Olen elämässäni odotellut paljon. Tokalla luokalla, kun odotteli aina bussia painitreeneistä kotiin se puolisen tuntia tuntui aivan uskomattoman suurelta ajalta. Hamburgin liikenteessä on tullut odoteltua, poliisiasemalla passijonossa on tullut odoteltua, Kupittaan cittarissa patonkijonossa on tullut odoteltua jne.
Asia, mitä olen eniten joutunut odottelemaan lyhyen elämäni aikana, on kuitenkin Fallout-sarjan seuraava osa. Aikoinaan jo vuoden 2012 lopulla olin heittämässä kirvestä kaivoon, mutta 2013 tammikuussa Erik Todd Dellums sai
twiitillään omat ja kaikkien muidenkin Fallout-yhteisön odotukset korkealle. 2013 E3 tilaisuudessa olinkin jo aivan fiiliksissä ja 90% varma, että esitetään joku teaser-traileri, mutta ei, ei esitetty. 2014 E3 tilaisuudessa oli odotukset vieläkin korkeammat. Silloin ajattelin, että "eipä ne halunneet kai teasata, vaan säästivät paukkuja ja näyttävät nyt sinemaattisen trailerin & julkaisevat pelin heti lokakuussa". Vaan ei.
Väliin mahtuu kaikenlaista, kuten aivan helvetin hämäriä hypeä lisääviä webbisivuja, kuten Survivor 2299 ja se toinen, minkä nimi ei nyt vaan muistu mieleen. Samalla, kun on seurannut n. 25 Fallout-aiheista FB-sivua hyvin, hyvin aktiivisesti, on tullut nähtyä, että se yhteisö oikeasti jumaleissön kaipaa sitä seuraavaa sequeliä.
Well butter my butt, and call me a biscuit, kun tämän kuun alussa luotiin jälleen uusi Survivor 2299 kaltainen sivu, suhtauduin heti skeptisesti ja Bethesdan logon nähdessäni ajattelin, että "ompas mautonta, joutuvat varmaan maksamaan korvauksiakin", mutta sitten Bethesdan ja Falloutin viralliset fb-sivut jakoivat kyseisen countdownerin ja n. vuorokauden sisään internet räjähti.
Eipä siinä mitään, tällä hetkellä on Bethesdan showcase E3-messuilla on alkamassa, tosin Fallout 4 on miltei satavarmasti viimeisenä, koska on
a) hypetetyin näistä peleistä
b) paskamaisimman fanit -> kidutetaan niitä vielä muutamia minuutteja lisää
Tästä pääsette katsomaan tilaisuutta livenä