Euroviisut 2024 ja UMK 2024

  • 224 199
  • 3 006

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Mitä tulee viisuihin, Israeliin ja boikotteihin niin älkää nyt vittu viitsikö. Menee maku näihin pelleilyihin, mutta kai sekin on tätä 2020-lukua
Rehellisesti sanottuna ruvennut vituttaa ihan huolella kun samat tyypit vinkuu jokaisessa umk julkaisussa Instagramissa että #banisrael #boycotteurovision. Lievää pakkomiellettä joillakin alkaa olemaan pikkuhiljaa.


Mitä tulee itse illan umk skabaan niin toivon että kisaajat vetävät pikkusen paremmin kuin noissa maistiaisklipeissä. Jos Siipola tolleen laulaa itse kisassa niin en tule hänelle silloin ainakaan antamaan ääntäni. Ennakkoon ajateltuna äänestän joko Vox Populi tai Ck biisiä. Riippuen kumpi vetää paremmin toki. Jos Siipola yllättää niin voi olla että hänellekin ääni luikahtaa. Hyvä biisi hänelläkin mutta ei oma suosikkini.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Toivon todella että hommaa saadaan aika monen osalta kasaan paremmin illan lähetykseen, eikä tämä ole se tämän vuoden kisaajien todellinen taso livetilanteessa. Toisaaltahan tämä tuntuu olevan vähän muutenkin trendi nykyään kun studiotilanteessa on niin pirun helppo fiksata kaikki pienet ja isommatkin lapsukset parilla klikkauksella, ja laulajat tottuvat siihen että on lupa vetää siihen nuotin viereen eikä se ole niin justiinsa. Keikkatilanteessakin tuo on mahdollista, mutta itse viisuissa käsittääkseni kaikki tällainen on kiellettyä ja kaiken laulun pitää tulla luomuna taustoja myöten. Siksi Käärijäkin oli vähän lirissä itse loppukilpailussa ja kuulosti melodisissa osuuksissa huomattavasti kehnommalta kuin UMK-finaalissa.

Onko UMK:ssa Auto-Tunen (autotune) käyttö kielletty? Euroviisuissa ymmärtääkseni on.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
.Tänä vuonna valehtematta en ole kuullut yhtäkään karsintabiisiä, joten vaikea sanoa mitä illalta odottaa. Jostain näin lööpin ettei meitä pitkäaikaisfaneja enää arvostettaisi, vaan että nuorisomusaa olisi tarjolla.
Ei huolta, Katri Helena esiintyy tänään UMK:ssa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Unohtumaton ilta tietysti vuoden 2006 toukokuun ilta, jolloin vietettiin ystävien ja sukulaisten kesken omia 30v-synttäreitä, uuden talon (jossa asutaan edelleen) tupareita ja menipä Lordi sinä iltana voittamaan koko roskan. Ja helvetti jäätyi.
No tämä on kyllä varmasti ollut aikamoinen juhlailta.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tietyin ehdoin on auto-tune sallittu Euroviisuissa:

“Auto-Tune can be used as a sound effect on parts of a song, but we don’t allow it to correct the tone of the lead singer or backing vocals throughout the song.”
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onnea Danny- ja Läntisfanit, saatte Katri Helenaa tänään!
 

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Antaako muuten UMKssakin raadit pisteensä kenraalin perusteella? Jos näin niin tälläkin varmasti vaikutusta, vaikka Siipola laulua parantaisikin itse päälähetyksessä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Antaako muuten UMKssakin raadit pisteensä kenraalin perusteella? Jos näin niin tälläkin varmasti vaikutusta, vaikka Siipola laulua parantaisikin itse päälähetyksessä.
Antaa kenraalin perusteella.

Mutta mitä tuohon laulusuoritukseen tulee, niin minulle tuli vastaan joku toinen taltiointi missä Siipola kuulosti oikein hyvältä. Eli tiedä sitten mikä on totuus.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onhan se tänään tämäkin seurattava. Yhtäkään biisiä en ole vielä näistä kuullut, joten omaa suosikkia ei vielä ole.
Ei taida ihan sellaista ennakkosuosikkia olla kuin viime vuonna?
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Jumankauta kun tää areena on iso… Tänne vois vaikka eksyä.
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Antaa kenraalin perusteella.

Mutta mitä tuohon laulusuoritukseen tulee, niin minulle tuli vastaan joku toinen taltiointi missä Siipola kuulosti oikein hyvältä. Eli tiedä sitten mikä on totuus.
Youtubessa on kanava NordicPiano. Siellä on ilmeisesti kaikkien kenraalivideoista vedot ja ainakin omaan silmään ja korvaan hyvin veti Sara.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse asiassa korjataan sen verran, että eilen on ollut tuo "jury show". Lähteenä Sara Siipolan Instagram.
Okei, ymmärsin (tai luin) väärin jonkun jutun, jossa olisi sanottu että tänään päivällä. Ehkä luin eilisen juttua sitten tänään.

Tavatontahan ei ole aamu/päiväkenraali iltashow'n kanssa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Okei, ymmärsin (tai luin) väärin jonkun jutun, jossa olisi sanottu että tänään päivällä. Ehkä luin eilisen juttua sitten tänään.

Tavatontahan ei ole aamu/päiväkenraali iltashow'n kanssa.
Viisuissa on kolme kenraalia (yleisölle). Kaksi edellisenä päivänä (joista jälkimmäinen on jury esitys) ja yksi viisupäivänä. UMK systeemistä en tiedä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo

Mitä tarkoittaa tämä lainaus oheisesta jutusta,? Lihavoitu kohta.

"Vääräleuat saattavat toki tässä kohtaa vinoilla, että kannattaako finaaliin mennä, jos lopputulos on viimeisten joukossa. Totuus on kuitenkin se, että finaaliin päästäkseen moni muu maa on jäänyt semifinaaliin."
 

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Mitä tarkoittaa tämä lainaus oheisesta jutusta,? Lihavoitu kohta.

"Vääräleuat saattavat toki tässä kohtaa vinoilla, että kannattaako finaaliin mennä, jos lopputulos on viimeisten joukossa. Totuus on kuitenkin se, että finaaliin päästäkseen moni muu maa on jäänyt semifinaaliin."
Meinaako se että pitäisi olla aina tyytyväinen et on päässy finaaliin vaikka oiski lopputuloksissa viimisten joukossa kun kaikki maat ei pääse finaaliin? Näin sen tulkitsisin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Onnea Danny- ja Läntisfanit, saatte Katri Helenaa tänään!
No onhan Katri Helena edustanut Suomea kahdesti Euroviisuissa. Samaan on taineet yltää vain Marion Rung ja Fredi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös