Facebook

  • 995 304
  • 3 109

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Joku valitti joskus kun äidit kommentoivat lastensa tekosia statuksessaan. En nyt tiedä onko nää keski-ikäisten naisten kommentoinnit statuksessa sen parempia kun kerrotaan millainen sää oli päivällä tai että kohta alkaa joku tv-sarja. Kai mää ny säätiedoituksen osaa katsoa ja tarkistaa mitä telkkarista tulee. Voi huoh.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ihan järkyttävän koukkuun jäänyt.

Nyt tässä on viikon päivät tullu oltua feissipookissa. Ilahduttavan paljon löysi vanhoja koulufrendejä yms..

Itse myös tykkäilen kun saa työporukoiden kanssa "luoda" parempia suhteita näin netinkin välityksellä.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Onko muillakin facebookin aloitussivu uudistunut? Muilla kavereilla taitaa ilmeisesti olla vielä vanha aloitussivu käytössä.

On, itselläni muuttui jo eilen. Omasta mielestäni tämä uusi on vain paljon sekavampi ja huonompi kuin se edellinen. Voisi mielummin nämä facebookin päivittäjät koittaa parantaa tuota käytettävyyttä eikä näitä tyhmiä ulkomuotopäivityksiä. Mm. keskustelu toimiii harvoin kunnollla, aina tulee vain lukemaan "Hups. Virhe tuli" tai jotain sellasta.
 

Koneisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
On, itselläni muuttui jo eilen. Omasta mielestäni tämä uusi on vain paljon sekavampi ja huonompi kuin se edellinen. Voisi mielummin nämä facebookin päivittäjät koittaa parantaa tuota käytettävyyttä eikä näitä tyhmiä ulkomuotopäivityksiä. Mm. keskustelu toimiii harvoin kunnollla, aina tulee vain lukemaan "Hups. Virhe tuli" tai jotain sellasta.

Vaikuttaa kieltämättä aika sekavalta. Eniten ärsyttää kavereiden tilapäivitykset. Niitä ei saa oletusarvona etusivulle vaan pitää aina hakea uudestaan esille.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Vaikuttaa kieltämättä aika sekavalta. Eniten ärsyttää kavereiden tilapäivitykset. Niitä ei saa oletusarvona etusivulle vaan pitää aina hakea uudestaan esille.
Tästä kyllä samaa mieltä. Omasta mielestäni juuri tärkein asia koko naamakirjassa on nämä kavereiden tilapäivitykset ja sitten niitä pitää lähteä etsimään jostain 4 eri linkin takaa niin ei hyvä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itselläni on vielä tuo vanha, mutta esim. isosiskolla oli vaihtunut uuteen ja sen perusteella mitä näin, niin huonompaan on taas menty. On se kumma, kun pitää aina säätää kaikki uusiksi ja vielä paskempaan suuntaan.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Missähän vika, kun olisin liittynyt erääseen ryhmään, mutta liittyminen ei mene läpi. Käsittääkseni tuohon ryhmään voi liittyä kaikki vapaasti, mut kohdallani se ei onnistu. Ensimmäisen kerran klikkasin sitä "liity" painiketta, mut mitään ei tapahtunut. Jatkossa kun olen useita kertoja koittanut taas liittyä, tulee teksti "You are already connected" ikäänkuin se liittyminen olis jotenkin vaiheessa. Sekin on outoa, kun klikkaan ryhmän etusivulla kohdasta jäsenet, oma nimeni näkyy siinä ensimmäisenä. Kuitenkaan ryhmä ei näy omissa tiedoissani, enkä pysty kommentoimaan tai kirjoittamaan ryhmän seinälle. Outoa? "You are already connected."
 

passenger

Jäsen
Vähän sekavan näköinen tuo taas on silmään näin aluksi ainakin tuo uusi etusivu, muutaman päivän totuttelunkin jälkeen. Live feed on vaihunut nimelle Most Recent news, eikä taaskaan toimi. Viime uudistuksen aikana oli sama juttu tuota "live feed" toimintoa ei saatu heti toimimaan. Toivottavasti nyt saataisiin, mulla se ei ainakaan nyt toimi kunnolla, eikä päivitä itseään oikein. Pitäisi toimia kuten entinen live feed eli reaaliaikaisena.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näkeekö jostain kaveripyynnöt? Oli äsken kaveripyyntä ja kun koitin katsoa ketä siellä pyytelee, niin meni naamakirja jumiin ja nyt ei enää näytä, että olisi pyyntöä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Näkeekö jostain kaveripyynnöt? Oli äsken kaveripyyntä ja kun koitin katsoa ketä siellä pyytelee, niin meni naamakirja jumiin ja nyt ei enää näytä, että olisi pyyntöä.

Sähköpostiisi pitäisi tulla viestiä pyynnöstä, jos olet näin asetuksista määritellyt..
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä liityin facebookkiin kesällä 2008 kun se tuntui olevan ainakin Suomessa aika uusi juttu. Alusta alkaen vihasin sitä, vaikka yritin käyttää ja yritin pitää siitä. Mutta ei saatana kun se on niin PERKELEEN kökkö. Tökkii ja käyttöliittymä on äärimmäisen sekava.

Pakko tuota on vähän käyttää kun sitäkautta parhaiten pystyy olemaan yhteyksissä tuttaviin ympäri Suomen.

Mikä ihme siinäkin muuten on, että duunissa joku urpo saattaa olla turpa kiinni kasvotusten kahvitauolla, safkaamassa tai jopa pikkujouluissa, mutta sitten tuolla avaudutaan viimeistä päivää ja esitellään kuvissa ja teksteissä elämän koko kirjo ? Mullekin muutama tyyppi heittelee vaikka mitä läppää tuolla. SItten kun töissä näkee, niin kaverit on hiljaa samaan tapaan.

Sama koskee jokseenkin joitakin naisia. Mutta heiltä sen nyt ymmärtää, koska tietynlaiset naiset nyt on vaan sellaisia, että ne aina olettaa että mies hoitaa aloitteet (ihan peruskeskustelussakin).

Ihmehommaa.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Osaa ilmaista itseään paremmin kirjallisesta kuin suullisesti? Pelkää sosiaalisia tilanteita? Muuten vaan heikko itsetunto?

T: Urpo

Niin kenties, mutta eikö Facebook ole sosiaalinen tilanne. No musta itsestä tuntuu siltä, että olen kasvokkain parhaimmillani (oli sitten yksi tai useampi ihminen läsnä) ja suorastaan sosiaalinen. Mutta Facebookissa sitten tulee semmoinen helkkarin epäsosiaalinen olo. Johtuisko sitten siitä, että yhtäkkiä ne kaikkein ujoimmatkin on ihan hirveen avoimia. Kummallista.

Niin tai sitten se johtuu siitä, että olen niin helvetin ujo itse, mutta keinoni "peitellä" sitä on sellainen että yritän jutella ihmisten kanssa mieluummin kuin tuijotella kengänkärkiä, ulkomaisemaa tai hississä tissejä. Tai no tissejä voi tuijotella toki...
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Uusi ulkoasu on kyllä aivan karmea. Tyttökaverilla on vielä vanha, mutta minulla uusi. Miten tuotakin määritellään, että keille tulee uusi ja keille vanha? Onko minulla mitään mahdollisuutta saada vanhaa tilalle?

Kaverien statuspäivityksiä ei näy kunnolla, joskus näkyy mitä sattuu ja monta päivää vanhoja tuossa etusivulla. VOi herranjestas, eikai minua nyt kiinnosta lukea sunnuntaina perjantain tilapäivityksiä!

Ja sitten vielä yksi kysymys, vanhassa sai jotenkin myöskin piiloon omalta sivulta kommentoinnit muiden kuviin ja statuksiin. Eli nyt jos kommentoin jonkun kuvaa tai statusta, tulee sitä maininta minun omalle sivulle. Saako niitä jostain pois säädettyä? Eli ettei muut näe minun sivultani kenen kuvia olen kommentoinut tai statuksia kommentoinut.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Uusi ulkoasu on kyllä aivan karmea. Tyttökaverilla on vielä vanha, mutta minulla uusi. Miten tuotakin määritellään, että keille tulee uusi ja keille vanha? Onko minulla mitään mahdollisuutta saada vanhaa tilalle?

Joillakin riippuu kielestä mitä käyttää, ota tuosta facebookista nyt selvää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikä ihme siinäkin muuten on, että duunissa joku urpo saattaa olla turpa kiinni kasvotusten kahvitauolla, safkaamassa tai jopa pikkujouluissa, mutta sitten tuolla avaudutaan viimeistä päivää ja esitellään kuvissa ja teksteissä elämän koko kirjo ? Mullekin muutama tyyppi heittelee vaikka mitä läppää tuolla. SItten kun töissä näkee, niin kaverit on hiljaa samaan tapaan.
Meitä on vaan niin moneen junaan. Toiset on parempia suullisessa ja toiset kirjallisessa viestinnässä. Itse olen hieman kuvailemasi kaltainen persoona. Johtuu siitä että kirjallinen viestintä on aina ollut itselleni paljon vahvempi puoli kuin suullinen viestintä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sitten vielä yksi kysymys, vanhassa sai jotenkin myöskin piiloon omalta sivulta kommentoinnit muiden kuviin ja statuksiin. Eli nyt jos kommentoin jonkun kuvaa tai statusta, tulee sitä maininta minun omalle sivulle. Saako niitä jostain pois säädettyä? Eli ettei muut näe minun sivultani kenen kuvia olen kommentoinut tai statuksia kommentoinut.
Olen itse ihmetellyt samaa, enkä ole löytänyt kyseistä asetusta. Niinpä olenkin kompromissina tehnyt niin, että poistan yksitellen nuo merkinnät kommentoinneista omalta sivultani. Eli raakaa käsityötä vaan, kun ei paremminkaan osaa asiaa hoitaa.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meitä on vaan niin moneen junaan. Toiset on parempia suullisessa ja toiset kirjallisessa viestinnässä. Itse olen hieman kuvailemasi kaltainen persoona. Johtuu siitä että kirjallinen viestintä on aina ollut itselleni paljon vahvempi puoli kuin suullinen viestintä.

Niinno, kenties niin. Mutta entäs sitten jotkut naiset, joiden viestintä Facebookissa on tasoa "<<<333", huom. yli 20v naiset... Onko heidän vahvuutensa kirjallinen viestintä ja sen taso sitten on tuo. Parempi kai sitten, että avaavat suunsa vain... no tiedätte kyllä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Uusi ulkoasu on kyllä aivan karmea.
Sanos muuta. Oikeasti ei tässä voi kun ihmetellä että miksi tota sivustoa pitää muuttaa jatkuvasti! Tää uusi layout on aivan uskomattoman sekava ja täysin perseestä. Esim. yhden hyvän ystävän viime illan tilapäivitys ei näy mun news feedissä, mutta sitten taas yhden puol.tutun kaikki ryhmäänliittymiset kyllä näkyy. Ei tässä voi kun toivoo että kyseessä on jotain muutosvaiheen lastentauteja...

Eli nyt jos kommentoin jonkun kuvaa tai statusta, tulee sitä maininta minun omalle sivulle. Saako niitä jostain pois säädettyä?
Itseäni häiritsee sama asia ja en ole kyllä löytänyt mitään asetuksia. Joten ainoa keino millä niistä maininnoista pääsee eroon on kai poistaa ne saman tien kun ne sinne omalle profiilisivulle pamahtaa. Oletan/toivon että ne samalla katoaa myös kavereiden News Feedistä.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla on onneksi vanha vieläkin toiminnassa, toivottavasti pysyisi kanssa! Varsinkin jos tuo uudistus on noinkin perseestä, mitä täällä on kerrottu.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Mulla on onneksi vanha vieläkin toiminnassa, toivottavasti pysyisi kanssa! Varsinkin jos tuo uudistus on noinkin perseestä, mitä täällä on kerrottu.

Nyt face on sekasin kuin juoppohullu sisilisko. Siis päivitykset ihan päin persettä, kaverit heittää kokoajan gogo (pihalle, ulos, kurkkaa, pihalle..). Wittu, mie haluu mitään vime viikon päivityksiä lukee, mitkä pomppii esille ja takas, takas ja esille.

Pitäköön tunkkinsa, mie lähen satamiin lyömään ohutta rumpua, joskos sit sai kaverit kii. Ei, ei ole ketään kenelle soittaa.. Hauskaa oli facessa, niin pitkään kuin kesti järjissään..
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Olenkohan minä ainut, jonka mielestä tuo uusi ulkoasu on entistä parempi? Aiempien ulkoasupäivitysten yhteydessä olen aina harmitellut, että ulkoasu on mennyt huonompaan suuntaan, mutta nyt tuo uusi ulkoasu on edeltäjiänsä siistimpi. Tokihan aluksi aina menee hetki, että löytää taas tutut painikkeet, mutta tällä kertaa siihen ei mennyt edes kovinkaan kauaa.

Itse olen positiivisesti yllättynyt, varsinkin kun tuota ulkoasua on parjattu muutaman päivän verran.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sivuston alapalkissa (missä on chat yms) pitäisi olla vasemmassa reunassa "Ads and Pages" -niminen kohta. Klikkaat siitä ja sitten "Create Page" ja loppu on historiaa.

En löydä tuollaista kohtaa. En löydä muuta kuin sen kohdan, mistä noita ryhmiä pääsee luomaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olenkohan minä ainut, jonka mielestä tuo uusi ulkoasu on entistä parempi? Aiempien ulkoasupäivitysten yhteydessä olen aina harmitellut, että ulkoasu on mennyt huonompaan suuntaan, mutta nyt tuo uusi ulkoasu on edeltäjiänsä siistimpi. Tokihan aluksi aina menee hetki, että löytää taas tutut painikkeet, mutta tällä kertaa siihen ei mennyt edes kovinkaan kauaa.

Itse olen positiivisesti yllättynyt, varsinkin kun tuota ulkoasua on parjattu muutaman päivän verran.
Huomattavasti parempi!

Enää ei tarvitse parsia greasemonkey + facebook purity-yhdistelmällä kaikkia "minnapetteri osallistui visaan "minkälainen kakka olet" ja tulos on ripuli" pois newsfeedistä, ei näy etusivulla farmvilleä tai muutakaan ärsyttävää roskaa. Edelleen ärsyttää ettei noita saa kustomoitua mitä näkee etusivulla, esimerkiksi mua harvemmin kiinnostaa että kuka kaveri on liittynyt kenenkin kaveriksi, varsinkin kun noita kavereita alkaa olemaan sen verran että koko etusivu menee uusiksi aina uusiksi jos parin minuutin välein refreshaa.

Eilen tuo vielä tökki pahasti mutta nyt aamun on toiminut ihan ok.

Löytääkös joku muuten puhelinluettelon tuolta? Itse en ainakaan enää löydä, ennen ollut friends -> phonebook -valikon takana, mutta nyt en ainakaan keksi miten tuon löytäisi.
 

Puster

Jäsen
Löytääkös joku muuten puhelinluettelon tuolta? Itse en ainakaan enää löydä, ennen ollut friends -> phonebook -valikon takana, mutta nyt en ainakaan keksi miten tuon löytäisi.
Löysin pienen etsimisen jälkeen oikealta ylhäältä käyttäjätilin alta. Sieltä muokkaa kavereita ja sitten puhelinluettelo. Voi olla jossain yksinkertaisemminkin mutta ainakin siis tuolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös