F1-ketju 2006

  • 15 926
  • 128

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Olkku kirjoitti:
Ei, mutta itse en ymmärrä miten Suomalaiset hehkuttavat omanaan kaveria, joka ajaa Saksan lipun alla?

Kyllähän Nico on tyylikäs ja hyvä kuljettaja, mutta Suomalaista hänestä ei saa tekemälläkään.

Nicolla on kaksoiskansalaisuus, eli Nico on isänsä puolesta suomalainen ja äitinsä puolesta saksalainen. Tällä hetkellä Nico ajaa Saksan lisenssillä ja siis ns virallisesti F1:ssä saksalainen mutta kyllä Nico silti aivan ymmärrettävistä syistä myös Suomessa noteerataan suomalaisena, suomalais-saksalaisena tuosta on taidettu puhua.

Ja kyllä Nico ainakin minun silmissäni menee myös suomalaisena, ei samalla tavalla kuin Kimi, Häkä, JJ tai Kovalaisen Heikki mutta enemmän kuin esimerkiksi nämä yleisurheilukentillä varsin yleiseltä näyttävät kansalaisuuttaan vaihtaneet edwardhämäläiset.

Minä taas en ymmärrä mikä sinua siinä hiertää että jos suomalaiset katsovat Nicon edustavan myös Suomea? Onko sinulta jotain pois jos joku pitää maailmanmestaruuden Suomen väreissä ajaneen suomalaisen isän poikaa suomalaisena?

Näyttää taas siltä että Kimi saa olla tälläkin kaudella takaa-ajajana ja Alonso pääsee jälleen ikävän isolle karkumatkalla. Vieläkin harmittaa että Kimin piti törmäillä Klienin kanssa kisan alussa, varsinkin kun Alonso näytti jälleen ajaneen itselleen varmat 8 lisäpistettä. No onneksi kausi on vasta alussa mutta jos Alonso pystyy ajamaan itsensä koko ajan kolmen sakkiin niin näitä keskeytyksiä ei saa tulla montaa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Briatore on näköjään toitottanut suureen ääneen ettei Kimin siirtyminen rellulle kaadu rahaan. Lisää spekulointeja Räikösen ensi kauden tallivaihtoedoista täällä http://www.urheilulehti.fi/formula1/uutiset/article127802-1.html .

Itse uskon, että Briatore nostaa nimenomaan Kovalaisen kisakuskiksi, jos vain vakuuttuu siitä että nopeus riittää. Tätä puoltaa jo tuo huomattavasti edullisempi palkka.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
flintstone kirjoitti:
Nicolla on kaksoiskansalaisuus

Minä taas en ymmärrä mikä sinua siinä hiertää että jos suomalaiset katsovat Nicon edustavan myös Suomea? Onko sinulta jotain pois jos joku pitää maailmanmestaruuden Suomen väreissä ajaneen suomalaisen isän poikaa suomalaisena?

Juu, kyllä on Nicon kansalaisuudet selvillä. Ei minua mikään hierrä, miksi ymmärtää täysin väärin. Toki minäkin seuraan Nicon uraa keskimääräistä tarkemmin, mutta kun kyse oli, vain- ja ainoastaan siitä, mitä maata hän edustaa F1-sarjassa, ei mistään muusta. Hän edustaa Saksaa, hän on siis Saksalaiskuljettaja. Turha on hakea mitään antipatioita Nicoa kohtaan minun puoleltani.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Netti-IL uutisoi: http://www.iltalehti.fi/osastot/formulat/200603284316210_fo.shtml
No, formula-maailmassa tämäntyyppinen huhuilu on arkipäivää, mutta tuon tekstin loppuosa pisti hymyilyttämään:
Lehti jatkaa myös sitkeää huhua, jonka mukaan Kimi Räikkönen siirtyisi ensi kaudeksi Ferrarille. Siinä mielessä Rosbergin siirtyminen ensi kaudeksi kokeneen Fernando Alesin tallitoveriksi voisi olla englantilaissaksalaiselle McLaren-tallille hyvä ratkaisu.
Jep, onhan se Alesi todellakin kokenut...

EDIT: Nimivirhe korjattin jo. No, ehdin nähdä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös