korvausta. Ainoa maksu on äänenkäyttö!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös