F1-ketju

  • 658 092
  • 5 119

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tietenkin tulokset on tuloksia, mutta kyllähän Massalla on ollut samalla aikavälillä, tällä kaudella huomattavasti enemmän epäonnea, kuin viime vuonna.

En todellakaan jaksa muistaa viime kauden sijoituksia ja tapahtumia, mutta mielenkiintoinen väite ottaen huomioon, että Massa on kuitenkin kerännyt 3p enemmän kuin viime kaudella tällä aikavälillä.
 

Kapo

Jäsen
En todellakaan jaksa muistaa viime kauden sijoituksia ja tapahtumia, mutta mielenkiintoinen väite ottaen huomioon, että Massa on kuitenkin kerännyt 3p enemmän kuin viime kaudella tällä aikavälillä.

Toisaalta viime kaudella oli kolme tallia joilla oli mahdollisuudet pärjätä tämän kauden kahden sijasta. Tällä kaudellahan Ferrarilla tai Mäkillä pitäisi normiajolla päästä neljän joukkoon aina.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
En todellakaan jaksa muistaa viime kauden sijoituksia ja tapahtumia, mutta mielenkiintoinen väite ottaen huomioon, että Massa on kuitenkin kerännyt 3p enemmän kuin viime kaudella tällä aikavälillä.

Tämän kauden kalenteri on aikalailla erilainen kuin viime kaudella. Tällä kaudella on ajettu nyt Ranskan jälkeen 8 kisaa. Viime kaudella ajettiin Brasilia mukaan lukien 7 kisaa. Tilastoissa on siis kahden kisan heitto, joka a)selittää miksi Massa on onnistunut keräämään Ranskan GP:n jälkeen tällä kaudella enemmän pisteitä kuin viime kaudella (lukuisista vastoinkäymisistä huolimatta), b) miksi Schumi on niin paljon Kimin perässä samalla aikavälillä.
Jos nuo ns. ylimääräiset kisat poistaa laskuista, niin Kimin pisteet on 48 ja Massan 35.

Toisaalta, en ymmärrä mikä pointti tuossa vertailussa oli muutenkaan.
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
turha verratta, enään mitään kausia. Massa keskeyttii kriittisimmillä hetkillä mm-taistossa ja on sen jälkeen ollut kimin apumies.

Massan mestaruus katkesi kimin tyypillisiihin syihin, tekniikka petti useinten kärkinelikosta ja se näkyy tuloksissa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt niitä Massan apumiestaitoja vasta tarvitaankin, kun pitäisi onnistua ajamaan molemmat McLarenit keskeytyskuntoon kilpailussa yhdellä iskulla. Tehtävä ei ole mitenkään helppo, mutta täysin tehtävissä. Kun ei sitä oikein näkyvästikään saisi suorittaa, niin jäädään odottamaan mielenkiinnolla kuinka Massa tästä hommasta oikein suoriutuu vai suoriutuuko ollenkaan.

Sodassa, rakkaudessa, ja F1:ssä kaikki keinot ovat nimittäin sallittuja, kun oikein paikkaan sattuu.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Lisätään nyt omat höpintä tähänkin ketjuun:

Viimeisestä kisasta on tulossa varmasti aika mielenkiintoinen.
Mestaruudestahan käytännössä ajavat vain Hamilton ja Alonso. Kimi valitettvasti on ulkona mestaruustaistosta 90 % varmuudella.

Tosin kisassahan voi sattua vaikka niin, että:

- Alonso ja Hamilton kolaroivat keskenään ja molemmat keskeyttävät.
- Massalla hirttää kiinni kaasu ekassa mutkassa ja teilaa mäkit edestään pois
- Tororossoille sattuu pikku bugi kierroksella ohituksen aikana ?

Näissä tapauksissa Kimi voittaa (jos on ykkönen tai kakkonen)...
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Realistinen ja omavisioni kilpailun kulusta. Massa ottaa paalun, joskin ei kovin järeällä erolla alonsoon, kimi on 3 ja hamilton 4.

Massa painelee alonsolta karkuu ja kimi taistelee alonson kanssa 2 sijasta, kimi ohittaa alonson varikkokäyntien avulla. Hamilton köröttelee neljäntenä.

Tämä järjestys on viimeisille kierokselle asti ja ferrari päättää, että kimi ei tarvitse laittaa Massan edelle vaan Massa ajaa voittoon ja kimi tulee toisena maalin kolmantena alonso.

PR-Neekeri spinnaa toiseksi viimesellä kieroksella radan ulkopuolelle ja menettää yhden sijan, mutta on lopulta 5.

Hamilton voittaa lopulta kiistellyn mestaruuden. Heti kilpailun päätyttyä Renault julkaisee Alonson 4 vuoden sopimuksen.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Enpä olisi uskonnut Japanin jälkeen, että Kimillä on mahdollisuudet mestaruuteen vielä kauden viimeisessä kisassa. Mutta taashan se nähtiin, että tilanteet muuttuvat todella nopeasti.

Joskin Kimi tarvitsee mestaruuden voittamiseen Hamiltonin keskeytyksen, sillä normaalissa kisassa Hamilton ei tule tippumaan kuudenneksi. Toisaalta mestaruuden ratkaisevasta kisasta onkaan turha odotaa mitään normaalia.


Massahan voisi periaatteessa suorittaa "kovan poiston", jolla kilkattaisiin Hamilton pihalle. Mutta sekään ei vielä riittäisi vaan jonkun pitäisi päästä Kimin ja Alonson väliin, kun miesten välillä on kolme pistettä eroa. On kuitenkin vaikea kuvitella, että Ferrarin ja Mäcin välistä ylivoimaa pystyttäisiin horjuttamaan kauden viimeisessäkään kisassa.

Massan pitäisikin pystyä tekemään vaikeahko "tupla poisto", jolloin saataisiin molemmat Mäcit samanaikaisesti pihalle. Käytännössä tuohon tarjoutuu mahdollisuus ainoastaan lähdössä, mutta silloinkin lähtöjärjestyksen pitäisi olla suotuisa. Kimi esimerkiksi paalulla, Hamilton sekä Alonso perässä ja näiden perässä Massa, joka unohtaa jarruttaa ja ajaa herrojen päälle.

Tietenkin onhan sekin mahdollista, että Hamilton ja Alonso kolaroivat ihan keskenään toisensa pihalle. Ei olisi myöskään ihme, jos Alonso veisi mestaruuden Hamiltonilta, kolaroimalla tämän kanssa lopussa menetettyään omat mestaruusmahdollisuudet.

Historia on myös osoittanut suomalaisille karulla tavalla, että Mäcci voi hajoata koska tahansa, jopa aivan viimeisellä kierroksella. Olisihan tuo huikeaa, kun Mersun moottori paukahtaa viimeisellä kierroksella ja Kimi köröttelisi maalin mestarina.

Eihän nuo Kimin mahdollisuudet kovin hyvät ole, mutta kaikki on vielä mahdollista. Odotettavissa on kuitenkin huikea kisa, josta ei varmasti tule väriä puuttumaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viimeisessä kisassa todella nähdään, mistä on nuori Hamilton tehty. Paineet ovat varmasti hirveät sen kauhean virheen jälkeen, jota Mäkki ja Hamilton yrittivät tosissaan vähätellä. Minusta ainakin näytti, että HAmilton ajoi aivan liian lujaa siihen mutkaan, vaikka renkaita kovasti syytellään ja olivathan neki toki huonossa jamassa. Itse vähän luulen, että Hamiltonilta pettää kasetti jossain vaiheessa. Räikköstä ja Alonsoa eivät suuret paineet varmasti vaivaa, jos heillä sellaisia edes on. Kimin kohdalla ei ole mitään hävittävää ja Alonsollekin mestaruuden voittaminen 4p takaa olisi maukas "yllätys". Veikkaan, että mestari on joko Kimi tai Alonso. Alonsollahan on motivaationa Mäkkijohdon nöyryytys ja sellainen "mähän näytän niille" tuo vain lisäbuustia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pidän myös itse Alonsoa todennäköisimpänä mestarina. 4 pisteen johto kauden viimeisessä kisassa ei ole paljon mitään, kun johtoasemassa on keltanokka, jolla on hitonmoiset paineet. Alonso on kokenut kettu häneen verrattuna. Kimillä on yllättäjän rooli, mutta kyllä se satumaista tuuria jo vaatii se mestaruus.

Alonsolla on pelkästään ajamalla (voiton) jo ihan realistiset mahdollisuudet.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kausi on mennyt aika lailla niin kuin kauden alussa ounastelinkin. McLarenin nousu ns. takaisin huipulle ei ole ollut yllätys, kun ottaa huomioon sen, kuinka hyvä Fernando Alonso on kehittämään autoa. Hamiltonin huikea kausi on tietysti ollut aika isokin yllätys ja todennäköisesti hän nappaa mestaruuden.

Kimillä oli alkukaudesta vaikeuksia uudessa tallissa ja Massa olikin alkukaudesta Kimiä paremmassa iskussa, mutta loppukaudesta Räikkönen on ottanut paikkansa tallin ykköskuskina. Itse asiassa Räikkönenkin on ajanut epätavallisen tasapainoisen kauden, eikä keskeytyksiäkään ole loppujen lopuksi paljoa tullut.

Itse pidän peukkuja Alonsolle viimeiseen kisaan, koska Kimin mahdollisuudet ovat vieläkin aika ohuet. Katsellaan, katsellaan.
 

Kapo

Jäsen

REPS! Siinä tuli kyllä yhdellä termillä haukuttua koko F1-sirkus Ecclestonesta ja Mosleystä alkaen, fantastista epäkorrektiutta.

Aikamoiset paineet on Mäkki onnistunut tyrimisellään lataamaan Hamiltonin niskaan, saa nähdä miten käy mutta jos Hamilton ei mestaruutta voita on kyseessä todellinen katastrofi Denniksen joukoille vaikka Alonso voittaisikin. Kimin saumat ovat siinä että Oviedon mies keskeyttää tai putoaa joukon hännille aikaisessa vaiheessa kilpailua ja Kimi pääsee hiillostamaan Hamiltonia. Kärjessä ajaminen ei minusta hyödytä Kimiä ollenkaan tuossa tilanteessa koska Hamiltonin vauhti riittää kyllä pudottamaan muut kuin Ferrarit kyydistä jolloin saisi ajaa paineetta. Optimijärjestys kisaa ajettaessa olisi Massa-Hamilton-Kimi.
 
Viimeksi muokattu:

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Kausi on mennyt aika lailla niin kuin kauden alussa ounastelinkin. McLarenin nousu ns. takaisin huipulle ei ole ollut yllätys, kun ottaa huomioon sen, kuinka hyvä Fernando Alonso on kehittämään autoa.

Just joo. Itenhän se varmaan Alonso on kehittänyt tuon auton sarjan nopeimmaksi. Jakaria käteen vaan ja säätämään.

Eikä kyllä miehen palautteenantokykykään niin hyvä voi olla, että voisi ylpeillä kehittäneensä auton huipulle.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Just joo. Itenhän se varmaan Alonso on kehittänyt tuon auton sarjan nopeimmaksi. Jakaria käteen vaan ja säätämään.

Eikä kyllä miehen palautteenantokykykään niin hyvä voi olla, että voisi ylpeillä kehittäneensä auton huipulle.
No, mutta kyllähän kuljettaja on yksi tärkeä osa kehitystyötä. Tuskin se on sattumaa, että Alonson aikana Renault nousi huipulle ja Alonson siirryttyä pois tallista, Renaultin suorituskyky laski merkittävästi. Myös McLaren nousi takaisin huipulle heti, kun Alonso oli mukana kuvioissa. Sattumaa? Tuskin.

Ja näillä sanoillani en todellakaan tarkoita sitä, että Alonso yksin nostaisi mitään tallia huipulle tai olisi edes se tärkein tekijä siinä, mutta kyllä tietynlaista kunniaa miehelle täytyy antaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuskin se on sattumaa, että Alonson aikana Renault nousi huipulle ja Alonson siirryttyä pois tallista, Renaultin suorituskyky laski merkittävästi. Myös McLaren nousi takaisin huipulle heti, kun Alonso oli mukana kuvioissa. Sattumaa? Tuskin.

Alonsolla on varmasti ollut merkitystä, mutta. Renault joutui kehittämään autoaan koko viime kauden loppuun asti, jotta Alonsolla olisi mahkut mestaruuteen. Tämän kauden auto kärsi siitä, ja tästä on puhuttu ihan Briatoren suullakin.
Mclaren taasen, pystyi heittämään jo aikaisessa vaiheessa viime kautta, kaikki voimavarat tämän kauden auton kehitykseen. Ja se on näkynyt tämän kauden tuloksessa, sillä Mclaren oli jo ensimmäisessä testissä (siinä missä Alonsolla ei ollut ajolupaa vielä), Renaulttia huomattavasti nopeampi. Toki myös renkailla on oma merkityksensä tässä sopassa.
Eikä pidä unohtaa sitä, että Mclaren on ollut huipulla, ennen Alonsoa, ja tulee olemaa siellä myös Alonson jälkeen. Renaultin menestykseen, Alonsolla on eittämättä ollut suurempi merkitys, kuin Mclarenin vastaavaan.
Ei Alonsosta varmasti haittaa ole ollut, mutta pääasiallinen työ auton eteen, on tehty ennen kuin mies on metriäkään tallin autoa ajanut.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Minnekä lie, polokusi vie?!?

Kauden päätöskisan lähestyessä alkaa myös ensi kauden kuljettaja spekulaatiot vellomaan.

Tänään tuli jotain uutta, eli Felipe Massa jatkaa Ferrarilla vuoden 2010 loppuun. Tämän lisäksi silmiin osui uutinen Mersun halusta päättää Alonson McLaren-sopimus tähän kauteen. Tämä tosin ei taida kellekään yllätyksenä tulla..

Ferrari kuljettajien ollessa selvillä, Alonso todennäköisesti suuntaa katseensa Renaultin suuntaan, missä Briatore on jo aiemmin osoittanut kiinnostuksensa.

Jos oman, täysin turhaa, veikkauksen näiden kolmen tallin kuljettajista ensi kaudelle tekisin niin se näyttäisi suunnilleen tältä;

Ferrari:Räikkönen & Massa
McLaren:Hamilton & Rosberg
Renault:Alonso & Kovalainen

Rosbegin tilanne on myös mielenkiintoinen, Toyotan havitellessa miestä myös talliinsa. Jos pikku-Keke Toyotalle siirtyisi, huhuissa on pyörinyt että Williams saisi Toyotalta kolmeksi kaudeksi ilmaiset moottorit..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta se uutinen, että Alonso siirtyisi Ferrarille Räikkösen tallitoveriksi oli kyllä aika vaikea sulattaa. Jos Alonso ei tule Hamiltonin kanssa toimeen, niin miten sitten Räikkösen? Räikkönen nyt ei varmasti suostu kakkoskuskiksi missään tallissa ja missään tilanteessa, ellei omat mestaruussaumat ole mennyt. Mielestäni ei ole koskaan mitään järkeä pitää kahta dominoivaa kuskia samaan aikaan tallissa. Tämäkin kausi osoittanut... no, tosin molemmilla on mestaruussaumat, joten ei kai se kauhean pahakaan toisaalta.

Riskit on silti aina melkoiset.

Toisaalta ei se Massakaan nyt mikään apupoika suoranaisesti ole. Menee ehkä jaaritteluksi, lopetan tähän.

Alonso F:lla silti olisi ollut todella outoa.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On sekin mahdollista että Alonso ei aja sopimuskautensa loppuun asti metriäkään missään. Homma on McLarenin käsissä.
Oliko sitä sopimusta nyt vuosi, vai pari jäljellä.
Alonso taitaa olla kusessa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
On sekin mahdollista että Alonso ei aja sopimuskautensa loppuun asti metriäkään missään. Homma on McLarenin käsissä.
Oliko sitä sopimusta nyt vuosi, vai pari jäljellä.
Alonso taitaa olla kusessa.

Mikäs Alonsolla on ollessa? Palkka tulee jokatapauksessa, ajoi sitten Mclarenilla, muualla, tai ei missään. Ja ottajia on Mclaren sopimuksen loppumisenkin jälkeen, vaikkei ajaisikaan sunnuntain kisan jälkeen metriäkään, ennen sopimuksen loppumista.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikäs Alonsolla on ollessa? Palkka tulee jokatapauksessa, ajoi sitten Mclarenilla, muualla, tai ei missään. Ja ottajia on Mclaren sopimuksen loppumisenkin jälkeen, vaikkei ajaisikaan sunnuntain kisan jälkeen metriäkään, ennen sopimuksen loppumista.


En tarkoittanutkaan taloudellisessa kusessaolemisella, vaan tuolla egolla varustetun kaverin joutenoloa.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
No, mutta kyllähän kuljettaja on yksi tärkeä osa kehitystyötä. Tuskin se on sattumaa, että Alonson aikana Renault nousi huipulle ja Alonson siirryttyä pois tallista, Renaultin suorituskyky laski merkittävästi. Myös McLaren nousi takaisin huipulle heti, kun Alonso oli mukana kuvioissa. Sattumaa? Tuskin.

Ei se sattumaa ole, mutta tuskin Alonsolla kovinkaan suurta osuutta asiaan oli. Itse asiassa luulisin osuuden olevan aivan minimaalinen. Jos ajatellaan, että McLarenin vauhti suhteessa kovimpiin kilpailijoihin on petraantunut viime kaudesta vaikka noin 0,7 sekuntia ratakierroista kohti, niin Alonson ansiota tästä lienee maksimissaan joku puoli sekunnin kymmenystä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
En tarkoittanutkaan taloudellisessa kusessaolemisella, vaan tuolla egolla varustetun kaverin joutenoloa.

Jos Alonso sellaiseen tilanteeseen joutuu että ei ensi kaudella aja missään, niin välivuoden pitäminen on kuitenkin aina aika riskaabeli hommaa.

Ensikaudelle suunnitellut uudistukset; elektroniikan karsiminen ja luistonestosta luopuminen muuttavat taas ajamista ja autoja, joten välivuosi saattaa olla todella huono vaihtoehto.

Mielenkiintoista nähdä miten asian kanssa käy..
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Varsin erikoiselta tuntuu, jos Alonso pitäisi välivuoden ajamisessaan. Nyt kun Ferrarille ei ole asiaa, ja McLaren kuviokin on hieman sekaisen oloinen, alkaakin vaikuttamaan siltä, että paluu Renaultille on se kuvio, joka tässä asiassa tullaan näkemään.

Viimeisen kisan sääennustukset lupaavat taas kosteita kelejä kuljettajille, joten ainekset dramatiikalle ovat senkin puolesta olemassa. Aika-ajo suoritus nousee arvokkaaksi, koska piikissä on mukavampi ajella, kuin kauheassa vesisuihkuissa, joissa näkyvyys on selvästi huonompaa.

Kimihän saa Ferrariinsa uuden voimanlähteen Brasiliaan. Räikkösen kanssa mestaruudesta taistelevista Hamilton saa myös uuden moottorin, mutta Alonso ajaa samalla moottorilla kuin Kiinan GP:ssä. Tässä kohtaa etu on siis selkeästi Hamiltonin puolella, ja vastaavasti Alonso on aika heikoilla. Toki nuo koneet sen 1000 kilometriä kestävät, mutta näiden kahden kaverin myllystä voidaan ottaa kaikki irti, koska niiden ei tarvitse kestää, kuin puolet siitä normaalista rasituksesta.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ketähän Mclaren on ajatellut ajattavansa ensi kaudella Hamiltonin lisäksi? Alonso tuskin ajaa ellei jotain todella dramaattisia käänteitä Alonso-Dennis -akselilla tapahdu. Vaihtoehdot ns. hyvistä kuskeista on aika vähissä. Jos Alonso menisi Renaultille niin siellä olisi aika kova tungos. Alonso, Heikki, Fisico ja Piquet Jr. Fisicon kortit on aika heikot tuohon saumaan. Lisäksi Piquet Jr. on ollut jo pitkään tyrkyllä kisakuskiksi. Jos Alonso on sopimusteknisten asioiden muodossa vapaa ajamaan Rellua niin se on aika saletti kuski silloin. Toista autoa sitten Piquet Jr. tai Heikki.

Takaisin sitten siihen Mäcin toiseen kuskiin. Mahdollisia ja kai jollain tavalla realistisia vaihtoehtoja olisi mm. Heikki (treidi Alonsoon), Nico (Toyota-huhut!?), Paffett (joka olisi kai ajanut mesen kakkostiimissä jos se tulee, eikös Prodrive-projekti mennyt jäihin?), tai sitten joku nuori kyky (epätodennäköistä). Jos ajattelee mäcin kannalta tuota treidiä niin mielummin uskoisin heidän haluavan Kovalaisen kuin Piquet'n. Heikillä on enemmän kokemusta&näyttöjä ja pikku-Nelson olisi varmaan pr-mielessä kovasana Rellulle esim. E-Amerikassa eli siinä mielessä hän olisi "parempi" tai sopivampi kuski Rellulle Alonson parina. Alonso selkeä ykkönen ja Piquet opettelee. Varmaan Alonsollekin sopisi paremmin näin. Paffettin kohdalla ei olisi yllätys, että tehtäisiin ns. heidfeldit mäkin osalta ja marssijärjestykseen edelle kiilaa kuski oman organisaation ulkopuolelta kuten Kimi aikoinaan eli tässä tapauksessa esim. Kovalainen. Lisäksi Paffettin näytöt ykkösissä on aika heppoisia verrattuna muihin ehdokkaisiin. Joku saattaisi ottaa jopa Fisicon ennen Paffettia. Paffett on toki britti ja se voi painaa Dennisin vaakakupissa mutta haluaako mese kahta brittiä?

Nico olisi varmaan todella kova ehdokas Dennisin ja Haugin mielestä mutta jos huhut Toyotan halusta saada hänet ja antaa mm. moottorit ilmaiseksi Williamsille, joka sai takkiin pahasti taloudellisesti viime vuonna, pitää paikkansa niin uskoisin Frankin kallistuvan siinä mielessä tuohon Toyotan diiliin. Dennisillä olisi rahaa maksaa Nicosta tarpeeksi mutta onko se välttämätöntä nuoresta kuskista kun Hamilton on jo tallissa ja nekin rahat menee osittain sakkoihin?

Jos Alonso ajaa kilpaa ensi kaudella niin veikkaisi, että tallipaikat kärkitallien osalta menisivät seuraavalla tavalla:

Ferrari: Kimi ja Massa (varma)
McLaren: Hamilton ja Heikki
Renault: Alonso ja Piquet Jr.
BMW: Heidfeld ja Kubica (varma)

Sitten jos Alonso ei aja niin Paffettilla on saumaa ja Heikki varmaankin jatkaa Rellulla. Toisaalta kaikki voi vielä muuttua ja kausi on osoittanut, että monet etukäteisarviot ovat menneet pieleen tavalla tai toisella.

Kimille muuten synttärionnittelut. Kaasu pohjaan ja mestaruus kotiin!
 

scholl

Jäsen
Ketähän Mclaren on ajatellut ajattavansa ensi kaudella Hamiltonin lisäksi?

Nico olisi varmaan todella kova ehdokas Dennisin ja Haugin mielestä mutta jos huhut Toyotan halusta saada hänet ja antaa mm. moottorit ilmaiseksi Williamsille, joka sai takkiin pahasti taloudellisesti viime vuonna, pitää paikkansa niin uskoisin Frankin kallistuvan siinä mielessä tuohon Toyotan diiliin. Dennisillä olisi rahaa maksaa Nicosta tarpeeksi mutta onko se välttämätöntä nuoresta kuskista kun Hamilton on jo tallissa ja nekin rahat menee osittain sakkoihin?

Jos Alonso ajaa kilpaa ensi kaudella niin veikkaisi, että tallipaikat kärkitallien osalta menisivät seuraavalla tavalla:

Ferrari: Kimi ja Massa (varma)
McLaren: Hamilton ja Heikki
Renault: Alonso ja Piquet Jr.
BMW: Heidfeld ja Kubica (varma)

Joo Toyotahan on valmis maksamaan mitä ilmeisimmin Nicolle 3v 15me per vuosi ja antamaan Fränkille motit ilmaiseksi. Tosin Williamsin taloudellinen tilanne on nyt parempi kuin 2006, joten ei ole pakko luopua.

Ihmettelen, jos toinen Mc kuski ei olisi ensi kaudella saksalainen. Sieltä on annettu vähän sellaista signaalia. Eivät millään tahdo jäädä julkisuusasioissa BMW:stä jälkeen. Vettel taitaa olla BMW:n miehiä, vaikka ajaakin nyt muualla, joten hän ei ole nyt saatavilla. Jos Timo Glock pääsee Toyotalle niin silloin Nico voi todellakin olla Mäcin mies. Jos Nico lähtee Williamsilta niin Glock on toki sielläkin hyvin mahdollinen seuraaja, vaikka jotkut väittävätkin, että hänellä on jo taskussaan Toyotasopimus. Haug tosin väittää, ettei Nicon tai Vettelin kanssa neuvotella, mutta voihan olla, että hän puhuu skeidaa kuin Pentti konsanaan.

Ralfilla on myöskin jo sopimus ensi kaudeksi. Indyn onnettomuuden jälkeen kaikki on mennyt niin pieleen ja Toyotan auto ei sopinut hänelle lainkaan, joten paljon ei voi odottaa siitä, millaiseen talliin hän pääsee. Eiköhän se ole joku Spyker, Prodrive tai Super Aguri.

Nyt on liikaa muuttujia, jotta osaisi ensi kauden kuvioita arvuutella. Alonso on viime kauden Schumi. Kaikki riippuu hänen ratkaisustaan ja sen jälkeen voi tapahtua yllättäviäkin asioita. Todennäköistä on se, että pakka pyörii aika paljonkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös