Mainos

F1-ketju

  • 664 026
  • 5 069

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Ron Dennis puolusti kilpailun jälkeen päätöstä pitää Kimi radalla.

-Kimi lukitsi oikean eturenkaansa ohittaessaan Jacques Villeneuven, jonka jälkeen etujousitus joutui kestämään erittäin kovaa värinää. Kimi pystyi ajamaan yli 15 kierrosta huolimatta heikentyneestä näkökyvystä ja talli keskusteli hänen kanssaan renkaan kunnosta. Päätimme yhdessä yrittää voittoa ja yksikään tallin jäsenistä Kimi mukaan lukien ei kadu ratkaisua."

Lähde: F1-Forum

Eli kyseessä oli ihan normaali tapahtuma autourheilussa. Kimin rengas lukkiutui, rengas tuli kulmikkaaksi ja ripustus hajosi. Ihan kummallista puusilmäisyyttä täällä. Ihan umpimielisesti laitetaan vika joko Kimin tai tallin syyksi ja siinä kannassa pysytään ehdottomasti. Todennäköisesti Kimi teki virheen jättäessään jarrutuksen liian myöhään. Pitäisi nähdä telemetriatietoja, jotta näkisi tuliko Kimi jarrutukseen myöhemmin kuin edellisillä kierroksilla.

Samat tyypit, jotka ovat sitä mieltä ettei Alonso saa edes voittojaan tuulettaa ilman että se on vahingoniloa nauraisivat itse räkä lentäen jos Alonson auto olisi hajonnut.

Ei mestaruutta ole vielä hävitty. Kimin vauhti on tällä hetkellä niin ylivoimaista, että Alonsolle pari keskeytystä niin kaikki on vielä mahdollista.

ps. Olipahan mahtava GP2-sprintti. Uskomatonta taistelua rengas rengasta vasten koko ajan. On se hieno sarja. Perhanan Piquet junior ku kiilasi Keke juniorin. Kovalainen on kyllä aika suvereeni kaveri tuossa sarjassa. Voittaisi joka kisan jos säästyisi kolareilta ja teknisiltä murheilta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itse itseäni tehostaen:

Viestin lähetti repe_joke

Räikköseltä sitten loppujen lopuksi petti eturipustus, eikä se rengas jota jännättiin. Ja pysyn tässä kannassani, niin pitkään kun talli tarjoaa virallisen selityksen, joka on erilainen.
Kimin vastaus:
"Räikkönen korosti, ettei keskeyttämisen syy ollut eturenkaan hajoaminen, vaan pyörän ripustusten pettäminen."

Viestin lähetti repe_joke

Juu kyllähän tuo Kimi pari kertaa jarrut lukitsi, ja yksi pisimmistä niistäkin johtui kierroksella ohitettavan sauberin tai red bullin takia. Ekaan mutkaan Kimi joutui ajamaa väärää linjaa, ja liian kovaa, kun tämä kierroksella ohitettava ei viitsinyt nostaa jalkaa kaasulta.

Ja Dennis sanoo:
"McLarenin päällikkö Ron Dennis selvitti tallin päätöksentekoa sekä syitä, jotka johtivat onnettomaan lopputulokseen.

- Ei meillä ollut minkäänlaisia rengasongelmia, mutta ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen Kimi jäi useaan otteeseen kierroksella ohitettavien taakse, eivätkä he kunnioittaneet sinisiä lippuja siten kuin pitäisi. Ohittaessaan Jacques Villeneuven Kimin eturengas lukkiutui ja siihen tuli tasainen kohta, koska ohittaessaan hänen piti siirtyä ajolinjalta sivuun, joka siinä kohdassa rataa oli erittäin pomppuinen. Samanlaisia lukkiutumisia ohitettavien takana tapahtui muutama muukin ja siksi tärinä tuli koko ajan pahemmaksi, Dennis kuvaili."


Että kyllä minä kisasta sentään jotain näin oikein. En tiedä tarkkaan mitenkä muut on päässy kierroksella ohitettavasti ohi, mutta perseestä moinen touhu jokatapauksessa on. Pari kaveriahan siellä tais saada rangaistuksia, kun eivät sinisiälippuja kunnioittaneet.
Ajoluvat vaan pois, jos eivät anna nopeammille tilaa. Ja tämä täysin tallista ja kuskista riippumatta. Paremmuus pitää ratkaista ajamalla, ei hitaampien taakse jumittumalla.

EDIT: V-man oli vähän nopeampi.
Ja sanotaan vielä sekin, että kyllä Kimi olisi voinut odottaa parempaa paikkaa, ohitukseen, mutta ei se ole kisan johtajan tehtävä niitä kierroksella ohitettavia siellä radalla kunnioittaa, ja odottaa millonka niille kävisi tämä ohitus.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jaa eli eipä se oikein Kimin vikakaan sitten ollut jos kerta Villeneuve ja kumppanit kuhnivat edessä parhaalla ajolinjalla. Vähemmästäkin menee jarrutukset vituralleen.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti repe_joke
Kimin vastaus:
"Räikkönen korosti, ettei keskeyttämisen syy ollut eturenkaan hajoaminen, vaan pyörän ripustusten pettäminen."

Otetaan se lause kokonaan, eikä vain osa siitä:
"- Itse asiassa ei se ollut eturengas joka hajosi. Useampaan kertaan eturenkaat lukkiutuivat kilpailun kuluessa ja sen seurauksena se rupesi tärisyttämään autoa ja etupyörien ripustuksia pahemmin ja pahemmin kisan kuluessa. Uusien sääntöjen takia, kun ei saa vaihtaa rengasta, niin se tärinä lopulta hajotti eturipustuksen kokonaan."
 

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
Viestin lähetti V-man

Samat tyypit, jotka ovat sitä mieltä ettei Alonso saa edes voittojaan tuulettaa ilman että se on vahingoniloa nauraisivat itse räkä lentäen jos Alonson auto olisi hajonnut.

En minä ainakaan, kun Nieminen voitti Agassinkin tiedostin tämän selkävaivan helpottaneen paljonkin Jarkon voittoa, jos Agassi olisi ollut entisaikojen kunnossa Niemisellä ei ehkä olisi olla juuri mahollisuuksiakaan tosin. Tiettyä urheiluhenkisyyttä kunnioitan ja Alonsolla sitä ei vain ole. Alkukaudesta olisin ollut tyytyväinen jos joku muu kuin Schumi veisi mm-sarjan voiton nyt olen tyytyväinen jos sen vie joku muu kuin Alonso. Alonsohan manitsi jotain siihen tyyliin, että tämä voitto näin oli parempi kuin kauden aikasemmat voitot.
 
Viimeksi muokattu:
Kimin vastaus:
"Räikkönen korosti, ettei keskeyttämisen syy ollut eturenkaan hajoaminen, vaan pyörän ripustusten pettäminen."

Alonson vastaus:
"Painostin Kimiä tiukasti, mikä johti ripustuksen pettämiseen" ...tai jotain.

Siis mitä vittua? Vaikka Alonso voiton ottikin niin ei tarvitse sentään ottaa kunniaa Kimin keskeytyksestä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti finnjewel
Päätellen tästä kommentistasi sekä Nieminen-Agassi -tennisottelun jälkeisistä kommenteistasi olisit itsekin teilannut Räikkösen mahdollisen tuulettelun "Mikäli tapahtuma olisi käännetty toisin päin".

Outo tarve sinulla kääntää asioita päälaelleen.

Voisitkos selventää hieman, millainen tämä päättelyketjusi oli? Siis kuinka se, että väitän Jarkko Niemisen olevan kaukana isojen turnausten voitosta liittyy siihen, että olisin teilannut Räikkösen tuulettelun siinä tapauksessa, että Alonson auto olisi hajonnut viimeisellä kierroksella ja Räikkönen olisi tämän ansiosta voittanut?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eikös se Yölintu laula, että sitä saa mitä tilaa! Mitäs kimi painoi liikaa jarrua, että pyörä lukkiintui. Niin ja aika heikkoja ovat ripustukset jos muka renkaan epätasaisuudesta johtunut tärinä rikkoo kymmenien miljoonien eurojen arvoisen auton.
Ai niin, yksi juttu vielä. Schumi tulee. Miettikääpä sitä!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti JanJ
Otetaan se lause kokonaan, eikä vain osa siitä:
"- Itse asiassa ei se ollut eturengas joka hajosi. Useampaan kertaan eturenkaat lukkiutuivat kilpailun kuluessa ja sen seurauksena se rupesi tärisyttämään autoa ja etupyörien ripustuksia pahemmin ja pahemmin kisan kuluessa. Uusien sääntöjen takia, kun ei saa vaihtaa rengasta, niin se tärinä lopulta hajotti eturipustuksen kokonaan."

Kyllähän minä lauseen otin kokonaan, mutta en koko kappaletta. Ja sen minkä minä lainasin on myös kokonaan erikohdasta juttua, kun tuo kohta jonka sinä lainasit.
Muista, että lause päättyy kuitenkin pisteeseen, ja siihen minun lainaus päättyi, joten lainasin koko lauseen.
Ja minähän halusin tuoda vain sen esille, että rengas ei hajonnut, en sitä mikä johti ripustuksen hajoamiseen.

Mutta jätetääs pilkku, taas tältä illalta rauhaan.
 

scholl

Jäsen
Täytyy sanoa, että olipa erikoinen kilpailu. Vähintäänkin puolet autoista oli jotenkin osallisena 1. mutkan kolarissa, mutta koska kaikki tapahtui ulkokurvissa niin ei tarvittu edes turva-autoa. Muuten se kisa ei kovin hienoja aspekteja tarjonnutkaan. Vituttaa vähän oikeasti se, ettei formula ole enää nopeuskilpailu, vaan vähän autourheilun vastaisestikin renkaita ei saa enää vaihtaa. Aika-ajoissa ei voi tietää sitä, ajoiko paalulle nopein kuski vai pienimmän polttoainemäärän kuski. Aina on nykyään turhaa spekulaatiota. Ja vaikka joku sanoo, että se tuo jännitystä nykyään loppukierroksille, kun toisilla on renkaat loppu niin toihan se ennenkin, kun jotkut vetivät 1 stopilla vähemmän, jolloin heillä oli kuluneemmat renkaat kuin yhden kerran enemmän pysähtyneet. Meillä on käsissämme nyt valitettavasti tuote, joka on kuin köyhän miehen viihdettä. Tämäinenkään kilpailu ei noussut suurien joukkoon, vaan erikoisen siitä teki ekan mutkan kolari, jonka jälkeen Coulthard & co. pienempien tallien autoilla olivat kärkipäässä.

Aloin jo ahdistua todella pahasti, kun oli jäänyt RTL:n mainoskatkon jälkeen pidemmäksi aikaa MTV3 päälle ja hehkuttivat sitä, että Alonson pitäisi jäädä pysähdyksen jälkeen Barrichellonkin taakse, jotta "kimi" saisi enemmän pisteitä suhteessa. Niin vittumaisen puolueelliset selostajat, että teki mieli mennä lankoja pitkin Nürburgringille ja ottaa koko suuruullisen kuuluisalta kolmikolta pillistä kiinni. No onneksi flunssaisen pihallaoleva oloni ei estänyt minua löytämästä kaukosäädintä, jolla pääsin takaisin turvaan RTL:n professionaaliseen selostukseen, jossa jokainen voittaja saa tasapuolisesti ansaitsemaansa huomiota. Päivän oikeastaan ainoa suuri ilo tuli sitten viimeisellä kierroksella, kun Räkä Ankka päästi autonsa lapasesta. Harmikseni en tajunnut kääntää sillä hetkellä kolmoselle, jotta olisin kuullut miten kolme pientä porsasta laukesivat kuorossa. Se ei kuitenkaan vähennä iloisuuttani Rään keskeytyksestä ja ihan hyvä vaan etten kuullut inisevää haastattelua, jonka Sporttila varmasti teki juosten samalla, kun Räkä oli matkalla Hyrysysyllään Hanhivaaran asemalle.

Viikonlopusta voisi summa summarumina sanoa sen, että Kovalainen sekä Nico R. ovat molemmat vahvoja GP2:ssa ja heistä tulee hyviä kuskeja. Nyt oli molemmilla vähän u-tuuria.
Heidfeldin menestyminen on ihan kiva asia ja täytyy sanoa, että olisihan se F1:n kannalta huono asia, jos Williams rämpisi täysin. Bemari ei olisi kovin happy. Renault lopetti pienen lamansa, muttei ole niin vahva kuin alkukaudesta, ainakaan aika-ajoissa.
Ferrari + Bridgestone sekä BAR ovat edelleen sysipaskoja. Samoin yllättävän paljon tulee kolareita, ajovirheitä ja muita kämmejä nimekkäillekin kuljettajille lähes kisassa kuin kisassa.
Mutta kuitenkin ehdottomasti hienointa oli se, että Räkä teki nyt sen, minkä osaa parhaiten eli k tassuun. Upeaa. Pasila, porilaisten marssi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Saapa nähdä pitääkö tapahtua joku vakavampi onnettomuus ennen kuin taas palataan siihen että renkaita saa vaihtaa kisan aikana. Tänäänhän meni Räikkösen jo mainitut ripustukset kuluneiden renkaiden takia ja samalla meinasi mennä Buttonkin. Oliko se nyt Massa jolta taas "räjähti" rengas ja ainakin Alonso "liukasteli" kuluneiden renkaiden takia. Varmasti jokainen noista tilanteista olisi voinut päättyä ikävämminkin(esim. yli 300 vautia ja seuraavaksi edessä jyrkkä kurvi tjmv).
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti L4E
Saapa nähdä pitääkö tapahtua joku vakavampi onnettomuus ennen kuin taas palataan siihen että renkaita saa vaihtaa kisan aikana. Tänäänhän meni Räikkösen jo mainitut ripustukset kuluneiden renkaiden takia ja samalla meinasi mennä Buttonkin. Oliko se nyt Massa jolta taas "räjähti" rengas ja ainakin Alonso "liukasteli" kuluneiden renkaiden takia. Varmasti jokainen noista tilanteista olisi voinut päättyä ikävämminkin(esim. yli 300 vautia ja seuraavaksi edessä jyrkkä kurvi tjmv).

Viime vuonna sai vaihtaa renkaita, mutta silti Michelin toimitti sellaisia renkaita, jotka eivät kestäneet. Ralf Schumacher keissi Indianapolisissa yhtenä esimerkkinä vain mainittakoon. Ja muitakin tapauksia oli reilusti.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti repe_joke
Kyllähän minä lauseen otin kokonaan, mutta en koko kappaletta.
Niin pahoittelen, ajattelin sanaa lausunto mutta kirjoitin lause. Se siitä pilkun polkemisesta.

Vaikka en Räikkösestä pahemmin perusta, niin tunnustettava se on että harmitti ja kovaa kun tapahtui mitä tapahtui.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Itse ainakin odotan jonkinlaisella kauhulla Indinanapolisin osakilpailua kolmen viikon kuluttua, ovaalissa jos ripustukset/renkaat hajoilee, tulee pahaa jälkeä. Ralfkin törmäsi perä edellä kohtuullisen suotuisassa kulmassa, ja oli silti kuukausia sivussa. Kimi tuskin olisi enää elävien kirjoissa, mikäli tämänpäiväinen olisi sattunut ovaalimutkassa.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Saku #11
Ei. Mutta suomalaisen (tai ulkolaisen) kannattamisessa olisi suotavaa hyväksyä jonkinlainen/selvä puusilmäisyys.
Hyväksyähän voi sen pelkän puusilmäisyyden, mutta kun siirrytään vahingonilon puolelle mm. toisen loukkaantumista toivoessa, niin eksytään mielestäni pahasti sivuraiteille. Itsekin toivoin Kimin voittoa eilen, mutta vain hänen itsensä vuoksi. Hänen ns. kannattajiensa puolesta - ketkä toivoivat Alonson ajavan ulos tai toivoessa muuta hetken kiihkossa - en toisaalta harmitellut yhtään tuota keskeytystä. Olin siitä suorastaan vahingoniloinen. Puusilmäinen saa olla, mutta raja on kaikella.

Kimi on tällä hetkellä paras kuski mitä tulee kolmeen seikkaan suhteutettuna. Ja ne tietysti ovat: ajotaidot lisättynä auton ja renkaiden suorituskykyyn. On aivan turha sanoa että ratkaisu on nähty, sillä MacLaren on tällä hetkellä sarjan paras tiimi.

Cougar.

Edit. Korjaus: "tänään" --> "eilen".
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Loppujen lopuksi se Kimin rengas meni kantikkaaksi siis siksi, että Villeneuve ei noudattanut sinisiä lippuja jolloin Kimi joutui jarruttamaan voimakkaasti ja ajamaan ajolinjasta sivuun. Ajolinjan ulkopuolinen epätasainen rata toimi ihan kelvollisena juustoraastimen korvikkeena, ja lopputulos on tiedossa. Tuosta saa sitten laittaa Räikkösen piikkiin niin paljon kuin itse haluaa. Vaihtoehtoina Kimillä olisi ollut päin ajaminen, ulos radalta ajaminen tai sen ennustaminen, ettei sinilipulla ole nyt tällä kertaa tehoa.

Minä en ymmärrä, miksei Alonso olisi saanut iloita voitostaan. Tällä hetkellä kisoissa on mukana yksi häntä nopeampi kuljettaja, ja se yksi oli taas kaventamassa piste-eroa parilla pinnalla. Ja kas, tuon nopeamman auto hajoaa alta ja tilanne vaihtuukin kymmenen pisteen lisäkarkumatkaan. Olisi aika epäinhimillistä olla tuosta muuta kuin riemuissaan. Alonso on muutenkin ihan ok tuntuinen kaveri, ja osoitti lehdistötilaisuudessa olevansa vielä melkoinen huumorimies kertomalla oman näkemyksensä Räikkösen keskeytyksen syystä :c)

Ja rengassääntöä ei pidä mennä muuttamaan! Tällä kaudella on aitoa kilpa-ajoa ollut enemmän kuin monella edelliskaudella yhteensä, eikä tuo eilisen ulosajo johtunut pelkästä rengassäännöstä.

Muok. Niin, Mark Webberiä piti vielä kehumani. Harvoin näkee noin suoraselkäistä lausuntoa kuin häneltä kilpailun jälkeen, kun hän otti syyn itselleen kolarista Montoyan kanssa. Kaverin ajotaidot olen pistänyt jo aiemmin merkille, mutta tämä fiksuuspuoli tuli minulle tiedoksi vasta nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
On kyllä uskomatonta miten eräät voivat noin paljon tuntea antipatioita Räikköstä kohtaan, että noin sokeasti syyttävät Räikköstä niistäkin keskeytyksistä, joihin hän ei ole syyllinen. Saa melko paljon soveltaa, jos eilinen oli Räikkösen oma vika.

Itseäni kyllä harmitti.. Alonso pääsi nyt ilmaiseksi niin kauas, että voi körötellä kauden loppukisat varmasti vaan 5 joukkoon ja voittaa siinä tittelin.. Räikkönen on ainoa kuski, joka pystyy Alonson voittamaan ja se piste-ero on kyllä liikaa ottaen huomioon Alonson ja Rellun varmuuden päästä maaliin. Räikkönen tulee takuulla keskeyttämään jatkossakin noita kisoja mitä ihmeellisimpiin syihin.. se on se McLarenin heikkous ollut jo Häkkisen aikana.....
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Eddie
On kyllä uskomatonta miten eräät voivat noin paljon tuntea antipatioita Räikköstä kohtaan, että noin sokeasti syyttävät Räikköstä niistäkin keskeytyksistä, joihin hän ei ole syyllinen. Saa melko paljon soveltaa, jos eilinen oli Räikkösen oma vika.
Saman toisaalta voi kääntää myös koskemaan ulkomaalaisia ajajia. Miten ihminen voi vihata ihmistä jota ei ole ikinä tavannut?

Lisäksi kysyn myös että oletteko tietoisia kuinka paljon rahaa tämä vihaamanne ihminen on antanut hyväntekeväisyyteen?

Cougar.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuskin tässä nyt vihaamisesta on kyse? Kummallista olisi vihata jotain kuskia, koska yksikään heistä tuskin on kellekään täällä tehnyt pahaa. Siellä on vain joukko urheilijoita, jotka kilpailevat paremmuudesta.

Joistain kuskeista pitää enemmän kuin toisista, mutta ei sillä ole vihan kanssa tekemistä. Ainahan ihmisillä on omat suosikkinsa, ei siinä mitään outoa ole.

En itse ole koskaan ollut esim. Schumacherin suurimpia ihailijoita tai faneja, mutta en silti kiistä etteikö kyseinen herra olisi yksi kaikkien aikojen parhaista, ellei se paras. Määrätyllä tapaa siis kunnioitan häntä, vaikka en ole tippaakaan fani.

Mitä Alonsoon tulee, niin kyseessä on myös aivan uskomattoman lahjakas kaveri ja johtaa kyllä ihan ansaitusti. Ehdottomasti Kimin kanssa tämän hetken paras kuski koko sarjassa. Arvostan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti scholl
Viime vuonna sai vaihtaa renkaita, mutta silti Michelin toimitti sellaisia renkaita, jotka eivät kestäneet. Ralf Schumacher keissi Indianapolisissa yhtenä esimerkkinä vain mainittakoon. Ja muitakin tapauksia oli reilusti.

Renkaita on nyt paukkunut koko formuloiden historian ajan. Autourheilu on nyt vaan tekninen laji, joten mahdollinen tekniikan pettäminen tuo aina "mustat pilvet" kuljettajien ylle. Pointti olikin miksi säännöillä pyritään edesauttamaan keskeytysten kasvua ja vielä turvallisuuden kustannuksella. Joku tietysti voi sanoa että mikseivät aja vaikka Nokian Q:lla, jotka varmasti kestäisivät kilpailun loppuun, mutta varmasti on tiedossa että tallit hakevat maksimaalista nopeutta tietoisen riskinkin hyväksyen, kun kilpailu vaan on niin kertakaikkisen kovaa.

Silloin kun uralliset renkaat tulivat pakollisiksi, niin kuljettaja saattoi ajaa koviakin kierroksia renkaiden kuluttua urien tasolle. Tästä johtuen tuli taas säädös, että uraa pitää löytyä myös kisan jälkeen. Nykyinen sääntö vie tilanteen auttamattomasti siihen, että valmistajat pyrkivät tekemään renkaita jotka olisivat "urattomia" kilpailun lopussa ja näin saadaan vedettyä lopussa nopeita kierroksia. Saattaa olla että tätä on jo yritetty, tiedä häntä, mutta lopputulos on ollut kuitenkin huono jos on jo yritetty.

Tietysti hyvä vaihtoehto voisi olla taas, että urat pitää olla renkaissa myös kisan jälkeenkin, niin tällöin olisi pakko ajaa vahvemmilla renkailla.
 

trap

Jäsen
En jaksa tässä pahemmin rullailla ketjua ja keskustelua etujousituksen&renkaan hajoamisesta, mutta kerrottakoon nyt, että paikan päällä fiilis oli kyllä niin vittuuntunut, ettät oksat pois. Itku tuli, ei voi mitään.

Niin kauan kun teoreettiset mahdollisuudet on, uskon Kimin vievän vielä koko potin.
 

scholl

Jäsen
Danica Patrick. Siis mistä puun takaa hän tuli.
Muutama päivä ennen Indya kuulin hänestä ekan kerran ja meinasi voittaa koko kisan. Nainen.

On todella harvinaista, että nainen pärjää tuossa lajissa ja en olisi oikein uskonut. Danica Patrick on melkoinen harvinaisuus siis ja on jännä nähdä jatkossa, miten hän pärjää.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Räkä roikkuu rennosti

Räällä on mitä todennäköisimmin ollut JJ Lehdon lanseeraama "raskas auto". Näytti siltä, että Räkä kurvaili Montikan radalla reunoja nuollen ja kaasu pohjassa kuolemaa halveksuen. Räkä ei siis epäonnistunut. Te idiootit, jotka Räkää arvostelette, katsotte vain aikaa! Mitä voi mies tehdä, joka lähtee aika-ajoon 11.:nä kuskina? Ei siinä voi tehdä muuta, kuin ajaa kisabensoilla lujaa. Ja niin Räkä teki! Katsokaa; huomenna on Räksä ajava vähintään sijalle 2.

Arvostelijat painukoon hevon kuuseen hajoamaan kateuteensa.
 
Itse uskon Kimin olevan raskaalla autolla matkassa. Kimi on JPM nopeampi ja se puhuu raskaan auton puolesta, sillä suuria virheitä Kimi ei tehnyt.

Molemmat Bar autot ovat kevyillä autoilla liikenteessä.

Nyt tärkeää olisi päästä Takuma Satosta ohi heti lähdössä. Otetaan saman tien JPM ja pari muutakin.

Uskon, että Kimillä on mahdollisuudet voittoon. Erittäin hyvät mahdollisuudet ainakin palkintopallille.

Kimi on rautaa!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Huonoahan kimin kannalta on, että molemmat rellut lähtevät paremmista asemista ja näin on periaatteessa mahdollisuus jopa taktikointiin tuolla saralla. HBM tuskin antaa kimille sentiäkään ja McLarenilta tuskin tallimääräyksiä vielä tulee. Kimin mahdollinen isompi bensamäärä saattaa vielä tehdä kisasta jännänkin, toivottavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös