Facebook

  • 997 723
  • 3 111

ditrim

Jäsen
Arrgh!!

Avasin Facebookin ja sain vastaani heti viiden melko tuoreen äidin tilapäivitykset. Yllättäen kaikilla on jotain turhaa puuhaa sen hassusti nimetyn vaavelinsa kanssa. Sitten kun aloin tarkemmin miettimään, niin niinhän se taitaa mennä joka päivä.

Voisivat nuo mammat perustaa jonkun oman paikkansa noille vauvapäivityksille. Crapbook.com?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olen nyt ruuvaillut tuon naamakirjan muutaman kuukauden, enkä ole vielä löytänyt sille oikeastaan mitään asiallista käyttöä. Ja kaikkiin saatanan testeihin ja ryhmiin pitäisi osallistua ja liittyä ja samalla pitäisi olla kiinnostunut siitä, mitä joku vanha ämmä tykkää pakkasesta.

Taitaa alkaa olla aika painaa delete-nappia ja antaa homojen ja lasten jatkaa rauhassa.
 

passenger

Jäsen
Arrgh!!

Avasin Facebookin ja sain vastaani heti viiden melko tuoreen äidin tilapäivitykset. Yllättäen kaikilla on jotain turhaa puuhaa sen hassusti nimetyn vaavelinsa kanssa. Sitten kun aloin tarkemmin miettimään, niin niinhän se taitaa mennä joka päivä.

Voisivat nuo mammat perustaa jonkun oman paikkansa noille vauvapäivityksille. Crapbook.com?

Eri ihmisillä sitä on eri asiat tärkeitä elämässä ja minusta ainakin on ihan normaalia että tuoreet vanhemmat laittavat kuvia ja juttua lapsensa tekemisistä ystäviensä nähtäville. Ennen vanhaan postitettiin vaikka kuvia lapsista ystäville tai sukulaisille, nykyaikana näin.

Jotenkin järkevämpi ja mukavampi näitäkin asioita on facebookista lueskella kuin niitä vielä yleisempiä "hauskoja" juttuja siitä kuinka kännissä joku on ollut tai kuinka kauhea krapula jollain on. Ja jos tiettyjen henkilöiden asiat ei kiinnosta niin henkilön saa poistettua listalta. Ihme marinaa

Olen nyt ruuvaillut tuon naamakirjan muutaman kuukauden, enkä ole vielä löytänyt sille oikeastaan mitään asiallista käyttöä. Ja kaikkiin saatanan testeihin ja ryhmiin pitäisi osallistua ja liittyä ja samalla pitäisi olla kiinnostunut siitä, mitä joku vanha ämmä tykkää pakkasesta.

Taitaa alkaa olla aika painaa delete-nappia ja antaa homojen ja lasten jatkaa rauhassa.

Kyllähän tuo ainakin minulla on lisännyt kanssakäymistä uusien ihmisten kanssa ja lähentänyt välejä monen vanhemman tutun kanssa. Usein esim. uuden ihmisen jossain tavattua on tullut lisättyä hänet kaverilistalle ja ottanut facebookin kautta yhteyttä ja sovittu uusista tapaamisista jne. Jotenkin kynnys tähän on facebookin kautta helpompaa kuin esim. puhelimitse asioiminen uusien ihmisten kanssa.

Sellaista ihan asiallista käyttöä olen sille ainakin minä löytänyt. Testit ja muut taasen ovat ajanvietettä siinä missä esim. lehtien lukeminen tai telkkarin katselu.
 

ditrim

Jäsen
Eri ihmisillä sitä on eri asiat tärkeitä elämässä ja minusta ainakin on ihan normaalia että tuoreet vanhemmat laittavat kuvia ja juttua lapsensa tekemisistä ystäviensä nähtäville. Ennen vanhaan postitettiin vaikka kuvia lapsista ystäville tai sukulaisille, nykyaikana näin.

Jotenkin järkevämpi ja mukavampi näitäkin asioita on facebookista lueskella kuin niitä vielä yleisempiä "hauskoja" juttuja siitä kuinka kännissä joku on ollut tai kuinka kauhea krapula jollain on. Ja jos tiettyjen henkilöiden asiat ei kiinnosta niin henkilön saa poistettua listalta. Ihme marinaa

Nojaa... Ainakin oma isosiskoni hoiti tuon vauvabloggaamisen tyylikkäästi erillisessä blogissaan, joka oli hyvin tehty ja oikeasti mielenkiintoinen. Nuo naamakirjan jokapäiväiset "Mennään Jorma-Liisan kanssa pulkkamäkeen" -päivitykset ei nyt kuitenkaan ole mitään varsin mielenkiintoista luettavaa. Varsinkin kun ottaa huomioon, että olen heidän kaveripyyntönsä aikanaan ottanut vastaan koska he ovat olleet mielenkiintoisia ihmisiä. Nyt heistä on tullut tavallisia tusinamutseja joiden jutut ovat sitä samaa höttöä, oli kirjoittajana sitten kuka heistä tahansa. Lisäsinkö kaverikseni vanhan kaverini vai hänen sylivauvansa?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Nojaa... Ainakin oma isosiskoni hoiti tuon vauvabloggaamisen tyylikkäästi erillisessä blogissaan, joka oli hyvin tehty ja oikeasti mielenkiintoinen.

Samaa mieltä. Niihin juttuihin on jo niin paljon sopivampia paikkoja. Itse olen käyttänyt www.vuodatus.net ja ollut erittäin ihastunut homman tekniseen toteutukseen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Nojaa... Ainakin oma isosiskoni hoiti tuon vauvabloggaamisen tyylikkäästi erillisessä blogissaan, joka oli hyvin tehty ja oikeasti mielenkiintoinen. Nuo naamakirjan jokapäiväiset "Mennään Jorma-Liisan kanssa pulkkamäkeen" -päivitykset ei nyt kuitenkaan ole mitään varsin mielenkiintoista luettavaa. Varsinkin kun ottaa huomioon, että olen heidän kaveripyyntönsä aikanaan ottanut vastaan koska he ovat olleet mielenkiintoisia ihmisiä. Nyt heistä on tullut tavallisia tusinamutseja joiden jutut ovat sitä samaa höttöä, oli kirjoittajana sitten kuka heistä tahansa. Lisäsinkö kaverikseni vanhan kaverini vai hänen sylivauvansa?

Niin se elämä muuttuu kummasti, kun se pieni ihmisen alku tuohon omaan elämään tupsahtaa. Kyllä se oma elämä sen jälkeen pyörii 24/7 sen vauvan ympärillä ja ei ihmisillä varsinkaan naisilla sen jölkeen muuta elämää olekaan. Tulet sen kyllä huomaamaan itsekin jossain vaiheessa.

Niin ja miksi se facebookin tilapäivitys näyttää niitä ihan ihme järjestyksessä? Ei mua tänä aamuna enää kiinnosta, jos joku on mennyt eilen aamulla luistelemaan tai muuta. Sen alapuolella voikin olla saman kaverin uusi tilapäivitys. Huonompaan suuntaan on FB mennyt.
 

passenger

Jäsen
Niin ja miksi se facebookin tilapäivitys näyttää niitä ihan ihme järjestyksessä? Ei mua tänä aamuna enää kiinnosta, jos joku on mennyt eilen aamulla luistelemaan tai muuta. Sen alapuolella voikin olla saman kaverin uusi tilapäivitys. Huonompaan suuntaan on FB mennyt.

Laita se LiveFeed päälle, niin näyttää noin suunnilleen reaaliajassa päivitykset. En tiiä mitä se on suomalaisessa versiossa, englanniksi saa valita ainakin LiveFeed tai NewsFeed. News näyttää tosiaan noita vanhoja juttuja.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Avasin Facebookin ja sain vastaani heti viiden melko tuoreen äidin tilapäivitykset. Yllättäen kaikilla on jotain turhaa puuhaa sen hassusti nimetyn vaavelinsa kanssa. Sitten kun aloin tarkemmin miettimään, niin niinhän se taitaa mennä joka päivä.

Ei muutakuin painat vain sitä "piilota" nappia sen tilapäivityksen vierestä.
Itse olen piilottanut varmaan n. 25 "kaveria", kun tulee niin mielenkiintoisia päivityksiä.
 

Shawshank

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers & Tampereen Ilves
Osakaahon kukaan neuvoa että mistä mahtaa johtua, vai onko ihan yleinen ongelma että mulla on kavereissa paljon semmoisia tyyppejä, joiden tilapäivitykset eivät jostain syystä näy minun "etusivulla"?

Usein tutkailen juuri jonkun profiilia ja sieltä ilmenee että tilapäivitys on tehty etusivullani vaan sattumalta saatan löytää sen hänen profiilistaan?

Mistä tässä on kyse?
 

viikst

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Washington Capitals
Mistä tässä on kyse?

Olet piilottanut vahingossa kavereita, tai katsot vain "news feedistä" kaikki tilapäivitykset näkyvät "live feedissä". Myös semmoinen mahdollisuus on, että sinulla on enemmän kavereita mitä live feed näyttää.

Live feed -> (alhaalla) edit options -> Maximum number of friends shown in Live Feed. Lukua voi itse vaihtaa, ja tuolta näkee myös jos on piilottanut kavereita.

Jos ei syy löydy näistä, niin sitten en kyllä osaa sanoa mistä kyseinen vika johtuu.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osakaahon kukaan neuvoa että mistä mahtaa johtua, vai onko ihan yleinen ongelma että mulla on kavereissa paljon semmoisia tyyppejä, joiden tilapäivitykset eivät jostain syystä näy minun "etusivulla"?

Usein tutkailen juuri jonkun profiilia ja sieltä ilmenee että tilapäivitys on tehty etusivullani vaan sattumalta saatan löytää sen hänen profiilistaan?

Mistä tässä on kyse?
Yksi selitys on se, että kaverisi on piilottanut sut päivityksistä. Privacy settings -> Posts by me -valikosta tuollainen mahdollisuus löytyy.
 

Shawshank

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers & Tampereen Ilves
Kiitoksia hurjan paljon tästä. Jollain hyvin erikoisella tavalla olin onnistunut piilottamaan ison liudan hyviä kavereitani ja näin ne ei näkynyt.

Nyt kuitenkin toimii.
 

Focker

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Medveščak Zagreb, Alaska Aces
Kuinka moni oikeesti viitsii piilottaa käyttäjiä? Hirveesti väliä mitä sanoo jossakin facebookissa. Niin, näkyyhän nuo päivitykset seinällä, ainakin omasta mielestäni vaikka ne ei näy live-ajassa.
 

Lahtinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, sympatiaa itärajalle
Mistä ihmeestä löytyisi asetus, jolla voisi piilottaa yksittäisen kaverin..siis ettei vaimon tai tyttöystävän mielenrauha järkyttyisi??
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Huhhuh. Olkikuukkelikin on nyt facebookissa, tosin tyttöystävän PITKÄN ulkomaanmatkan pakottamana (kuulemma järkevin tapa pitää kontaktia). No, kavereita on ilmaantunut sankoin joukoin ja softa on osoittautunut epävakaaksi. Yllätyksiä. Parille vanhalle koulukaverille on tullut poristua, siinäpä FB:n ainoa saavutus toistaiseksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No mikähän villitys akoilla on taas menossa kun jotain täysin päättömiä päivityksiä puskee?

Kaikesta päätellen liittyy kirjallisuuteen. Olisko tekemistä sen kirjoita lähimmän kirjan kolme ekaa sanaa tms. jutun kanssa? Mikäköhän järki tässä touhussa on? Viime vuonna oli villityksenä erilaiset muistiinpanot ja nyt tilapäivityksiin puskee ties mitä, naisten hömpötyksistä haluatko vetää kännit kanssani ja mistä luulisit että minut pidätettäisiin juttuihin.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Mikäs tämä akkojen numeroleikki sitten on/oli?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös