Mainos

F1 2016 (PS4, XBox One & PC)

  • 20 097
  • 90

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Silverstonessa ajoin paalulle melkein puolensekunnin marginaalilla. Mietin että pitäisikö nostaa expertille AI, mutta en nostanut ja hyvä niin.
Hyvä startti ja tuntui että tästähän tulee helppo kisa. Viimeinen ässämutka pitkäksi ja huono ulostulo. hangarin suoran jarrussa olin kuudentena.
Pasmat ihan sekaisin ja otin vielä 5 sek stop and go:n oikomisesta.
Jotenkin kisassa auto luisteli ja varsinkin etupää ihan tunnoton. Kokoajan kamalaa aliohjausta ja eturenkaat loppuivat jokaisella setillä.
Noin viisikierrosta ennen loppua olin sijalla 8. pienessä tihkusateessa ja ihan siinä siinä pitääkö ottaa intermediatet. Safety car tuli kun olin takasuoralla ja siitä sitten sisään ja intermediatet alle. Väärä ratkaisu ja maalissa jonon viiimeinen.

Unkarissa ruutuun 9. Vauhti riitti juuri siihen ja parin safetycar episodin jälkeen tultiin sijalla 7 maaliin. Tylsä kisa oli.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Kivasti on realismia saatu tähän peliin. Williamsilla tuntuu taktiikat menevän päin seiniä jatkuvasti virtuaalikisoissakin,
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä! Sieltä se tuli!
Uran ensimmäinen voitto Singaporesta jännittävän kisan jälkeen. Kisa alkoi sateessa ja ohitin lähdössä pari autoa nousten kärkeen. Sitten tasaista ajoa reilut kymmenen kierrosta ja parin sekunnin kaulan sain taaksepäin. Rata alkoi kuivumaan ja tulin varikolle. Tiimi sitten laittoi supersoftit alle, kun suurin osa kärkiukoista otti ultasoftit. Tämän johdosta otin sitten sellaisen sekunnin per kierros turpaan ja putosin pikku hiljaa neljänneksi ja eroa eteen alkoi tulemaan. Muistan vielä ennen kisaa katsoneeni säätiedotusta ja loppukisastakin pitäisi sataa vettä, joten alkoi vähän vituttamaan että nyt muut pääsee ultasofteilla karkuun ja tulevat sitten hakemaan välikelinrenkaat, joten hyötyni vähän paremmin kestävistä supersofteista on tasan nolla. Noh onneksi sade tuli sen verran myöhään, että muut kärkiukot kävivät välissä hakemassa uuden setin ultrasofteja samalla kun itse yritin säästellä supersofteja, jotta ei tarvitsisi ennen sadetta tulla hakemaan uutta settiä turhaan. 10 minuuttia ja sataa ilmoitti insinööri ja omat kumit jo aika loppu siinä kohtaa. Vähän himmaillen ja säästellen sain ne juuri kestämään, olisivat luultavasti poksahtaneet jos olisi kierros tai pari ajettu vielä lisää niillä, joten vähän tuuriakin kävi. Siitä sitten hakemaan välikelit alle ja tiukka taisto vielä edessä kun kolme autoa oli ajaneet ultrilla sen oman johtoni kiinni, kun matelin menemään. Sain kuitenkin pidettyä loput 15 kierrosta autot takanani, vaikka olivat parin sekunnin päässä lähes koko lopun. Noin kaksi tuntia kesti koko kilpailu sateen takia ja puolessavälissä pidin yhden vessatauon. Ehkä pitäisi jotain elämääkin keksiä...

Ennen Singaporea olin ajanut Spassa ensimmäisen podiumini, kun olin kolmas. Tiukka lopputaisto Rosbergin kanssa, joka kuroi eroa yli sekunnin per kierros lopussa, kun luistelin kuluneilla renkaillani. Yksi kierros lisää ja olisi mennyt heittämällä ohi, koska eroa oli lopulta maalissa 0,4 sekuntia ja sitä oli viisi kierrosta ennen loppua noin 6 sekuntia.

Monzassa ei sitten oikein kulkenut, kun en saanut viimeistä sektoria osumaan ollenkaan. Se S-shikaani oli ihan mahdoton ajaa kaasulla, kun lähti auto alta ja hellästi kun ajoit niin otit noin puoli sekuntia turpaan. Lopulta maalissa kahdeksas, kun piti ylimääräinen stoppikin tehdä kumien loputtua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Patch Notes

Yllä linkki Codemastersin sivuille, jossa on tarkat patch notet eli aika massiivista päivitystä on peli saamassa. PC:lle ilmeisesti jo julkaistu ja konsoleiden pitäisi saada lähiaikoina eli varmaan ensi viikon aikana veikkaisin.
Hyvältä vaikuttaa muutokset sekä korjaukset ja tekoälykin saa tarvitsemaansa viilausta.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Aloitin uuden careerin Williamsilla. Ekaa tuli ajettua liian helpolla tasolla 2 voittoa sekä 3 podiumia ja neljäs pisteissä Span jälkeen McLarenilla ei oikein innostanut ja oikeastaan harmitti vaan.
Nyt expert taso ja Bottaksen tallikaverina. Australiassa 12. ruutu ja kisassa yhdeksäs.
Bahrain on aina ollut hyvä rata minulle ja vaikuttaa siltä että AI ajaa liian hiljaa aika-ajoissa tällä vaikeustasolla. Toivottavasti korjataan patchillä. Paalu 0.7 sek erolla (33.9.) ja Vettel toiseen ruutuun 44.6 ajalla.
Kisassa Mersujen vauhti olikin sitten normaalimpaa ja vaikka paalulta pääsinkin hyvin liikkeelle niin parin kierroksen jälkeen tule selväksi että vauhti ei riitä Mersuja vastaan. Ferrarikin siinä ja siinä. Sain pidettyä Nicon takanani ajamalla vähän kyseenalaisilla linjoilla ja undercuttaamalla stopit. Mersu kuitenkin otti stopilla mediumit ja vaihtoi? kahden pysähdykseen taktiikkaan. Itse menin SS,S,S,SS taktiikalla ja lopulta maalissa neljäs. Viimeinen stintti nautittava SS ja rich seoksella kun kuluineilla softeilla tai mediumeilla ajavat tulivat peräedellä vastaan. podiumille jäi lopulta 6 sekkaa matkaa.

Vaikeustaso vaikuttaa hyvältä. Monacossa melkein joutuu tiputtamaan mediumille ja Itävällässä vaihtamaan legendille.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Onkos tämä hintansa veroinen peli? Edellinen peli mitä on tullut pelattua on F1 2011, mutta se ei kyllä kovin hyvin sytyttänyt. Tuli aina pelattua sitä pitkien taukojen jälkeen sellaisen viikon ajan ja sitten taas siihen kyllästyi. On myös tullut luettua, että useat edellisvuosien pelit olivat erittäin heikkoja.

Formuloita tulee kyllä seurattua aktiivisesti joten olen melko hyvin lajissa sisällä, ja ohjaimella tulee pelattua eikä ratilla. Pelihän maksaa nopeasti katsottuna halvimmillaan VPD:ssä 58€, joten kehtaako tuon summan tästä pelistä pulittaa hyvillä mielin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Formuloita tulee kyllä seurattua aktiivisesti joten olen melko hyvin lajissa sisällä, ja ohjaimella tulee pelattua eikä ratilla. Pelihän maksaa nopeasti katsottuna halvimmillaan VPD:ssä 58€, joten kehtaako tuon summan tästä pelistä pulittaa hyvillä mielin?
Mielestäni on hintansa väärti. Tuosta 2011-versiosta on menty paljon eteenpäin kaikilla osa-alueilla, kuten toki viidessa vuodessa pitääkin.
Erittäin viihdyttävää pelaamista ja paljon tulee aikaa tuhlattua, toki itse olen sen verran formulafriikki että sekin selittää intoa myös pelaamiseen.
Ohjaimella pelaan myös eikä mitään ongelmia. Asetuksista saa ajoavut sun muut säädettyä niin että homma on joko helppoa, sopivasti haastavaa tai sitten erittäin haastavaa.

Vaikka viime vuoden version saa varmaan parillakympillä, niin ennemmin maksat sen muutaman kympin extraa uudemmasta. Tuossa viime vuoden versiossa oli isoja puutteita, esimerkiksi minkäänlaista uraa et voinut ajaa vaan ainoa mitä oli, oli se että voit jollakin kuskilla ajaa yhden kauden ja that's it. Myös turva-autot ja kaikkea muuta oikean elämän sälää on tuotu peliin tämän vuoden versioon.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Täälläkin on tullut tuo career aloitettua. Ensiksi kaikki avut pois käytöstä, ja testailujen jälkeen sopivimmaksi löytyi Expert-taso toistaiseksi. Australian GP, päästiin Q2 jossa tuloksena sitten ulosajo ja 16-ruutu. Kilpailu sujui ihan hyvin, pitkään taistelin sijasta 9. Nico Hülkenbergia vastaan, mutta viimeisellä kierroksella sitten alkoikin bensa loppua (miksi bensamäärä ja tuo bensan syöttö homma ovat eri sivulla? muutenkin todella rasittavaa näitä aina etsiä.) ja lopulta köröteltiin maaliin sijalla 19. Ruotsalainen tallitoverikin pääsi sitten ohitse, ja tulikin maaliin sijalla 17, mikä oli minulle annettu tavoitteeksi.

Seuraavaksi sitten Bahrain, ja jälleen 16 ruutu oli meidän. Pakko myöntää ettei ollut oikein vauhtia ja ajeltiin kilpaa Ericssonin kanssa lähes koko kilpailu, ja vasta sijasta 18. Jälleen tuli säädettyä bensojen kanssa ja auto taas hyytyi ihan loppusuoralla. Ohitse tuli kaikki muut paitsi Pascal Wehrlein ja sijoitus surkeasti 21.

Sitten Kiinan GP. Harkat jatkuvasti sadetta, joten aikamoista luistelua tuli oltua. Practisesta ei hirveän montaa paunaa saatu suoritettua, ja spinnasin ja Ricciardo kolautti kylkeen. Tuloksena molemmille +5 lähtöruutua. Aika-ajoissa sitten jäätiin ensimmäisen kerran Q1:seen kun sijoitus oli 17. Pascal Wehrlein tykitti ihan lopussa sellasen +25sekunnin pohjat, mutta joo eipä ollut oikeasti mitään palaa. Kisassa sitten alkoikin kulkea. Pala palalta ohi autoista ja oltiin ennen varikkoa sijalla 10 jo. Noh en edes huomannut että autossa olisi mitään vaurioita, kun kulkikin ihan mallikkaasti, ja varikolle tultua sitten ukot kärräs uutta etusiipeä. Tuloksena varikolta viimeiselle sijalle. Ei siinä, sitten hullun lailla ottamaan muita kiinni, tavoitteena nyt ainakin ottaa Ericssonin päänahka ensimmäistä kertaa. Vimmatusti ajoin muuta letkaa kiinni ja niinhän siinä sitten kävi että viimeisellä kierroksella sitten tyhjeni eturengas ja jälleen jäi Ericssonin kukistaminen kilpailussa haaveeksi. Tuloksena taas 21-sija, ja Ericsson oli yllättävän hyvin 13.

Ja tällä erää viimeisimpänä sitten Venäjän Grand Prix. Jälleen practiset sateessa, mutta tällä kertaa saatiin ihan hyvä ajotuntuma ja kaikki practiset täydellisesti suoritettua! Aika-ajoissakin oltiin jo sijalla 9. Kisassa sitten hyvällä lähdöllä ja edessä pientä kolinaa jonka johdosta noustiinkin jo sijalle 4. Jouduin kuitenkin loppukisassa päästämään Kimin ja Verstappen edelle ja tuloksena hyvä kilpailu ja kuudes sijoitus. Oikeastaan viimeiset kymmenen kierrosta ajettiin että edellä Verstappen, ajoi ehkä puoli sekuntia karkuun kierroksella, ja takana Kvyat oli kokoajan n. 2-4sekuntia jäljessä, joten sai keskittyä vaan omaan ajamiseen.

Eli ihan mukavalta tuntunut, ainut miinus nuo bugit (Wehrleinin 25sekunnin paaluaika Kiinassa, aika-ajoissa näytti ainakin Venäjällä jo pudonneen tallitoverin olevan radalla jne.) Safety caria tai edes virtuaalista ei ole näkynyt, ja neljässä kisassa ainoastaan on ollut 2 keskeytystä. Johtuukohan sitten vähäiset keskeytykset siitä että ajelen vain 25% kisoja?
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Kilpailu sujui ihan hyvin, pitkään taistelin sijasta 9. Nico Hülkenbergia vastaan, mutta viimeisellä kierroksella sitten alkoikin bensa loppua (miksi bensamäärä ja tuo bensan syöttö homma ovat eri sivulla?
Pystyt vaihtamaan polttoaineen syöttöä vaikka olisit välilehdellä joka näyttää kuinka pitkäksi aikaa bensa riittää. Padilla nuolinäppäimiä sivulle ja valikko siirtyy automaattisesti kyseiseen kohtaan. Kun olet valinnut haluamasi seoksen, palaa valikko itsestään välilehdellä jossa olit ennen seoksen vaihtoa
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pystyt vaihtamaan polttoaineen syöttöä vaikka olisit välilehdellä joka näyttää kuinka pitkäksi aikaa bensa riittää. Padilla nuolinäppäimiä sivulle ja valikko siirtyy automaattisesti kyseiseen kohtaan. Kun olet valinnut haluamasi seoksen, palaa valikko itsestään välilehdellä jossa olit ennen seoksen vaihtoa

Tuohon bensahommaan tosin tulossa seuraavassa patchissa muutos, jolloin bensamäärä siirtyy samalle sivulle moottorimoodin kanssa. Kyseessä on kaiken kaikkinensa varsin laaja päivitys, jossa lista kokonaisuudessaan alla spoilereissa:

Good afternoon guys,

The PC patch detailed below is now about to go live. Apart from the PC specific fixes, these will be heading to both consoles in the very near future, along with a few console specific fixes, which will be:

· Added an option to search custom multiplayer sessions on Xbox One

· PS4 - LIGHT BAR – Light bar now turns blue when blue flags are present and red for collisions.


In accordance with our topic here, the Time Trial leaderboards on PC will also be wiped.

Please find below the fixes contained in this patch:

Game Additions

· Added the fuel remaining level next to the fuel mix setting in the MFD

· Added the ability to chose whether to select a front wing change during pit stops

· Added ability to alter fuel mix levels during the race start procedure.

· Added braking telemetry to ghost car DRL within Time Trial

· Added HUD area adjustment option.



PC Specific Fixes

· Setting Benchmark mode to loop will now loop the benchmark.

· Improved framerate when running the career hub in 4K and using the laptop.

· Fixed an issue where the Low Detail graphical preset was displayed as Custom in the advanced Setup menu

· V-sync Interval now fades out when v-sync is set to OFF

· AMD - Crossfire – Fixed an issue that resulted in vehicle reflections causing cars to flicker when set to HIGH or above

· Fixed an issue where some players were not receiving their pre-order bonus features.

· Steam multiplayer region filter expanded to worldwide.

· G27 steering wheel is now recognised.



General Multiplayer



· Players on pause during multiplayer races are now driven at the speed level of the chosen AI and ghost to avoid accidents.

· Safety Car icon has been added to the mini map in online multiplayer races.

· Fixed a hang where a user JIPs into a session as its transitioning to a race.

· Fixed an issue where JIPing into a practice session, quitting and rejoining prevents the player from taking control of a car.

· Fixed an issue where game assets fail to render correctly when a client spectates an ongoing multiplayer qualifying session.

· Fixed an issue where the AI refused to overtake a paused player during online sessions.

· Added an icon next to the player nametag to indicate when the AI has taken control of another player in online multiplayer.

· Fixed an issue where players could spawn in on top of each other on the grid if both players receive a 5 place grid penalty in practice

· Fixed an issue with an incorrect position indicator on the formation lap after a driver is reset to grid.

· Fixed an issue in multiplayer championship in which the client’s setup is forgotten after a reboot.

· Fixed an issue where if a host left an OSQ session their ghost was the only vehicle visible for all clients and results were showing them in 1st place.

· Multiplayer Championship – Auto save feature enabled when player client joins session.

· Fixed an issue where accepting an invite on the race results was failing to take user into the game lobby.

· Added option for clients to save Multiplayer Championship after host migration

· Fixed an issue where an absent player vehicle was retiring at the start of a practice session, preventing the player dropping into multiplayer championships

· Fixed an issue where drive through penalties were not being enforced after a Formation Lap

· Fixed an issue where if a player quits/is disqualified from an online practice or longer qualifying session, many AI were not setting a lap time at all

· Added ability to kick player in Online Championship if they don't have a vehicle.

· Various other bug and stability fixes.



General Game

· Fixed AI vehicles blocking cars on hot laps in qualifying and practice sessions.

· Fixed AI vehicles suddenly moving off the inside line of corners and causing collisions

· Improved AI ability to recover to track after being involved in crashes.

· Made changes to the AI to improve overtaking along straights.

· Improved AI ability to race closer in corners without backing out of moves.

· AI vehicles are now able to reliably keep within the Safety Car delta times.

· Updated safety car release frequencies to result in SC being deployed more often.

· Updated safety car severity release frequencies – More likely to be released for the more severe accidents.

· Practice Sessions – Re-balanced tyre management tests.

· Improved performance and framerate within the career mode hospitality suite.

· Fixed an issue in qualifying where the player was given new vehicle for Q2 after terminally damaging their car during Q1.

· Fixed a crash in a 100% race replay at Singapore.

· Fixed an issue where drive through penalties were not being enforced after a Formation Lap.

· Fixed an issue where marbles were not sticking to tyres when driving over them on the outside of corners.

· Fixed sector times incorrectly displaying purple on the timings screen in practice and qualifying.

· Fixed an exploit in full qualifying where you could move up the grid after Q1 by advancing to race.

· Fixed an issue on the strategy screen where it was possible to leave a gap in the race strategy.

· Fixed an issue where no response was heard after requesting driver in Front or driver behind status update.

· Fixed an issue where time trial laps that were penalised are appearing as legitimate times. - Please note this requires a leaderboard wipe to remove penalised lap times.

· Leaderboards now display total players and ranking position.

· Fixed a crash when attempting qualification pace practice program in FP2 and FP3.

· Fixed a crash when selecting flashback after entering the pits.

· Stopped the game forcing players to serve stop-go penalties whilst under safety car conditions.

· Altered formation lap start procedure so users do not think they are starting the race.

· Season objectives for teams in career now update at the start of a new season depending on previous seasons performance.

· MFD - Extended the strategy timer to 30 seconds.

· Sparks VFX is now played for plank collisions with track surface.

· BRAZIL - PIT LANE - Speed limit sign now matches 80Kph speed limit.

· AUSTRALIA – Pit Lane – Speed limit sign and pit limit OSD now match at 60Kph

· Stability improvements for all game modes.

· Various other bug and graphical fixes.

· Various audio issues fixed and re-balanced.

· Further updates to name filter in career mode.

PC Patch Notes - 02/09/2016 — Codemasters Forums
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Monza tuli tuossa eilen ajeltua ja voittohan sieltä tuli. Startti kymmenennestä ruudusta, koska luotin tiimin säätietoihin ja päätin jättää Q3 kierroksen viimeisille minuuteille ja vettähän sieltä tuli, vaikka sateen piti alkaa 10 minuutin päästä. No voitto irtosi lähinnä sen takia, että sain vedettyä kilpailun läpi kahdella pysähdyksellä, kun muut pysähtyivät kolme kertaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli ajettua USA:n kilpailu ja meni kyllä sellaiseksi sekamelskaksi se homma oman säätämisen ja bugien takia. Kisa alkoi kuivalla, sitten alkoi sataa ja ajattelin vetää vielä yhden kierroksen kuivankelinpyörillä ennen renkaidenvaihtoa, mutta juuri viimeisessä mutkassa ennen varikonporttia alkoi radiosta tulemaan viestiä mahdollisesta taktiikanvaihdosta. Äkkiä kaarroin sisään ja tiimi sitten vaihtoi softit alle ja samaan aikaan kaikki muut ottivat ne välikelinpyörät. Eli ilmeisesti koska en kuitannut(kerennyt) viestiä, niin laittoivat alkuperäisen taktiikan pyörät alle. Seuraavalla kierroksella sitten ottamaan ne välikelinpyörät alle ja sijoitus tippui rajusti, mutta sain kuitenkin ajamalla itseäni jatkuvasti askel askeleelta hinattua ylöspäin. Sitten tulikin turva-auto ja alkoi aikamoinen säätäminen. Ensinnäkin Massa edelläni ajoi aivan saatanan hitaasti ja millään ei saatu turva-autoa ja letkaa kiinni. Sitten kolme kierrosta myöhemmin Massa tulee varikolle ja itselläni alkaa kello rullaamaan, jonka lopuksi läpiajorangaistus hidastelusta turva-auton takana. Mitään ei voinut tuossa kohtaa tehdä, koska jos yritin Massan ohittaa niin alkoi huutamaan ohittelusta turva-auton takana, joten pikkaisen alkoi vituttamaan. Ajattelin kuitenkin olla ovela ja tulla turva-auton takana suorittamaan tuon rangaistuksen, mutta mitä vielä. Tiimi tulikin ulos ja suorittivat renkaidenvaihdon ja taas tippui muutama sija.
Tämä toki taitaa olla säännöissäkin, että ei saa joten ihan oma mokani. Noh, sitten jumalauta ties kuinka monen kierroksen jälkeen kilpailu taas jatkui ja ajattelin suorittaa rangaistuksen samantien pois alta. Varikolle päästyäni repesin nauruun, koska samaa rangaistusta suoritti varmaan yli kymmenen autoa.
Sitten seuraavalla kierroksella olinkin jo toisena koko kilpailussa, kun taas varmaan kahdeksan autoa suoritti rangaistusta ja osa näistä jo edelliselläkin kierroksella olleita. Lopulta sitten olin maalissa neljäs.
Katselin vielä raportteja kisasta, niin 16 eri kuskia sai läpiajorangaistuksen hidastelusta turva-auton takana ja 10 kaveria sai sen vielä kaksi kertaa. Pari ukkoa sai myös ylinopeudesta turva-auton takana rangaistuksen ja seitsemänä ollut Ricciardo sai ihan kevyet kolmet eri rangaistukset.
Ei taida olla kovin hyvin tekoälyä tai turva-autoa koodattu sadekelille...

Toki mitä noita päivityksen muutoksia lukee, niin taitaa juuri saada kohennusta tuo osa-alue patchissa.
Hyvä myös, että tekoäly saa vähän fiksausta, koska ihan ihme paikoissa päästävät ohi välillä tai eivät päästä ollenkaan. Ovat lämmittelykierroksella, kun itse tikkaat nopeaa kierrosta ja ajavat sellaista 95% vauhtia. Sitten yhtäkkiä vetävät liinat kiinni keskellä ajolinjaa juuri ennen mutkaa.
Tai sitten kävi Japanissa niin hassusti, että Hamilton oli kolaroinut alussa ja jäänyt kierroksella muilta. Ajoi kuitenkin todella kovaa ja muutaman kierroksen sitten siinä kiusasi meikäläistä. Tuli aina pääsuoralla ohi, mutta sitten saatana samantien pääsuoran lopussa veti jarrut pohjaan ja päästi ohi, koska siniset liput.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Itsellä kävi muuten tuolla Monzassa niin, että Vettel pamautti suoraan perseeseen kun poistuin varikolta. Oli juuri ohittamassa toista autoa. Onneksi ei omaan autoon mitään pahempia vikoja tilanteesta syntynyt, mutta kyllä tuon tekoälyn tekemisissä hiukan parannettavaa vielä on.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Peli tuli hankittua maanantaina ja hyvältä on maistunut näin alkuun. Todella paljon oli totuttelemista etenkin ohjaamiseen kun ei meinannut täysillä avuilla pysyä edes radalla, mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa...

Careerin aloitin Haasilla ja Australian aika-ajossa vaikeustaso oli liian helppo niin pääsin Q3:een. 3 ensimmäistä viikonloppua olivat hyvin samanlaisia, aika-ajossa 8-10 ja kisassa tiputtiin pisteiden ulkopuolelle. Sotshissa sitten 8-ruudusta päädyttiin kuudenneksi ja uran ensimmäiset pisteet. Sen jälkeen alkoivatkin ongelmat, johon tarvitsisin apua: vauhti katosi täysin, olin juuri edellisen kisan jälkeen päivittänyt "dragia" joten vauhdin pitäisi olla vielä kovempaa kuin aikaisemmissa kisoissa, ja kyllähän sitä vauhtia riitti ainakin tallikaveri Grosjeanilla. Catalunyan rata ei ole minulle mikään tuntemattomuus, joten ei pitäisi olla siitä kiinni hidas vauhti. Rengas- ja aika-ajokierrostestejä en saanut millään suoritettua kun en vaan pysynyt kellon perässä, ajoin monta kertaa mielestäni täydellisellä linjalla ja kello sanoi jotain aivan muuta. Aika-ajossa olin viimeinen ja kisassa nousin sijalle 16.

Sitten tuli Monaco, ja sehän meni tietysti päin mäntyä. En Monacoa olekaan ikinä osannut ajaa, mutta edelleen oli samat ongelmat että vaikka ajoin mielestäni joitain hyviä kierroksia niin ei kelpaa pelille. Aika-ajon toiseksi viimeinen ja kisassa 15.

Ja nyt juuri tuli aloitettua tuo Montreal. Se on ylivoimaisesti oma suosikkini radoista ja tunnen sen todella hyvin. Tiedän, että pystyn olla erittäin nopea verrattuna muihin. Sain myös rengaskulumatestin ajettua läpi, mutta silti kun ajan aika-ajokierrostestiä, ei riitä vauhti sinnepäinkään. En ymmärrä miten voin jäädä esimerkiksi takasuoralla 2 kymmenystä tavoiteajalle kun ajan pelin toivomaa linjaa ja kaasu ja DRS pohjassa. Mikä tässä nyt mättää? En haluaisi vaikeustasoa laskea, mutta näillä näkymin siihen ehkä olen pakotettu.
 

Johan Kesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ottaako tekoäly teidän mielestänne liikaa varoituksia/varikon läpiajorangaistuksia kisoissa? Omassa careerissa tekoäly otti heti ensimmäisessä kisassa joku 10-12 rangaistusta. Ja sama meininki jatkui Bahrainissa.

Toivottavasti noihin kisojen avausmutkiin tulisi jokin päivitys, sillä tuntuu olevan ihan liian helppoa nousta sieltä 15-22 lähtöruuduista sinne kymmenen paremmalle puolelle heti avausmutkassa.

Muuten kyllä vaikuttaa helvetin hyvältä peliltä. Oman urani aloitin Haasilla, Grosejeanin tallikaverina. Kolme kisaa ajettu ja sijoitukset 7,7,5 ja expert vaikeustasona. Sotshin aika-ajojen 8:s, kisan joudun aloittamaan aika kuluneilla supersofteilla.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Muuten kyllä vaikuttaa helvetin hyvältä peliltä. Oman urani aloitin Haasilla, Grosejeanin tallikaverina. Kolme kisaa ajettu ja sijoitukset 7,7,5 ja expert vaikeustasona. Sotshin aika-ajojen 8:s, kisan joudun aloittamaan aika kuluneilla supersofteilla.
Itselläkin tosiaan Haas tallina, Grosjean tallikaverina ja expert vaikeustasona. Ihan noin hyvin en sijoittunut, mutta kerrotko vähän mielipiteitä miltä tuo Espanjan-GP sitten tuntui kun olet sen saanut ajettua? Niinkuin tuossa ylempänä tilitinkin niin se oli meikäläiselle melkoista tuskaa, ja olisi kiva saada selko että missä on vika, minussa, autossa, radassa, pelissä, setupissa, upgradeissa jne...
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Itselläkin tosiaan Haas tallina, Grosjean tallikaverina ja expert vaikeustasona. Ihan noin hyvin en sijoittunut, mutta kerrotko vähän mielipiteitä miltä tuo Espanjan-GP sitten tuntui kun olet sen saanut ajettua? Niinkuin tuossa ylempänä tilitinkin niin se oli meikäläiselle melkoista tuskaa, ja olisi kiva saada selko että missä on vika, minussa, autossa, radassa, pelissä, setupissa, upgradeissa jne...
Huh, vika löydetty. Vika oli ohjaimessa... jotenkin kai R2-näppäin ei painunut pohjaan saakka vaikka sitä kuinka kovasti painelinkin. Vaikeaahan se on ajaa kilpaa kun ajaa noin 90% kaasulla verrattuna muihin... Vaihdoin ohjainta tuossa Sotshin kisan jälkeen ja sen jälkeen ne ongelmat alkoivatkin. Ei kyllä silloin tullut harmi vaan tajuttua. Harmittaa vain että meni tosiaan Espanjan GP aivan sivusuun... Monaco nyt olisi muutenkin mennyt miten sattuu.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Huh, vika löydetty. Vika oli ohjaimessa... jotenkin kai R2-näppäin ei painunut pohjaan saakka vaikka sitä kuinka kovasti painelinkin. Vaikeaahan se on ajaa kilpaa kun ajaa noin 90% kaasulla verrattuna muihin... Vaihdoin ohjainta tuossa Sotshin kisan jälkeen ja sen jälkeen ne ongelmat alkoivatkin. Ei kyllä silloin tullut harmi vaan tajuttua. Harmittaa vain että meni tosiaan Espanjan GP aivan sivusuun... Monaco nyt olisi muutenkin mennyt miten sattuu.
Vähän aihetta sivuten, tilasin aikoinaan pussilisen liipasinnäppäimiä ebaysta aivan naurettavan halpaan hintaan, kuten tuotteet tuolla yleensä ovatkin. Pari kertaa olen juuri R2 näppäimen vaihtanut, ja ensimmäisen purkukerran jälkeen tuo vaihto onnistuu ilman hampaiden kiristelyä. Mielestäni tuo ehkä ~2€ panostus näistä näppäimistä oli ihan hyvä päätös, kun kahdesti on jo saanut jättää väliin tuon 60€ ohjaimen oston.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Olipas kisa! Kun ohjain saatiin kuntoon niin Montrealissa aika-ajossa loppuenlopuksi oltiin kolmas loistavan kierroksen jälkeen. Kisa alkoi välikelin renkailla ja Vettelin ohitin heti lähdössä ja Hamiltonin muutaman kierroksen jälkeen. Kun sade lakkasi, pääsin juuri sopivaan aikaan varikolle ja ero kärjessä kasvoi. Samalla Grosjean oli jollain ihmeellä napsinut sijoja ja nousi viiden kärkeen sijalta 13. Hamiltonilla hajosi kone ja olin 10 sekunnin johdossa. Maalissa Grosjean oli ohittanut tiensä toiseksi ja Haasille ensimmäiset palkintopallisijat ikinä kun Meikäläinen voitti ja Grosjean toinen.

Todella kivasti herättää kyllä tunteita tämä peli, oli jännittävä ajaa tämä kisa ja fiilis viimeisellä kierroksella oli loistava. Voisi luulla vaikeustasoa liian helpoksi, mutta sade sekotti kisaa sen verran ja Haaskin on sen verran kova tällä hetkellä(siitä kertoo tuo Grosjeanin nousu sijalta 13 -> 2) että ei kyllä ole.


@Setit täytyy laittaa muistiin. Tällä hetkellä onneksi pärjää kun on toinen ohjain jossa R2 toimii.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Viihdyttävä peli kaikkiaan. Ehdottomasti hintansa arvoinen.

Muutamia suht vituttamaisia vikoja toki bongattu. Tuo turva-auton perässä ajaminen on melkoista taidetta. Massa painoi viime kisassa jostain syystä liinat kiinni, meikäläinen törmää Massaan, etusiipi paskaksi ja siihen rangaistus päälle. Ei mitään logiikkaa tuossa toiminnassa mutta minkäs teet.

Ja minusta talli saisi ottaa enemmän roolia taktiikoista. Toki sieltä ehdotellaan vaihtoehtoista taktiikkaa kesken kisan, mutta melko heikosti reagoivat sateeseen.. Kyselin radiosta säätä, ja jostain syystä kyseistä dataa ei ollut saatavilla. Seuraavalla kierroksella sisään, Supersoftit alle ja sillä samalla sekunnilla rupesi satamaan aivan saatanasti. Liukastelin kokonaisen kierroksen varikolle hakemaan sadekelin renkaat alle. Hieman vitutti kun ensimmäinen podium meni siihen.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Nyt löytyi Monacosta bugi.
Aloitin kisan Supersofteilla ja vaihdoin ultrasofteihin puolessa välissä. Kolmanneksiviimeisellä kierroksella vilahti ilmoitus ruudussa että use mandatory tyre. SS tai S.
No enpä mennyt varikolle ja sain mustanlipun viimeisen kierroksen alussa. AI ajoi ensin US ja vaihtoi SS puolessavälissä ja se kelpasi
Charlielle.
Williamsin pit crew autuaan tietämätön asiasta joten realisimiä ainakin löytyy kokoajan lisää.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Nyt löytyi Monacosta bugi.
Aloitin kisan Supersofteilla ja vaihdoin ultrasofteihin puolessa välissä. Kolmanneksiviimeisellä kierroksella vilahti ilmoitus ruudussa että use mandatory tyre. SS tai S.
No enpä mennyt varikolle ja sain mustanlipun viimeisen kierroksen alussa. AI ajoi ensin US ja vaihtoi SS puolessavälissä ja se kelpasi
Charlielle.
Williamsin pit crew autuaan tietämätön asiasta joten realisimiä ainakin löytyy kokoajan lisää.

Et käyttänyt kumpaakaan mandatory-tirea, jotka on määritelty siellä rengasvalikossa (monacossa varmaan soft tai supersoft). Varsinaisesti kyseessä ei ole bugi, vaan Codemasters on päättänyt, ettei mandatoryjä voi käyttää aika-ajoissa. Oikeastihan aika-ajoissa voi ajaa mandatory setillä.

Eli jos ajat Q2 nopeimman SS:llä (ei mandatory rengas) ja siitä vaihdat jompaan kumpaan mandatoryyn (esim. toisiin SS:iin), niin homman pitäisi olla ok. Nyt kuitenkin otit US:t ja ne eivät ole mandatoryt.

Sitten ehkä kyseessä on semibugi jos aika-ajot eivät rajoittaneet rengasvalintaa. Mutta tässä pelissä pitää vain suunnitella strategia (ainakin, mikäli Codemasters ei tätä muuta) siten, että kisan aikana vaihtaa mandatory settiin.

EDIT: täsmennetään siis vielä, että kisassa pitää käyttää MÄÄRÄTTYÄ SETTIÄ. Ei riitä, että käyttää saman kovuuden renkaita.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Nyt löytyi Monacosta bugi.
Aloitin kisan Supersofteilla ja vaihdoin ultrasofteihin puolessa välissä. Kolmanneksiviimeisellä kierroksella vilahti ilmoitus ruudussa että use mandatory tyre. SS tai S.
No enpä mennyt varikolle ja sain mustanlipun viimeisen kierroksen alussa. AI ajoi ensin US ja vaihtoi SS puolessavälissä ja se kelpasi
Charlielle.
Williamsin pit crew autuaan tietämätön asiasta joten realisimiä ainakin löytyy kokoajan lisää.
Kun ajat aika-ajojen toisen session siihen suositellulla kovemmalla seoksella ja aloitat kolmannen osion, asettaa peli sinulle automaattisesti tuon Q2 suositellun pehmeimmän rengassarjan. Pelaajan tulee valita Q3:seen manuaalisesti kyseiseen sessioon suositeltu ultra soft, joka on mandatory set, jotta tuota taktiikkaa pystyy käyttämään. Useassa paikassa on sanottu ettei aika-ajoissa voi käyttää mandatory settiä, mutta kun katselet "rengaskarttaa" niin huomaat, etti Q3:n rengasseos on mandatory set. Tuo ei päde pelkästään Monacossa, vaan jokaisella radalla. Mandatory settejä on yksi kappale Q3 ja kaksi kisaan, ja näistä kaksi tulee olla käytetty, jotta pelin rengassääntö toteutuu. Tämä ei taida olla ihan suora kopio oikeasta elämästä?
 
Viimeksi muokattu:

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Eikös oikeassa kisassa riitä että käyttää kahta eri seosta.
Ajoin siis kakkososion supersoftilla ja sillä lähdin kisaan. Monacossa kun rengas kestää niin vaihdoin 23 kierroksen jälkeen ultraan. Kyllä sen pitäisi riittää siihen että rengassääntö täyttyy. Voi olla että tuossa on joku bugi tai semibugi kun ajoin q2:ssa ensin ultralla ajan ja sen jälkeen vielä paransin supersoftilla.

No eipä tuolla väliä. Vaikeustaso oli liian helpolla ja kolmekertaa otin flasbackin kun etupyörä jäi tunnelinjälkeisen shikaanin sisääntulon kulmaan.
Eipä tuosta pisteitä olisi ansainnutkaan.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Sinällään todella hyvä peli, mutta harmittavasti ohjaimella pelatessa AI kuskien vauhti saisi olla hardin ja expertin väliltä.

Ainoa mikä vituttaa urakalla on AI kuskien jatkuva kolarointi ohittaessa, vaikka ei edes yritä peitellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös