Ex-Kerholaiset

  • 1 561 154
  • 5 546

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Otetaan myös huomioon se, että ulkomaalaiset tuskin rahastoivat tulojaan vs. kotimaiset pelaajat.

Silti kyllä tuosta pystyy päättelemään Kunykin olleen kyllä varmasti yksi kalliimpia HPK:n pelureita ikinä. Jos oltiin valmiita vielä nostamaan hänen palkkaansa täksi kaudeksi niin todennäköisesti Kärpätkin oli työntänyt kätensä aika syvälle kassaan.

Ei sillä, ansaitsi kyllä palkkansa!
 

J.Petke

Jäsen
Silti kyllä tuosta pystyy päättelemään Kunykin olleen kyllä varmasti yksi kalliimpia HPK:n pelureita ikinä. Jos oltiin valmiita vielä nostamaan hänen palkkaansa täksi kaudeksi niin todennäköisesti Kärpätkin oli työntänyt kätensä aika syvälle kassaan.

Ei sillä, ansaitsi kyllä palkkansa!

Joo ehdottomasti Kunyk oli meidän mittapuulla kallis. Lähinnä tarkoitin Cornetin palkan vertaamista suomalaisten palkkoihin. Kunyk oli kyllä jokaisen euron arvoinen.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Alta pystyy katsomaan loputkin HPK:n pelaajat. Eniten hämmenystä herättää Frimanin 11 301 euroa (!). Tuossa on pakko olla joku virhe ja seiskan tilalla ykkönen?

Jopa Erkka Seppälä tienasi 19 403 euroa ja Laavainen 33 107 euroa. Vaikea kuvitella Frimanin pelaavaan huonommalla palkalla kuin edellä oleva kaksikko. Rahastoihinkaan tuskin pystyy laittamaan mitään 90% ansioista? Vai oliko Frimanilla suora 3 vuoden pahvi jollain lounaskupongeilla?

 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Alta pystyy katsomaan loputkin HPK:n pelaajat. Eniten hämmenystä herättää Frimanin 11 301 euroa (!). Tuossa on pakko olla joku virhe ja seiskan tilalla ykkönen?

Jopa Erkka Seppälä tienasi 19 403 euroa ja Laavainen 33 107 euroa. Vaikea kuvitella Frimanin pelaavaan huonommalla palkalla kuin edellä oleva kaksikko. Rahastoihinkaan tuskin pystyy laittamaan mitään 90% ansioista? Vai oliko Frimanilla suora 3 vuoden pahvi jollain lounaskupongeilla?

Pakko olla Frimanin tulot yli 100 000. Puuttuu nolla perästä.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pakko olla Frimanin tulot yli 100 000. Puuttuu nolla perästä.

Toisaalta ei kyllä löytynyt yli 100 k€:n tienaavien listasta Verokoneessa eli nollan puuttuminen on epätödennäköistä ellei sitten koko verotuloissa ole virhettä. Seuraava looginen vaihtoehto on, että Frimanille maksettiin pimeästi. Äskeisellä päättelyllä ei mitään tekemistä sukunimen kanssa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Voutilainen 75k, A.Karjalainen 41k.

Eikös tuo nyt ole Karjalaisen koko kauden liksa? Ei nyt ihan hirmu summa kun tuskin paljoa rahastoinut.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
4kk palkka 2018 sopparista ja 8kk palkka 2019 sopparista. Eipä noista rahastoinneista tiedä, voihan olla esim Vodella 150k tulot josta puolet rahastoon.

Jotenkin vaikea uskoa nuorten ja pienten roolien pelaajien kovin paljoa rahastoivan vielä tuossa vaiheessa uraa. Toki varmaan olisi fiksua, mutta tuskin paljoa vielä säästössä rahaa on.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jotenkin vaikea uskoa nuorten ja pienten roolien pelaajien kovin paljoa rahastoivan vielä tuossa vaiheessa uraa. Toki varmaan olisi fiksua, mutta tuskin paljoa vielä säästössä rahaa on.
Kai tämä on paljon myös henkilö kysymys. Jos sinulla on kämppä, auto jne. niin paljonko kiekkoilija tarvii elämiseen? Ruoistakin tulee osa seuralta. Ei se raha siellä tililläkään mitään lämmitä jos sille ei ole jotain käyttökohdetta paremmin se rahastossa voi. Toki fiksu laittaisi sitä itse osakkeisiin mitä voi kaikki katsoa, että monellako pelaajalla on pätkääkään pääomatuloja. Koko listalla 12! pelaajalla. Siis vittu oikeasti, eikö kukaan opeta noille edes alkeita talouden pidosta? Pitääkö tässä itse soittaa pelaajayhdistykselle ja seuroille, että nyt perskule! Minä tulen pikkurahalla takomaan järkeä pelaajien päähän.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kai tämä on paljon myös henkilö kysymys. Jos sinulla on kämppä, auto jne. niin paljonko kiekkoilija tarvii elämiseen? Ruoistakin tulee osa seuralta. Ei se raha siellä tililläkään mitään lämmitä jos sille ei ole jotain käyttökohdetta paremmin se rahastossa voi. Toki fiksu laittaisi sitä itse osakkeisiin mitä voi kaikki katsoa, että monellako pelaajalla on pätkääkään pääomatuloja. Koko listalla 12! pelaajalla. Siis vittu oikeasti, eikö kukaan opeta noille edes alkeita talouden pidosta? Pitääkö tässä itse soittaa pelaajayhdistykselle ja seuroille, että nyt perskule! Minä tulen pikkurahalla takomaan järkeä pelaajien päähän.

Toki, lähdin siitä olettamuksesta, että ei ole seuran puolelta esim.autoa tai asuntoa. Usein nämä varmaan noihin sopimuksiin kuuluvat.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Toki fiksu laittaisi sitä itse osakkeisiin mitä voi kaikki katsoa, että monellako pelaajalla on pätkääkään pääomatuloja. Koko listalla 12! pelaajalla. Siis vittu oikeasti, eikö kukaan opeta noille edes alkeita talouden pidosta?

Tämä asia jaksaa hämmästyttää vuodesta toiseen. Luulisi, että lyhyt ura ja isot tienestit ohjaisi rahoja kohti pääomamarkkinoita. Onhan tuo rahasto hyvä systeemi, mutta pelkästään sen käyttö jos tulot ovat jotain reilu 100k€ on mielestäni aika lyhytnäköistä toimintaa. Onhan noita hyviäkin esimerkkejä, kuten vaikka Jani Rita ja Jyrki Louhi, joista jälkimmäinen opettaa urheilijoille näitä asioita.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Uskoisin, että aika moni pelaaja on hankkinut asunnon, jota voi pitää sijoituksena, vaikkei siitä pääomatuloja tulekaan. Pelaaja saattaa asua siinä itse, tai se saattaa olla perheen käytössä, jos pelaaja pelaa toisella paikkakunnalla. Joku saattaa makuuttaa rahoja tilillä, joku toinen taas on saattanut hankkia kesämökin tms. Eli suoraan en lähtisi verotuloista päättelemään, kuinka rahoja on käytetty.
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
että monellako pelaajalla on pätkääkään pääomatuloja. Koko listalla 12! pelaajalla. Siis vittu oikeasti, eikö kukaan opeta noille edes alkeita talouden pidosta? Pitääkö tässä itse soittaa pelaajayhdistykselle ja seuroille, että nyt perskule! Minä tulen pikkurahalla takomaan järkeä pelaajien päähän.

Mutta voihan niitä pörssi- tai omia rahastosijoituksia olla, nehän näkyy verotettavissa tuloissa vasta kun sijoituksia myy. Ihan kuten ymmärtääkseni urheilijarahastotkin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mutta voihan niitä pörssi- tai omia rahastosijoituksia olla, nehän näkyy verotettavissa tuloissa vasta kun sijoituksia myy. Ihan kuten ymmärtääkseni urheilijarahastotkin.
Tottakai voi olla ja fiksu toki sijoittaakin sellaisiin mistä saa myös korolle korkoa, mutta ei ne suoratkaan osakesijoitukset ole huono idea. Nyt puhutaan kuitenkin 12/ montako sataa ja noistakin pienin oli tyyliin osinko joku 50€ tms.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Pennasella tänään debyyttimatsi U20 jengin penkin takana. 20:00 alkaa ja vastassa Ruotsi. Ei tosin taida näkyä mistään.
Paitsi ettei olekaan. Ruotsin joukkueessa kaksi positiivista näytettä ja pelit peruttu varotoimenpiteenä
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Ville Hämäläisestä tulee Saipan päävalmentaja toisen ex-kerholaisen Tero Lehterän lomautuksen ajaksi. Jännä kuvio kaiken kaikkiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös