Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2011–2012

  • 46 238
  • 175

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
G-kulma pyytää lisää kannustajia joukkoonsa eivätkä estä heidän tuloaan sikakatsomon tavoin.

Ja ennen kuin tätä negatiivista paskanpuhumista jatketaan, saisinko muutaman esimerkin siitä, miten sikakatsomossa estetään lisäkannustajien tulo katsomoon? Itse en kuulu enkä ole koskaan kuulunutkaan Sikakatsomo ry:hyn (tai mikä se onkaan), mutta kyseisessä sikakatsomossa olen pelejä koko nykyisen liigahistorian ajan katsellut, ehkä vajaat 250 kaikkiaan. Mitään katsomoon tulon estämistä en ole koskaan havainnut. Tervetuloa vaan tännekin! Täältä näkee hyvin.

Jos tuolla viitataan siihen, että se vuosikausia myötä- ja vastamäissä niin Rinkelinmäellä kuin ympäri Suomeakin näkynyt ja fanireissujakin järjestänyt "C5-porukka" varaa sieltä muutaman paikan hyvissä ajoin, niin huh-huh. Yleensä sikakatsomosta saa ihan kelpo paikan vielä aloituskokoonpanojen luistellessa jäälle.

G-kulma on ehdottomasti vuoden kannustusilmiö Hämeenlinnassa, mutta turha muita hallissa kävijöitä on lytätä jos he eivät syystä tai toisesta samaan pysty. Positiivista fiilistä kehiin - se sytyttää parhaiten muutkin!
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
G-kulma on ehdottomasti vuoden kannustusilmiö Hämeenlinnassa, mutta turha muita hallissa kävijöitä on lytätä jos he eivät syystä tai toisesta samaan pysty. Positiivista fiilistä kehiin - se sytyttää parhaiten muutkin!
Oikeassa olet ja siitä mekin olemme Kulman kanssa kesken puhuneet. Itselle tosin on kuulunut jotain huhuja, jonka mukaan C5:stä olisi haukuttu Kulman porukoita. Tämä saattaa olla se pientä kärhämää aiheuttava tekijä, mutta tiedä näistä.

Yrittäkää tekin Sikalassa parhaanne, parhaimmillaan saadaan hieno tunnelma halliin!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ja ennen kuin tätä negatiivista paskanpuhumista jatketaan, saisinko muutaman esimerkin siitä, miten sikakatsomossa estetään lisäkannustajien tulo katsomoon?

En ole missään väittänyt, sikakatsomo estää lisäkannattajien tulon katsomoon. He ovat pitkään ainoana kannattajaryhmänä estäneet kannattajien tulon ryhmäänsä. Vai väitätkö, että Sikakatsomo on ryhmä johon on tervetullut kuka vaan? Minä väitän ettei ole. Katsomoonhan saa mennä kuka vain ja sitä he eivät pysty estämään. Tämä ryhmä, johon ei ole päässyt kuka tahansa mukaan, oli pitkään ainoa "kannustusryhmä" Rinkelinmäellä.
G-kulma haluaa porukkaansa jatkuvasti lisää ihmisiä jotta kannustusta saataisiin enemmän Rinkelinmäelle.
Sikakatsomo on minun mielestäni edelleenkin sisäänpäinkääntynyt ryhmä vai voitko väittää muuta? Sikakatsomo saa puolestani jatkaa valitsemallaan linjalla sillä nyt hallissa on ryhmä, joka haluaa kannustaa ja haluaa ryhmäänsä lisää kannattajia.
Ikävää, että arvostelu aina suututtaa jonkun ja tulee väitteitä paskan puhumisesta.
Sikakatsomo ei ole avoin ryhmä, kuten G-kulma on ja tämä oli ja on pointtini.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Sikakatsomo on minun mielestäni edelleenkin sisäänpäinkääntynyt ryhmä vai voitko väittää muuta? ...
Sikakatsomo ei ole avoin ryhmä, kuten G-kulma on ja tämä oli ja on pointtini.
Viittaatko nyt tuohon Topnaattorin mainitsemaan tiettyyn "C5-porukkaan" Sikakatsomona? Olen itse ymmärtänyt, että Sikakatsomolla tarkoitetaan laajemmin koko kyseistä katsomonosaa, ei yhtä kannattajaryhmää.

Yhtä kaikki, iso peukku hämeenlinnalaisen kannattajakulttuurin elpymiskehitykselle.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
G-kulma pyytää lisää kannustajia joukkoonsa eivätkä estä heidän tuloaan sikakatsomon tavoin.

En ole missään väittänyt, sikakatsomo estää lisäkannattajien tulon katsomoon.

Ehkä suomenkielen ymmärryksessäni on jotain häikkää?

* * *

Ehkä itse kunkin olisi syytä ilmaista entistä selvemmin, keistä kulloinkin kirjoittaa. Itse yritän muistaa kirjoittaa sikakatsomon pienellä, kun puhun katsomon osasta (nykyinen C5). Tuolla nimellä vastustajan vaihtopenkin takana oleva katsomo on tunnettu jo paljon ennen isolla kirjoittamani Sikakatsomo ry:n rekisteröintiä, joka yhdistysrekisterin mukaan tapahtui vasta vuonna 2004.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ja ennen kuin tätä negatiivista paskanpuhumista jatketaan, saisinko muutaman esimerkin siitä, miten sikakatsomossa estetään lisäkannustajien tulo katsomoon? Itse en kuulu enkä ole koskaan kuulunutkaan Sikakatsomo ry:hyn (tai mikä se onkaan), mutta kyseisessä sikakatsomossa olen pelejä koko nykyisen liigahistorian ajan katsellut, ehkä vajaat 250 kaikkiaan. Mitään katsomoon tulon estämistä en ole koskaan havainnut

Itse olen kuulluut kuinka muutama henkilö C5-ryhmästä on sanonut joillenkin nuorille jotka seisovat suoraan C5-ryhmittymän alapuollella, että nuoret voisivat siirtyä G-kulman puolelle, koska siellä on enemmän kuulemma heidän henkistä porukkaa. Vaikka nämä nuoret joutuvatkin kehityksensä kannalta käymään muuta koulua kuin moni muu tuon ikäinen nuori niin kyllä aika alhainen temppu oli vaikkakin nämä kyseiseset C5-ryhmän jäsenet olivatkin humalassa. Ja mitä noihin fanimatkoihin tulee niin olen kuullut huhua että tuokin toiminta järjestelyiden puolesta olisi siirtymässä kulman hoitoon.

G-kulman pojat suunnittelevat ilmeisesti jollain aikajanalla uutta tifoa. Materiaalitkin ovat ilmeisesti tilausta vailla valmiina.
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Viittaatko nyt tuohon Topnaattorin mainitsemaan tiettyyn "C5-porukkaan" Sikakatsomona? Olen itse ymmärtänyt, että Sikakatsomolla tarkoitetaan laajemmin koko kyseistä katsomonosaa.
Tarkoitin tosiaan ry:n jäsentä (jäseniä?), mutta en sen tarkemmin tapauksesta tiedä.

Ja tiistaina jatketaan Kulmassa!
 

Rolli92

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ennen kuin täällä lähtee ihan käsistä tämä homma...

Molemmat katsomot ovat taatusti samalla asialla, eikä toivottavasti mitään tarvetta "veriseen kilpailuun" asiakkaista näiden kahden katsomon välillä ole. Tai toisen katsomo-osan dissaamiseenkaan. Kerhon kannattaminen kuitenkin kaikille taatusti se pääasia.

Kannattajakulttuuri ei muutu hetkessä, vaikka G-kulma onkin siihen pistänyt mallikkaasti vauhtia. Kaikki vuosikymmeniä käyneet eivät välttämättä haluakkaan muutosta ja siirtymistä chanttilaulantaan yms, mutta sen vuoksi meillä juuri on hyvä tilanne, kaksi erilaista ja erillistä kannnattajakatsomoa, joista valita omien mieltymysten mukaan. Ja kun annetaan sen vanhan ja perinteikkään sikakatsomonkin (C5) rauhassa kehittyä, niin kyllä se omalla tavallaan sieltä perästä tulee. Toki en sano etteikö jonkinlainen piristysruiske C5:llekaan pahaa tekisi, lähinnä siihen että ääntä pidetään jatkuvammin yllä.

Toivon mukaan meillä on parin kauden aikajänteellä kaksi kovaa, mutta ehkä kuitenkin edeleen kaksi erilaista seisomakatsomoa.

Ja minäkin puhun täysin sitoutumattomana ja järjestöihinkuulumattomana tavallisena C-5 kävijänä.

Ja tifolle plussaa (Y)
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Rolli 92 kiteytti ajatuksiani hienosti. Turha tässä lähteä vertailemaan tai kilpailemaan. Kumpikin on tarpeellinen ja tärkeä sekä tunnelmalle, että Kerholle.

Kyllä sikakatsomo hienosti välillä yhä pääsee jonkin pelaajan pään sisään, ainakin tältä se tuntuu. G-kulma taas mahtavasti kannustaa jatkuvasti omia.

Ehkä hitusen kärpäsestä härkästä tässä tehdään, eipä täällä nyt pahemmin mitään kiistaa ole ollut, yksi kirjoittaja kai hivenen avautui.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Huuhkajat
Minut ainakin on ajettu näitten pöhöttyneitten possujen toimesta tieheni, kun nuorempana satuin liian lähelle tätä "varattua" katsomonosaa. Muistaakseni kehotus kuului "Painu helvettiin". Ja tämä siis alakouluikäiselle pojalle lippuineen. G-kulmaan siirryin heti sen lanseerauksen jälkeen ja siellä pysyn. Penkkejä C5:een ja uusi seisomakatsomo D1:n kohdalle, jollei sektioiden tunnuksia voisi muuttaa niin sitten voitaisiin olla vaikka D-kulma. Sikakatsomo ry. voisi oikeasti tukea Kerhoa ja hankkia paikalleen istumakausikortit, tai vetää palkokasvit porukalla nenään ja pysyä hallin ulkopuolella. Ei haittaisi allekirjoittanutta.

Ps. Sikakatsomo on vain vitsi.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Mitä jos huomenna ennen tai jälkeen pelin laulettaisiin G-Kulmassa "Thank you Eric thank you" tai jotain muuta sellaista.. Voitaisiin tuo sitten vaikka jonkun toimesta kuvata ja lähettää Ericille twitteriin? Omasta mielestäni Eric on tuon kyllä ansainnut.. Mielipiteitä?
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Mitä jos huomenna ennen tai jälkeen pelin laulettaisiin G-Kulmassa "Thank you Eric thank you" tai jotain muuta sellaista.. Voitaisiin tuo sitten vaikka jonkun toimesta kuvata ja lähettää Ericille twitteriin? Omasta mielestäni Eric on tuon kyllä ansainnut.. Mielipiteitä?
Hyvä idea! Kysyn huomenna capolta, jos hänen johdollaan voitaisiin jäädä vetämään jotain chanttia tms. pelin jälkeen. Eiköhän kuvauskin saataisi onnistumaan. Tosin tämä vaatii, että siellä on huomenna oikeasti porukkaa!

Kaikki Kulmaan tulevat jääkää muutenkin aina pelin jälkeen hetkeksi aikaa, että kiitetään joukkuetta, tuli sitten voitto tai häviö!
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Mitä jos huomenna ennen tai jälkeen pelin laulettaisiin G-Kulmassa "Thank you Eric thank you" tai jotain muuta sellaista.. Voitaisiin tuo sitten vaikka jonkun toimesta kuvata ja lähettää Ericille twitteriin? Omasta mielestäni Eric on tuon kyllä ansainnut.. Mielipiteitä?

Mukana ollaan! Ja teen kaikkeni saadakseni kaikki kaverini mukaan.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hyvä idea! Kysyn huomenna capolta, jos hänen johdollaan voitaisiin jäädä vetämään jotain chanttia tms. pelin jälkeen. Eiköhän kuvauskin saataisi onnistumaan. Tosin tämä vaatii, että siellä on huomenna oikeasti porukkaa!

Kaikki Kulmaan tulevat jääkää muutenkin aina pelin jälkeen hetkeksi aikaa, että kiitetään joukkuetta, tuli sitten voitto tai häviö!

Ajankohtaisempaa se kuitenkin pelin tapahtumiin olis, että vetäisitte sen ennen peliä. Mikä olisi hienompaa kun joukkueet kumartuu aloitukseen ja yleisö huutaa täysillä kiitoksia Fehrille. Toisi varmasti tunnelmaa HPK:n leiriin, muukin yleisö saattaisi lähteä jopa mukaan ja huomiota voisi tulla muualtakin kun pelkästään videokuvan lähettemisellä Ericin Twitteriin (toki sekin pitää tehdä). Eikä mitään tifojakaan tarvita. Joku porukka käy päivällä ostamassa esimerkiksi valkoisen lakanan ja kirjoittaa siihen mustalla "Thank you Eric!". Tärkeämpää kun se visuaalisuus on kuitenkin sanoma joka annetaan miehen suorituksista mahdollisimman nopeasti. Huomisen pelin jälkeen voidaankin sitten keskittyä loppukauteen täysillä eikä haikailla enää Fehrin perään. Vielä sitten 10 vuodenkin päästä hallilla tuopin ääressä muistellaan millanen pelimies tämä Kanadan lahja oli HPK:lle.


Itse en valitettavasti pääse, mutta huutakaa minunkin puolesta kovempaa kun olette koskaan huutaneet!
 
Viimeksi muokattu:

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Hienosti hoitui kulmalta tuo videon teko. Hyvä että itsekin pääsin näin etäkannattajana mukaan. Tänään oli muutenkin kaikin puolin hyvä meno kulmassa. Pitäkää lippu korkealla! Hyvää duunia teette!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Eiköhän Eric tästä homman nimen saa selville. Hyvää duunia jätkät, kunha jotakin tehään. Vinkkinä seuraavaan videoon ennen kuin Awe näkee: kimalaiset framille, ei tuonne taakse. Noin muuten, antaa palaa.
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Huomenna mennään Kulmassa taas huikealla sykkeellä, joten kaikki messiin huomenna! Ja huiveja taas mukaan.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Perjantain HIFK-ottelusta tässä pieni koostepätkä Kulman Pojilta: G-kulman kooste: HPK-HIFK 18.1.2013 - YouTube

Toivottavaa olisi että Kannattajien määrä Kulmassa jatkaisi nousuaan, joten rohkeasti sinne mukaan vaan pitämään hauskaa ja tuomaan tunnelmaa matseihin!

Tätä minäkin toivon ja 16.2 ollaan lähdössä porukalla Lappeenrantaan lippujen, rumpujen ja megafonien kera, että mukaan vaan... Kyseinen päivä on vielä jopa lauantai, että bussimatkalla on hyvä hakee sitä fiilistä sitten itse matsiin ;)
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Tätä minäkin toivon ja 16.2 ollaan lähdössä porukalla Lappeenrantaan lippujen, rumpujen ja megafonien kera, että mukaan vaan... Kyseinen päivä on vielä jopa lauantai, että bussimatkalla on hyvä hakee sitä fiilistä sitten itse matsiin ;)

Koska Kaakkois-Suomessa asun, lähdetään täältä muutaman hengen voimin mukaan omilla kyydeillä. Vielä pitäisi jonkun kanssa sopia tuosta järjestelystä että miten onnistuu ja pääsisi porukkaan messiin. Minulle saa pistää YV:tä jos jollain on kokemusta/tietoa. Tai voihan sen tännekin jakaa niin saa sitten muutkin halukkaat tiedon itselleen.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Koska Kaakkois-Suomessa asun, lähdetään täältä muutaman hengen voimin mukaan omilla kyydeillä. Vielä pitäisi jonkun kanssa sopia tuosta järjestelystä että miten onnistuu ja pääsisi porukkaan messiin. Minulle saa pistää YV:tä jos jollain on kokemusta/tietoa. Tai voihan sen tännekin jakaa niin saa sitten muutkin halukkaat tiedon itselleen.

No siis porukkaanhan pääsee messiin ilman muuta kaikki halukkaat, mutta G-kulman väki ei vielä toistaiseksi hoida noita käytännön järjestelyitä fanimatkojen suhteen joten oikea reitti varmistaa paikkansa muun porukan lähettyvillä on ottaa yhteyttä Leila Roittoon.

Linnki vie HPK:n sivuille fanimatkat osioon jossa on Leilan yhteystiedot.
Hämeenlinnan Pallokerho - Vieraspelimatka
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös