F1-ketju

  • 660 999
  • 5 107

Maestro

Jäsen
Kimin englannin haastannassa ei ollut mitään yllättävää. Jo yli vuosi sitten näytettiin Suomen mediassa Sauber-tallin tilaisuus, jossa englanti pulppusi Kimin nokasta ihan mukavasti.
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
oli muuten paras kilpailu moneen vuoteen, vesisade vaa jäi puuttumaan :) no turha enää tänkisan jälkee puhua että ei tapahdu kisoissa mitään... no pahoin pelkään että seuraavassa kiassa jo ajetaan "rauhallisemmin" ekaan mutkaan. no Webber oli kyllä suurin yllätys.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kas perskelestä kun veikkasimme Firebladen kanssa oikein kolme ensimmäistä kuskia äänestysketjussa! Sellaasia poikia me oomma:D
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
jooh, olipahan kisa, vaan miksi sitä ei alussa keskeytetty, meni melkein maku kun puolet jengistä oli heti alussa ulkona.. :)
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mielestäni kisa olisi pitänyt keskeyttää, puolet autoista jäi jo aluksi, ei ole samaa seurata, kun niin vähän autoja oli mukana. Mutta eihän kisaa tarvi keskeyttää, koska suurijumala M. Schumacher selvisi rytäkästä. Viis siitä, vaikka tusina autoa kolaroi. Jos Schumi olisi ollut mukana kolarissa, kisa olisi aivan varmasti keskeytetty. Kisa oli ainakin mielenkiintoinen, tuli paljon ohituksia ja taisteluita. Räikkösen kisa meni erittäin hyvin, vaikka varikkokäynnin jälkeen mutka menikin pitkäksi. Lopussa ärsytti hiukan Aussien kotiin päin vetävä puolueellinnen kuvaaja. Webberiä kuvattiin lähes koko ajan siitä lähtien kun hän tuli maaliin. Palkintojen jako oli jo käynnissä, mutta ketä kameramies kuvaa? Minardin partasuista huoltajaäijää! (Stoddart?) Anyway, ihme, kun malttoi siirtyä seremonioihin.
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
kisa olisi varmasti keskeytetty jos autoja olis ollut tiellä riittävästi... no oli se kiva seurata Webberiä kerran tälläkin kaudella :) harmittaa vaan ferrarin ylivoima tai no toivottavasti renkaat oli paremmat niil mutta jos se niiden uus auto on sen 1-2 sek nopeempi kun tämä vanha niin sitten harmittaa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Minulla on sellainen käsitys, että siinä joku raja milloin kisa keskeytetään. Autojen tulee siis liikkua joku määrätty matka, sen jälkeen kisaa ei keskeytetä, vaan safety car vetää jonoa kunnes rata on taas auki.
Eri juttu tietenkin jos radalla on niin paljon romua ettei kisaa voida jatkaa.

Tietääkö joku paremmin?
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti finnishninja
Minulla on sellainen käsitys, että siinä joku raja milloin kisa keskeytetään. Autojen tulee siis liikkua joku määrätty matka, sen jälkeen kisaa ei keskeytetä, vaan safety car vetää jonoa kunnes rata on taas auki.
Eri juttu tietenkin jos radalla on niin paljon romua ettei kisaa voida jatkaa.

Tietääkö joku paremmin?

Jep! Ne romut vaan ovat aika usein hiukan eriarvoisessa asemassa. Jos kyseessä olisi ollut vaikkapa Schumin Ferrarin romu, olisi kisa melkoisella varmuudella Bernie-sedän mahtikäskyllä keskeytetty. :D

Tämän jälkeen Schumille olisi annettu uusi lelu, ja ei kun kisa käyntiin!

Juuri tässä on syy siihen, etten enää seuraa koko "urheilua". Paikanpäällä on tullut oltua ja nähtyä niitä kisoja, joten hienoa showta jos välitä pelisäännöistä eikä urheilullisuudesta.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Oloneuvos


Jep! Ne romut vaan ovat aika usein hiukan eriarvoisessa asemassa. Jos kyseessä olisi ollut vaikkapa Schumin Ferrarin romu, olisi kisa melkoisella varmuudella Bernie-sedän mahtikäskyllä keskeytetty. :D

Tämän jälkeen Schumille olisi annettu uusi lelu, ja ei kun kisa käyntiin!

Juuri tässä on syy siihen, etten enää seuraa koko "urheilua". Paikanpäällä on tullut oltua ja nähtyä niitä kisoja, joten hienoa showta jos välitä pelisäännöistä eikä urheilullisuudesta.

Pelkään pahoin että asiassa on perää. Minardin ulosajolle kohautetaan olkapäitä, mutta Schumille niin käydessä joudutaan varmasti ottamaan kantaa eri näkökulmista.
Muut tallit tietävät tosin säännöt ja valittavat välittömästi jos jotain on pielessä, näin ei tosin ole tietääkseni tällä kertaa tapahtunut, vaan keskustellaan siitä, oliko syy Rubens Barricellon vai Ralf Schumacherin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Eikös viime kaudella käynyt jossain kilpailussa niin, että Schumin auto meinasi hyytyä starttiin. Hän pääsi matkaan, mutta huomattavasti muita hitaammin. Burti ei huomannut Schumin hidasta vauhtia ajoissa, vaan tömäytti suoraan perään ja heitti puhdasoppisen voltin taaksepäin autollaan. Romua syntyi huomattavasti vähemmän kuin eilisessä kilpailussa, mutta jo vain kilpailu keskeytettiin jotta Schumi pääsisi skabaan mukaan.

Valitettavasti se vain on niin, että Ferrari on mukana hieman eri säännöillä kuin muut. Vai tarvitseeko muistuttaa case Lex Ferrarista? Ferrarin siivekkeet todetaan sääntöjen vastaisiksi ja tallin molemmat autot hylätään kilpailussa. Kuinka ollakaan, sääntöjä muutetaan jälkikäteen siten, että Ferrarin autot ovatkin taas sääntöjen mukaiset, ja pisteet palautetaan. Eläköön rehti urheiluhenki!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Juuri tämän tapauksen yhteydestä muistan keskustelun säännöstä, milloin kisa keskeytetään ja milloin homma jatkuu safety carin avulla.

Elikkä kysymys ei ollut siitä minkä tallin autot, vaan miten pitkän matkan autot olivat kulkeneet onnettomuuden tapahtuessa.

Siipien sääntöjenvastaisuus oli taas puolestaan kumma juttu, sillä selväähän oli että Ferrari oli hyötynyt niiden ylimääräisistä senteistä. Se juttu kyllä haisi hieman!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mä en ymmärrä tätä ihmisten Häkkis vihaa?

Mikä ihme siinä Mika Häkkisessä näitä suomalaisia Michael Schumacher faneja oikein ärsyttää? Häkä oli/on kuljettaja joka antoi aina tekojensa puhua enemmän kuin sanojensa, Häkä ei ollut koskaan mikään maailman paras esiintyjä haastatteluissa mutta radalla hän oli yksi parhaista.

Myös Michael Schumacher on viime vuosina kehunut varsin vuolaasti Häkkistä, Schumin mukaan Häkä oli hänen pahin vastustajansa, mutta vaikka kilpailu oli kovaa niin se oli ennen kaikkea reilua.

Häkä ei koskaan alentunut sanasotasille tai morkkaamaan vastustajiaan vaan antoi nopeutensa puhua puolestaan.

Eli ihan mielenkiinnosta niin mikähän siinä Häkässä oikein ärsytti?

PS. ja Mika Salo on täysi vastakohta Mika Häkkiselle, Salo on nopea vain puheissaan.
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tässä tapauksessa säännöt ovat päivänselvät.
Ajot keskeytetään siinä tapauksessa, jos jatkaminen on kuljettajille vaarallista.

David Coulthard ajojen jälkeen:
Formula 1 ei ole Hollywood, elikkä pätkiä joista ei pidä, ei voi leikata pois.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Mä en ymmärrä tätä ihmisten Häkkis vihaa?

Viestin lähetti flintstone
Mikä ihme siinä Mika Häkkisessä näitä suomalaisia Michael Schumacher faneja oikein ärsyttää? Häkä oli/on kuljettaja joka antoi aina tekojensa puhua enemmän kuin sanojensa, Häkä ei ollut koskaan mikään maailman paras esiintyjä haastatteluissa mutta radalla hän oli yksi parhaista.

Myös Michael Schumacher on viime vuosina kehunut varsin vuolaasti Häkkistä, Schumin mukaan Häkä oli hänen pahin vastustajansa, mutta vaikka kilpailu oli kovaa niin se oli ennen kaikkea reilua.

Häkä ei koskaan alentunut sanasotasille tai morkkaamaan vastustajiaan vaan antoi nopeutensa puhua puolestaan.

Eli ihan mielenkiinnosta niin mikähän siinä Häkässä oikein ärsytti?

PS. ja Mika Salo on täysi vastakohta Mika Häkkiselle, Salo on nopea vain puheissaan.

Mitä?? Onko Suomessa suomalaisia Schumifaneja jotka vihaavat Mika Häkkistä?

Muistan joskus lukeneeni, että alan ammattilaisten mukaan Mika Salo olisi nopeampi kuin Mika Häkkinen -jos heillä olisi samanlainen auto.
Tämä tuli mieleeni Hockenhemissä, kun Mika tuurasi jalkansa katkaissutta Michael Schumacheria. Siinä kilpailussahan Mika Salo päästi Eddie Irwinen kaksi kertaa ohitseen tallimääräyksen seurauksena ja sijoittui itse toiseksi.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Mä en ymmärrä tätä ihmisten Häkkis vihaa?

Viestin lähetti flintstone
Mikä ihme siinä Mika Häkkisessä näitä suomalaisia Michael Schumacher faneja oikein ärsyttää? Häkä oli/on kuljettaja joka antoi aina tekojensa puhua enemmän kuin sanojensa, Häkä ei ollut koskaan mikään maailman paras esiintyjä haastatteluissa mutta radalla hän oli yksi parhaista.

Myös Michael Schumacher on viime vuosina kehunut varsin vuolaasti Häkkistä, Schumin mukaan Häkä oli hänen pahin vastustajansa, mutta vaikka kilpailu oli kovaa niin se oli ennen kaikkea reilua.

Häkä ei koskaan alentunut sanasotasille tai morkkaamaan vastustajiaan vaan antoi nopeutensa puhua puolestaan.

Eli ihan mielenkiinnosta niin mikähän siinä Häkässä oikein ärsytti?

PS. ja Mika Salo on täysi vastakohta Mika Häkkiselle, Salo on nopea vain puheissaan.

Ehkä Häkkisessä ärsyttää juuri hänen tapansa pysyä kinastelun yläpuolella. Samoilla säännöillä ja tasavetaisella autolla Häkä pystyi Schumin voittamaan ja tämä on ilmeisesti monelle liikaa.

Mitä tulee Mika Saloon, täytyy sanoa hanen olevan yksi sirkuksen epämiellyttävimmistä kuljettajista. Suuret puheet ja ylimielinen käytös eivät ole kovin mukava yhdistelmä. Eivät varsinkaan kun tekoja ei juuri ole. Kaveri on todellinen nousukkaan prototyyppi.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
M$ paragraaffi

Viestin lähetti finnishninja
Juuri tämän tapauksen yhteydestä muistan keskustelun säännöstä, milloin kisa keskeytetään ja milloin homma jatkuu safety carin avulla.

Elikkä kysymys ei ollut siitä minkä tallin autot, vaan miten pitkän matkan autot olivat kulkeneet onnettomuuden tapahtuessa.

Siipien sääntöjenvastaisuus oli taas puolestaan kumma juttu, sillä selväähän oli että Ferrari oli hyötynyt niiden ylimääräisistä senteistä. Se juttu kyllä haisi hieman!

Nythän mentiin safety kärryn perässä ja Shumin ongelmien
kohdalla kisa keskeytettiin. Eli ei kai sse ääntö niin selkeä ole.

Tällä kertaa kisan johto oli ennakkoon ilmoittanut, että uusintastartti on vain, jos vaaratilanne on törmäyksen jälkeen ilmeinen.

Nyt romut saatiin pääosin pois mutkasta autojen tullessa
Safetykärryn perässä tokalle rundille.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Häkkinen Vs Salo

Koska joillekin on selkeesti jäänyt semmoinen kuva että Salo olisi muka nopeampi kuin Häkkinen niin tässä tietoja menneiltä vuosilta! Valitettavasti Häkkinen ja Salo ei näytä hirveemmin ajaneen samaan aikaan samoissa sarjoissa, paitsi tietenkin F1:ssä. No ainakin näissä löytämissäni tilastoissa Häkkinen ja Salo ovat kohdanneet radalla vuosina 1987, 1990 ja 1995-1998 ja satunnaisesti vuonna 1999 ja AINA HÄKKINEN ON SIJOITTUNUT KORKEAMMALLA KUIN SALO KAUDEN LOPPUPISTEISSÄ!

Tässä siis tietoja menneiltä vuosilta kauteen 1998 asti (tosin Lontoon murteella jostain ulkomaalaiselta F1-saitilta haettuna - mutta etteköhän te tuostakin silti ymmärrä):

Mika Häkkinen
1987 Finnish, Swedish and Nordic Champion in the Formula Ford 1600 - series
1988 Service in the Finnish Army; Champion Opel Lotus Euroseries, Runner-up British GM Lotus series.
1989 7th place in British F3
1990 A breathtaking battle with Mika Salo sees Mika Häkkinen win the British F3-Championship with West Surrey Racing, landing 7 wins. Heat winner in the Macau F3-GP, considered to be the World Championship in F3
1991 First Season in Formula 1 with Lotus-Judd, 15 races, finishes 15th with 2 points.
1992 F1 Lotus-Ford, 15 races, 8th with 11 points
1993 Starts the season as test driver for McLaren-Ford, gets to join the team for the final three races after the departure of Michael Andretti. Scores a 3rd place in Suzuka, finishes 13th overall with 4 points. Beats the late Ayrton Senna in qualifying.
1994 Completes the Season as #1 driver for McLaren with the troublesome Peugeot engine, scoring 26 points and finishing 4th in the overall Championship.
1995 Again McLaren is struggling with a powerlacking, unreliable engine delivered by Mercedes-Benz. On top of that the chassis is really bad. Mika finishes 7th overall with second places from Monza and Suzuka, a total of 17 points. Has to skip the Pacific GP in Aida, Japan because of an inflamed appendix. The worst accident of the year was seen in Adelaide, Australia, where Mika suffered a skull fracture after hitting the wall with 170 km/h because of a deflated rear tire on his McLaren-Mercedes.
1996 The start of the season proved to be difficult for Mika. Obviously he had not recovered mentally from his accident in Adelaide. He spun off the track on many occasions, and was losing battle to Coulthard in qualifying. By midseason however Mika made a stunning "comeback", and got back on the podium at the British GP, finishing third. In Monza he could have won, if it hadn´t been for his damaged front wing. The McLaren MP 4/11 turned out better than its predecessor, nevertheless still lacking downforce to catch up with the Williams and Schumacher. 5th in the Championship table
1997 The start of the season brought mixed feelings for Mika. McLaren hadn´t won in 3½ years, so it was quit depressing when David Coulthard and not Mika clinched the team´s first victory in ages. Nevertheless, Mika started off well, but by summer he had a low, losing to David in qualifying and blowing up engines in the races. The British GP at Silverstone changed everything. Mika almost snatched pole, and was about to win his first GP when the Mercedes went up in smoke. Furtheron in the season Mika achieved his first fastest lap of the race, his first pole position and could have easily won 1-2 GP´s if his engine would not have let him down repeatedly. At Jerez in the final GP of the season Mika finally got his first long-awaited and well-deserved GP win. The McLaren MP 4-12 showed its potential as the season grew older. In the last races Mika and David were clearly the fastest men on the track. The Mercedes engine proved somewhat unreliable, but these problems were understandable because by mid-season the engine was the most powerful of them all. Mika finished 6th in the Championship with 27 points, 4 points being taken away because of fuel irregularities at Spa. He outqualified his teammate 11-6.
1998 The McLaren was by a mile the best car on the grid, and Mika soon found himself in a comfortable lead in the Championship. With Michael Schumacher and Ferrari closing in by the end of the year, it all went down to the wire at Suzuka, where Mika drove superbly to first place while Schumacher was out with a punctured rear tyre. It was time to party!! 1st in the Championship!!!!!

Mika Salo
1987 Finishing second in the Finnish and the Nordic Championship in the Formula Ford 1600 -series
1988 First full season in FF1600: Finnish, Swedish and Nordic Champion
1989 First Season in F3 with Alan Docking Racing, finishing 5 x 5th and 1 x 6th
1990 The MikaMika-series in British Formula 3: Salo finished second to Mika Häkkinen in the championship, with 6 wins and 5 second places. Second in the Macau F3-GP.
1991-1994 After making a crucial mistake by driving after a couple of beers, Mika Salo had to stick with the All-Japanese F3000 series for four years, never really giving up hope to make it to the top one day. Makes his F1 debut at a track well known to him, Suzuka. Finishes 10th after a superb drive in the awful Lotus. Retires due to technical problems at the Australian GP.
1995 First full Season in Formula 1 with the Tyrrell-Yamaha. After a promising start the car, the Tyrrell 023, turned out to be a disappointment, leaving Mika and teammate Ukyo Katayama seconds behind. Nevertheless Mika scores 5 points with his fast but secure driving. In fact Mika didn't spin once off the track at a race. In his first full season in F1, Mika managed to make a good impression on the team managers of the top teams despite the terrible 023. With a fully new engine from Yamaha and a totally new chassis build especially for corners the most frequent in F1, namely slow ones driven with second gear, Tyrrell looked stronger than in years. 15th in the Championship table.
1996 Unfortunately, the Yamaha development team ran out of funds by midseason, and the engine could not be bettered further. It proved to be powerlacking and unreliable. The 024 however was quit good this time around, and you can imagine the team's disappointment in their own performance. There was so much more in it for them! 13th in the Championship table.
1997 The 1997 Tyrrell chassis was as good as last time around, but the Ford V8 was clearly a step backward leaving the team struggling on power. Shortly said, the season was a disaster, the only championship points coming from the wet weather mayhem in Monaco, where Mika managed through the whole race without ever pitting for tires or fuel. The V8 proved to be not only down on power but also unreliable, so Mika and Jos Verstappen finished only a couple of races. Next year Tyrrell will be getting the customer V10 from Ford. Mika Salo will race with TWR-Arrows-Hart V10, so he´s hoping for a radical improvement in his results (and we are, too!). 16th in the Championship table.
1998 The Arrows A-19 was a decent motor car with an underpowered engine. At Monaco though, Mika showed his class and finished a fantastic fourth and just missed the podium. It would have been very exciting to see both Mikas on the same rostrum at Monaco ! Through the whole season, Arrows was in financial trouble, and it has now become clear that Mika will NOT be driving for them in 1999. 13th in the Championship.

...eli ei se Salo ainakaan tilastojen valossa Häkkistä nopeampi ole, joten olisi kiva tietää kuka tämä "asiantuntija" mahtoi olla?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: M$ paragraaffi

Viestin lähetti nedomansky


Nythän mentiin safety kärryn perässä ja Shumin ongelmien
kohdalla kisa keskeytettiin. Eli ei kai sse ääntö niin selkeä ole.

Tällä kertaa kisan johto oli ennakkoon ilmoittanut, että uusintastartti on vain, jos vaaratilanne on törmäyksen jälkeen ilmeinen.

Nyt romut saatiin pääosin pois mutkasta autojen tullessa
Safetykärryn perässä tokalle rundille.

Ero on siinä että Schumi ongelmat tapahtuivat heti startissa.
Eikös silloin tavara levinnyt myös koko radalle? Muistaako joku paremmin?

Nythän päästiin ensimmäiseen kurviin.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
ihmisten Häkkis vihaa?

Viestin lähetti Oloneuvos


Ehkä Häkkisessä ärsyttää juuri hänen tapansa pysyä kinastelun yläpuolella. Samoilla säännöillä ja tasavetaisella autolla Häkä pystyi Schumin voittamaan ja tämä on ilmeisesti monelle liikaa.

Mitä tulee Mika Saloon, täytyy sanoa hanen olevan yksi sirkuksen epämiellyttävimmistä kuljettajista. Suuret puheet ja ylimielinen käytös eivät ole kovin mukava yhdistelmä. Eivät varsinkaan kun tekoja ei juuri ole. Kaveri on todellinen nousukkaan prototyyppi.

Häkän vahvimpia kredittejä on, että sillä jäi varsin hyvät
välit kaikkiin kanssakilpailijoihin. Sen kommentit koski lähinnä
omia fiiliksiä ja omia suorituksia. Taisi olla myös työnantajalleen
aika lojaali.

Yleensä suomenkielisissä haastatteluissa varsinkin
kaverista jäi aika positiivinen kuva.
Ei Jean Todt:kaan mikään englannin kielen virtuoosi ole,
mutta formulatallin se näköjään on saanut toimimaan.

Ei mutta kuin Häkälle tsemppiä ja toivottavasti nähdään
esim. Saksan Tourenwagen sarjassa Johtotähteä pyörittämässä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Häkkinen Vs Salo

Viestin lähetti flintstone
Koska joillekin on selkeesti jäänyt semmoinen kuva että Salo olisi muka nopeampi kuin Häkkinen niin tässä tietoja menneiltä vuosilta! Valitettavasti Häkkinen ja Salo ei näytä hirveemmin ajaneen samaan aikaan samoissa sarjoissa, paitsi tietenkin ancial trouble, and it has now become clear that Mika will NOT be driving for them in 1999. 13th in the Championship.

...eli ei se Salo ainakaan tilastojen valossa Häkkistä nopeampi ole, joten olisi kiva tietää kuka tämä "asiantuntija" mahtoi olla?

Kiitos tilastoista!

En valitettavasti pysty nimeämään lähdettä, koska olen vain yksi haara isossa verkossa.

Yksi vanha totuus tosin: On valheita, helvetin suuria valheita ja tilastoja.

Ylläoleva ei todista kumpiko on nopempi. Periaatteessa, jos molemmat kuskit olisivat suorittaneet uransa toistensa talleissa olisi tilannekin ylhäällä olevissa tilasgoissa voinut olla päinvastoin eikö niin?

Haluan nyt lisätä tähän varmuuden vuoksi, että en ole sitten missään vaiheessa väittänyt Saloa nopeammaksi, ainoastaan kyseenalaistanut sen, että Mika Häkkinen olisi nopempi.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Tuosta Salon ja Häkkisen vertailusta sen verran että Salon etenemistä F1-uralle haittasi kärähtäminen ratista sen kuuluisan Mika-Mika-kauden päätteeksi. Muutenhan mies olisi melko varmasti otettu johonkin F1-talliin vaikka testaamaan. Kyse on siis myös jonkinlaisesta onnesta. Paljon on nopeita kuljettajia, jotka eivät koskaan saa tilaisuutta kokeilla kilpailukykyisellä kalustolla F1-sarjassa. Salo antoi mielestäni hyvät näytöt ajaessaan Ferraria. Nopeita molemmat, Häkkinen vain sen verran parempi että voitti kaksi MM-titteliä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kukaan ei voi ottaa pois Mika Häkkiseltä hänen kahta maailmanmestaruuttaan, siitä olemme varmasti kaikki samaa mieltä.

Luulen myös, että kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että Mikä Häkkinen oli nopeampi kuin David Coulthard.

Jos joku voi sanoa että Mika Häkkinen on nopeampi kuin Mika Salo, niin sehän tarkoittaa sitä että Mika Häkkinen olisi voittanut maailman mestaruuden jos olisi ajanut Sauberilla....

Miten verrata kahta kuljettajaa oikeudenmukaisesti?
Jos vertaamme Michael Schumacheria ja Rubens Barrichelloa olemme varmasti kaikki samaa mieltä, että Schumi on nopempi.

Muistutan vielä Mikan Salon ajosta Hockenheimissä kun hän istui Schumin autossa!

Ainoa tapa verrata Mikojen nopeutta olisi se, että he ajaisivat samassa tallissa yhden kauden. Siihen asti voimme väitellä asiasta kunnes meillä kaksi reikää pers...ä.
 

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Kumpiko nopeampi?

Viestin lähetti finnishninja

Yksi vanha totuus tosin: On valheita, helvetin suuria valheita ja tilastoja.

Eikö tuo nyt ole totuuden muuttamista? Eikö se vanha sananlasku kuulunut että on valheita, suuria valheita ja tilastollisia tutkimuksia?

Tilastoissa ei muutella totuutta, kuten tilastollisessa tutkimuksessa tehdään!

Ja se pilkun viilaamisesta!

Niin ja kyllä Mika on Mikaa nopeampi:D
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Kumpiko nopeampi?

Viestin lähetti sannifan


Eikö tuo nyt ole totuuden muuttamista? Eikö se vanha sananlasku kuulunut että on valheita, suuria valheita ja tilastollisia tutkimuksia?

Tilastoissa ei muutella totuutta, kuten tilastollisessa tutkimuksessa tehdään!

Ja se pilkun viilaamisesta!

Niin ja kyllä Mika on Mikaa nopeampi:D

Huh... mun on väsy:cool:
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös