Eurovision laulukilpailu 2005

• 15 288
  • 152

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Nickelback
Siis miks joka vuosi laitetaan tonne tasapaksujen puolslovarien joukkoon samanlainen puolslovari, jota ei sitten erota kirveelläkään tuosta joukosta.
Onkohan se saatana Kummola, joka aina lopulta Suomen edustajan valitsee. Juuri tuo helvetillinen värittömyys, aneemisuus ja perkele, laulamattomuus mua häiritsi. Röörin esiintyessä sai jännittää ainoastaan sitä, koska se puhkeaa vollottamaan.

Toivottavasti paikalla olevilla suomalaisilla on mukanaan pipot joihin paeta.

Viestin lähetti Kaivanto
Sano nyt Mängimies, ettet tosissasi väännä siitä, oliko Norjan esiintyjä Se Wigwam...

En tiedä mikä lasketaan totiseksi touhuksi. Mut kyllä tää norjalaispoppoo veti ihan hyvin :)

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Ihme on tapahtunut Eestiläinen naisraati antoi äänensä suomelle, taitaa olla jonkunlaista toivoa Eestin äänestyskäyttäytymisestä. Suoraa raportointia Tallinnasta, anoppi ja vaimo antoi äänensä Suomelle.

Päätän raporttini tähän.

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikka en todellakaan ole Euroviisumusiikin ystävä on kilpailua tullut tässä seurattua sivusilmällä. Parhaiten kolahtivat nuo rokkipitoisemmat viisut eli Sveitsin virolaiset ja Norja. Slovenian biisi meni aluksi aivan ohi korvien mutta loppua kohti nousi myös selvästi keskivertoa paremmaksi. Ei tuo Suomen viisu sieltä läheskään heikoimmasta päästä ollut, joten kyllä sillä pitäisi olla mahdollisuudet finaaliin selvitä.

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Mängimies
Mut kyllä tää norjalaispoppoo veti ihan hyvin :)

Jep, lisäksi biisin nimessä ja sanoissa oli joko loistavaa itseironiaa tai sitten tulkitsen omiani. Vanhat rumat äijät yrittävät olla rokkitähtiä... In My Dreams; you are the only one / living in my fantasies / living in my dreams :D

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Eipä Suomi taaskaan finaaliin asti selvinnyt. Suurempana yllätyksenä voidaan puolestaan pitää Viron tyttöjen putoamista. No, onneksi Vanilla Ninja on finalistien voitossa.

Lisäsin Kilpailut, visailut ja veikkaukset -osioon äänestyksen lauantain finaalista.

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mun mielestä Suomen kappale oli todella kaunis tekele ja hyvin esitetty ja olis ehdottomasti ansainnu paikan jatkoon! Mutta ei niin ei. Vittu jos halutaan menestyä, niin käytetään se Suomen karsintoihin käytetty raha HIMIN tai Rasmuksen palkkaamiseen, eiköhän ainakin finaalipaikka tule : )

Nämä kaiken maailman FYR Makedoniat menee aina jatkoon, vaikka kappale olis mitä paskaa tahansa, koska heillä on niin paljon kansalaisia ympäri Eurooppaa (lue pakolaiset), että ääniä kertyy väkisinkin. Ulkomailla elävät finskit sen sijaan on niin juroja, että puhelimeen tarttuminen oman maan hyväksi - not...

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Kaivanto
Suosikit:
Islanti
Sveitsi
Viro

Haastajat:
Bosnia-Hetsegovina
Norja
Ruotsi
Saksa

Mustat hevoset:
Albania
Iso-Britannia
Kreikka
Liettua
Venäjä

Paras biisi:
Slovenia

Tiukkaa analyysiä kuoma! Eli kaksi kolmesta "suosikista" oli todella heikkoja esiintyjiä -> kotiin terkkuja. Ei se kolmaskaan mitenkään säkenöinyt, mutta biisi ja asustus taisivat pelastaa. Nähdyistä Norjan nousi suosikkien joukkoon, Moldovan huumoripalalla saatetaan myös yltää viiden sakkiin. Unkarin koreografiassa ja asusteissa oli tyylitajua, mutta eihän tuolla biisillä voi pärjätä? Varsinkin, kun laulaja on kovin heikko.

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Itä-Euroopan Camp-festarit ovat päättyneet, Suomi tutuilla sijoilla. Ensi kerralla voitaisiin laittaa kisaan vaikka Teräsbetoni tai Martti Servo. Tai joku venäläinen Kasakkapartio.

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti rectum
Suurempana yllätyksenä voidaan puolestaan pitää Viron tyttöjen putoamista. No, onneksi Vanilla Ninja on finalistien voitossa.

Siinä Viron biisissä oli tosiaan kaikki kohdallaan, mutta teineillä ei kestänyt kupoli ollenkaan. Jokainen lauloi vuorollaan säkeistön päin vittua ja olemus oli kauttaaltaan todella väkinäinen. Äiti, me halutaan pois.

Suomea suosittelen lähettämään ensi vuonna Rotten Soundin. Any publicity is good publicity.

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
En ole näköjään ainoa, jolle tuli mieleen teräsbetoni ensi vuoden vetona. Ainoa toivo menestyä on laittaa ehdolle heviä. Norja osoitti, että kysyntää aivan selvästi löytyy.

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Viestin lähetti Milhouse Nixon
En ole näköjään ainoa, jolle tuli mieleen teräsbetoni ensi vuoden vetona. Ainoa toivo menestyä on laittaa ehdolle heviä. Norja osoitti, että kysyntää aivan selvästi löytyy.

Joo ja sitten ensi vuoden karsinnan jälkeen huomataan TAAS kerran, että Suomi oli ajastaan vuoden myöhässä... Näissä kisoissa ei ole edelleenkään mitään tekemistä KILPAILUN kanssa. Politiikka jyrää niin kauan, kun kisoille saadaan laadukas ja asiantunteva tuomaristo. Puhelinäänestys kuuluu missikisoihin! Tietääkö muuten joku, miten San Remon laulukilpailujen voittaja valitaan? Tuomariston äänin?

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Viestin lähetti bozik
Toisaalta tuon nyt pesee biisinä jopa lyhyen lähdön raviselostus.

Ainakin jos kyseessä on virtuoosimainen selostajanuorukainen Lauri Hyvönen. Loistava selostaja.

Mutta, itse aiheeseen...

Aika heikkoja biisejä semifinaaleista pääsi finaaliin, suosikeistani ainakin Islanti ja Viro jäivät rannalle, Islannin biisi oli jokseenkin selvästi paras, mutta eipä olleet äänestäjät samaa mieltä.

No, kai tuo finaali silti tulee katsottua, ihan jo pelkästään Kreikan ihastuttavan Elena Paparizoun vuoksi <3

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Mahtaako mistään olla luettavissa tämän semifinaalivaiheen pisteitä vielä tässä vaiheessa? Eikös näissä sama pisteytysjärjestelmä kuitenkin ole käynnissä kuin finaalissa?

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Ghost
Mahtaako mistään olla luettavissa tämän semifinaalivaiheen pisteitä vielä tässä vaiheessa?

Heikki & Jaana sanoivat, että pisteitä ei ilmoiteta, jottei se vaikuttaisi finaalin tuloksiin.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Kaivanto
Heikki & Jaana sanoivat, että pisteitä ei ilmoiteta, jottei se vaikuttaisi finaalin tuloksiin.

Lieneekö tarjolla edes sijoituksia niiden osalta, jotka jäivät finaalin ulkopuolelle?

Nimimerkillä Hilanderin selostusta kuunnellut.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kaivanto
Suomi mitä ilmeisemmin sai molemmat äänet. Veini kertoi vaimon ja anopin äänestäneen, itse en "ulkosuomalaisena" venynyt niin ultimateen, että olisin edes harkinnut äänestämistä. Mä luulen muutenkin, että ensi vuonna kannattaa koettaa lähettää sinne joku laulaja. Voi pärjätä rööriä paremmin.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Viestin lähetti bozik
Suomi mitä ilmeisemmin sai molemmat äänet. Veini kertoi vaimon ja anopin äänestäneen, itse en "ulkosuomalaisena" venynyt niin ultimateen, että olisin edes harkinnut äänestämistä. Mä luulen muutenkin, että ensi vuonna kannattaa koettaa lähettää sinne joku laulaja. Voi pärjätä rööriä paremmin.

Joo itse en olisi antanut ääntäni suomelle, mutta en ehtinyt puhelimeen ja kännykkäni on varastettu jälleen kerran.

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Muuten keitä jäikään rannalle? Musiikillisesti ihan hyviä eli Belgia ja Hollanti (!). Aivan käsittämätöntä - Hollanti ulos!

Eilen jo ennen lähetystä tuli vitsailtua kuinka F.Y.R Makedonia menee jatkoon vaikka minkälaisella sonnalla. Jos jaksatte tarkastaa biisin uudestaan osoitteesta http://eurovision.tv (multimedia lounge --> videot) niin ei herranen aika sentään...

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti bozik

Itse lähtisin huomattavasti erilaiselle linjalle. Jonkinmoisia laulajia siellä on miljoonia. Pistetään Eläkeläiset niittämään mainetta ja kunniaa. Tai vaihtoehtoisesti selkeää heviä. Eiköhän tämä balladi-linja ole nyt jo nähty.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti veinikretski
Joo itse en olisi antanut ääntäni suomelle, mutta en ehtinyt puhelimeen ja kännykkäni on varastettu jälleen kerran.
Sen mitä itse olen Viron kännykkävaras rintamalta kuullut, niin siellä taitaa Tallinnassa olla useampikin suomalainen kännykkä uudella omistajalla. No, laskustahan sen sitten näkee ketä nämä uudet omistajat ovat äänestäneet. Suomeahan he eivät pysty äänestämään.

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Ghost
Lieneekö tarjolla edes sijoituksia niiden osalta, jotka jäivät finaalin ulkopuolelle?

Varmaan suomalaisten etu, jos noitakaan sijoituksia ei kerrota. Kumman konservatiivisella linjalla Suomi nykyäänkin näihin skaboihin lähtee ja hyvin perinteinenhän on tuloskin. Aina.

Kaivanto

Jäsen
Ensi vuoden yrittäjästä puheenollen, mitenkäs Salmisen Simo, vieläkö laulelee? Uudelleenkierrätystä Rotestitaulusta voisi koittaa. Niin ja sitten tämä Ari Peltosen orkesteri Paska on ymmärtääkseni jälleen pystyssä. Vaihtoehtoja riittää, vain taivas rajana.

Muistatteko muuten, kun NIGHTWISH olisi jostain kumman syystä ollut valmis lähtemään tämmöiseen sirkukseen mukaan ja voittikin karsinnan yleisöäänestyksen, mutta Suomipa laittoi asiantuntijaraadin pisteillä matkaan neverheard-gospelrämpyttäjä Nina Åströmin... Pena Trophy -ainesta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy