Facebook

  • 994 807
  • 3 109

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Eikös siellä ole joka postauksessa se valinta että "älä seuraa tätä julkaisua"?

Noiden sivujen kohdilla lukee vaan, että "Seuraa julkaisua".

E: Elikkäs nuo on ilmeisesti noiden muiden sivujen ostamia mainoksia, jotta ne julkaisut näkyvät meille, jotka tykkäämme alkuperäisestä sivusta. He haluavat siis saada lisää tykkäyksiä omille sivuilleen.
 

Nick Neim

Jäsen
Mistähän mä nään, onko mulla johonkin sovellukseen Facebookissa "estot" päällä? Pääsen kyseiseen sovellukseen ilman Facebookkia puhelimella, mutta yhdistäessä Facebookin kautta niin ei vain onnistu. Tässä nyt jonkin aikaa koitettu jo kikkailla, mutta ei tunnu löytyvän oikeaa kohtaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Mahtaakohan olla mitään "sivistynyttä" tapaa nollata tuota Facebookin kohdistettua tiedonhallintaa. Tuli tuossa kuukausi takaperin päätettyä monen vuoden suhde tytön kanssa, ja pikkuhiljaa rupeaa ärsyttämään, että kaikki mitä hän tekee, näkyy etusivullani. Ei mun tarttisi kaikista uusista miehistä kavereissa yms. tietää, vaikka en niistä nyt niin välitäkkään. Ilmeisen paljon ollaan aikojen saatossa kumminkin facessa linkitytty toisiimme, kun kaikki tykkäyksetkin ja pikkujututkin näkyvät tuossa samantien.

Edit: Eli sivistyneellä tarkoitan sitä, että ei tarttisi kavereista poistaa, blokata yms. Koska tosiaan ei tuo nyt niin häiritse, mutta mielummin olisin ilman noita hommia.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mahtaakohan olla mitään "sivistynyttä" tapaa nollata tuota Facebookin kohdistettua tiedonhallintaa. Tuli tuossa kuukausi takaperin päätettyä monen vuoden suhde tytön kanssa, ja pikkuhiljaa rupeaa ärsyttämään, että kaikki mitä hän tekee, näkyy etusivullani. Ei mun tarttisi kaikista uusista miehistä kavereissa yms. tietää, vaikka en niistä nyt niin välitäkkään. Ilmeisen paljon ollaan aikojen saatossa kumminkin facessa linkitytty toisiimme, kun kaikki tykkäyksetkin ja pikkujututkin näkyvät tuossa samantien.

Edit: Eli sivistyneellä tarkoitan sitä, että ei tarttisi kavereista poistaa, blokata yms. Koska tosiaan ei tuo nyt niin häiritse, mutta mielummin olisin ilman noita hommia.

Mene sen muidun sivuille, eli profiiliin. Paina siitä kaverit-kohdasta ja napsauta pois kohta "näytä uutisissa."
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tänään mun facebookin ylälaitaan ja sivulaitoihin ilmeistyivät, jotkut helvetin Expertin ja KodinYkkösen mainosbannerit. Onko palstaveljillä tietoa, miten saa ne pois näkyvistä?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään mun facebookin ylälaitaan ja sivulaitoihin ilmeistyivät, jotkut helvetin Expertin ja KodinYkkösen mainosbannerit. Onko palstaveljillä tietoa, miten saa ne pois näkyvistä?

Firefoxissa aika hyvin pärjää kun on Adblock päällä mainoksia ei pahemmin sen jälkeen näkynyt. Riipuen selaimesta niin joku mainoksenesto-ohjelma hanki niin ei pitäisi häiritä.

EDIT: toimii aika tehokkaasti myös muilla sivustoilla ja varsinkin jos eksyy "vahinkossa" asiattomille sivusteille niin estää niitä mainoksia blokkautumasta joka välissä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onko Facebookiin enää nykään mahdollista lisätä kuvia siten, että niiden lisääminen ei tule näkyviin ilmoituksena kenenkään seinälle?

..mutta miksi haluat julkaista kuvan, jos et halua muiden näkevän sitä? Vai meinaatko, ettei tule muuten vain tietoa muiden uutissyötteeseen? En osaa vastata muilta osin asiaan.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Pystyykö tulla mitenkään estämään jotta ei kokoajan suosittele jotain sivuja/pelejä tai tyrkytä kavereita, koska en kaipaa yhtäkään näistä.

Tulee muutaman kaverin kanssa yhteyttä pidettyä ja ennenkaikkea pari kalastusaiheista ryhmää kiinnostavat, mutta en kaipaa pätkääkään mitään muuta tuolta.

Asetukset ---> Blokkaa ja sieltä kohta Blokkaa sovellukset. Kannattaa myös blokata sovellusten lähettäjien kutsut.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Kun tykkään jonkun kuvasta, tulee etusivulle ilmoitus "Cover tykkäsi henkilön jyppifani kuvasta" saako sen pois?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kun menen kohtaan Käyttäjätilin asetukset -> turvallisuus -> aktiiviset istunnot, niin olen aina kirjautunut paikassa Raisio. Nyt olen kolmessa kohtaa Raisiossa ja yhdessä olen Helsingissä. Fyysisesti en ole lähimainkaan Raisiossa. Onko kyse Suomen teknisen FB-päämajan sijainnista vai onko minut kidnapattu?
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun tykkään jonkun kuvasta, tulee etusivulle ilmoitus "Cover tykkäsi henkilön jyppifani kuvasta" saako sen pois?
Taitaa riippua sen kuvan yksityisyysasetuksista jos oon oikein käsittänyt. Jos se on julkinen kuva (eli näkyy kaikille fb-käyttäjille), toi ilmoitus ilmestyy kaikkien sun kaverien feediin, olettaen tietysti etteivät oo sun tekemisiä piilottaneet. Jos se kuva näkyy vaan käyttäjän kavereille, ilmotus tulee todennäkösesti kaikkien teidän (sun ja kuvan laittajan) yhteisten frendien feediin. Jos se kuva näkyis pelkästään vaikka sulle, niin siinä tapauksessa sun tykkääminenkään ei näkyis muille.

Oon miettinyt samaa ja päätynyt yllä olevaan, mutta joku korjatkoon, jos oon pihalla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miten Facebookissa pystyy rajoittamaan kaverin uutistulvaa omalla seinälläni?

Kiitos etukäteen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Keskustelu tuntuu olevan tiltissä ? Ei toimi kännykällä eikä normi koneella....
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mielenkiintoinen bugi. Kaverini kommentoi jonkun minulle täysin tuntemattoman naisen juttua.

Tämä koko päivitys ja sitä seurannut keskustelu asuu nyt sitten minun ruudulla. Ei kovinkaan arkaluontoista juttua, mutta eihän tämä voi näin mennä. Ihan kahdesta syystä. Minua ei kiinnosta tuo ja nuo eivät välttämättä halunneet minun näkevän tuota.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä koko päivitys ja sitä seurannut keskustelu asuu nyt sitten minun ruudulla.

Jos tuon tuntemattoman naisen yksityisyysasetukset ovat mallia avoin ja päivityksetkin näkyvät kaikille, niin on käsittääkseni mahdollista, että keskustelu näkyy news feedissäsi, kun frendisi on sitä kommentoinut. Kävitkö mimmin profiilissa katsomassa ovatko muutkin päivityksensä julkisia? Mikäli tuo taas ei ole julkinen päivitys, niin sitten on todella ilkeä bugi jossain.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos tuon tuntemattoman naisen yksityisyysasetukset ovat mallia avoin ja päivityksetkin näkyvät kaikille, niin on käsittääkseni mahdollista, että keskustelu näkyy news feedissäsi, kun frendisi on sitä kommentoinut. Kävitkö mimmin profiilissa katsomassa ovatko muutkin päivityksensä julkisia? Mikäli tuo taas ei ole julkinen päivitys, niin sitten on todella ilkeä bugi jossain.

Jaahas joopa joo. No on näköjään julkinen päivitys. Tietenkin ensin tiedustellaan jostain onkohan jokin asia bugi vai vaan vitun tyhmä käyttäjä.

Jotenkin sitä kuvittelisi, että tämmöistä ei tapahdu, ei ole pienintäkään syytä olettaa tämän naisen haluavan kaikkea julkiseksi. Onhan niitäkin toisaalta ja noita päivityksiä on aika paljon.

Eli itsehän en nyt sinänsä voi välttyä mahdollisilta kaverin kommenteilta, kun ei huvittaisi mitään bännilistojakaan alkaa täyttämään? Antaa kaikkien kukkien kukkia vai miten se on. Jos tulee ongelmaa, niin sitten suoritetaan itsemoderointia.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jotenkin sitä kuvittelisi, että tämmöistä ei tapahdu, ei ole pienintäkään syytä olettaa tämän naisen haluavan kaikkea julkiseksi. Onhan niitäkin toisaalta ja noita päivityksiä on aika paljon.

Todellakin näitä on. Toki osalla menee sen piikkiin ettei osaa käyttää eikä ymmärrä noista julkisuusasetuksista mitään, mutta sitten on myös niitä jotka kerjää huomiota jakamalla kaikki juttunsa julkisesti, oli sitten miten yksityisestä asiasta tahansa kyse.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pari kysymystä ilmestyi mieleeni, kun yritin normaalista poikkeavaa Facebookissa. Eli perustin ryhmän, mutta se ei näy muilla kuin kavereillani. Tarkoitus olisi siis, että siihen voisi pyrkiä mun kauttani jäseneksi muutkin kuin kaverini. Oma profiini olen ilmeisesti salannut joskus, koska se ei näy Google-hauissa. Onko näillä jokin yhteys? Räpläilin jotain asetuksiani, mutta en löytänyt vieläkään itseäni omalla nimelläni, kun kirjauduin ulos ja kokeilin Googlella sekä Fb:n omalla nimihaulla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Pari kysymystä ilmestyi mieleeni, kun yritin normaalista poikkeavaa Facebookissa. Eli perustin ryhmän, mutta se ei näy muilla kuin kavereillani. Tarkoitus olisi siis, että siihen voisi pyrkiä mun kauttani jäseneksi muutkin kuin kaverini. Oma profiini olen ilmeisesti salannut joskus, koska se ei näy Google-hauissa. Onko näillä jokin yhteys? Räpläilin jotain asetuksiani, mutta en löytänyt vieläkään itseäni omalla nimelläni, kun kirjauduin ulos ja kokeilin Googlella sekä Fb:n omalla nimihaulla.

Älä tee ryhmästä salaista vaan suljettu. Näin ryhmä löytyy esimerkiksi haulla taikka suoralla linkillä, mutta sisältö on näytettävissä vain jäsenille. Myöhemmin asetuksista muokkaat, että vain sinä voit antaa hyväksynnän ryhmään liittyville, koska se ei muistaakseni ole oletuksena.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Älä tee ryhmästä salaista vaan suljettu. Näin ryhmä löytyy esimerkiksi haulla taikka suoralla linkillä, mutta sisältö on näytettävissä vain jäsenille. Myöhemmin asetuksista muokkaat, että vain sinä voit antaa hyväksynnän ryhmään liittyville, koska se ei muistaakseni ole oletuksena.

Tein sen suljettuna ja oletuksissa oli tuo hyväksyntä jäseniksi pyrkiville. En ollut määritellyt ryhmän osoitetta, joten ehkä se osittain auttaa asiaa, kun voin heittää linkin kehiin. Lisäksi sain oman profiilini näkyviin muutamaa asetusta muuttamalla, joten josko se nyt näkyisi.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toimiikos muilla naamakirja ihan normaalisti? Tänään koko päivän herjannut että "Sivuston ongelmien takia käyttäjätilisi ei ole nyt käytettävissä. Ongelma korjaantunee hetken päästä. yritä uudelleen muutaman minuutin kuluttua."
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kysymys: Miten voidaan rajata kaverien näkymistä. Otetaan esimerkki. Pasilla on 100 kaveria, Yksi niistä on Anssi. Pasilla ja Anssilla on yhteisiä kavereita 10 kpl. Miten Pasi pystyy rajaamaan kaverien näkymisen niin, että Anssi näkee vain nuo 10 kaveria ?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kysymys: Miten voidaan rajata kaverien näkymistä. Otetaan esimerkki. Pasilla on 100 kaveria, Yksi niistä on Anssi. Pasilla ja Anssilla on yhteisiä kavereita 10 kpl. Miten Pasi pystyy rajaamaan kaverien näkymisen niin, että Anssi näkee vain nuo 10 kaveria ?

Poistamalla Anssin ystävistään.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kysymys: Miten voidaan rajata kaverien näkymistä. Otetaan esimerkki. Pasilla on 100 kaveria, Yksi niistä on Anssi. Pasilla ja Anssilla on yhteisiä kavereita 10 kpl. Miten Pasi pystyy rajaamaan kaverien näkymisen niin, että Anssi näkee vain nuo 10 kaveria ?

Kaverit-sivu -> Muokkaa -> Muokkaa yksityisyysasetuksia -> Kuka voi nähdä kaverilistasi

Tuo varmaan hoitaa homman. Ainakin yhden kaverin kohdalla näen vain meidän yhteiset kaverit eli hän varmaan näkyvyyttä rajannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös