Porokuningas has left the kingdom. All hail the king.
Tuolla ensimmäisellä kaudellaan taisi Masa naputella pisteitä suorastaan huimalla teholla peliaikaan nähden varsinkin alkukaudesta. Ei se 2+4 19 matsiin ihan hirveästi ole, mutta ihan hyvin junnuikäiselle jätkälle pienessä roolissa.
Pisteitä enemmän kuitenkin lämmitti se valtava tahto, uskallus ja uhrautuminen. Mä muistan hyvin, kun Jokerien viimeisellä kaudella oli joku "tiistai-SaiPa" ilmalassa vastassa, joku SaiPan kundi kaltoinkohteli meidän miestä ja Masa kävi aivan siltä seisomalta antamassa palautteen ilman hanskoja. En nyt tarkkaan muista oliko matsi juuri tiistaina, mutta ei sillä väliä. Tuollaiset asiat ovat juuri sitä, mistä mä tykkäsin. Ei peruuteltu, nyhjätty tai käännetty selkää, vaan aivan samoin tein antamaan palaute ettei meidän miehiä polvitaklata.
Mä näkisin, että tällainen ihmiskuula ja tarvittaessa muikkareitakin jakava olisi Jokereille tälläkin hetkellä tarpeellinen osa rosteria. Salaa toivoin Jokerien viimeisen Liigakauden ja Masan HIFK-sopparin jälkeen, että jonain päivänä hän palaisi meille tuohon rooliin. Sattuneista syistä ei ikinä palannut, valitettavasti kroppa ja pelityyli eivät sopineet yhteen. Tosin sekin on sanottava, että ilman tuota pelityyliä Lamberg tuskin olisi tehnyt minkäänlaista uraa Liigassa.
Laitetaan loppuun vielä yksi
haastattelu Lambergin pelikiellon päätyttyä. Erittäin harvinaista, että pelaaja ihan suoraan toteaa tehneensä virheen ja nostaa käden pystyyn sen merkiksi. Ei mitään selityksiä ettei huomannut tai muuta, vaan ilmeenkään värähtämättä toteaa homman menneen vituiksi.