Facebook

• 1 034 163
  • 3 232

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pidin viikon tauon kaikesta algoritmituotosten poistelusta ja annoin sille aikaa ymmärtää viime viikonlopun happohyökkäyksensä vastatoimet. Kyllä jotain muuttuu. Nyt kun menin katsomaan, niin suosituksia on todella paljon aiempaa vähemmän ja ainakin ne viime viikonlopun kovimmat tarjokkaat kuten autot ja teknologia-tms on nyt poissa kokonaan. Että ehkä siellä taustalla jotain tekoälyllistä saattaa toimia.

Pitkään noita ehdotuksia oli vähemmän mutta tänäänkin kun tuossa selasi niin melkein joka toinen viesti oli jotain muuta kun omaa sisältöä. Sitten kun kuitenkin menee kavereiden sivuille tai niihin ryhmiin mistä tykännyt niin "lukematonta" sisältöä olisi kyllä syöttää vaikka muille jakaa. Eikä nuo ehdotukset ole edes oikein koskaan sinnepäin. Tuo tekoäly ei edes tajunnut että asun Suomessa ja en osaa edes englantia ettei voisi vähempää kiinnostaa jenkkisivut.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitkään noita ehdotuksia oli vähemmän mutta tänäänkin kun tuossa selasi niin melkein joka toinen viesti oli jotain muuta kun omaa sisältöä. Sitten kun kuitenkin menee kavereiden sivuille tai niihin ryhmiin mistä tykännyt niin "lukematonta" sisältöä olisi kyllä syöttää vaikka muille jakaa. Eikä nuo ehdotukset ole edes oikein koskaan sinnepäin. Tuo tekoäly ei edes tajunnut että asun Suomessa ja en osaa edes englantia ettei voisi vähempää kiinnostaa jenkkisivut.

Niin ja itsellä tuossa alkanut taas esimerkiksi automerkkejä tulemaan kokoajan ehdotuksiin, tekoäly ei tunnu huomaavan että painelen satoja autosivuja blokkiin ja painanut tuhansia kertoja näytä vähemmän ym.. nappeja.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä onko tällaisesta aikaisemmin olut ketjussa puhetta, mutta minulla näkyy tsättiluettelossa olevan joku nainen, kenen kanssa en ole Face-kaveri tai muutenkaan koskaan edes tsättäilyt. Ts. täysin tuntematon henkilö Miten tällainen on päässyt luikertelemaan tuonne?

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
En tiedä onko tällaisesta aikaisemmin olut ketjussa puhetta, mutta minulla näkyy tsättiluettelossa olevan joku nainen, kenen kanssa en ole Face-kaveri tai muutenkaan koskaan edes tsättäilyt. Ts. täysin tuntematon henkilö Miten tällainen on päässyt luikertelemaan tuonne?
Oletko varma, ettei ole mitään yhteistä keskusteluhistoriaa? Mä oon monesti kanssa törmännyt tuohon, että chat-listalla on täysiä randomeita, mutta keskusteluikkunan avaaminen kertoo, että ollaan tosiaan viisi vuotta sitten vaihdettu pari viestiä jostain vuokra-asunnosta.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oletko varma, ettei ole mitään yhteistä keskusteluhistoriaa? Mä oon monesti kanssa törmännyt tuohon, että chat-listalla on täysiä randomeita, mutta keskusteluikkunan avaaminen kertoo, että ollaan tosiaan viisi vuotta sitten vaihdettu pari viestiä jostain vuokra-asunnosta.
Ihan tyhjältä näytti ainakin, kun tuota kokeilin. Ei mulle ennen ole "vieraita" eksynyt tuohon listaan, joten luulisi joku yhteys olevan, jotta noin voi käydä.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ihan tyhjältä näytti ainakin, kun tuota kokeilin. Ei mulle ennen ole "vieraita" eksynyt tuohon listaan, joten luulisi joku yhteys olevan, jotta noin voi käydä.
Sitten en osaa sanoa. Omaa viestihistoriaakaan ei taida pystyä poistamaan, joten voidaan sulkea pois ne tapaukset, että siellä näkyisi keskustelukontakteja, jotka ovat vain siivonneet omat viestinsä pois.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Alkanu jo pidemmän aikaa vituttaan toi Facen toiminta..
Jos joku juttu jää ns. kesken ja poistut, johonkin toiseen sovellukseen,vaikka Watsup ja Face jää auki taustalle. Palaat kohta takaisin Faceen, niin eihän se olekaan enään näkyvissä mikä jäi 'kesken'
Taas jäi yks video näkemättä ja et vahingossakaan löydä sitä uudestaan.
Pitääkö tässä alkaa aina ottaan kuvakaappaus ennen kuin poistuu.

Saatana mää sanon

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Veikeitä kavereita nämä algoritmit. Ei ihan hirveästi tarvitse klikkailla päivityksiä auki, jonka jälkeen saat väsymiseen asti samanlaista materiaalia feedin täydeltä.

Eilen silmille pompsahti joku Instagram-reel, jossa ikäiseni nainen kehuskeli avioerollaan ja miten se ratkaisi kaikki ongelmat. Reelsissä oli paljon kommentteja, jotka lukaisin nopeasti läpi, koska halusin nähdä paljonko on moralisointia tai vittuilua. Ei nyt varsinaisesti kiinnostanut aihe, mutta vessassa istuessa tulee joskus kulutettua aikaa aika typerällä sisällöllä.

Nyt tänään oma IG-syöte on täynnä eronneiden naisten hehkutuksia. "POV: näin sä tanssit kun oot 26-vuotiaana eron jälkeen taas vapaa" ja muita vastaavia. Eikä ole ainakaan vielä auttanut, vaikka olisi pari päivitystä jo käynyt laittamassa, että tämä sisältö ei kiinnosta minua.

Kyllähän tuo pistää miettimään kuplautumista. Avaat pari sisältöä ja vietät niissä vähän pidempään aikaa tai osoitat muuten kiinnostustasi. Sen jälkeen sun uutisvirrat on täynnä hyvinkin omituisia sinua tukevia mielipiteitä. Voin vain kuvitella, että jos joku olisi eroamista miettivä nainen, niin miten paljon tuollainen vaikuttaminen sitten helpottaisi päätöksentekoja suuntaan tai toiseen.

Enkä tiedä pitäisikö tässä huolestua omasta asemasta. Meillä tosi usein vaimon kanssa näkyy toisen some-feedin sisältö myös toisella. Minä katselen uusia autoja ja vaimon feediin tulee myöhemmin ne samat automainokset. Vaimo katselee puutarhakalusteita ja minullakin on mainokset pelkkää puutarhaa. Kenties yhteisessä Wifissä seikkailu aiheuttaa tämän ilmiön.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy