Euroviisut 2023 ja UMK 2023

  • 370 598
  • 3 678

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kai siellä Suomen karsinnoissa joskus muitakin hyviä biisejä on ollut kuten Annika Eklundin Shanghain Valot esimerkkinä?
Hiteiksi nousseita esimerkiksi:

Kim Lönnholm - Minä olen muistanut
Frederik - Titanic
Sani ja Samuli Edelmann - Olen luonasi sun
Jari Sillanpää - Valkeaa unelmaa
Riki Sorsa - Haaveissa vainko oot mun
Samuli Edelmann - Peggy

Kyllä sanoisin että noiden on varsin hyviä oltava, kun edelleen soivat radiossa ja ehkä Tuhat yötä -maineellaan ratsastanutta kaksikkoa lukuun ottamatta kuuluvat karaokeklassikoihin.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Hiteiksi nousseita esimerkiksi:

Kim Lönnholm - Minä olen muistanut
Frederik - Titanic
Sani ja Samuli Edelmann - Olen luonasi sun
Jari Sillanpää - Valkeaa unelmaa
Riki Sorsa - Haaveissa vainko oot mun
Samuli Edelmann - Peggy

Kyllä sanoisin että noiden on varsin hyviä oltava, kun edelleen soivat radiossa ja ehkä Tuhat yötä -maineellaan ratsastanutta kaksikkoa lukuun ottamatta kuuluvat karaokeklassikoihin.

Pistetään tähän listaan Vicky Rostin Sata Salamaa jonka muuan Tuiskun Antti toi uudelleen loistoon taannoin.

Kyllä sieltä aina joka vuosi joku korvamato ja itse joskus luukutin huolella Bye bye babya joka muuten on yksi parhaista viisuissa mitä kisoihin on lähetetty eikä sovi unohtaa tyttöjen esiintymisasuja.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Noiden lisäksi klassikoiden joukkoon on luettava myös Ultra Bran Tyttöjen välisestä ystävyydestä (1998) joka on yksi bändin tunnetuimmista biiseistä. Ja tietenkin Mikko Alatalon Rokkilaulaja.
 
Viimeksi muokattu:

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Hiteiksi nousseita esimerkiksi:

Kim Lönnholm - Minä olen muistanut
Frederik - Titanic
Sani ja Samuli Edelmann - Olen luonasi sun
Jari Sillanpää - Valkeaa unelmaa
Riki Sorsa - Haaveissa vainko oot mun
Samuli Edelmann - Peggy

Kyllä sanoisin että noiden on varsin hyviä oltava, kun edelleen soivat radiossa ja ehkä Tuhat yötä -maineellaan ratsastanutta kaksikkoa lukuun ottamatta kuuluvat karaokeklassikoihin.
Bessin Ram Pam Pam menee myös tähän sakkiin näistä uudemmista tapauksista. Viime vuoden kuunnelluin biisi Spotifyssa Suomessa ja taisi olla jotain viisi kuukautta putkeen kotimaisten radiokanavien soitetuin kappale, eli aika helppo todeta näin jälkiviisaana että se todellinen UMK 2022-voittaja oli The Rasmuksen sijaan ihan toinen artisti.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Bessin Ram Pam Pam menee myös tähän sakkiin näistä uudemmista tapauksista. Viime vuoden kuunnelluin biisi Spotifyssa Suomessa ja taisi olla jotain viisi kuukautta putkeen kotimaisten radiokanavien soitetuin kappale, eli aika helppo todeta näin jälkiviisaana että se todellinen UMK 2022-voittaja oli The Rasmuksen sijaan ihan toinen artisti.
Valitettavasti BESSin live-esitys oli kauhea: asu, pesäpallomailet ym.. Muuten olisi varmasti voittanut viime vuoden UMK:n
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Valitettavasti BESSin live-esitys oli kauhea: asu, pesäpallomailet ym.. Muuten olisi varmasti voittanut viime vuoden UMK:n
Eipä siinä epävireinen laulukaan auttanut, mutta tarkoitin tällä todellisella voittajalla sitä että hänen biisinsä nousi nipun ylivoimaisesti isoimmaksi hitiksi ja antoi varmasti isomman buustin uralle kuin yhdellekään muista kisaajista. Se oliko Ram Pam Pam todellisuudessa paras biisi tarjotuista on sitten asia erikseen.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Livenä tuo Ram Pam Pam oli oikeasti ihan toimiva. Jälkeenpäin, kun näin sen telkkarista, oli se aikamoista skeidaa. Televisiolähetys oli karmea liveen verrattuna.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Eipä siinä epävireinen laulukaan auttanut, mutta tarkoitin tällä todellisella voittajalla sitä että hänen biisinsä nousi nipun ylivoimaisesti isoimmaksi hitiksi ja antoi varmasti isomman buustin uralle kuin yhdellekään muista kisaajista. Se oliko Ram Pam Pam todellisuudessa paras biisi tarjotuista on sitten asia erikseen.
Kyllä omasta mielestäni BESSin Ram, pam, pam oli paras biisi. Valitettavasti biisi pilattiin surkeaan lavaesitykseen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Bessin Ram Pam Pam menee myös tähän sakkiin näistä uudemmista tapauksista. Viime vuoden kuunnelluin biisi Spotifyssa Suomessa ja taisi olla jotain viisi kuukautta putkeen kotimaisten radiokanavien soitetuin kappale, eli aika helppo todeta näin jälkiviisaana että se todellinen UMK 2022-voittaja oli The Rasmuksen sijaan ihan toinen artisti.
Toki! Bess ja pari vuotta aiemmin breikannut Erika Vikman ovat vaan sen verran tuoreita että heitä en katsonut tarpeelliseksi mainita, kun Vikman on koko ajan esillä ja Ram pam pam tosiaan oli viime vuoden suurin hitti.

Ihan viisuihin asti päässeissäkin on luonnollisesti ikivihreitä, kuten vaikka Hengaillaan, Tipi-tii ja Katson sineen taivaan.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Eikös tuo käynyt uutisesta ilmi? Juntit ihmiset ovat purkaneet pahaa oloaan haukkumalla Portion Boysin naisjäsentä. Koska kyseinen bändi ei mua kiinnosta, en tuollaisia kommentteja ole lukenut pl. mahdollisesti yksi tämän ketjun edellisellä sivulla ollut heitto. Aivan helvetin dorkaa toimintaa, mutta eipä ihmisten tyhmyys enää nykyään jaksa yllättää.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Eikös tuo käynyt uutisesta ilmi? Juntit ihmiset ovat purkaneet pahaa oloaan haukkumalla Portion Boysin naisjäsentä.

Niin, lähinnä siis pohditutti ja kiinnosti, että miksi... Sitä tuon jutun toimittaja ei tietenkään ollut jaksanut selvittää, kun referoi vain julkisen IG tilin päivityksen omaksi tehdyksi uutiseksi.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, lähinnä siis pohditutti ja kiinnosti, että miksi... Sitä tuon jutun toimittaja ei tietenkään ollut jaksanut selvittää, kun referoi vain julkisen IG tilin päivityksen omaksi tehdyksi uutiseksi.
Vauvassa ainakin ihmetyttää, miksi vain pomppii lavalla ilman rytmiä, kun ei laula tai tanssi.

Muualla taitaa löytyä rumia syitä siihen, miksi nainen on miesten mukana. Kuinkas muutenkaan.
 

ML17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Eikö nuo Käärijän ja Benjaminin biisit ole sellaisia, jotka voisivat jopa kisassa menestyä? Erityisesti Käärijän biisi on niin erilainen, menevä, monipuolinen ja vähän gay, että sopivalla tuurilla voi vaikka kamppailla voitosta.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Tuon Benjaminin kappaleen on kuitenkin loppuviimein vaikea uskoa menestyvän.

Käärijässä on kyllä potentiaalia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuon Benjaminin kappaleen on kuitenkin loppuviimein vaikea uskoa menestyvän.

Käärijässä on kyllä potentiaalia.

Voisi äkkiseltään kuvitella että tietyiltä kohderyhmiltä voisi Benjamille maailmalla tulla ääniä, mutta vaikea keksiä millä edes Suomen karsinnan voittaisi. Tietenkin tiettyjä yllätyksiä voi tapahtua kun myös tuomariäänet sotkemassa.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Azzurri
Eikös tuo käynyt uutisesta ilmi? Juntit ihmiset ovat purkaneet pahaa oloaan haukkumalla Portion Boysin naisjäsentä. Koska kyseinen bändi ei mua kiinnosta, en tuollaisia kommentteja ole lukenut pl. mahdollisesti yksi tämän ketjun edellisellä sivulla ollut heitto. Aivan helvetin dorkaa toimintaa, mutta eipä ihmisten tyhmyys enää nykyään jaksa yllättää.
Boldasin avainsanan. Julkkiksiin liittyvää negatiivista kommentointia on ollut aina, ja tulee olemaan ikuisesti. Ei mikään tämän hetken ilmiö. Kun otetaan alaksi populaarimusiikki niin jo lähtökohtaisesti ollaan kentällä, jossa palautetta tulee vuoren varmasti. Molemmista äärilaidoista. En ole kuullut yhtään kyseisen orkesterin kappaletta tai nähnyt livenä, enkä tiedä mikä on tämän naisen musiikillinen ansio, mutta jo lähtökohtaisesti noin provosoivasti pukeutumalla kaunis nainen antautuu maalituksen kohteeksi. IS:n lainaamat kommentit on kyllä sitä luokkaa, että nuo on jokainen seksiobjeksi saanut urallaan kuulla. Ei mitään uutta alla auringon.

Sosiaalisen median henkilökohtaisten profiilien kautta tuleva ruma palaute on varmasti sitten boldatun kohdan mukaisesti nykyaikainen tapa ilmaista typeryyttään. Tässä voi kysyä, kun on alalle lähtenyt ja tietää vuoren varmasti mitä on luvassa, niin miksi profiili on avoin? Myöskään julkisuuden henkilönä en kauheasti lähtisi nettikeskusteluita lukemaan, jos on taipumus ottaa ikävistä kommenteista itseensä. Minä näen, että tässä hommassa täytyy jo lähtökohtaisesti olla helvetin paksunahkainen ja kaiken kritiikin yläpuolella ja jättää ne omaan arvoonsa. Jos revasi ei kestä merivettä, pysy rannalla.

Meillä on itsellä kellaribändi, joka julkaisee omakustanteita. Jopa tällä tasolla palaute on yllättävän kärkevää ja henkilökohtaista. Siinä kohtaa, kun hommaa julkisesti alettiin tekemään, niin oli jo tiedossa mitä tuleman pitää. Näiden pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. There's no business like show business!

En siis missään tapauksessa puolustele tai pidä nyt esiin tulleesta käyttäytymisestä, mutta ei se yllätä. Maailma ei ole muuttumassa siihen, että tulossa on vain positiivisia kommentteja ja kehuja. Julkisuudella on kirouksensa, valitettavasti.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Myös KUUMAn Ylivoimainen on saavuttanut yhden miljoonan striimauksen rajan SPOTIFY:ssa. Pian myös Benjaminin Hoida mut ja Keiran No Business On The Dancefloor ovat saaneet kyseisillä kappaleillaan miljoona striimausta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Alun biitistä voisi väittää, että samanlaisilta kuulostaa, mutta muuten aikalailla erilaiset biisit kyseessä.

Eikun vaan Kääriä Torinon koneeseen
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joku tehnyt tällaisen:





Yhtäläisyyksiä on ja paljon. Toivotaan, ettei mikään kohu vie Käärijän edustuspaikkaa.

On aika nyhjästy homma, kun käytännössä jokainen kommentti on, että "onhan ne samantyyppisiä, mutta ei todellakaan plagiaatti". Ja sitten Seiskaa ym käytetty lähteenä.

Toki harva asia on parempi markkinointikeino kun vanha kunnon plagiaattisyytös. "Tässä olis tämmönen biisi, kuunnelkaa sitä nyt oikein tarkkaan".
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mitäs Torinossa tapahtuu?
Olympiakiekon finaalit -06.

Huh sentään, ilmeisesti on aikaa kulunut jo riittämiin kun tuommoisesta voi vitsailla edes. Aiheeseen jos niin ei sinänsä yllätä että Eskimo Call Boy:hin on lähdetty Käärijää vertaamaan, aika ohuella kyllä plagiointisyytöksen perusteen (ja niin kauan kun Heroesta hehkutetaan Månsin/tiiminsä omana taideteoksena, pidän mitään suurhitin suorakopiota vähäisempää lainaamista hyväksyttävänä).

Fiilikseni on muuttunut, Käärijä saa lähteä edustamaan Suomea puolestani Eurooppaan. On sillä selkeästi tarttuvin renkutus noista. Mielenkiintoista sinänsä että kun eilen kuulin Portion Boysin biisin radiosta, niin siitäkin lähti soimaan päässä Käärijän kappaleen kertsi. Ehkä kertoo siitä miten geneeristä humppaa nuo sinänsä ovat, mutta Käärijällä on sentään energiaa ja biisissä myös vaihtelua siinä missä PB:n koko tuotos samaa massaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös