Facebook

  • 997 575
  • 3 111

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä helvettiä

En näe, että tilan päivitys on mitenkään turhaa hommaa...

Niin kuin tuossa jo toin esille niin itselläni on ainakin tietty ydinpiiri, johon kuuluu 4-6 henkeä, joiden kanssa keskustellaan aktiivisemmin siellä facessa. Päivittelemme omia tilojamme miten haluammekin ja sitten yleensä ne samat tyypit myös kommentoi niitä tiloja.

Lainauksen kaksi ensimmäistä sanaa kruunaa koko keskustelun "veispuukista".

Tilan päivitys? Onko nyt kyseessä asema- vai rakennuskaavatermi? Yleensähän, ainakin kaupunkimaisessa yhdyskuntarakentamisessa tontti on korttelin peruselementti. Tila taas on hieman agraarimpi kiinteistöalue.

Päivittely taas on ihmettelyä tai kummeksuntaa jotain nähtyä tai kuultua asiaa kohtaan. Omien tilojen (huom. kyseessä pitää olla melkoinen grynderi, koska käyttää monikkoa) päivittely on todellakin päivittelyn arvoista.

Niin, sekin vielä, että keskustelu on puhuttua viestintää. Joten upeata, että kaikki merkonomit (myös yo-vastaavat) voivat kirjoittamalla hämmästellä tonttejaan.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Löytyisi, tässä tulee:
----
Asenna ohjelma ja käynnistä se.
---
josta jälleen painetaan asenna ja asennuksen jälkeen käynnistetään firefox uudelleen. Jos kaikki meni putkeen ja greasemonkey on toiminnassa, blokkaa se kaiken turhan etusivulta pois.

Kiitos!
Alkoi todella ärsyttämään ne "mikä vitun muumipeikko olet"-kyselyt siinä etusivulla, nyt pääsi niistä eroon.
Events varmaan eniten itsellä käytössä sovelluksista, erinäisistä tapahtumista ja niihin liittyvät keskutelut ja kuvat liikkuu nykyään sitä kautta, ihan hyvä niin ei tarvitse spammata kenenkään sähköpostia täyteen.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Jos kaikki meni putkeen ja greasemonkey on toiminnassa, blokkaa se kaiken turhan etusivulta pois.
Kaikki meni putkeen kerran.
Sitten kun kirjauduin ulos ja myöhemmin taas sisään, ei se blokannutkaan enää mitään. Mikä avuksi?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikki meni putkeen kerran.

Eli Greasemonkey on toiminnassa ja siihen on haettuna oikea skripti? Tai varmaankin, jos se kerran jo toimi kuten pitikin. En osaa antaa oikeastaan minkäänlaisia ohjeita, paitsi että voithan kokeilla asentaa skriptin uudelleen sekä käynnistää Firefoxin uudelleen. Jos ei toimi, niin en sitten tiedä, että missä ongelma piilee. Itselläni tuo on toiminut koko ajan moitteetta.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sama quizien blokkaus onnistuu kyllä Operallakin ilman mitään lisäosia. Esim. tuo jonkun yllä linkkaama *.user.js tiedosto näytti _nopeasti_ katsottuna siltä että se toimisi sellaisenaan Operassa. Ohjeita en jaksa laittaa mutta googlaamalla esim. opera userjs luulisi ohjeet löytyvän kyseisen tiedoston käyttöön.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sama quizien blokkaus onnistuu kyllä Operallakin ilman mitään lisäosia..

Käsittääkseni pitäisi onnistua ihan tuolla samalla skriptillä, kun sen kopioi Operan profiilin javascript -kansioon tjsp. Itsellä ei ole Operaa käytössä, joten ei ole tarvinnut perehtyä sen kummemmin, mutta näin muistan joskus kuulleeni.

Greasemonkeyn asentaminen Firefoxiinhan ei ole temppu eikä mikään, eikä vaikuta muuhun netin selaamiseen millään lailla, jos siis käyttää ainoastaan tuota facebook -skriptiä. On kyllä hassua, miten jotkut reagoivat "mää en mitää lisäosia asenna" -tyyliin, kun kyseessä kuitenkin on todella helppokäyttöinen ja huomaamaton ohjelma, vähän sama kuin adblock plus, pienellä vaivalla pääsee eroon ei-toivotusta sisällöstä. Enkä nyt yritä vihjata nimimerkki Tenhon reagoineen tuolla lailla, tiedän vaan, että paljon sellaisia ihmisiä on olemassa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kiitoksia Trenchtownille myös täältä suunnasta, eipä tarvitse enään lueskella, että "kuka BB-hahmo olet" ja muuta vastaavaa paskaa. Nyt Facebookissa tulee varmasti käytyä vähän useamminkin.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Sama quizien blokkaus onnistuu kyllä Operallakin ilman mitään lisäosia. Esim. tuo jonkun yllä linkkaama *.user.js tiedosto näytti _nopeasti_ katsottuna siltä että se toimisi sellaisenaan Operassa.

Minä en ainakaan saanut toimimaan Operalla. Lataa kyllä scriptin ja facebookin etusivulla lukee FB Purity blocked: 0 app msgs [ Show ], eli eipä se mitään blokkaile =( Firefoxilla toimii jees, vaan kun tulee näitä molempia käytettyä. Mennään näillä sitten.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällä pelittelee ainakin FF:lla loistavasti, joten kiitoksia vinkistä. FB on taas hieman parempi paikka.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minä en ainakaan saanut toimimaan Operalla. Lataa kyllä scriptin ja facebookin etusivulla lukee FB Purity blocked: 0 app msgs [ Show ], eli eipä se mitään blokkaile =( Firefoxilla toimii jees, vaan kun tulee näitä molempia käytettyä. Mennään näillä sitten.

Tämä toimii ainakin Operassa itselläni: http://userscripts.org/scripts/source/44730.user.js

Kuten näkyy, tuo on vähän vähemmän hifistely-versio. Mitään ilmoituksia ei tule, quizit vaan poistetaan.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Mites tuo oman käyttäjätilin "piilottaminen" onnistuu?

Eli jos ottaa asetuksista "poista käyttäjätili käytöstä" niin mitä tuosta seuraa?
Eli jos haluan vielä palata iloisena käyttäjänä niin säilyykö mun vanha tili vai poistuuko kaikki tuota kautta?

..alkanu vaan ärsyttää viime aikoina koko paska ja etenkin tietyt ihmiset joiden kuva ja tietoja tunkee verkkokalvoilleni. Vaikea niitä on suoraan potkia pois listaltakaan, mieluummin itse poistun hetkeksi jos mahdollista.

edit.

Tilisi säilyy kyllä ja voit palata takaisin.

tämä selvä, kiitoksia!
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites tuo oman käyttäjätilin "piilottaminen" onnistuu?

Eli jos ottaa asetuksista "poista käyttäjätili käytöstä" niin mitä tuosta seuraa?
Eli jos haluan vielä palata iloisena käyttäjänä niin säilyykö mun vanha tili vai poistuuko kaikki tuota kautta?

Tilisi säilyy kyllä ja voit palata takaisin.
 
Onko muilla ongelmaa, että bookki heittää pihalle vähän väliä? Hyvä, jos pari minuuttia toimii, kun taas pitää kirjautua uusiks sisään. Alkaa pikkasen käymään hermoille.
Selain on Safarin uusin beta ja tämä ongelma on ollut nyt muutaman päivän.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kannattaa ehkä jättää se koko Facebook, jos sen ominaisuuksia ei kestä.

Niin tai sitten asentaa selaimeensa tarvittavat kilkkeet, joilla poistaa ne visailut ja muut turhuudet etusivultaan. Ei se edelleenkään ole sen vaikeampaa. Tiuhakaan statuksen päivittäminen tai valokuvien lisäily ei ainakaan itseäni häiritse ja jos häiritsisi, blokkaisin kyseisen kaverin niin, että hänen uutisensa eivät minun etusivulleni ilmestyisi. Noilla eväillä ihmettelen tätä valittamista em. asioista.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos saksalaisella ihmisellä lukee profiilissaan, että hän on kiinnostunut miehistä ja naisista, niin tarkoittaako se että hän on biseksuaali, vai ovatko saksalaiset jotenkin onnistuneet ymmärtämään tuonkin asian eri tavalla? Kyllähän minäkin toisaalta tykkään katsella miehiä, mutta vain jos ne nyt sattuvat pelaamaan jääkiekkoa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tiedän myös pari tyyppiä, joilla on tapana päivittää tilaansa vähintään kerran tunnissa.

Hyvää huumoria/mietoa vitutusta tulee erään FB-"kaverin" päivittäessä tilaansa tuonne. Ei niinkään se tahti (eli noin kerran päivässä parissa) vaan se monipuolisuus. Pieni otos noin puolentoista viikon ajalta jättämättä edes mitään välistä:

xxx lähtee käymää salilla, ja sitte illaks töihin

xxx taitaa lähtä salille..

xxx kävi puntteilemassa, ja kaheks prkl töihin

xxx illaksi töihin

xxx treenit treenattu, kohta yhdelle

xxx nokka kohti työmaata

xxx ja silleen..

xxx ja salille..

xxx punttitreeni takana..

xxx ja kaheks töhin..

xxx lähtee salille..

Noh, jokainen toki tyylillään, ei siinä mitään. Onneksi oli edes kerran silleen. Ajattelin kyllä kysyäistä, että "mitä suunnitelmia vai oletko töissä", mutta tod.näk. aavistuksenomainen kuitti menisi ohi, koska ei noiden tekstien antama kuva ko. henkilöstä paljon todellisuudesta eroa..
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Miten olisi Hide-toiminto?

Käynyt mielessä, mutta kuten sanottua, niin toistaiseksi tuo menee vielä hieman enemmän huvittuneisuuden, kuin vittuuntumisen puolelle..
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Mun on kyllä pakko tulla sorkkimaan tähän ketjuun jonkin verran. Itse olen joskus tuolta FB:a käyttänyt aktiivisestikin, mutta sitten lopahti. Sitä alkaa miettiä, että mitäs hyötyä tai iloa siitä sitten loppuviimeks on ? Kaik kaverit kuitenkin tietää että oon duunissa kasista nejään yms...Ja jos on asiaa, niin voi soittaa. Tietty FB tekee helpoksi siihen omaan pikku kuutioon sulkeutumisen. Mitäs me sillä sosiaalisella elämällä, kun sen voi tehdä netissä.
Menkää ihmiset vaikka ulos. Tai baariin. Kevätkin tullee, ja kaikkee.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Mun on kyllä pakko tulla sorkkimaan tähän ketjuun jonkin verran. Itse olen joskus tuolta FB:a käyttänyt aktiivisestikin, mutta sitten lopahti. Sitä alkaa miettiä, että mitäs hyötyä tai iloa siitä sitten loppuviimeks on ? Kaik kaverit kuitenkin tietää että oon duunissa kasista nejään yms...Ja jos on asiaa, niin voi soittaa. Tietty FB tekee helpoksi siihen omaan pikku kuutioon sulkeutumisen. Mitäs me sillä sosiaalisella elämällä, kun sen voi tehdä netissä.
Menkää ihmiset vaikka ulos. Tai baariin. Kevätkin tullee, ja kaikkee.

Niin no mitä hyötyä on mistään internetin viihdesovelluksesta, jos näin aletaan miettimään. Itselläni esimerkiksi on tapana sopia kavereiden kanssa treeneistä ym. Facebookin kautta (inbox), joten kyllä tuosta jotain konkreettistakin hyötyä on. FB on korvannut itselläni aika hyvin Messengerin ja osittain myös sähköpostinkin. Nuo turhanpäiväiset sovellukset siellä ovat sitten tosiaankin ihan turhanpäiväisiä.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Niin no mitä hyötyä on mistään internetin viihdesovelluksesta, jos näin aletaan miettimään. Itselläni esimerkiksi on tapana sopia kavereiden kanssa treeneistä ym. Facebookin kautta (inbox), joten kyllä tuosta jotain konkreettistakin hyötyä on. FB on korvannut itselläni aika hyvin Messengerin ja osittain myös sähköpostinkin. Nuo turhanpäiväiset sovellukset siellä ovat sitten tosiaankin ihan turhanpäiväisiä.

Nojuu. Mut iteki ku on koneella kahekan tuntia päivässä, niin ei aina jaksa mesessäkään roikkua..:) mut juu, ohan tossa pointti. Mut silti, puhelin. Muistattekos aikaa ilman kännyä ? Piti oikeesti mennä käymään kaverilla kattoos, että onko se kotona. Nykyään sellanen olis ihan absurdia :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös