Euroviisut 2023 ja UMK 2023

  • 363 454
  • 3 678

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät




Semmonen. Jotenkin tylsä ja tasapaksu biisi. Ei jatkoon. Oma ranking tällä hetkellä:

1. Käärijä
2. Keira
3. Benjamin
4. Lxandra
5. KUUMAA
6. Robin


Perus tasapaksu biisi, joka voisi soida radiossa. Tuntuu todella tyhjältä Käärijän jälkeen :D Ei jatkoon, mutta voisin lisätä soittolistalle. Portion Boysia sitten odottelemaan.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Noniin väitän, että tässä on UMK:n jumbo. Kovataosisen vuoden selvästi heikkotasoisin. Tämä on ensimmäinen selkeä heikompi kuon viime vuoden Jezebel. Uskon, että KUUMAA on suunnanmut tällä Suomen markkinoille ja jonkun verran suosiota bändillö onkin, mutta Euroviisuihin nej tack.

Oma päivitetty ranking

1. Käärijä
2. Benjamin Peltonen
3. Lxandra
4. Keira
5. Robin
6. KUUMAA

Ekojen neljän kohdalla voin olla tyytyväinen, jos valitaan viisuihin. Robinin kohdalla voin elää sen kanssa. Ja KUUMAA olisi pettymys.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Perus tasapaksu biisi, joka voisi soida radiossa. Tuntuu todella tyhjältä Käärijän jälkeen :D Ei jatkoon, mutta voisin lisätä soittolistalle. Portion Boysia sitten odottelemaan.
Joo, siis onhan tämä biisinä ihan hyvä ja saattaisin kuunnellakin. Ei silti tänä vuonna pitäisi olla mitään jakoa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Hämmentävää kyllä. Tuo KUUMAA biisihän on oikeasti helvetin hyvä ja varmasti tulee soimaan paljon radiossa tänä vuonna. Kertsikin tarttuva. Silti olisi pettymys jos tuo menisi viisuihin.

Hyvältä vaikuttaa sen suhteen että vihdoin saataisiin suomenkielinen biisi viisuihin!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Myötiskisat joka vuosi.
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hämmentävää kyllä. Tuo KUUMAA biisihän on oikeasti helvetin hyvä ja varmasti tulee soimaan paljon radiossa tänä vuonna. Kertsikin tarttuva. Silti olisi pettymys jos tuo menisi viisuihin.

Hyvältä vaikuttaa sen suhteen että vihdoin saataisiin suomenkielinen biisi viisuihin!

Tuli vähän samat fiilikset itselle. Kuuntelin äsken uudestaan, ja totesin että ei tää biisi niin huono sitten ollutkaan, varsin mukava rallatus ja lisäsin soittolistalleni. :D
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kovataosisen vuoden selvästi heikkotasoisin.
Kovatasoisen särähti vähän korvaan. Omaan silmään ja korvaan oli taas poikkeuksellisen heikko vuosi. Itse en näe yhdestäkään noista potentiaalista pärjääjää euroviisuissa, tuskin tulee noista mikään pääsemään edes finaaliin ja jos finaaliin menee, niin ei tule pärjäämään. Voi ottaa talteen jos siltä tuntuu.

Tuo Kallion hipsterikahvilasta revitty Käärijä oli kyllä oikeasti aika hyvä. Kunnes autotunet pärähti tulille ja pilasi koko biisin.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kovatasoisen särähti vähän korvaan. Omaan silmään ja korvaan oli taas poikkeuksellisen heikko vuosi. Itse en näe yhdestäkään noista potentiaalista pärjääjää euroviisuissa, tuskin tulee noista mikään pääsemään edes finaaliin ja jos finaaliin menee, niin ei tule pärjäämään. Voi ottaa talteen jos siltä tuntuu.

Tuo Kallion hipsterikahvilasta revitty Käärijä oli kyllä oikeasti aika hyvä. Kunnes autotunet pärähti tulille ja pilasi koko biisin.

Noh onhan tämä vuosi kova. Koska en jaksaa toistaa niin lainaan itseäni tiistailta. Sen jälkeen saatu Käärijäkin remmiin. Subjektiivisesti toki kukin saa olla mitä mieltä,vaan, mutta jos nämä ei miellytä niin onko UMK tai edes viisut sinua varten?

Tähän pitää kyllä sanoa vahva eri. Suomea viisureagoijat ja fanit on pitänyt korkealla. Heketsu on jakanut Eurovisionworldin arviointeja ja ne ovat ollee hyviä, kuuntelumäärätkin ovat hyviä. Suomen Spotifyin sijat 6,7 ja 10 tällä hetkellä. Ja Wiwiblogs joka on yksi isoimpia ja arvostetuimpia viisusivustoja on kehunut Suomen tasoa. He reagoivat kaikkiin maihin, joten tietävät missä mennään.

Eli sanoisin, että taso on korkea. Biisit on hyvin tuotettuja artisteille sopiviksi. Liveihin Yle toivottavasti tsemppaa niin saadaan sekin puoli kuntoon. Subjektiivisesti toki saat olla mieltä, että taso on huono mutta kun katsoo kaikkia muita elementtejä niin taso on oikeasti aika korkella. Ja jos aletaan katselemaan 2010-luvun UMK:oita niin ollaan todella korkealla.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mutta jos nämä ei miellytä niin onko UMK tai edes viisut sinua varten?
Vähän outo kommentti. Eli jos artistit eivät miellytä niin UMK ja viisut eivät ole minua varten? Kai sitä nyt sitä mieltä saa olla, että tämä taso tänä vuonna on kauniisti sanottuna tosi huono ja millään näistä ehdokkaista ei ole potentiaalia kisoissa.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Vähän outo kommentti. Eli jos artistit eivät miellytä niin UMK ja viisut eivät ole minua varten? Kai sitä nyt sitä mieltä saa olla, että tämä taso tänä vuonna on kauniisti sanottuna tosi huono ja millään näistä ehdokkaista ei ole potentiaalia kisoissa.
Outoon kommenttiin outo kommentti. No millä tavalla taso on huono? Biiseissä ei olla kuultu epävireistä laulua, vaan ne on suunniteltu hyvin artisteille sopiviksi. Tämä on ollut yksi kynnyskysymys aikaisempina vuosina. Esim. Sandjha ei pystynyt laulamaan hänelle tehtyä biisiä 2016 tai viime vuonna Lauri Ylösen ääni ei riittänyt Jezebeliin. Jezebelissä korostettiin paikoittain Laurin kyvyttömyyttäselviytyä. Toistaiseksi tätä ei ole havaittu.

Biisit on myös hyvin toutettuja. Lxandra biisi on kaunis ballaadi johon uppoutuu. Benkun, Keiran ja Käärijän biisit ovat todellisia bängereitä. Robinin biisissäkään ei ole mitään vikaa tuotannossa.

Ja jos haluaa miettiä sitä tasoa, niin suosittelen laittamaan Youtubeen UMK 2016 ja vertaa sitä tähän niin onhan tässä yö ja päivä.

Eiihen päälle kaikki muualta saamat reaktiot ovat olleet positiivisia. Esim isoin viisusivusto on todella kehunut UMK:n tasoa todella kovaksi. Ja he reagoivat kaikkiin karsintabiiseihin kaikkialta. Siinä on vähän kompetenssia.

Eli sinun perusteluiksi jää, että et itse tykkää vaan biiseistä. Eikä siinä mitään. Subjektiivinen maku on mitä on ja thats fine. Mutta se ei ole peruste huonolle tasolle. Eli jos olisi niitä oikeita perusteluja niin antaa tulla vaan.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sama biisi kuin KUUMAAN muutkin, aivan hyvä. Eikä siinä, tervehdin ilolla tuollaisen aika perinteisen suomirockpopin uutta airuetta. Onko Suomi muuten koskaan lähettänyt tällaista mitään Suurlähettiläitä tms Euroviisuihin? No ei lähetä tälläkään kertaa.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Hämmentävää kyllä. Tuo KUUMAA biisihän on oikeasti helvetin hyvä ja varmasti tulee soimaan paljon radiossa tänä vuonna. Kertsikin tarttuva. Silti olisi pettymys jos tuo menisi viisuihin.

Hyvältä vaikuttaa sen suhteen että vihdoin saataisiin suomenkielinen biisi viisuihin!

On, mahtava poppibiisi ja tulee soimaan radioissa. Ei vaan pärjää viisuissa.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Outoon kommenttiin outo kommentti. No millä tavalla taso on huono? Biiseissä ei olla kuultu epävireistä laulua, vaan ne on suunniteltu hyvin artisteille sopiviksi. Tämä on ollut yksi kynnyskysymys aikaisempina vuosina. Esim. Sandjha ei pystynyt laulamaan hänelle tehtyä biisiä 2016 tai viime vuonna Lauri Ylösen ääni ei riittänyt Jezebeliin. Jezebelissä korostettiin paikoittain Laurin kyvyttömyyttäselviytyä. Toistaiseksi tätä ei ole havaittu.

Biisit on myös hyvin toutettuja. Lxandra biisi on kaunis ballaadi johon uppoutuu. Benkun, Keiran ja Käärijän biisit ovat todellisia bängereitä. Robinin biisissäkään ei ole mitään vikaa tuotannossa.

Ja jos haluaa miettiä sitä tasoa, niin suosittelen laittamaan Youtubeen UMK 2016 ja vertaa sitä tähän niin onhan tässä yö ja päivä.

Eiihen päälle kaikki muualta saamat reaktiot ovat olleet positiivisia. Esim isoin viisusivusto on todella kehunut UMK:n tasoa todella kovaksi. Ja he reagoivat kaikkiin karsintabiiseihin kaikkialta. Siinä on vähän kompetenssia.

Eli sinun perusteluiksi jää, että et itse tykkää vaan biiseistä. Eikä siinäkitään. Subjektiivinen maku on mitä on ja thats fine. Mutta se ei ole peruste huonolle tasolle. Eli jos olisi niitä oikeita perusteluja niin antaa tulla vaan.
Kieltämättä jätit mut sanattomaksi, pakko myöntää.

Ja tykkäsinhän minä tuosta Jorma Kääriäisen pojasta autotuneen asti. Eikä toi tykkääminen edes ollut se pointti, vaan ihan puhdas näkemys mahdollisuuksista pärjätä noissa karkeloissa. Nähdäkseni yhdessäkään näissä ei ole semmoista, vaikka niistä kuinka tykättäisiin Suomessa. Voit tykätä ja fanittaa jokaista ihan rauhassa kyllästymiseen asti, mutta kun ei kisoissa pärjää niin ei pärjää. Ymmärrätkö nyt mitä haen?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vähän outo kommentti. Eli jos artistit eivät miellytä niin UMK ja viisut eivät ole minua varten? Kai sitä nyt sitä mieltä saa olla, että tämä taso tänä vuonna on kauniisti sanottuna tosi huono ja millään näistä ehdokkaista ei ole potentiaalia kisoissa.
Noista biiseistä ei oikein mikään ole ns sellaista genreä/tyyliä mitä itse kuuntelen. Jokainen biisi on silti ollut omassa lajissaan todella hyvä ja laadukkaasti tehty. Voin siis sanoa tason olevan todella kova, vaikka esim keira ei omalle soittolistalle tule koskaan päätymään.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kieltämättä jätit mut sanattomaksi, pakko myöntää.

Ja tykkäsinhän minä tuosta Jorma Kääriäisen pojasta autotuneen asti. Eikä toi tykkääminen edes ollut se pointti, vaan ihan puhdas näkemys mahdollisuuksista pärjätä noissa karkeloissa. Nähdäkseni yhdessäkään näissä ei ole semmoista, vaikka niistä kuinka tykättäisiin Suomessa. Voit tykätä ja fanittaa jokaista ihan rauhassa kyllästymiseen asti, mutta kun ei kisoissa pärjää niin ei pärjää. Ymmärrätkö nyt mitä haen?

Noh mä oon siitä menestymisestäkin eri mieltä.

Käärijän sijat 7-15 finaalis
Benjamin sijat 15-25 finaalis
Keira sijat 15-25 finaalissa
Lxandra sijat 10-25 finaalissa
Robin sijat 20+ finaalissa tai semien vikat karsiutujat

KUUMAA on semifinaalikarsiutuja.

Nää on mun aitoja mielipiteitä. Toki nää riippuu mitä muut lähettää. Jos lähettää ballaadin vuotena kun niitä on useita niin menestyminen on vaikeampaa.

Mut hei meillä voi olla eri näkemys menestyksestä. Omani on kuitenkin optimistisempi kuin sinun.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
210K nyt 23h julkaisun jälkeen.

245 kiloa tällä hetkellä, ohitti Benjaminin ja kärjessä vielä hetken olevalla Keiralla 285 kiloa. Eiköhän Käärijä ole jo aamun mittaan ykkösenä.

KUUMAA oli epäkiitollisessa positiossa ja eipä tuo Brotheruksen henkäilyprojekti kauheasti eronnut herran hasbeen-sarjan hahmon musiikkihommista. Ihan kiva, mutta Jone Nikula sanoisi ettei ihan kiva riitä. Verta! Terästä! Hevosia!
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Noh mä oon siitä menestymisestäkin eri mieltä.

Käärijän sijat 7-15 finaalis
Benjamin sijat 15-25 finaalis
Keira sijat 15-25 finaalissa
Lxandra sijat 10-25 finaalissa
Robin sijat 20+ finaalissa tai semien vikat karsiutujat

KUUMAA on semifinaalikarsiutuja.

Nää on mun aitoja mielipiteitä. Toki nää riippuu mitä muut lähettää. Jos lähettää ballaadin vuotena kun niitä on useita niin menestyminen on vaikeampaa.

Mut hei meillä voi olla eri näkemys menestyksestä. Omani on kuitenkin optimistisempi kuin sinun.

Muuten hyvä näkemys mut Benjamin ei tuu pääseen Euroviisuissa finaalin, no turha spekuloida kun ei voita Suomen karsintaa..

Kuumaa oli kamalaa sontaa..
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noista biiseistä ei oikein mikään ole ns sellaista genreä/tyyliä mitä itse kuuntelen. Jokainen biisi on silti ollut omassa lajissaan todella hyvä ja laadukkaasti tehty. Voin siis sanoa tason olevan todella kova, vaikka esim keira ei omalle soittolistalle tule koskaan päätymään.
Ei ollut siis oma pointti noissa biiseissä tai niiden tasossa, vaan siinä pärjäämisessä itse kisoissa. Varmasti jokainen on hyvin tuotettu ja tehty, genressään kärkitasoa ja semmoista, mutta mä sanon että ei riitä.
Mut hei meillä voi olla eri näkemys menestyksestä. Omani on kuitenkin optimistisempi kuin sinun.
Näinhän se on, mielipiteitä on monia ja edustetaan selkeästi ääripäitä. Totuus nähdään sitten toukokuussa tai jos huonosti käy niin UMK:n loputtua. Toki toivotaan Suomelle aina menestystä, että ei siinä!
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Muuten hyvä näkemys mut Benjamin ei tuu pääseen Euroviisuissa finaalin, no turha spekuloida kun ei voita Suomen karsintaa..

Kuumaa oli kamalaa sontaa..
Me voidaan ottaa se 20€ veto, jos Benkku valitaan edustajaksi. Mä sanon finaaliin ja sä et. Mä uskon, että Käärijä vois olla hyvä edustaja. Biisinä varmaan kyllä tuun luukuttaa Benkkua eniten.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heitä vaikka muutama esimerkki kovatasoisista vuosista, niin saa vähän perspektiiviä millainen on sinusta hyvää tasoa.
Vaikkapa se vuosi kun oli Blind Channel. Silloin oli ihan selkeä suosikki joka voisi voittaa koko homman, nyt ei ole semmoista suosikkia.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ei ollut siis oma pointti noissa biiseissä tai niiden tasossa, vaan siinä pärjäämisessä itse kisoissa. Varmasti jokainen on hyvin tuotettu ja tehty, genressään kärkitasoa ja semmoista, mutta mä sanon että ei riitä.
Eipä se ainakaan itselle ole se pääasia. Suomen on hyvin vaikea pärjätä, koska niitä "automaattisia" pisteitä ei tule keneltäkään. Koskaan. Nyt vaan viedään tonne hyvä biisi ja artistille nostetta. Ja nauretaan miten taas entisen Neuvostoliiton maat antaa toisilleen 12 pistettä.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Vaikkapa se vuosi kun oli Blind Channel. Silloin oli ihan selkeä suosikki joka voisi voittaa koko homman, nyt ei ole semmoista suosikkia.
Mä haastan vielä hyvässä hengessä, että onko kova taso että on hyvä taso on 1 selkeä suosikki joka tulee pärjää ja 6 muuta vai 7 tasaisen hyvää biisiä?

Ja toki tässä on erilaisia näkökulmia. Jollekkin tämä on vain euroviisukarsinta. Omasta mielestä UMK-liikuu Melodifestivalen ja San Remo suuntaan. Jos pelkästään niihin osallistuminen on itseisarvo. Se nostaa niiden artistien mahdollisuuksia siinä maassa. Kumpikin on myös maassaan jopa isompia kuin itse Viisut. Ja Ram Pam Pam oli viime vuoden kuunnelluin biisi. Eli kyllähän KUUMAA, Benjamin ja Portion Boys ainakij voi hyvinkin hakea omaa Ram Pam Pamia jolla pääsee seuraavalle tasolle. Viisut voi olla hyvinkin toissijainen asia. Toki Måneskin breikkaaminen maailmalla viisujen jälkeen varmasti on myös lisännyt esimerksik Robinin kiinnostusta hakea kisaan. Ja tänä vuonnahan kaikki kolme Suomen isointa levy-yhtiötä ovat laittaneet artistinsa mukaan. Eli kyllä nää kaikki jostain kertoo. Mut joo se tästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös