Toki sekin tässä lämmittää, että Neymar valitsi Barcelonan uudeksi seurakseen. Sehän kertoo siitä, mikä seura on maailman valovoimaisin, kiinnostavin ja suurin tällä hetkellä. Barcelona saa useimmiten haluamansa pelaajat halvemmalla, koska pelaajat itse haluavat tulla seuraan eivätkä hyväksy siirtoa muualle. Näin Neymarinkin tilanteessa, sillä Real tarjosi huomattavasti isompaa siirtokorvausta Santosille (huhujen mukaan jopa 100 miljoonaa, mitä tosin epäilen) ja tuplapalkkaa itse pelaajalle, Barcelonan maksaessa siirrosta ”vain” 25-28 miljoonaa euroa. Nike osallistuu ilmeisesti palkan maksuun ja sitä kautta kompensoidaan tuota Barcelonan tarjouksen ”pienuutta”.
Ensimmäiset lauseet itse lihavoituja. Mutta siis mitä helvettiä? Ettäkö yhden pelaajan henkilökohtaiset preferenssit indikoivat Barcelonan olevan maailman valovoimaisin, kiinnostavin ja suurin tällä hetkellä? En tiedä astunko nyt miinaan, mutta mitäs mahdat tuolla hakea takaa? Neymar olisi ollut pelaajatyyppinä sopivimmasta päästä sellaiseen jengiin, jossa kaikki muut osasto ovat jo ok, ja ykkösviulun soittaja puuttuu, mutta mielestäni liian ego Real Madridiin tai Barcaan, koska nämä löytyvät jo omasta takaa. Tai Madridissahan tätä ego-meininkiä nyt ollaankin totuttu välillä näkemään, mutta saa nähdä miten käy Barcelonassa.
Parhaassa tapauksessa muodostaa aivan helvetin pelottavan kombon Messin kanssa. Siis ei perkele, sääli niitä kaiken maailman zaragozien ja betisien puolustuksia kun nämä kaksi pallottelevat kummatkin viisi häkkiä mieheen yhdessä puoliajassa. Eri asia on sitten suuret matsit, joissa esimerkiksi Messi oli tällä kaudella surkea. Jos nämä kykenevät antamaan tulitukea toisilleen silloin kun toisella ei kulje, niin Barcelonahan on todella oppinut jotain tästä kaudesta.
Kyllä minä olisin tämän Realiin ottanut, mutta kuten toveri Hxxx totesi, risk managementiakin tulee harjoittaa ehdottoman tarkkaan, niin reaktiivisena kuin proaktiivisena toimintana. Silti kesän kuumin siirto tähän mennessä, onnittelut sinne.