Facebook

  • 995 275
  • 3 109

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tietenkin omaisten hommahan on ilmoittaa ylläpidolle asiasta, mutta luulisi nyt jokaisen fiksun omaisen näin tekevän.

Eräs tuttuni kuoli yli vuosi sitten, mutta profiili on edelleen olemassa, sillä hänen leskensä haluaa pitää sitä ns. muistosivuna vielä ainakin toistaiseksi.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Mitenkähän kauan Facebook säilyttää kuolleiden ihmisten profiileja? Huomasin vaan kun Facebook pyysi onnittelemaan kaveriani syntymäpäivän johdosta. Kyseinen kaveri vaan sattui kuolemaan viime marraskuussa. Samoin erään toisen viime syksynä kuolleen tutun profiili näyttäisi edelleen olevan olemassa. Tietenkin omaisten hommahan on ilmoittaa ylläpidolle asiasta, mutta luulisi nyt jokaisen fiksun omaisen näin tekevän.

Kaikilla ei ole omaisia, jotka tietäisivät mistään Facebookeista, eikä se järkytyksessä ja surussa ole ehkä kuitenkaan ensimmäinen huolenaihe. Monihan silti hakee tuolta kautta tukea ja saa sitä, varmasti toimivaa joillekin.

Monella frendillä on muistosivuksi jätetty tuo profiili, mut on myös muutamia mitkä on vaan unohtanut tuonne.

Ylläpidolle vaan ilmoitusta, niin tilit lähtee.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eräs tuttuni kuoli yli vuosi sitten, mutta profiili on edelleen olemassa, sillä hänen leskensä haluaa pitää sitä ns. muistosivuna vielä ainakin toistaiseksi.

Minun kaverilistastani löytyy jo kohta kolmatta vuotta kuolleena ollut kaveri. En ole oikein raaskinut poistaa, minulle kun jo edesmenneitten ihmisten puhelinnumeron poistaminen puhelimesta on vaikeaa. Mutta ihmettelen kyllä että kukaan ei tuon profiilin olemassaoloon ole halunnut puuttua, tuolla profiililla on lisäkseni vain 5 muuta jäljellä olevaa kaveria joista yksi on vainajan siskontytär, joten en usko että se muistosivunakaan ketään palvelee. Samalle kaverille oli kyllä kuoleman jälkeen perustetut muistosivut jotka poistuivat bittiavaruuteen muutamassa kuukaudessa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun kaverilistastani löytyy jo kohta kolmatta vuotta kuolleena ollut kaveri. En ole oikein raaskinut poistaa, minulle kun jo edesmenneitten ihmisten puhelinnumeron poistaminen puhelimesta on vaikeaa. Mutta ihmettelen kyllä että kukaan ei tuon profiilin olemassaoloon ole halunnut puuttua, tuolla profiililla on lisäkseni vain 5 muuta jäljellä olevaa kaveria joista yksi on vainajan siskontytär, joten en usko että se muistosivunakaan ketään palvelee. Samalle kaverille oli kyllä kuoleman jälkeen perustetut muistosivut jotka poistuivat bittiavaruuteen muutamassa kuukaudessa.

Mulla on kanssa yksi kaveri listalla joka kuoli jokunen vuosi sitten. Itseasiassa sillä on kaksi omaa sivua, kahdella eri nimellä kun on se rap-nimi ja sitten oikea. Sitten mulla kanssa sama juttu noiden puh. nrojen kanssa. Yksi parhaista kavereista kuoli vuonna 2006, itseasiassa vast'ikkään tuli 7v. täyteen ja edelleen on sen numero tallessa. Liittymät ja puhelimet on vaihtuneet useampaan kertaan, mutta aina otan senkin mukaan uudelle kortille. On siellä useampikin puh. nro puhelimessa, mutta tuo päälimmäisenä mielessä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mä oon ymmärtänyt, että facebook profiili katoaa itsestään jos käyttäjä ei ole vieraillut tilillään pariin kuukauteen ja sen voi palauttaa jos niin haluaa.

Kaverin kuoltua sen profiili poistui muutaman kuukauden kuluttua.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mä oon ymmärtänyt, että facebook profiili katoaa itsestään jos käyttäjä ei ole vieraillut tilillään pariin kuukauteen ja sen voi palauttaa jos niin haluaa.

Kaverin kuoltua sen profiili poistui muutaman kuukauden kuluttua.

Ilmeisesti joku vierailee kuolleiden tilillä, koska noi on kummitellut tuolla jo puolisen vuotta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mitenkähän kauan Facebook säilyttää kuolleiden ihmisten profiileja?

Allekirjoittaneen entisellä joukkuekaverilla leipoi pumppu kiinni reilut neljä vuotta sitten, mutta edelleen FB-profiili tuolla on ihan normaalisti kuvineen ja seinäkirjoituksineen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mä oon ymmärtänyt, että facebook profiili katoaa itsestään jos käyttäjä ei ole vieraillut tilillään pariin kuukauteen ja sen voi palauttaa jos niin haluaa.

Kaverin kuoltua sen profiili poistui muutaman kuukauden kuluttua.

Näyttäisi kuitenkin siltä että profiili pitää ihan jonkun toimesta poistattaa, muistini mukaan laitoin itsekin Facebookin ylläpidolle joskus vuonna 2011 huomautuksen siitä että ko. profiilin henkilö on kuollut(siis vuonna 2010), mutta eipä ylläpito siihen reagoinut mitenkään. Ilmeisesti pitää olla siis ihan lähiomainen että saa ylläpidon toimimaan.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Kommentoidessani jonkin sellaisen henkilön tilapäivitystä joka jakaa kaiken julkisesti, niin tämä kommentti näkyy omassa syötteessäni. Voiko tätä asetusta muuttaa jostakin, niin ettei kaverini näe niitä?
 

AaJee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Anaheim Ducks, Miami Heat
Kyselläänpä hieman tyhmiä. Mistäköhän löydän mitkä henkilöt olen piilottanut uutisvirrastani vuosien saatossa? En löytänyt mistään moista listaa, eli pitääkö tässä nyt yksitellen käydä kaikki kaverit läpi ja tarkistaa sieltä?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaverilla firma ja sillä on sivut Facebookissa. Lisänäkyvyys ei tietenkään olisi pahitteeksi. Siellä pystyy boostaamaan näkyvyyttä. 2800-4000 näkijää, olisikohan ollut 16 euroa. Mutta kuinka kauan tätä näkyvyyttä tuolla hinnalla saa? Viikon, päivän? Kenelläkään tietoa?
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Kuolemaan liittyen... Taitaa mennä niin, että kavereiden täytyy lähettää viestiä fb:lle ja sitten kuolleen sivusto poistetaan. Käsitykseni mukaan sillä ei siis ole väliä kuinka usein tulee vierailtua sivustolla. Esim: nykysen vaimon pojan isä kuoli jo 4 vuotta sitten, mutta kukaan ei illmottanut häntä kuolleeksi ennen mua ja sieltä mä bongasin haudantakaa herran, kun menimme naimisiin nykysen rouvan kanssa.
En tiedä miten sitten etenee toi poistattaminen, mutta ajan kanssa ei taida ykskään profiili poistua fb:stä.

Huom: voin olla väärässä, vaikka en näin uskokkaan!
 

J.Petke

Jäsen
Kaverilla firma ja sillä on sivut Facebookissa. Lisänäkyvyys ei tietenkään olisi pahitteeksi. Siellä pystyy boostaamaan näkyvyyttä. 2800-4000 näkijää, olisikohan ollut 16 euroa. Mutta kuinka kauan tätä näkyvyyttä tuolla hinnalla saa? Viikon, päivän? Kenelläkään tietoa?

Mitä tulee facebookin mainontaan niin en ole monta firmaa tavannut, jotka ovat sieltä saaneet hyvää buustia. Yleensä rahat ovat menneet aika hukkaan. Mieluummin maksaisin joillekin isoille ryhmille postauksista tai frendeille postauksista eri palstoille.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
En tiedä miten sitten etenee toi poistattaminen, mutta ajan kanssa ei taida ykskään profiili poistua fb:stä.

Tai sitten ei pyyntö mene perille. Olen jo varmaan kolmesti pyytänyt FB:ltä, että poistaisi toisen profiilini (jonka tein ennen nykyistä, mutta unohdin salasanan ja siihen se sitten jäi) mutta joko he eivät usko minua, tai eivät jaksa tehdä asialle mitään. Ja olen aika varma, että nimeni on uniikki Suomessa. Eipä tuo maailmaani kaada tosin.
 

Tive

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Menin sitten vahingossa painamaan Facebookin oikeassa reunassa olevaa nuolta "Piilota uutisnauha" tms. Uutisnauha tosiaan katosi, mutta nyt en onnistunu saamaan sitä millään takaisin. Osaakos joku neuvoa miten saan sen takaisin?

Facebookin omissa ohjeissa kerrotaan, että nuolta klikkaamalla nauhan saa takaisin, mutta en löydä koko nuolta...

Kiitos avusta jo etukäteen!
 

Tive

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Menin sitten vahingossa painamaan Facebookin oikeassa reunassa olevaa nuolta "Piilota uutisnauha" tms. Uutisnauha tosiaan katosi, mutta nyt en onnistunu saamaan sitä millään takaisin. Osaakos joku neuvoa miten saan sen takaisin?

Facebookin omissa ohjeissa kerrotaan, että nuolta klikkaamalla nauhan saa takaisin, mutta en löydä koko nuolta...

Kiitos avusta jo etukäteen!

Vastataan nyt itse, kun sain ongelman ratkaistua. Eli tuo nuoli, josta uutisnauhan saa palautettua näkyy ainoastaan, kun näkyvissä on myös joku tapahtuma kuten syntymäpäivä yms. Eilen ei minulla ollut mitään tapahtumaa, joten "palautusnuoltakaan" ei näkynyt. Piti sitten varta vasten luoda tapahtuma, jotta sai nuolen poistettua.

Sinänsä jännä, että eilen ei sitten ollut yhtään tapahtumaan, kun yleensä tuntuu, että aina on jonkun kaverin syntymäpäivä...
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Facebook oli kova sana kolmisen vuotta takaperin, kun ysillä olin. Sen jälkeen innostus loppui tai oikeastaan ensin väheni koko ajan. Reilu vuosi sitten poistin tilin kokonaan. Eipä ole ikävä tullut ja varsinkin kun tänä vuonna olen tutustunut Twitteriin, niin en Facebookkia edes kenelläkkään suosittele. Twitter huomattavasti parempi. Ainut mikä Facebookissa on parempaa, niin siinä on tuo chat. Sekään ei kuitenkaan niin iso juttu ole, että sinne enään takaisin menisin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Facebook oli kova sana kolmisen vuotta takaperin, kun ysillä olin. Sen jälkeen innostus loppui tai oikeastaan ensin väheni koko ajan. Reilu vuosi sitten poistin tilin kokonaan

Minulla tämä kaunis rakkaustarina alkoi kesällä 2009 ja päättyi sitten sopuisaan eroon vuoden 2011 lopussa. Kasvoimme vain erilleen.

Nyt kesän kauneimman juhlan alussa nauratti helvetisti kun parikin kaveriremmimme jäsentä koki voimakasta tarvetta ilmoittaa rosterimme vahvuuden, juhlapaikan sijainnin sekä toimenkuvamme facebookiin. Olin hyvin varma ettei tuollainen tieto voi kiinnostaa yhtäkään piruparkaa, mutta väärin arvelin. Ei siinä montaa minuuttia mennyt kun löytyikin jo parikymmentä tykkääjää.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Minulla tämä kaunis rakkaustarina alkoi kesällä 2009 ja päättyi sitten sopuisaan eroon vuoden 2011 lopussa. Kasvoimme vain erilleen.



Nyt kesän kauneimman juhlan alussa nauratti helvetisti kun parikin kaveriremmimme jäsentä koki voimakasta tarvetta ilmoittaa rosterimme vahvuuden, juhlapaikan sijainnin sekä toimenkuvamme facebookiin. Olin hyvin varma ettei tuollainen tieto voi kiinnostaa yhtäkään piruparkaa, mutta väärin arvelin. Ei siinä montaa minuuttia mennyt kun löytyikin jo parikymmentä tykkääjää.



Siis ymmärsinkö oikein, että olet jättänyt fb:n, mutta silti tiedät hyvinkin tarkkaan ystäviesi statuspäivitysten peukkumäärät? Ei sillä, mutta mua ainakin huvittaa tämä meininki, jossa elostellaan Facebookin (tai minkä tahansa sosiaalisen median) turhuudella ja samalla kuitenkin ollaan hyvinkin tietoisia mitä siellä tapahtuu. Kaveripiiristäni löytyy useampikin tapaus, jotkut kurkkivat olan yli, osa käyttää piilossa vaimon/tyttöystävän tunnuksilla ja osa pyytää ihan suoraan vilauttamaan tiettyjen henkilöiden profiilia. Yhteistä kaikille kuitenkin on FB:n disauttelu ja ilman sitä elämisen alleviivaaminen.

Ps. FB oli kova juttu silloin kun Zuckrboomboom koodasi sen lähdekoodin itselleen, kaikki sen jälkeen tapahtunut on niiin kulahtanutta....

Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Siis ymmärsinkö oikein, että olet jättänyt fb:n, mutta silti tiedät hyvinkin tarkkaan ystäviesi statuspäivitysten peukkumäärät? Ei sillä, mutta mua ainakin huvittaa tämä meininki, jossa elostellaan Facebookin (tai minkä tahansa sosiaalisen median) turhuudella ja samalla kuitenkin ollaan hyvinkin tietoisia mitä siellä tapahtuu.

No ei nyt näköjään ihan perille asti löytänyt, mutta yritetään uudestaan. Juhlapaikkamme takapihalla nautin muun remmin kanssa olutta ja siinä sitten kaksi frendiämme säätivät läppäreillään kovin mehuissaan ja ilmaisivat ääneen mitä puuhasivat. Ja kyllä, katsoin toki siinä pöydällä ollutta kannettavaa jonka kanssa kaverini peuhasi.

Olisinko nyt toista kertaa 1,5 vuoden sisään nähnyt ja kuullut kaverieni puuhailuista facebookissa. En siis laskisi itseäni mukaan tuohon mainostamaasi tirkistelyjengiin. Minulla ei ole mitään tuota tuotetta vastaan, mutta ei tuolle turhuuksilla mehustelulle voi kun nauraa.
 
Eipä ole ikävä tullut ja varsinkin kun tänä vuonna olen tutustunut Twitteriin, niin en Facebookkia edes kenelläkkään suosittele. Twitter huomattavasti parempi. Ainut mikä Facebookissa on parempaa, niin siinä on tuo chat. Sekään ei kuitenkaan niin iso juttu ole, että sinne enään takaisin menisin.
Eiväthän Twitter ja Facebook ole samankaltaisia sovelluksia ensinkään. Itse ainakin koen Twitterin enemmän erilaisten intressiryhmien tiedonvälityspaikkana, kun taas Facebook on henkilökohtaisempi työkalu, puhelimen ja vieraskirjan kaltainen sosiaalisen elämän tekninen jatke, jonka kautta voi seurata tuttujensa elämää ja tuoda omaa elämäänsä seurattavaksi.

Jos haluaa olla käyttämättä, niin itsehän siinä vaan menettää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onkohan kenelläkään käsitystä millä ihmeen random-generaattorilla FB-arpoo tuohon keskustelu-puolelle tuon ihmisten järjestyksen? Ensimmäiset 20 tuntuvat olevan jossain random-järjestyksessä, sitten tulee tuo "lisää kavereita" kohta jossa muut paikallaolijat ovat aakkosjärjestyksessä. Jotenkin ymmärtäisin että nuo ensimmäiset 20 olisivat ne joiden kanssa olen eniten tekemisissä, mutta tuolla listalla on henkilöitä joiden kanssa en ole keskustellut koskaan, enkä edes ole koskaan edes vilkaissut heidän profiiliaan tms. facebook-kaveruuden hyväksymisen jälkeen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
tuolla listalla on henkilöitä joiden kanssa en ole keskustellut koskaan, enkä edes ole koskaan edes vilkaissut heidän profiiliaan tms. facebook-kaveruuden hyväksymisen jälkeen.

Vaikka tämä ei vastaa kysymykseesi, niin hieman pitää silti tätä ihmetellä. Mitä sillä on merkitystä kuka on missäkin, jos ei ole mitään yhteyttä niihin ihmisiin?

Miten nuo ihmiset ovat siis sinun kaverilistallasi?

Laitetaan muuten samalla vaivalla varsin mainio linkki fasen siivoamiseksi paskasta. Ollut kenties monta kertaa jo, mutta jollekin tullee silti tarpeellisena:

http://www.fbpurity.com

(linkki vie näppärään pikku softaan millä saa muokattua fasea)
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Latasin tuon FB Purityn, mutta se ei poistanut erästä ongelmaa seinältä. Kaikista eniten Facebookissa ärsyttää nykyisin nuo postaukset seinillä, joissa joku sivu on käynyt kommentoimassa sitä alkuperäistä sivua, josta tykkään. Esimerkiksi näin: "Zlatan Ibrahimovic julkaisee tykkäämästäsi sivusta: Zlatan Ibrahimovic."

Tässä on liitteenä tuo ilmiö, joka ei ole ollut kovin pitkään Facebookin ominaisuus. Tuo huonontaa luettavuutta todella paljon, koska nuo postaukset ovat melko pitkiä. Onko tästä mahdollista päästä eroon?
 

Liitteet

  • fb.png
    fb.png
    85 KB · kertaa luettu: 644

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Latasin tuon FB Purityn, mutta se ei poistanut erästä ongelmaa seinältä. Kaikista eniten Facebookissa ärsyttää nykyisin nuo postaukset seinillä, joissa joku sivu on käynyt kommentoimassa sitä alkuperäistä sivua, josta tykkään. Esimerkiksi näin: "Zlatan Ibrahimovic julkaisee tykkäämästäsi sivusta: Zlatan Ibrahimovic."

Tässä on liitteenä tuo ilmiö, joka ei ole ollut kovin pitkään Facebookin ominaisuus. Tuo huonontaa luettavuutta todella paljon, koska nuo postaukset ovat melko pitkiä. Onko tästä mahdollista päästä eroon?

Eikös siellä ole joka postauksessa se valinta että "älä seuraa tätä julkaisua"?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös