Euroviisut 2023 ja UMK 2023

  • 365 084
  • 3 678

Zhaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Tässä mun mielestä hyvä objektiivinen näkemys ulkomaalaiselta UMK:n kilpailijoista:




UMK:n tasosta on täällä paljon puhuttu, mutta kyllä vaan tässäkin tasoa kehutaan. Portion Boys oli tämän mielestä hämmentävän hyvä, muuten meni aika linjassa täällä puhutun yleisen linjan ja omankin mielipiteeni kanssa.

Käärijä viisuihin!
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tässä mun mielestä hyvä objektiivinen näkemys ulkomaalaiselta UMK:n kilpailijoista:




UMK:n tasosta on täällä paljon puhuttu, mutta kyllä vaan tässäkin tasoa kehutaan. Portion Boys oli tämän mielestä hämmentävän hyvä, muuten meni aika linjassa täällä puhutun yleisen linjan ja omankin mielipiteeni kanssa.

Käärijä viisuihin!

En tiedä, mistä se johtuu, että me emme vaan näe nyt sitä, että tänä vuonna UMK-tasomme on kova ja yksi Euroviisujen osallistujamaiden parhaimmistoa? Perus pessimistisen asenteen vai pitkään jatkuneen UMK:koiden huonosta tasosta tämä johtuu?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tämänpäiväiset UMK 2023-kappaleiden katselumäärät:

1. Käärijä - Cha Cha Cha yli 396K katselukertaa ja yli 10k tykkäystä (Trendaa ykkösenä)
2. Keira - No Business On The Dancefloor yli 322k katselukertaa ja yli 7k tykkäystä (Trendaa kymmenentenä)
3. Benjamin - Hoida mut yli 278k katselukertaa ja yli 5,1k tykkäystä (Trendaa kahtenakymmenentenä)
4. Robin - Girls Like You yli 195k ja yli 2,7k tykkäystä (Ei trendaa)
5. Lxandra - Something to Lose yli 128k ja yli 2,6k tykkäystä (Ei trendaa)
6. Kuumaa - Ylivoimainen yli 120k ja yli 3,5k tykkäystä (Ei trendaa)
7. Portion Boys - Samaa taivasta katsotaan yli 38k ja yli 1,7k tykkäystä (Ei trendaa)
Päivitystä tähän:

1. Käärijä - Cha Cha Cha yli 454K katselukertaa ja yli 11k tykkäystä (Trendaa ykkösenä)
2. Keira - No Business On The Dancefloor yli 343k katselukertaa ja yli 7,2k tykkäystä (Trendaa yhdentenätoista)
3. Benjamin - Hoida mut yli 295k katselukertaa ja yli 5,2k tykkäystä (Ei trendaa)
4. Robin - Girls Like You yli 206k ja yli 2,8k tykkäystä (Ei trendaa)
5. Kuumaa - Ylivoimainen yli 145k ja yli 3,8xk tykkäystä (Ei trendaa)
6. Lxandra - Something to Lose yli 137k ja yli 2,6k tykkäystä (Ei trendaa)
7. Portion Boys - Samaa taivasta katsotaan yli 123k ja yli 3,0k tykkäystä (Trendaa kolmosena)

Portion Boysillakin ihan kivasti katsojamääriä. Tosin bändi on tietyissä piireissä melko suosittu, joten sikäli ei yllätä tuo katsojamäärä ja että trendaa kolmosena. Käärijä varmaan ylittää 500k rajan ensi yön aikana.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Itse olen Käärijää seurannut jo jonkin aikaa, hyvän aikaa ennen koko UMK mukana olon julkistusta, ja heti kun kuulin miehen olevan mukana, niin toivoin ja uskoin, että biisi on sitä luokkaa, jotta mahkut on hurmata viisuväki siinä määrin, että mies lähtee edustamaan Suomea. Nyt usko ja toivo on vahvistunut jo aika nussakasti =P
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Käärijä buumi on totta: Vaikka Euroviisujen voittajavedoilla ei ole vielä merkitystä, kun vasta 3 osallistujamaata on valinnut edustajansa ja edustuskappaleensa, on Suomi noussut sijalle 7.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Itse olen Käärijää seurannut jo jonkin aikaa, hyvän aikaa ennen koko UMK mukana olon julkistusta, ja heti kun kuulin miehen olevan mukana, niin toivoin ja uskoin, että biisi on sitä luokkaa, jotta mahkut on hurmata viisuväki siinä määrin, että mies lähtee edustamaan Suomea. Nyt usko ja toivo on vahvistunut jo aika nussakasti =P
Onko tietoa, miten Käärijän livelaulaminen onnistuu? Se on aika tärkeässä roolissa tuossa biisissä.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Onko tietoa, miten Käärijän livelaulaminen onnistuu? Se on aika tärkeässä roolissa tuossa biisissä.
Onnistuu kyllä! Toki en ole mikään laulamisen ammattilainen, mutta mun mielestä miehen ääni on hyvin hyvin lähellä studioääntä, että siitä ei homma jää kiinni =)
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Päivitystä tähän:

1. Käärijä - Cha Cha Cha yli 454K katselukertaa ja yli 11k tykkäystä (Trendaa ykkösenä)
2. Keira - No Business On The Dancefloor yli 343k katselukertaa ja yli 7,2k tykkäystä (Trendaa yhdentenätoista)
3. Benjamin - Hoida mut yli 295k katselukertaa ja yli 5,2k tykkäystä (Ei trendaa)
4. Robin - Girls Like You yli 206k ja yli 2,8k tykkäystä (Ei trendaa)
5. Kuumaa - Ylivoimainen yli 145k ja yli 3,8xk tykkäystä (Ei trendaa)
6. Lxandra - Something to Lose yli 137k ja yli 2,6k tykkäystä (Ei trendaa)
7. Portion Boys - Samaa taivasta katsotaan yli 123k ja yli 3,0k tykkäystä (Trendaa kolmosena)

Portion Boysillakin ihan kivasti katsojamääriä. Tosin bändi on tietyissä piireissä melko suosittu, joten sikäli ei yllätä tuo katsojamäärä ja että trendaa kolmosena. Käärijä varmaan ylittää 500k rajan ensi yön aikana.
Mitä tarkoittaa, että trendaa ties monentenako? Esim trendaa yhdentenätoista.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Juuri äsken eräs naispuolinen tuttuni kertoi, että facebookin naistenhuoneella (jos oikein ymmärsin) olisi pelottavan hyvä kannatus Robinille. Joissain äänestyksissäkin ollut sijalla 2. heti Käärijän jälkeen jne.

Tämän perusteella en vielä sanoisi Robinin pelin olevan kokonaan pelattu. Kyllä tuolta löytyy varmasti melkonen läjä ihmisiä, jotka tykkäävät lähettää hänet euroviisuihin. Täällä jatkoajassakin voi tulla helposti väärä mielikuva Robinin suosiosta, koska voisin rohkeasti veikata, että tällä palstalla "Robinereiden" määrä on minimaalinen. Toki siis kaikki tiedämme Robinin olevan iso stara, mutta ne jotka antavat Robinille äänensä ovat muualla kuin täällä.

Onneksi kuitenkin Käärijällä näyttää menevän niin hyvin, etteivät kaikki Robinerit ja naisten foorumit pysty vastaamaan Käärijän suosioon. Käärijän tippuminen ykköspallilta vaatisi jo jonkin sortin ihmettä.

Ylilaudalla taas oli tällainen tulos:
 

Liitteet

  • EA9585FC-B271-4A19-88EE-5659151C7C8E.jpeg
    EA9585FC-B271-4A19-88EE-5659151C7C8E.jpeg
    234,2 KB · kertaa luettu: 246

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ylilaudalla taas oli tällainen tulos:

Heh eli ylilauta laittaa paukut Portion Boysiin.

Kyllä tästä vielä ihan skaba saadaan.

Tuli tästä mieleen, että jos Käärijä on oikeasti noin ylivoimainen mitä gallupit antaa ymmärtää, niin se varmasti nostaa Robinin ja Portion Boysin osakkeita. Kaikki äänestää Käärijää ja seuraavaksi tulee se kenellä on iso fanikanta, mikä äänestää. Tosin Benkku on varmasti tässä myös erittäin vahvoilla, koska kerää pride äänet, ja niitä on paljon.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mitä tarkoittaa, että trendaa ties monentenako? Esim trendaa yhdentenätoista.
Siis video on ikään kuin nousussa Suomessa, eli minun tietääkseni sitä youtube-videota katsotaan sillä hetkellä Suomessa sen numeron mukaisesti, esimerkiksi yhdenneksitoista eniten. Korjatkaa, jos joku tietää paremmin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Voin jo nähdä, kuinka Euroviisujen finaalissa raadit rankkaavat Käärijän pohjasijoille, mutta sitten yleisöäänissä Käärijä on vähintään top-5:ssa.
 
Melodifestivalen on joka vuosi kuin viiden ruokalajin illallinen Michelin-ravintolassa Pariisissa, UMK kuin huoneenlämpöinen maksalaatikko Mäntsälän ABC:n vessassa.

Koko UMK on vuodesta toiseen sellainen ummehtunut Tampereen Tohlopin Melodifestivalen-parodia, ettei pahemmasta väliä.

Myötiskisat joka vuosi.

Paskaa kaikki tässä kisassa.

Kiitos kontribuutiostasi tähän keskusteluun. Paskaa on.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Jos vähän antaisi ruusuja ja risuja tämän vuoden UMK:sta:

+ Erinomaiset musiikkivideot: kaikille oli saatu aikaiseksi loistavat musiikkivideot
+ UMK:n taso on tänä vuonna paras UMK:n nykyformaatissa (7 finalistin aikana): ainakin 5 UMK finalistia voisi päästä mielestäni ihan realistisesti Euroviisujen finaaliin
+ Kaikki finaaliin valitut artistit osaavat laulaa
+ Finalistien kappaleet eivät vuotaneet ennenaikaisesti

- kuukausi on liian pitkä aika artistien ja kappaleiden julkistamisesta itse UMK:n finaaliin. 2-3 viikkoa voisi olla sopiva
- UMK-finalistit vuotivat julki ennen virallista julkistusta

Mutta mainitsen ne toiveet YLE:lle UMK:n finaaliin: kaikille finalisteille tehdään biisiin sopiva lavaesitys ja äänentoisto korjattaisiin.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Juuri äsken eräs naispuolinen tuttuni kertoi, että facebookin naistenhuoneella (jos oikein ymmärsin) olisi pelottavan hyvä kannatus Robinille. Joissain äänestyksissäkin ollut sijalla 2. heti Käärijän jälkeen jne.

Kuulun itse aika moneen naistenhuone - ryhmään, eikä niissä kyllä ainakaan ole mitään suurta kannatusta ollut Robinille. Pikkemminkin moni on kokenut biisin turhan latteaksi, ja mitäänsanomattomaksi. Käärijää siellä on enemmän huudeltu.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kuulun itse aika moneen naistenhuone - ryhmään, eikä niissä kyllä ainakaan ole mitään suurta kannatusta ollut Robinille. Pikkemminkin moni on kokenut biisin turhan latteaksi, ja mitäänsanomattomaksi. Käärijää siellä on enemmän huudeltu.

Pitää kysyä tarkemmin mikä ryhmä oli
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Keitä et laskenut mukaan?
Robin ja Kuumaa. Robinin biisi on keskitasoa. Kuumankin biisi on vähän mehu. Tosin nyt toisessa semifinaalissa on 15 maata ja toisessa puolestaan 16, niin noillakin olisi ihan hyvät saumat finaaliin. Riippuu tietenkin, mihin semifinaaliin Suomi arvotaan ja mikä on sen semifinaalin taso.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
En itse täysin allekirjoita tätä kovaa tasoa. Käärijä on mielestäni aidosti kova, Keira mielestäni hyvä ja potentiaalinen, mutta muutoin taso ei minua liikaa vakuuta. KUUMAA-yhtyeen kappale on onnistunut ja hyvä, mutta Euroviisuihin kelpaamaton. Muut kappaleet eivät minua vakuuta, ja tuon Portion Boysin kipale saa soida vain ja ainoastaan minun hautajaisissani. Enpähän ole ainakaan silloin sitä kuulemassa.
Käärijä buumi on totta: Vaikka Euroviisujen voittajavedoilla ei ole vielä merkitystä, kun vasta 3 osallistujamaata on valinnut edustajansa ja edustuskappaleensa, on Suomi noussut sijalle 7.
Tätä viestiä kirjoittaessa Suomi on sijalla 6.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
En itse täysin allekirjoita tätä kovaa tasoa. Käärijä on mielestäni aidosti kova, Keira mielestäni hyvä ja potentiaalinen, mutta muutoin taso ei minua liikaa vakuuta. KUUMAA-yhtyeen kappale on onnistunut ja hyvä, mutta Euroviisuihin kelpaamaton. Muut kappaleet eivät minua vakuuta, ja tuon Portion Boysin kipale saa soida vain ja ainoastaan minun hautajaisissani. Enpähän ole ainakaan silloin sitä kuulemassa.

Tätä viestiä kirjoittaessa Suomi on sijalla 6.
Siis kolmen joukosta kuudentena? Sehän kuulostaa lupaavalta :D
 

SgtMarkov

Jäsen
Nyt pari kertaa kaikki ehdokkaat kuunneltuina, voisin itsekin pistää näitä vähän paremmuusjärjestykseen.

1. Käärijä: selvästi paras ehdokas. Livenä jos saisi vielä vähän lisää rähinää mukaan niin ah. Tällä varmasti erottuisi joukosta. Autotunen olisi voinut kyllä jättää lopusta pois.

2. Kuumaa: vähän liian samanlaista menoa alusta loppuun. Tarttuva se oli siitä huolimatta. Laitetaan tämä varasijalle.

3. Robin: parani toisella kuuntelukerralla mutta ei se siltikään hyväksi muuttunut. Robin voisi naamallaan tuoda pisteitä mutta biisi oli valitettavan tylsä + koreo on helvetin ärsyttävä

4. Benjamin: tässä olisi ollut ainesta niin paljon parempaankin, mutta esitys olisi vaatinut huomattavasti enemmän särmää. Nyt jäi vähän tussuksi.

5. Keira: kunnon Rihanna-wannabe. Biisin melodiakin kuulostaa suoraan kaakkois-Euroopan euroviisukarsinnoista nyysityltä. Tämmösellä ei tosiaan tulla erottumaan joukosta. Ei jatkoon.

6. Portion Boys: jaahas, jonkinlaista hevi-iskelmää. Välttää viimeisen sijan vain sillä, että tätä tuskin on edes yritetty tehdä tosissaan. Lyriikat ovat perseestä jopa euroviisutasolla.

7. Lxandra: ei pelkästään sysipaska, vaan myös ihan saatanan tylsä. Tällä äänellä laulavat kaikki, jotka yrittävät kuulostaa erilaiselta. Samanlaista paskaa on karsinnat täynnä ympäri Euroopan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös