Ex-Kärpät maailmalla... En ala etsimään sopivampaa keskusteluketjua sille, että Kärppien putoamisesta SM-liigasta 1. divisioonaan on tänään 30 vuotta, ja Jatkoaika aiheellisesti juhlistaa sitä asiasta kertovalla jutulla. Itse olin tuolloin 30 vuotta sitten intissä ja mettäkeikalla. Samoihin aikoihin sai turpaansa Kärpät Jokereilta ja OLS Botnialta, ja nämähän eivät jääneet silloin noteeraamatta helsinkiläisiltä varusmiestovereiltani.
Edit. Tuossa Jatkoajan jutussa mainittu Jaakko Palsola on (käsittääkseni) Sakari Palsolan setä. Isä hän ei ainakaan ole, Sakarin isä on Markku etunimeltään. Lieneeköhän Sir Markku...? (Nyt taitaa tulla penaltya...)
Kyllä se valitettavasti negatiivinenkin Kärppä-historia on Kärppä-historiaa siinä missä positiivinenkin Kärppä-historia. Tietyllä tapaa tuo negatiivinenkin Kärppä-historia täytyy kantaa niin ylpeydellä kuin vain voikaan. Esimerkiksi Kärpät sai Jokereilta turpaan -89, mutta 2000-luvulla Kärpät on maksanut niille potut pottuina korkojen kera. Lopuksi Jokerit lähtivät lyötyinä KHL:ään, eikä tuolle taaperrukselle loppua näy, toisin kuin Kärppien divaritaaperrukselle...Kolme kautta junnuissa, Ei sen enempää eikä vähempää. Täyttää otsikon vaatimukset. Tuli vain niin ristiriitaiset ajatukset mieleen, mutta niin kuin @Porvoon Kärppä sanoi, niin taisi mulla mennä vähän puurot ja vellit sekaisin. Jotenkin vain en osaa "kulta-Mikkeä" pitää kärppäläisenä, vaikka onhan Oulunsalon mies kiistämättä osa Kärppä-historiaa. Täältä tähän.
Edit. Tuossa Jatkoajan jutussa mainittu Jaakko Palsola on (käsittääkseni) Sakari Palsolan setä. Isä hän ei ainakaan ole, Sakarin isä on Markku etunimeltään. Lieneeköhän Sir Markku...? (Nyt taitaa tulla penaltya...)