Ex-Kerholaiset

  • 1 599 065
  • 5 666

Lilleman

Jäsen
Vituttaa. Jotenkin se vaan aina alkaa ärsyttämään kun oman joukkueen vanha pelaaja siirtyy jonnekkin muualle ja onnistuu siellä. Toki Polakin kannalta hyvä asia, että onnistuu heti. No, kateutta tämä vaan on.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mua vituttaa vaan lähinnä, se miten siitä hännän huipusta (no joo ei ollut koskaan viimenen), on tullut joukkue mikä ostaa keväällä Kerhon kärkipelaajan ja menee kirkkaasti pleijareihin, samalla kun me täällä kirjoitellaan johonkin ex-kerholaiset ketjuun. Siellä laittoivat vilkun päälle ja lada paukkas ohi sellasella tahdilla, ihan kaikessa tekemisessä, että nyt ei näy enää edes perävaloja. Eikä takaa taida olla enää kauheasti tulijoita, ei sieltä tullut kuin puoli Liigaa, vilkku päällä ohi, tässä männä vuosina.
 

Ralph

Jäsen
Mua vituttaa vaan lähinnä, se miten siitä hännän huipusta (no joo ei ollut koskaan viimenen), on tullut joukkue mikä ostaa keväällä Kerhon kärkipelaajan ja menee kirkkaasti pleijareihin, samalla kun me täällä kirjoitellaan johonkin ex-kerholaiset ketjuun.
Samat ajatukset itsellä. Kun SaiPa ostaa HPK:n kärkipelaajan, jotta saa vahvistusta pudotuspelijoukkueeseensa, ajatukseni oli, että "tähänkö on tultu". Maailma elää ja muutoksia tulee, mutta silti on tuo jotenkin karua.
 

PalloJofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Olihan Polak sellanen pelimies Kerhoonkin tullessaan, että pirusti harmitti kun meni alkukausi aivan hukkaan hälläkin. Tuloksellisesti paransikin loppua kohdin siihen malliin, että olisin mielelläni kelpuuttanut ensi kaudellekin 1-2 -ketjuun. Nyt alkuvuodesta olis voinut saada halvemman sopparinkin tehtyä kuin tälle kaudelle. Eipä tainnut olla vaan Kerhon suunnitelmissa tai voihan se olla, että muitakin ottajia oli. Eikös joku vaan tiennyt kertoa, ettei täksi loppukaudeksi meinannut pelipaikkaa/maksajaa löytyä?
 

Hode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vatsalaanmakoilevatnaamansapitelijät
Mua vituttaa vaan lähinnä, se miten siitä hännän huipusta (no joo ei ollut koskaan viimenen), on tullut joukkue mikä ostaa keväällä Kerhon kärkipelaajan ja menee kirkkaasti pleijareihin, samalla kun me täällä kirjoitellaan johonkin ex-kerholaiset ketjuun. Siellä laittoivat vilkun päälle ja lada paukkas ohi sellasella tahdilla, ihan kaikessa tekemisessä, että nyt ei näy enää edes perävaloja. Eikä takaa taida olla enää kauheasti tulijoita, ei sieltä tullut kuin puoli Liigaa, vilkku päällä ohi, tässä männä vuosina.


Samat ajatukset itsellä. Kun SaiPa ostaa HPK:n kärkipelaajan, jotta saa vahvistusta pudotuspelijoukkueeseensa, ajatukseni oli, että "tähänkö on tultu". Maailma elää ja muutoksia tulee, mutta silti on tuo jotenkin karua.


Niin se näköjään menee tällä hetkellä. Ylä ja alamäkeä. Askel kerrallaan... toivottavasti parempaan ja sitten strategian mukaan eteenpäin. Aika entinen ei ehkä palaa (tosi kiva sitä on silti muistella...) esimerkiksi Kanki oppi syöttämään helpon ja siten hän kehittyi kiekollisena pakkina Jalosen ja Lehkosen opein ja edelleen vetää toisinaan kuin Bobby Orrrrr hih..

Edit: ":... toivottavasti"
 
Viimeksi muokattu:

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Mua vituttaa vaan lähinnä, se miten siitä hännän huipusta (no joo ei ollut koskaan viimenen), on tullut joukkue mikä ostaa keväällä Kerhon kärkipelaajan ja menee kirkkaasti pleijareihin, samalla kun me täällä kirjoitellaan johonkin ex-kerholaiset ketjuun. Siellä laittoivat vilkun päälle ja lada paukkas ohi sellasella tahdilla, ihan kaikessa tekemisessä, että nyt ei näy enää edes perävaloja. Eikä takaa taida olla enää kauheasti tulijoita, ei sieltä tullut kuin puoli Liigaa, vilkku päällä ohi, tässä männä vuosina.

Hienosti Saipassa alettu hommia tekemään että päästy kärkeen taistelemaan sijoituksista jospa mekin sinne joskus päästäs takaisin. Ei tartte miettiä jokaisen lantin tarkkuudella mitä voi hankkia ja mistä pitää luopua.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kallioniemi ja Tuomenoksa tandemi on ollut pirun kova seuran takana. Itse naen etta vielakin parempaan pystyisi paremmalla valmentajalla. Arvostan Tirkkosta, mutta mielestani han on Liigan keskiverto valmentaja. SaiPa on maksimoinut resurssit muuten ja naen siina paljon samaa, mita oli Kerhossa noin kymmenen vuotta sitten. Mutta Liiga on kehittynyt ja en nae etta SaiPa pytyisi nykyisessa Liigassa sellaiseen pronssisarjaan kuin Kerho pystyi aikaisemmin ja toivottavasti kukaan ei sellaista enaa Kerholta odota. Valitettavasti muut meni meidan ohi osaamisessa ja varsinkin valmentajahankinnat on mennyt metsaan pahasti monet kerrat. Mutta nyt seura on putsattu Ry hengesta ja hyva niin, katsotaan eteenpain ja toivottavasti asiat paranevat.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Huuhkajat
HPK-kannattajien keskustelupalstalla aika hyvin huhuissaan osunut nimimerkki kertoo, että tuleva ex-kerholainen maalivahtivalmentaja Kari Lehtonen olisi tehnyt valmennussopimuksen suojattinsa Perhosen tavoin KooKoon kanssa. Aika jännä valinta jos pitää paikkansa.
 

T70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden HPK
HPK-kannattajien keskustelupalstalla aika hyvin huhuissaan osunut nimimerkki kertoo, että tuleva ex-kerholainen maalivahtivalmentaja Kari Lehtonen olisi tehnyt valmennussopimuksen suojattinsa Perhosen tavoin KooKoon kanssa. Aika jännä valinta jos pitää paikkansa.
Erittäin luonteva kuvio. Kari saa erittäin hyvän aihion edelleen kehitettäväksi. Tsemppiä ja onnea molemmille ammattimiehille tuleviin koitoksiin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HPK-kannattajien keskustelupalstalla aika hyvin huhuissaan osunut nimimerkki kertoo, että tuleva ex-kerholainen maalivahtivalmentaja Kari Lehtonen olisi tehnyt valmennussopimuksen suojattinsa Perhosen tavoin KooKoon kanssa. Aika jännä valinta jos pitää paikkansa.
Aika jännä valinta on tosiaan, jos päätti itse siirtyä suunnilleen samalla palkalla Kerhosta KooKoohon. Mutta Kerholta aika jännä valinta, jos eivät halunneet miestä pitää, mikäli maalivahdit, ketä tänne on hommattu (Tuohimaa, Myllykoski, Myllyniemi, Järvinen) on ollut jonkun muun, kuin Lehtosen hommaamia ja mies itse olisi halunnut suunnilleen samalla rahalla joitain kehityskelpoisia joilla musta tarttuu. Toki päätökset valmentajien jatkamisesta muualle kauden jälkeen lyöty lukkoon jo Korpelan aikaan.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Aika jännä valinta on tosiaan, jos päätti itse siirtyä suunnilleen samalla palkalla Kerhosta KooKoohon. Mutta Kerholta aika jännä valinta, jos eivät halunneet miestä pitää, mikäli maalivahdit, ketä tänne on hommattu (Tuohimaa, Myllykoski, Myllyniemi, Järvinen) on ollut jonkun muun, kuin Lehtosen hommaamia ja mies itse olisi halunnut suunnilleen samalla rahalla joitain kehityskelpoisia joilla musta tarttuu. Toki päätökset valmentajien jatkamisesta muualle kauden jälkeen lyöty lukkoon jo Korpelan aikaan.

Mitä minulle on annettu ymmärtää asiasta, että Pennanen on halunnut oman ryhmänsä, johon ei Lehtonen kuulunut. Hyvä ehkä näin, vaikka eihän jatkokaan varmasti huono asia olisi ollut. Uudet naamat tuovat myös uusia näkemyksiä. Hyvin nuo Porin maalivahditkin on näköjään siellä Lehtosen jälkeekin kehittynyt.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kilahtaako tästä jokunen taala siirtokorvausta vielä kerhonkin tilille vai ei ?
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kilahtaako tästä jokunen taala siirtokorvausta vielä kerhonkin tilille vai ei ?

Mielestani kylla. Jos en vaarin muista niin kompensaatio on jotain 200 k€ kieppeilla ja se jaotellaan kolmen viimeisen kauden seurojen mukaan. Ei mitaan isoja summia, mutta kaikki on kotiinpain.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Mielestani kylla. Jos en vaarin muista niin kompensaatio on jotain 200 k€ kieppeilla ja se jaotellaan kolmen viimeisen kauden seurojen mukaan. Ei mitaan isoja summia, mutta kaikki on kotiinpain.

Kolmen edellisen kauden seurat jakavat rahat prosentein 40-30-30, eli 60K$ napsahtaa Kerholle.

Sallinen kyllä kävi Örebrossa tuolloin viimeisellä kaudella ja sitä en tiedä, että vaikuttaako tuo jotenkin? Kerhossa kuitenkin pelasi suurimman osan.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Tassa jutussa parin vuoden takaa summa on 250 k$, eli Kerhon saama korvaus olisi 75 k$. JYP-pomo NHL-korvauksista: Tämä on ollut harmaata aluetta - SM-liiga - Jääkiekko - Sport - MTV.fi

Kyllahan tuollainen ihan mukava summa on. Tosin toi Orebro homma kanssa hieman hamaa, toivottavasti jotain on kuitenkin tulossa.

Tuo 250K$ on ensimmäisellä kierroksella varatuista pelaajista. Lopuista saa 200K$, jos vuoden 2014 jutut pitävät paikkansa.

Lähde: Jääkiekko: Jokereille ei kohta enää tipu rahoja NHL:stä - Jääkiekko - Ilta-Sanomat
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Vaxjossa nykyaan pelaava Ville Leino on nakuttanut ruotsissa 17 otteluun 2+12=14 tehot, eli ei tuo mikaan entinen pelimies ole. Varmasti tahti vielakin Liigassa ja ruotsissa.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Vaxjossa nykyaan pelaava Ville Leino on nakuttanut ruotsissa 17 otteluun 2+12=14 tehot, eli ei tuo mikaan entinen pelimies ole. Varmasti tahti vielakin Liigassa ja ruotsissa.
Pakko tarttua rajunkin vastaiskun uhalla. Ruotsin pääsarjassa 17gp 2+12=14 ei kyllä ihan hirveän kova saldo ole sällilltä joka kuitenkin NHL:ssä pelannut, vaikkakin aika vaatimattomasti loppupeleissä myös siellä. 17 peliä on aika lyhyt aika mielestäni verrata pisteet per peli. Toki kyllähän Leinolla varmaan olisi ihan sopiva paikka esimerkiksi Pennasen pelikirjassa, tryouttia?
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toki kyllähän Leinolla varmaan olisi ihan sopiva paikka esimerkiksi Pennasen pelikirjassa, tryouttia?
Itse ottaisin Leinon lähes riemusta kiljuen takaisin. Mies on taiteilija, ja hyvä valmentaja saa hänet soittamaan mailaa niin, että yleisö suorastaan tanssii. Lähes piste / peli SHL:ssä kertoo, että taidot ovat tallella. Kyse olisi siis valmentamisesta, motivoimisesta ja roolittamisesta. Uskon, että näissä asioissa ensi kausi on mennyttä huomattavasti parempi. Minulle kelpaisi loistavasti suora kahden vuoden sopimus, jos hinta ei ole aivan mahdoton.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Itse ottaisin Leinon lähes riemusta kiljuen takaisin. Mies on taiteilija, ja hyvä valmentaja saa hänet soittamaan mailaa niin, että yleisö suorastaan tanssii. Lähes piste / peli SHL:ssä kertoo, että taidot ovat tallella. Kyse olisi siis valmentamisesta, motivoimisesta ja roolittamisesta. Uskon, että näissä asioissa ensi kausi on mennyttä huomattavasti parempi. Minulle kelpaisi loistavasti suora kahden vuoden sopimus, jos hinta ei ole aivan mahdoton.
Juu mikäli äijä kunnossa niin hinta kohdilleen ja tervetuloa! OT:na tuo mihin itse lähinnä tartuin oli tuo piste/ peli, 17 peliä aika ohut otanta tuohon, parempi vertaus esim 30 peliä 30 pinnaa, 17 peliä kerkee vetämään monta peliä 0+0 ja sitten pari herranjumala- iltaa 2+3 ja ollaan taas menossa, kun taas 30 peliä tuo vaikuttaa enemmän. Tätä tukemaan pari vertailua:

Mattias Ritola kuluneella kaudella 33 peliä 32 pojoa verrattuna Toni Häppölä 2010-2011 HPK 1 peli 0+1. Aika vahvalla kärjistyksellä mutta you get the point. Linkit herrojen elite prospectseihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös