Tunnelma ihan ymmärrettävästikin laskenut viime keväästä. Syksyn pelit ei sytytä valitettavasti samalla tavalla kuin kevään pelit. Myöskään peliesitykset viime kotipeleissä eivät ole antaneet syytä hurraamiseen. Valtaosa jaksaa kyllä kannustaa ja käyttäytyä kiitettävästi ja heitä arvostan paljon.
Täytyy kyllä todeta myös, että aikamoisia idiootteja seastamme löytyy. Hirsolla lienee fanikatsomossa järjestäynyt HirsoAntiFanClub joka illasta toiseen huutaa miehelle vitun huoraa tai vitun jutkuu sekä buuaavat. Toivoisin todella, että tähän voitaisiin puuttua, sillä Fan Clubissa on äärimmäisen fiksua porukkaa, jotka tiedostavat tämän varmasti myös. Toki jokaisella on oikeus huudella katsomossa vaikka lottokupongille arpomiaan numeroita, eikä sitä voi mihinkään vedoten kieltää, valitettavasti. Huomauttaa kuitenkin aina voi ja voin itsekin niin tehdä mikäli nämä urpot eivät itse ymmärrää muuttaa E1:seen.
Käsitän Fan Cubin ryhmäksi joka kannustaa joukkuettaan vaikeinakin aikoina. Siksi ihmettelen jäseniä, jotka buuaavat joukkueelle yms. Itseäni ainakin hävettää aivan suunnattomasti heidän puolestaan, jotka näitä typeryyksiä jaksavat laukoa. Kritiikkiä saa toki antaa, mutta haukkumista ja pilkkaamista en siedä, varsinkaan fanikatsomossa olevilta.
Vastustajan haukkumisen ymmärrän jotenkin, mutta pitäisin sen mielummin narrien juttuna. Itse tykkään kuittailla kyllä vastustajille hyvän maun rajoissa, mutta esim. "vitun homot kuolkaa" tyyppisistä huudoista pesen kyllä käteni, samoin "Hjalliksen huora" huudoista.
Ja tuo IFK-IFK-IFK huudettuna "Hjalliksen huora" huudon päälle on kyllä osoitus siitä, että Fan Clubissa on esimerkillisiä faneja jotka jaksavat itse kannustaa ja huudattaa muita niinkuin asiaan kuuluu, eli kannustamalla omia ja saamalla muut siihen mukaan.
Meillä on siis hyvä faniryhmä, josta voidaan olla ylpeitä. Ei kuitenkaan sääntöä ilman poikkeusta, se täytyy muistaa. Jatketaan omiemme kannattamista kuuluvasti myös tulevaisuudessa, sen osaamme kuitenkin hyvin ja tarvittaessa jopa loistavasti, usein myös parhaiten Suomessa!