Huippulahjakas? Pahemman luokan asennevammaksi minä tuota kutsuisin, jos vetää herneet nenäänsä Mestis-komennuksesta ja kadottaa motivaation. Toki tämä oli todennäköisesti Patin omaa turhanpäiväistä mutuilua eikä faktaa.
Sportin pelaava kuusikko on selvä, eikä siihen ilman loukkaantumista nousta. Manninen on tällä hetkellä ainoa, jonka voisi nähdä olevan liipaisimella, mutta hän on Tomekin suosikkeja ja pelannut omaan tasoonsa nähden selvästi alakanttiin.
No totta helvetissä tässä on turhautumista. Siis mun taholta!! Kun niiden taholta, jotka joka päivä näiden kavereiden kanssa työskentelevät kuulee jatkuvasti ihmettelyä tästä menosta, niin miksi en minäkin? Tähänkö on tultu?
Olankohautuksella voidaan vaan todeta, että ei muuten riitä taso, kehittykööt muiden kustannuksella ja muualla. Enemmän vituttaa vielä Saukko, joka ei edes ole meidän sopimuspelaaja enää. Gröndahl pelasi eilenkin melkeen 10min, vaikka istui ottelusta 2+10 jäähyllä. Kyllä tolla ajalla kehittyy junnutkin. Växä menisi nykyrosterissa viimeisten kolmen pelin otannalla heittämällä pelaavaan kuusikkoon, tiputtaisi Gröndahlin helvettiin ja Mannisen, Brennanin tai jopa Laakson seiskapakiksi ja tossa järjestyksessä, mutta ei kait kannata kokeillla edes? Kyllähän sen nyt näki heti preseasonin pienillä näyttöpaikoilla, että Växä pesi Gröndahlia ja Mannista kuus-nolla oman pään kiekkovarmuudessa.
Mitä tulee Kristofiin. Hänen fysiikkansa pidetään itsestäänselvyytenä, että ei tule riittämään, mutta silti meillä pyörii Spilareita, Rekosia ja Körkköjä tuolla pelaavassa kokoonpanossa. Morjens!
Mä en jaksa ymmärtää, miksi junnuille ei anneta tilaisuutta edes luoda painetta pelaavassa kokoonpanossa mukana oleville "valmiille pelaajille". Paljonko joku Arska tai Manninen on kehittynyt oikeasti kahden viimekauden aikana?
Monessa muussa seurassa nuorille annetaan tila kehittyä Liigassa ja success-storyjä on tullut osittain jopa liukuhihnalta. Miettikääpä jotain HIFKn maalivahtiosastoa. Sinne se lyötiin kylmiltään Husso pari kautta sitten tolppienväliin Mestiksestä. Viime syyskaudella KiVassa sysipaskasti pelannut Lankinen sama juttu. Nyt heillä onkin ehkä Liigan kovin tai ainakin kovimpia tandemeita tolppienvälissä. Sama Kärpät, Tappara, TPS nuoret pelaajat. Pelaavaan kokoonpanoon ihan sikatunku ja niin vaan viime kaudella Kärpistäkin Davisista lähtien sai antaa peliajastaan kiihtyvällä tahdilla nuorille pelaajille, mutta ei meillä. Mielummin annetaan muiden viedä, eikä edes ajeta sisään.
Siellä ei ole tällä hetkellä yhtään Vaasalaista pelaavassa kokoonpanossa. Eihän sen pidä mikään etuoikeus ollakaan, mutta kun on tämän luokan pelaajia omasta tuotannosta, kuin esim. Växä tai nyt jo toista kauttaan jumalattomilla minuuteilla takuuvarmaa työtä Hokin perässä tekevä Saukko, niin mitä vittua? Salon kohdalla tilanteen ymmärrän. Hän on vielä B-ikäinen ja tarvitsee paljon peliaikaa, mutta Växä ja Saukko ovat iältään sellaisia, joita pitäisi ajaa ihan hulluna sisään omaan pelikirjaan.
Väitän melkeen niinkin, että jos vaikka Suoranta olisi jäänyt aikanaan Sportiin, hiihtelisi hänkin jossain Mestiksessä nyt ja vain sen vuoksi, ettei oltaisi annettu edes kunnollista näyttöpaikkaa. Fugi sai aikanaan lähteä Ruotsin 1-divariin, koska ei nähty käyttöä ja oli todella vaatimattomassa roolissa. Ei siis uskottu. Nyt yksi SHL:n kovimpia omassa roolissaan. Nämä nyt vaan parina esimerkkinä. Niin ja onhan se Tikka pelannut nyt pari ottelua. Ollut yksi positiivisimmista yllättäjistä, pysynyt todella hyvin pelissä mukana, mutta vastuu loppuu varmuudella siihen, kun Jolle tekee paluun. Näin, vaikka todellisuudesta sieltä pitäisi ainakin mun kirjoissa ensimmäisinä tippua ruokkimisjärjestyksessä Körkkö, Rekonen ja Spilar.
Kyllä mä niin tätä touhua ihmettelen...