Kisa oli kohtuullisen mielenkiintoinen, vaikkei voitosta niin taisteltukaan. Kärjen takana oli hyviä kamppailuja, eikä Räikkösen mukanaolo näissä taisteluissa ollut pahitteeksi. Hyvin taas McLaren sai kämmikiintiönsä täyteen: liian vähän polttoainetta alussa, renkaankiinnitysongelmat varikolla ja jotain hydrauliikkaongelmiakin oli. Tosin, vaikka näitä ei olisikaan ollut, ei voittoon olisi ollut mitään asiaa. Hauskaa sinänsä, että McLarenin ehkä kauden paras taktinen oivallus olikin "vahinko".
Ferrari on tosiaan ottanut ykköstallin aseman kesän aikana. Renaultilla on kädet täynnä työtä pitääkseen asemansa ja tällä hetkellä näyttää, että Ferrari olisi jopa tulossa vauhdilla ohi. Alonso näyttää menettäneen otettaan, kuinka paljon kyse on auton kilpailukykyisyyden tasosta, sitä on vaikea sanoa. Oma mielipiteeni on, että ahdistettuna etenkin muualla kuin kolmen kärjessä, tuottaa espanjalaiselle paineita, joka näkyy virheinä. Niitä nähtiin tänäänkin, kun Alonso ajoi leveäksi Agip-mutkassa. Onnekseen Alonso ei joutunut keskeyttämään tai rikkonut autoaan. Ja onneksi takana oli tallitoveri, joten suuria ohitetuksi joutumisen paineita ei tällä kertaa ollut.
Ja vielä selostuksesta: Lähetys ei kovin hyvin selostustiimiltä onnistunut. Osa kämmeistä meni varmaankin ohi korvieni, mutta yksi juttu jäi mieleeni kisassa tapahtuneissa ulosajoista: Räikkösen aika-ajoissa tekemälle ulosajolle Oskari Saari keksi kolme eri paikkaa!
1) Kun Vitantonio Liuzzi veti lievästi leveäksi ensimmäisessä mutkassa, Saaren mukaan Räikkönen ajoi aika-ajoissa ulos tässä.
2) Jacques Villeneuven seinään ajo tapahtui radan viimeisessä mutkassa; tämä oli Räikkösen ulosajopaikka Saaren mielestä.
3) Alonso vetäessä Agip-mutkassa leveäksi, Saari totesi tämän olleen Räikkösen ulosajopaikka.
Tämä viimeinen vaihtoehto oli oikein, joten hyvä, että lopulta meni oikein myös selostajallamme. Kolmas kerta toden sanoo!