Asia kunnossa. Kohtuuttoman korkea hintalappu kuitenkin lopulta asetettiin Mathieulle, siitä ei pääse mihinkään. Itsekin olin viime kaudella useasti melkoisen vakuuttunut Mathieun suorituksista, mutta jatkuvasti olen yrittänyt pitää mielessä että pelasi Valenciassa joka ei hyvällä tahdollakaan ole Barcelonan tasoinen joukkue, ja näin ollen ainakin itse kyseenalaistan melko suoraan jo nyt sen että kykeneekö tuon ikäinen kaveri vielä nostamaan tasoaan jotta se vastaisi Euroopan (lähtökohtaisesti) top 4-jengin tittelintavoittelu- ja UCL-standardeja.
Itse näen, että asian voisi kääntää myös niinpäin, että FC Barcelonassa on helpompi säilyttää tasonsa tai kasvattaa tasoa, koska joukkue on tasokkaampi ja tilanteita tulee omaan päähän vähemmän kuin Valenciassa.
Ymmärrän seurajohdon ajatuksen tässä hankkia Mathieu ja uskon, että hän kykenee pelaamaan topparin paikalla hyvin FC Barcelonan tasoisessa joukkueessa. Tottakai hinta oli liian kallis ja jokainen toivoo huipputopparin hankintaa tyyliin Mats Hummels, Thiago Silva, lupaava Marquinhos ym. Jostain syystä johto panostaa enemmän kärkihankintoihin keskikentälle sekä hyökkäykseen.
Viimeksi muokattu: