Facebook

  • 994 712
  • 3 109

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Erittäin mielenkiintoinen FB-ilmiö on tämä kun ihmiset vain sitkeästi pyytävät kaveriksi, vaikka on jo useamman kertaa hylätty. Mitkä eri tekijät voivat olla tuon taustalla? Eikö sen pitäisi olla pääosin aika loogisesti pääteltävissä, että jos joku on hylännyt pyyntösi esim. kolme kertaa, niin neljännen pyynnön onnistuminen ei ole yhtään sen todennäköisempää? Käsittämätöntä.
 

J.Petke

Jäsen
Erittäin mielenkiintoinen FB-ilmiö on tämä kun ihmiset vain sitkeästi pyytävät kaveriksi, vaikka on jo useamman kertaa hylätty. Mitkä eri tekijät voivat olla tuon taustalla? Eikö sen pitäisi olla pääosin aika loogisesti pääteltävissä, että jos joku on hylännyt pyyntösi esim. kolme kertaa, niin neljännen pyynnön onnistuminen ei ole yhtään sen todennäköisempää? Käsittämätöntä.

Ehkä toiset kuvittelevat ettei kutsu tullut perille tai on ollut jotain muita tekniikkahäikkiä.

Mikä siinä muuten on, että naisten pitää se oma lapsi pitää aina tunkea niihin profiilikuviin? Raskaana oleville ja tuoreille äideille pitäisi perustaa oma Facebook.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ja kun noita kaveripyyntöjä tulee ja niitä hylkään, niin näkeekö tämä blokattu tyyppi sen, etten hyväksynyt hänen pyyntöään? Asia ei vaivaa pätkääkään, kunhan kysyn. Uudelleenpyytäjiä ei ole ilmestynyt.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Erittäin mielenkiintoinen FB-ilmiö on tämä kun ihmiset vain sitkeästi pyytävät kaveriksi, vaikka on jo useamman kertaa hylätty. Mitkä eri tekijät voivat olla tuon taustalla? Eikö sen pitäisi olla pääosin aika loogisesti pääteltävissä, että jos joku on hylännyt pyyntösi esim. kolme kertaa, niin neljännen pyynnön onnistuminen ei ole yhtään sen todennäköisempää? Käsittämätöntä.

No eiköhän nää tälläiset tyypit laita kaverikutsuja koko ajan menemään vähän joka suuntaan joten siinä helposti unohtuu ketä on jo pyytäny. Vähän turhia mun mielestä noi "ihmisiä jotka saatat tuntea"- jutut kun varmaan juuri niiden kautta tulee niin helvetin paljon turhia pyyntöjä. Monesti kans ku menet poistamaan jonku turhan listoilta niin se pistää viimeistään seuraavana päivänä uutta pyyntöä tulemaan.

Itehän taisin täällä kertoaki, mutta tuli tosiaan tehtyä pieni kevätsiivous Facebookiin ja jäljelle jäi 45 ihmistä. Ihan sopiva määrä ja siin on oikeastaan kaikki ne joiden kanssa oikeasti haluaaki olla tekemisissä. Työkaverit sun muut on sit erikseen. Entisen työpaikan vuoropäällikkö tais aikanaan vetee herneen nenäänsä ku en jaksanu hyväksyä sen kutsua.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
. Mikä siinä muuten on, että naisten pitää se oma lapsi pitää aina tunkea niihin profiilikuviin? Raskaana oleville ja tuoreille äideille pitäisi perustaa oma Facebook.

Itsellä on yksi ylpeä äiti kaverina, jolla on viime laskujen mukaan 130 kuvaa muksustaa, itsestään 0. Lisäksi kaikki, toistan kaikki, tilapäivitykset liittyvät jotenkin tähän muksuun. Minullakin on muksuja mutta silti kovasti ihmettelen moista käytöstä. Vai pitäisikö ihmetellä, miksi minulla moinen on kavereissa...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mikä siinä muuten on, että naisten pitää se oma lapsi pitää aina tunkea niihin profiilikuviin? Raskaana oleville ja tuoreille äideille pitäisi perustaa oma Facebook.

Tämä ei ihan ole mennyt mun jakeluun, että mikä tuossa on niin ärsyttävää?
Eniten mua ärsyttää spämmääjät, jotka linkittelevät suunnilleen kaikki lukemansa uutiset ja katsomansa videopätkät.


Jos ja kun noita kaveripyyntöjä tulee ja niitä hylkään, niin näkeekö tämä blokattu tyyppi sen, etten hyväksynyt hänen pyyntöään? Asia ei vaivaa pätkääkään, kunhan kysyn. Uudelleenpyytäjiä ei ole ilmestynyt.

Ei sille mitään ilmoitusta asiasta mene siitä ettei pyyntöä ole hyväksytty. Pyynnön hyväksymisestä sen sijaan menee.

Pitäis varmaan tehdä kanssa siivous kavereissa, kun alkuun tuli hyväksyttyä kaikki sellaisetkin ihmiset kavereiksi joiden kanssa en todellakaan ole tekemisissä. Ihan turhia reilusta sadasta on varmaan puolet.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No eiköhän nää tälläiset tyypit laita kaverikutsuja koko ajan menemään vähän joka suuntaan joten siinä helposti unohtuu ketä on jo pyytäny. Vähän turhia mun mielestä noi "ihmisiä jotka saatat tuntea"- jutut kun varmaan juuri niiden kautta tulee niin helvetin paljon turhia pyyntöjä. Monesti kans ku menet poistamaan jonku turhan listoilta niin se pistää viimeistään seuraavana päivänä uutta pyyntöä tulemaan.

Tuo on varmasti yksi vaihtoehto, samoin se Petken esittämä teknisen vian epäily. Välillä silti ihmetyttää. Luulisi, että osa tajuaa ja osa muistaa, mutta ehkä ei. Melkein vielä enemmän ihmettelen sitä mitä monet tutut naiset kertovat, kun jotkut äijät vaan pyytää ja pyytää vaikka hylkäystä tulee. Siinä pitäisi ainakin tajuta mistä on silloin kyse.
 
Ei ongelmaa pojat! Seuraavan kerran kun poistatte jonkun/hylkäätte pyynnön, niin laittakaa samalla esto kyseiselle henkilölle. Sen jälkeen se "katoaa" koko facesta eikä vaivaa teitä ;). Hyvin on itellä toiminut.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on ainakin ollut ihan ihmeellisiä ongelmia tuon kanssa, että olin jossain vaiheessa jo poistaa koko profiilin. Välillä hävisi pari kaveria kuin tuhka tuuleen ja muutaman kerran olen löytänyt listaltani tyyppejä, joita en ole koskaan tavannut. Heiltä olen viestillä kysynyt, tunnetaanko jne, eikä kukaan ole hyväksynyt mua kaverikseen, vastaanottanut pyyntöä, enkä myöskään itse ole moisia saanut. Nyt on tosin toiminut normaalisti, mutta kyllähän nuo jatkuvat uudistukset vähän epäilyttävät...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Älkää sitten tehkö niin (miten kukaan ei tietenkään tee), että annatte niiden kaveripyyntöjen olla siellä odottamassa. Joko hyväksy tai hylkää, koska muuten saattaa käydä niin, että päivityksenne näkyvät sille kaveripyynnön lähettäneelle. Laitoin aikoinaan yhdelle tyypille viestiä, että on ihan ok jos et hyväksy kaveriksi, mutta nyt sun systeemit näkyvät mun etusivulla, että viitsitkö hylätä sen pyynnön. Ei tuo edes uskonut, joten nappasin hänelle screenshotin todisteeksi.

Nyt on eräs toinen, joka ei jostain syystä halua olla niinkin mahtavan jätkän kuin meikäläisen naamakirjakaveri ja tyyppi on jättänyt kaveripyynnön roikkumaan. Sama homma toistui, eli toissapäivänä oli hänen joku xxx yyyy is attending blaablaa -juttunsa mun etusivulla ja tänään näkyi hänen joku statuspäivityksensä.

Kummaa touhua, joko tuo on joku ominaisuus josta en ole kuullut, tai sitten fb:n koodinhakkaajilla on jäänyt jokunen rivi jostain välistä pois.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Älkää sitten tehkö niin (miten kukaan ei tietenkään tee), että annatte niiden kaveripyyntöjen olla siellä odottamassa. Joko hyväksy tai hylkää, koska muuten saattaa käydä niin, että päivityksenne näkyvät sille kaveripyynnön lähettäneelle. Laitoin aikoinaan yhdelle tyypille viestiä, että on ihan ok jos et hyväksy kaveriksi, mutta nyt sun systeemit näkyvät mun etusivulla, että viitsitkö hylätä sen pyynnön. Ei tuo edes uskonut, joten nappasin hänelle screenshotin todisteeksi.

Nyt on eräs toinen, joka ei jostain syystä halua olla niinkin mahtavan jätkän kuin meikäläisen naamakirjakaveri ja tyyppi on jättänyt kaveripyynnön roikkumaan. Sama homma toistui, eli toissapäivänä oli hänen joku xxx yyyy is attending blaablaa -juttunsa mun etusivulla ja tänään näkyi hänen joku statuspäivityksensä.

Kummaa touhua, joko tuo on joku ominaisuus josta en ole kuullut, tai sitten fb:n koodinhakkaajilla on jäänyt jokunen rivi jostain välistä pois.

Tämäpä on hyvä tietää. Joku tuiki tuntematon lähetti minulle kaveripyynnon enkä ole laiskuuttani jaksanut vielä hylätä sitä ja niimpä pyyntö on lojunut jo kuukauden päivät Facessani.

Ihmettelen mistä tämä tuntematon henkilö on saanut ajatuksen lähettää minulle kaveripyyntö. Näytti asuvan australiassa, enkä tuntenut ketään hänen kaverilistallaan olevia tyyppejä. Kaikki ulkomaalaisia.
 
Mulla on ainakin ollut ihan ihmeellisiä ongelmia tuon kanssa, että olin jossain vaiheessa jo poistaa koko profiilin.

Ihme ongelmaa täälläkin. Kovin pitkään en ole facebookissa ollut, joten toki saattaa johtua meikäläisestäkin, mutta ennemmin luulen vian olevan jossain muualla. Ongelmana on, ettei meikäläisen profiilikuva pysy tai näy ollenkaan. Vaikka sen lataat ihan normaalisti ja kun palaat etusivulle, ei sitä näy missään. Ja vitun hienoa kun tuolla profiilikuvakansiossa on nyt useampikin sama kuva, kun useaan otteeseen tuli tietenkin latailtua sitä kuvaa tuohon profiiliin. Ja kun koitin poistella niitä ylimääräisiä, niin eihän se ole niitä poistanut.

Toinen ongelma on kun lisäilin kuvia. Niihin on sitten tullut kavereilta kommentteja, mutta minä en vaan näe niitä mistään. Paitsi sähköpostista ja satunnaisesti muutamaan otteeseen on pari kommenttia näkynyt itse sivulla. En nyt ihan toivoton ole tietokoneiden kanssa, joten uskoisin että vika on muualla.

Edit: Ongelma taitaa aiheutua siitä, että sivusto hyppää välillä ajassa taaksepäin. Vitun hienoa. Omaa pelilistaa kun katselin, niin yhden pelin kohdalla lukee, että pelasin viimeksi sunnuntaina. Käsittääkseni puoli tuntia sitten oli vielä maanantai, kun kyseistä peliä pelasin.. Ja ilmoitusosiossa näkyy toisinaan vaan jotain pari päivää vanhoja ilmoituksia. Tulikin mokomaan sitten liityttyä..
 
Viimeksi muokattu:

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Porukka oikeesti ottaa vakavasti tän facebook touhun, joka päivä jollain tv-kanavalla porataan facebookista.

Itse koen nettielämän hyväksi ja osaan kuitenkin vielä elää netin ulkopuolellakin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Who let the dogs out?

Naisilla on näköjään taas joku juttu menossa, eli pitää laittaa profiilikuvaksi ilmeisesti lemikkielämien/koiran kuva. Ei muuten haittais mutta tässä tekis mieli kommentoida " eikö pieni sheivaus tekis hyvää" tai "you look like a bitch". Ilmeisesti tään on naisten vastaisku näille miesten lätkä-logo profiilikuville. :D
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Naisilla on näköjään taas joku juttu menossa, eli pitää laittaa profiilikuvaksi ilmeisesti lemikkielämien/koiran kuva. Ei muuten haittais mutta tässä tekis mieli kommentoida " eikö pieni sheivaus tekis hyvää" tai "you look like a bitch". Ilmeisesti tään on naisten vastaisku näille miesten lätkä-logo profiilikuville. :D

yhdellä kaverilla on myös eläimen kuva profiilissa ja selityskin löytyi:

Vaihtaakaa profiilikuvanne lemmikkieläimeksi. Ajatus on että 31. maaliskuuta mennessä Facebookissa ei olisi yhtään ihmisen kuvaa, ja sitä kautta tukisimme kampanjaa eläinrääkkäystä vastaan. Jos olet eläinrääkkäystä vastaan, niin kopioi tämä ja liitä se tilaasi. Kiitos kaikille, jotka rakastavat eläimiä. ♥
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Ihmettelen mistä tämä tuntematon henkilö on saanut ajatuksen lähettää minulle kaveripyyntö. Näytti asuvan australiassa, enkä tuntenut ketään hänen kaverilistallaan olevia tyyppejä. Kaikki ulkomaalaisia.

Itse sain muinoin vielä mafiawarssia pelatessani sitä kautta muutamia kaveripyyntöjä. Olisko kyseessä joku täntyyppinen juttu?
 

lefa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Rangers, Real Madrid Cf ja Liverpool Fc
Sellainen pieni ongelma on meikäläisellä, että kaveri laittoi seinälleni sellaisen suht törkeän viestin ja sitä ei näytä pystyvän poistamaan mitenkään. Aina kun painaa "poista julkaisua" niin ilmoittaa vaan että "pikku-uutista ei voitu piilottaa."
Niin että mitenkähän tuon saisi mahdollisesti tuolta pois?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sellainen pieni ongelma on meikäläisellä, että kaveri laittoi seinälleni sellaisen suht törkeän viestin ja sitä ei näytä pystyvän poistamaan mitenkään. Aina kun painaa "poista julkaisua" niin ilmoittaa vaan että "pikku-uutista ei voitu piilottaa."
Niin että mitenkähän tuon saisi mahdollisesti tuolta pois?

Jos se on törkeydessään sitä luokkaa et rikkoo FB:n sääntöjä niin varmaan ylläpito voi poistaa. Toinen vaihtoehto on pyytää kaverias poistaan se viesti tai sit poistat koko kaverin. Sit en muista et saako koko seinän viel poistettua käytöstä, mut jos saa niin kokeile sitäki. Silloin tosin kaikki viestit taitaa kadota.
 
Erittäin mielenkiintoinen FB-ilmiö on tämä kun ihmiset vain sitkeästi pyytävät kaveriksi, vaikka on jo useamman kertaa hylätty. Mitkä eri tekijät voivat olla tuon taustalla? Eikö sen pitäisi olla pääosin aika loogisesti pääteltävissä, että jos joku on hylännyt pyyntösi esim. kolme kertaa, niin neljännen pyynnön onnistuminen ei ole yhtään sen todennäköisempää? Käsittämätöntä.

On se, juurikin neljännellä kerralla olen antanut periksi muutamaan otteeseen, kuvitellen että pääsee helpommalla. Samahan se.

Mitä tulee muksujen kuviin, niin meikäläinen ei ainakaan anna jonkun promillen murto-osa jengin aka pedofiilien vaikuttaa yhtää mihinkään. Samalla logiikalla ei kannata ylittää katua kun joku voi ajaa yli.
 

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Mites tuohon profiilikuvan alareunaan saa kätevästi suosikkijoukkueen logon? Joillain kavereilla näyttäis olevan noita...
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Mites tuohon profiilikuvan alareunaan saa kätevästi suosikkijoukkueen logon? Joillain kavereilla näyttäis olevan noita...

Facebookin hakuun "PicBadges", sivulta "Siirry sovellukseen", ja laitat yläreunassa näkyvään kohtaan "Search for PicBadges" jengin nimen jonka kuvan haluat profiiliisi näkyviin. Koita saada selvää :)

Edit. Locksmith kerkesikin jo neuvoa.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä vähän perseestä tämä uusi Messages-systeemi. Varsinkin, kun se ilmestyi käyttöön sen kummemmin varoittamatta ja ei ole ilmeisesti vielä kaikille tullut käyttöön, joten aiheuttaa juuri yllämainitun kaltaista hämmennystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös