Tässä on nyt hetkisen aikaa tullut mutusteltua tapahtunutta ja pahalta tuntuu, ei voi muuta sanoa. En käsitä, miten Pesonen voi tehdä näin Kärpille ja kärppäkannattajille. Nyt voidaan lopullisesti sanoa, että nykypelaajia ajaa eteenpäin vain ja ainoastaan oman edun tavoittelu. Muutama poikkeus toki on, mutta pääosin mennään minä itse -ajattelulla, mikä on sääli. Pesosen olisi kuvitellut arvostavan sitä, että Kärpät nosti hänet junnuista edustukseen ja koulutti miehestä loistavan pelimiehen. Kärppäkannattajat ihannoivat Pesosta ja sellainen kuva on ollut, että Kärpät olisi SE seura Pesoselle.
Kalevan haastattelussa heitetyt kommentit kertovat Kärppien ja kärppäkannattajien pahasta aliarvioimisesta.
"Neuvottelin Kärppien kanssa hyvässä hengessä, ja rehellisesti kerroin omista suunnitelmistani. Seurauskollisuus painoi vaakakupissa, mutta tämä on urheilua ja elän tämän päätökseni kanssa. Minusta tuntuu, että tämä oli itselleni paras ratkaisu."
"Kärpistä on todella paljon hyviä muistoja, ja se on aina sydämessäni. Kärpät ei ole pois suljettu vaihtoehto, kun olen tehnyt kierrokseni muualla.
Voin kertoa, että se kierros saa kestää vaikka maailman tappiin asti, mutta paluuta Kärppiin ei tarvitse enää tehdä. Tämä oli niin räikeä häpäisy Kärppiä kohtaan, että Pesonen saa hiihdellä joissain muissa seuroissa Pirneksen tyyliin uransa loppuun asti. Kiitos Janne menneistä vuosista, tämä oli sinun osaltasi tässä.