Lisätietoa autotunesta Euroviisuissa?Kolmesta ensimmäisestä biisistä ei ole jäänyt mieleen muuta kuin autotunet. Kauas on tultu niistä ajoista kuin euroviisut oli vielä laulukilpailu.
Kolme huonointa kappaletta joita olen vuosiin kuunnellut kokonaisina.
Eikä ihan vähän.Tuliko kenelläkään muulle mieleen, että koitettiin hakea vähän Loreenin tyyliä tuolla?
Eipä tarvitse verrata kuin viime vuoden Suomen euroviisubiisiin ja Siipolan kappaleen lyriikat näyttävät suorastaan mestariteokselta.Jos lainataan Siipolaa itseään, niin biisi oli paska. Pitää pystyä parempiin lyriikoihin, jos yrittää eurooppaan vaikka ei nämä nykypopsanoitukset tosiaan kovin korkealle tasolle muutenkaan yllä. Silti melkoinen rimanalitus "mä oon paskana".
Eipä silti, oli tuossa moni muukin asia kovasti pielessä. Heikko taso vaivaa UMK:ta tänä vuonna. Ainakaan vielä ei ole tullut yhtään biisiä, jolla mentäisiin viisuissa edes finaaliin.
Millähän perustein oltaisiin edes lähellä top 10? Viime vuoden Saksan edustaja taisi jäädä samantyylisellä kappaleella finaalin viimeiseksi.
Mun on vaikea nähdä, että Eurooppa ostaisi myöskään Siipolan biisin maanisdepressiivistä sanomaa. Sexmane ei myöskään huikeallakaan lavashow'lla omasta biisistä saa kovin hyvää.
Mielestäni tason täytyy nousta selkeästi, mikäli halutaan top 15, saati top 10 sijoitusta.
Eikä ihan vähän.
Näistä kolmesta mikään biisi ei pääsisi euroviisuissa finaaliin.
Kommenttini laulutaidosta ei ollut sinulle suunnattu, vaan ihan yleistä omaa pohdintaa.
Murinaa en olisi tuohon kaivannut, enkä tiedä mistä sitä olisi tullutkaan, kun laulajan ääni ei siihen sovellu. Sen sijaan olisin yleisesti kaivannut kertsiin lisää mahtipontisuutta ja meininkiä.
Sexmanen Mania enemmän tuohon viittaa. No nykyisin puhutaan bipolaarisuudesta.Sara Siipolan biisin sanoma on kieltämättä vähän masentava, kertoohan se kirjaimellisesti ihmisestä, joka on paskana, mutta en ymmärrä viittaustasi maanisdepressiivisyyteen tässä yhteydessä.
Sexmane Mania enemmän tuohon viittaa. No nykyisin puhutaan bipolaarisuudesta.
Usein, jos biisi jolla on menestyspotentiaalia top10:een, saa jo julkaisussaan melko kiitettävät katsoja- ja striimausluvut, kuten esimerkiksi Blind Channel ja varsinkin Käärijä sai. Seuraavana vuonna lähdettiin toki kehutulla, mutta kädenlämpöisellä ja keskinkertaiset striimausluvut saaneella The Rasmuksella, ja lopullinen suosio jäi odotetun kaltaiseksi.Näin euroviisufanina tulee seurailtua aika paljon keskusteluja ulkomailta ja katseltua reaktiovideoita viisutubettajilta. Ulkomailla suurin piirtein tällä hetkellä syödään UMK:n kädestä, koska maine tasokkaana kilpailuna on niin vahva ja tämän vuoden kandidaatit on kehuttu ihan maasta taivaaseen. Tietenkin, kyseessä on vain muutama kourallinen ihmisiä, mutta kyllä se ihan hyvin osviittaa antaa, miten euroviisufanit ympäri Eurooppaa ottaa biisit vastaan. UMK:lla ja Suomella on tällä hetkellä sen verran hyvä momentum, että ihan sen vuoksikin Suomen edustaja saa extra-huomiota. Itse vertaisin CK:ta enemmänkin Blind Channeliin. Täälläkin Dark Side lytättiin monen toimesta geneeriseksi biisiksi, joka ei tarjonnut mitään uutta ja muistaakseni kertsiäkin kritisoitiin, mutta niin vain pärjättiin helvetin hyvin.
Sara Siipolan biisin sanoma on kieltämättä vähän masentava, kertoohan se kirjaimellisesti ihmisestä, joka on paskana, mutta en ymmärrä viittaustasi maanisdepressiivisyyteen tässä yhteydessä.
Jännä kyllä kontrasti tämän palstan ja muiden keskustelujen välillä, kun täällä lytätään ja muualla rakastetaan ja musavideot ovat suomalaisten tekemiksi kappaleiksi saaneet ihan poikkeuksellisen paljon toistokertoja Youtubessa lyhen ajan sisällä.
Cyan Kicksin ja Sexmanen luvut eivät ole lähteneet lentoon vielä sillä tavalla, ja tulevat todennäköisesti tasaantumaan paljon.
Usein, jos biisi jolla on menestyspotentiaalia top10:een, saa jo julkaisussaan melko kiitettävät katsoja- ja striimausluvut, kuten esimerkiksi Blind Channel ja varsinkin Käärijä sai. Seuraavana vuonna lähdettiin toki kehutulla, mutta kädenlämpöisellä ja keskinkertaiset striimausluvut saaneella The Rasmuksella, ja lopullinen suosio jäi odotetun kaltaiseksi.
Toki Siipolan biisistä ei voi vielä sanoa, mutta en näe että saisi ns. vau-efektiä aikaan Euroopassa. Sopii kyllä Radio Suomipopin listoille.
Cyan Kicksin ja Sexmanen luvut eivät ole lähteneet lentoon vielä top10-15 sijoille vaadittavalla tavalla, ja tulevat todennäköisesti tasaantumaan paljon.
Eipä tarvitse verrata kuin viime vuoden Suomen euroviisubiisiin ja Siipolan kappaleen lyriikat näyttävät suorastaan mestariteokselta.
Katkoajassa nyt toki lytätään aina vuosittain kaikki artistit ja biisit, mutta ainakin ULKOMAILLA tunnutaan pitävän UMK:n tasoa poikkeuksellisen korkeana kuin tänäkin vuonna.
Sori en harrasta vedonlyöntiä pl. veikkaus ja sitäkin hyvin vähän. Kuten ylle jo kirjoitin, saatan olla ihan kujalla ja "paskana" otetaan maailmalla hyvin vastaan.Tästä mä olen valmis ottamaan sun kanssa vedon. Oisko 50€? Jos joku näistä kolmesta valitaan, niin veto aktivoituu. Sexmanen osalta olen vähän epäileväinen ja live arveluttaa, mutta otetaan nyt vähän riskiä.
En nyt jaksa kaivaa suoraa lainausta tähän hätään, mutta Siipola itse kertoi jossain haastattelussa saaneensa idean biisiin seurattuaan yhteisissä illanistujaisissa ystäväänsä, jonka isä oli äskettäin kuollut.Itse asiassa kun nyt luin ”Paskana”-biisin sanat niin eniten sain sisältöä, kun mietin, ettei tämä ole edes pelkkä eroamiseen liittyvä laulu, vaan tämä toimisi yhtä lailla, jos rakastettu olisi kuollut.
Aikamoinen sattuma. Mulla on tässä runsaan vuoden sisällä kuollut isä ja vaikeaa edes kuvitella, miten täydellisen onneton ja paskana olisin, jos puolison menettäisin.En nyt jaksa kaivaa suoraa lainausta tähän hätään, mutta Siipola itse kertoi jossain haastattelussa saaneensa idean biisiin seurattuaan yhteisissä illanistujaisissa ystäväänsä, jonka isä oli äskettäin kuollut.
Itselle mieleeni tuli eräät omat illanistujaiseni, joihin osallistuin vast'ikään tapahtuneen eroamisen jälkeen. Muut pitivät hauskaa (kuten kuuluukin) samaan aikaan kun itse ulkopuolisuuden tunteiden kanssa yrittää jossain määrin pysyä kasassa ja odottaa koska kehtaa lähteä yksin kotiin. Ehkä tuo samaistuttavuus saikin aikaan sen, että biisi kolahti keskivertoa enemmän.
En toki silti ole varma, olisiko tämä näistä se kaikkein soveltuvin Euroviisuihin.
Minun mielestä tason pitää nousta että voidaan haaveilla edes finaaliin pääsystä.Mielestäni tason täytyy nousta selkeästi, mikäli halutaan top 15, saati top 10 sijoitusta.
Kääntöpuoli ehkä, mutta omaan mieleeni ”Ihmisen ikävä toisen luo” -tyyppiset murheessa rypemiset ovat paljon koskettavimpia kuin tsemppaus-biisit.Tää Siipolan lyriikka on käänteispuoli sille takavuosien ultrakarmealle renkutukselle, jossa se toinen ei ollut hullu vaikka olikin vaikeaa ja laulaja halusi pystyä auttamaan.
Mun mielestä mihinkään kisoihin ei pitäisi lähteä sillä ajatuksella, että ”ihan kelpo 15. sija tässä riittää”, vaan mennään isolla riskillä hakemaan voittoa. Eikä tämä ole sinuun varsinaisesti kohdistettu, vaan liittyy noihin pyörittämiisi numeroihin. Siis vähän kuin lähetetään arvokisoihin urheilijoita ”hankkimaan kokemusta”, tietoisena siitä, että mitään mahdollisuutta edes finaalipaikkaan ei käytännön tasolla ole, ellei kaikki muut kilpailijat loukkaannu tai sairastu sopivaan aikaan.Cyan Kicksin kanssa mentäisiin viisuissa finaaliin ihan pomminvarmasti. Sijoitus tulisi olemaan siellä 10-15, top10 myöskin todennäköinen. Voittajapotentiaalia en tässä näe, mutta top 15 olisi Suomelle jo ihan hyvä. Tuo Siipolan biisi on kyllä sellainen, millä voitaisiin pärjätä vieläkin paremmin, jos liveveto räjäyttää pankin.
Erinomainen startti UMK:lle. Sexmanen biisistä pidän näistä kolmesta kaikkein vähiten, mutta sekin on ihan ok.
Kyllä näistä biiseistä jokaisella on jo hyvät mahdollisuudet finaaliin. Sanoisin että Maniaa lukuunottamatta olisivat aika varmoja tapauksia.Minun mielestä tason pitää nousta että voidaan haaveilla edes finaaliin pääsystä.