Facebook

  • 995 494
  • 3 109
Suosikkijoukkue
Kuhmon Kiva, KalPa, LA Kings
On kyllä vähän perseestä tämä uusi Messages-systeemi. Varsinkin, kun se ilmestyi käyttöön sen kummemmin varoittamatta ja ei ole ilmeisesti vielä kaikille tullut käyttöön, joten aiheuttaa juuri yllämainitun kaltaista hämmennystä.

Samaa huttua täälläkin, jos tämän jotenkin saa pois, välittömiä ilmoituksia. Kiitos.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On ottanut koko alkuvuoden päähän kun Facebookista on tullu joku vaalimainostamisen ykkösmedia. Omassa newsfeedissä on ainakin kokoajan jotain poliittisia uutisia taikka sitten buffataan jotain puoltuttua ehdokasta. Nyt kun vaalit lähenee niin varmaan tässä meno vielä kiihtyy...
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
On ottanut koko alkuvuoden päähän kun Facebookista on tullu joku vaalimainostamisen ykkösmedia.

Ottaahan se päähän, mutta odotitko todella ettei näin käy? Maailman ykkönen sosiaalisista medioista, kasvaa ripeätä tahtia, tavoittaa nuorison tehokkaammin kuin mikään muu. Sama setti takuulla kiihtyy vaan loppua kohden.
Enemmän vituttaa niiden laatu; uskomatonta mitä kaikkea käsikameralla voidaan kuvata!
Oman ehdokkaani päätin jo aikoja sitten, ntyt pitää varoa etten vahingossakaan nää kyseisen jannun vaalivideota FB:ssa. Saattaisi jopa alkaa kaduttaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ottaahan se päähän, mutta odotitko todella ettei näin käy?
Kyllähän tästä jo sai viiteitä viime vaalien alla ja olihan toi myös odotettavissa että homma myös kasvaa. Ehkä tässä on lähinnä ylättänyt että eräs kaveri joka muuten on ollut aika hiljaa facebookissa on nyt sitten ollut todella aktiivinen viime aikoina. Tietenkin on myös huvittavaa kun itsellä on aika hyvin SDP, Kokoomuksen ja Perussuomalaisten uutisia newsfeedissä sekä puolesta ja vastaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ainakin joskus pystyi itse estämään esim tietyn henkilön päivitysten näkymistä omalla seinällä. Miten näitä nykyään pystyy muokkaamaan? Vai pitääkö ensin muodostaa joku lista kaikista muista joiden päivitykset haluaa nähdä?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ainakin joskus pystyi itse estämään esim tietyn henkilön päivitysten näkymistä omalla seinällä. Miten näitä nykyään pystyy muokkaamaan? Vai pitääkö ensin muodostaa joku lista kaikista muista joiden päivitykset haluaa nähdä?
Ei, kun viet hiiren siihen ei-toivotun päivityksen päälle jolloin oikeaan yläkulmaan tulee rasti (siis sen päivityksen kohdalle). Kokeiles.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ei, kun viet hiiren siihen ei-toivotun päivityksen päälle jolloin oikeaan yläkulmaan tulee rasti (siis sen päivityksen kohdalle). Kokeiles.
Katos perkele, noinhan se olikin, kiitos siitä. Ihan uusavuttomuuttani kyselen miten sitten mahdollisesti kumoan tämän tulevaisuudessa?
 

tutzba

Jäsen
Ihan uusavuttomuuttani kyselen miten sitten mahdollisesti kumoan tämän tulevaisuudessa?

Menet etusivullasi niin alas, että sivun alalaitaan tulee oikealle teksti Edit options. Jos se koittaa karata, niin rullaile vaan alaspäin, kyllä se jossakin kohtaa jää pysyväksi. Sitä painamalla näet ketkä olet blokannut ja siitä voit myös poistaa ne siltä listalta.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Katsotaan kauanko kestää, mutta poistin hetki sitten naamakirjani käytöstä. Todennäköisesti ei kauaa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Katsotaan kauanko kestää, mutta poistin hetki sitten naamakirjani käytöstä. Todennäköisesti ei kauaa.

Joku viisas professori jossaki joskus on tainnut todeta ettei Facseta oli mahdollista irtaantua.

Olen myös itse kokeillut pitää taukoa mutta palasin melko pian takaisin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Joku viisas professori jossaki joskus on tainnut todeta ettei Facseta oli mahdollista irtaantua.

Olen myös itse kokeillut pitää taukoa mutta palasin melko pian takaisin.
Pakko kertoa toisenlaisesta esimerkistä. Liityin Facebookiin ja huomasin hyvin pian, ettei se antanut elämääni mitään lisäarvoa. Muutama vuosikausia "kateissa" ollut tuttu lisäsi kaveriksi mutta mitään viestiä ei edes tullut.

Olen vahvasti sitä mieltä, että mikäli kontakti joihinkin ihmisiin on täysin riippuvainen yhteysvälineestä, se ei ole tarpeellinen kontakti. En ole koskaan pitänyt salaista numeroa, enkä muutenkaan elänyt "maan alla", joten kyse ei ole edes löytämisen hankaluudesta.

Mulle Facebook ei ole millään tavalla tarpeellinen ja muutaman kuukauden jälkeen poistinkin tunnukseni sieltä, enkä ole takaisin kaivannut.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Pakko kertoa toisenlaisesta esimerkistä. Liityin Facebookiin ja huomasin hyvin pian, ettei se antanut elämääni mitään lisäarvoa. Muutama vuosikausia "kateissa" ollut tuttu lisäsi kaveriksi mutta mitään viestiä ei edes tullut.

Tätä oon muuten monesti ihmetelly kun itelleki tulee pyyntöjä tälläsistä tyypeiltä joihin ei ole ollu vuosiin yhteyksissä. Oisha se joo mukava vaihtaa kuulumisia ja käydä vaik tuopin äärellä porisemassa, mutta kun ei niiltä tule edes mitään viestiä (korkeintaan turhia sovelluspyyntöjä). Sitten jos yrität itse tiedustella jotain kuulumisia yms. niin saat korkeintaan vastaukseksi "ei kait tässä ihmeempiä".

Toisaalta aika monelle Facebook ei ole niinkään kommunikointiväline vaan sovellus johon voi kerätä kaikki ihmiset jotka on edes kerran tavannu elämänsä aikana. Joilleki riittää et on yhteinen tuttava.

Niin ja mitä tulee noihin edellä mainittuihin ihmisiin niin auta armias kun menet poistamaan ne niin johan tulee uutta kaveripyyntöä tai jopa kyselyä et miksi poistit.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Perskule. Pari kertaa on nyt käynyt niin, että olen kommentoinut kaverin laittamaan linkkiin, mutta silti kommentti ei ole jäänyt näkyviin enterin painamisen jälkeen. Ärsyttävää.

Edit: No nyt se näkyy. Kesti vaan joku 3min... Ja yritin jo välissä päivittää sivun yms.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen monta kertaa kironnut, että jos tuon oman seinän haluaisi tyhjentää, pitäisi se klikkailla menemään postaus kerrallaan. Mutta frendi vinkkasi, että on siihen olemassa helpompikin tapa. Parhaillaan rullaa tuossa taustalla ja vaikka toiminta onkin hidasta, on se helpompaa kuin klikkailla "remove post" joka helvetin systeemiin erikseen.

Katselin huvikseni joitakin taivaanvanhoja postauksiani ja vaikka siellä ei tietenkään mitään salaista olekaan, niin jotakin, joka helposti on kiusallista tai muuten vaan ei enää ajankohtaista/sopivaa. Tässä helppo työkalu niille, jotka ovat miettineet samaa:

Clean up your entire Facebook wall, delete all your wall posts
 
Voi pyhä jyssäys ite aurinkokuningas Juhani Tamminenkin on näköjään liittynyt meidän kuolevaisten joukkoon naamakirjaan.
Vois melekeen lyyä veikkaa millon sille tullee tuhat kaveria täyteen.
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Mikäs vaikutus sillä on jos käyttää jota "Estä henkilö" optiota? Näkyykö esim. estetty henkilö chatissa?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Mikäs vaikutus sillä on jos käyttää jota "Estä henkilö" optiota? Näkyykö esim. estetty henkilö chatissa?

Jos tarkotat että estät henkilön vaan sun "uutisvirrasta" niin chatissa henkilö näkyy kyllä. Jos et halua tiettyjä henkilöitä chattiin niin tee oma ryhmä näille henkilöille ja rajaa kyseiseltä ryhmältä chat pois.
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Jos tarkotat että estät henkilön vaan sun "uutisvirrasta" niin chatissa henkilö näkyy kyllä. Jos et halua tiettyjä henkilöitä chattiin niin tee oma ryhmä näille henkilöille ja rajaa kyseiseltä ryhmältä chat pois.


Millanen projekti toi ryhmän teko on? Tehdäänkö se tuolla "muokkaa kavereita" --> "Luo lista"...Tarkempia ohjeita kaivataan -Kiitos ;)
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Millanen projekti toi ryhmän teko on? Tehdäänkö se tuolla "muokkaa kavereita" --> "Luo lista"...Tarkempia ohjeita kaivataan -Kiitos ;)

Joo, luo lista ja kun oot luonu listan nimellä vaikka "ryhmä x" niin sit meet kavereihin -> kaikki kaverit ja kaveri kerrallaan lisäät siihen "ryhmä x:ään" alasvetovalikosta. Aika kuivasti neuvottu mutta toivottavasti tajusit :)
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Joo, luo lista ja kun oot luonu listan nimellä vaikka "ryhmä x" niin sit meet kavereihin -> kaikki kaverit ja kaveri kerrallaan lisäät siihen "ryhmä x:ään" alasvetovalikosta. Aika kuivasti neuvottu mutta toivottavasti tajusit :)

Okei.
Ryhmä-X on nyt luotu. Mut mistäs pääsen rajaamaan sen chatin noilta veks??
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Okei.
Ryhmä-X on nyt luotu. Mut mistäs pääsen rajaamaan sen chatin noilta veks??
Avaa keskusteluikkuna oikeassa alakulmassa, vie hiiri ryhmän nimen kohdalla oikeaan reunaan missä on tuo "vihreä/valkoinen ovaali" ja siihen ilmestyy teksti "siirry offline-tilaan". Klikkaa hiirellä sitä ovaalia, niin kyseinen ryhmä siirtyy offline-tilaan.
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Avaa keskusteluikkuna oikeassa alakulmassa, vie hiiri ryhmän nimen kohdalla oikeaan reunaan missä on tuo "vihreä/valkoinen ovaali" ja siihen ilmestyy teksti "siirry offline-tilaan". Klikkaa hiirellä sitä ovaalia, niin kyseinen ryhmä siirtyy offline-tilaan.

Kiitos teille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös