Semmonen. Jotenkin tylsä ja tasapaksu biisi. Ei jatkoon. Oma ranking tällä hetkellä:
1. Käärijä
2. Keira
3. Benjamin
4. Lxandra
5. KUUMAA
6. Robin
Joo, siis onhan tämä biisinä ihan hyvä ja saattaisin kuunnellakin. Ei silti tänä vuonna pitäisi olla mitään jakoa.Perus tasapaksu biisi, joka voisi soida radiossa. Tuntuu todella tyhjältä Käärijän jälkeen :D Ei jatkoon, mutta voisin lisätä soittolistalle. Portion Boysia sitten odottelemaan.
Hämmentävää kyllä. Tuo KUUMAA biisihän on oikeasti helvetin hyvä ja varmasti tulee soimaan paljon radiossa tänä vuonna. Kertsikin tarttuva. Silti olisi pettymys jos tuo menisi viisuihin.
Hyvältä vaikuttaa sen suhteen että vihdoin saataisiin suomenkielinen biisi viisuihin!
Kovatasoisen särähti vähän korvaan. Omaan silmään ja korvaan oli taas poikkeuksellisen heikko vuosi. Itse en näe yhdestäkään noista potentiaalista pärjääjää euroviisuissa, tuskin tulee noista mikään pääsemään edes finaaliin ja jos finaaliin menee, niin ei tule pärjäämään. Voi ottaa talteen jos siltä tuntuu.Kovataosisen vuoden selvästi heikkotasoisin.
Kovatasoisen särähti vähän korvaan. Omaan silmään ja korvaan oli taas poikkeuksellisen heikko vuosi. Itse en näe yhdestäkään noista potentiaalista pärjääjää euroviisuissa, tuskin tulee noista mikään pääsemään edes finaaliin ja jos finaaliin menee, niin ei tule pärjäämään. Voi ottaa talteen jos siltä tuntuu.
Tuo Kallion hipsterikahvilasta revitty Käärijä oli kyllä oikeasti aika hyvä. Kunnes autotunet pärähti tulille ja pilasi koko biisin.
Tähän pitää kyllä sanoa vahva eri. Suomea viisureagoijat ja fanit on pitänyt korkealla. Heketsu on jakanut Eurovisionworldin arviointeja ja ne ovat ollee hyviä, kuuntelumäärätkin ovat hyviä. Suomen Spotifyin sijat 6,7 ja 10 tällä hetkellä. Ja Wiwiblogs joka on yksi isoimpia ja arvostetuimpia viisusivustoja on kehunut Suomen tasoa. He reagoivat kaikkiin maihin, joten tietävät missä mennään.
Eli sanoisin, että taso on korkea. Biisit on hyvin tuotettuja artisteille sopiviksi. Liveihin Yle toivottavasti tsemppaa niin saadaan sekin puoli kuntoon. Subjektiivisesti toki saat olla mieltä, että taso on huono mutta kun katsoo kaikkia muita elementtejä niin taso on oikeasti aika korkella. Ja jos aletaan katselemaan 2010-luvun UMK:oita niin ollaan todella korkealla.
Vähän outo kommentti. Eli jos artistit eivät miellytä niin UMK ja viisut eivät ole minua varten? Kai sitä nyt sitä mieltä saa olla, että tämä taso tänä vuonna on kauniisti sanottuna tosi huono ja millään näistä ehdokkaista ei ole potentiaalia kisoissa.mutta jos nämä ei miellytä niin onko UMK tai edes viisut sinua varten?
Outoon kommenttiin outo kommentti. No millä tavalla taso on huono? Biiseissä ei olla kuultu epävireistä laulua, vaan ne on suunniteltu hyvin artisteille sopiviksi. Tämä on ollut yksi kynnyskysymys aikaisempina vuosina. Esim. Sandjha ei pystynyt laulamaan hänelle tehtyä biisiä 2016 tai viime vuonna Lauri Ylösen ääni ei riittänyt Jezebeliin. Jezebelissä korostettiin paikoittain Laurin kyvyttömyyttäselviytyä. Toistaiseksi tätä ei ole havaittu.Vähän outo kommentti. Eli jos artistit eivät miellytä niin UMK ja viisut eivät ole minua varten? Kai sitä nyt sitä mieltä saa olla, että tämä taso tänä vuonna on kauniisti sanottuna tosi huono ja millään näistä ehdokkaista ei ole potentiaalia kisoissa.
Hämmentävää kyllä. Tuo KUUMAA biisihän on oikeasti helvetin hyvä ja varmasti tulee soimaan paljon radiossa tänä vuonna. Kertsikin tarttuva. Silti olisi pettymys jos tuo menisi viisuihin.
Hyvältä vaikuttaa sen suhteen että vihdoin saataisiin suomenkielinen biisi viisuihin!
Kieltämättä jätit mut sanattomaksi, pakko myöntää.Outoon kommenttiin outo kommentti. No millä tavalla taso on huono? Biiseissä ei olla kuultu epävireistä laulua, vaan ne on suunniteltu hyvin artisteille sopiviksi. Tämä on ollut yksi kynnyskysymys aikaisempina vuosina. Esim. Sandjha ei pystynyt laulamaan hänelle tehtyä biisiä 2016 tai viime vuonna Lauri Ylösen ääni ei riittänyt Jezebeliin. Jezebelissä korostettiin paikoittain Laurin kyvyttömyyttäselviytyä. Toistaiseksi tätä ei ole havaittu.
Biisit on myös hyvin toutettuja. Lxandra biisi on kaunis ballaadi johon uppoutuu. Benkun, Keiran ja Käärijän biisit ovat todellisia bängereitä. Robinin biisissäkään ei ole mitään vikaa tuotannossa.
Ja jos haluaa miettiä sitä tasoa, niin suosittelen laittamaan Youtubeen UMK 2016 ja vertaa sitä tähän niin onhan tässä yö ja päivä.
Eiihen päälle kaikki muualta saamat reaktiot ovat olleet positiivisia. Esim isoin viisusivusto on todella kehunut UMK:n tasoa todella kovaksi. Ja he reagoivat kaikkiin karsintabiiseihin kaikkialta. Siinä on vähän kompetenssia.
Eli sinun perusteluiksi jää, että et itse tykkää vaan biiseistä. Eikä siinäkitään. Subjektiivinen maku on mitä on ja thats fine. Mutta se ei ole peruste huonolle tasolle. Eli jos olisi niitä oikeita perusteluja niin antaa tulla vaan.
Noista biiseistä ei oikein mikään ole ns sellaista genreä/tyyliä mitä itse kuuntelen. Jokainen biisi on silti ollut omassa lajissaan todella hyvä ja laadukkaasti tehty. Voin siis sanoa tason olevan todella kova, vaikka esim keira ei omalle soittolistalle tule koskaan päätymään.Vähän outo kommentti. Eli jos artistit eivät miellytä niin UMK ja viisut eivät ole minua varten? Kai sitä nyt sitä mieltä saa olla, että tämä taso tänä vuonna on kauniisti sanottuna tosi huono ja millään näistä ehdokkaista ei ole potentiaalia kisoissa.
Kieltämättä jätit mut sanattomaksi, pakko myöntää.
Ja tykkäsinhän minä tuosta Jorma Kääriäisen pojasta autotuneen asti. Eikä toi tykkääminen edes ollut se pointti, vaan ihan puhdas näkemys mahdollisuuksista pärjätä noissa karkeloissa. Nähdäkseni yhdessäkään näissä ei ole semmoista, vaikka niistä kuinka tykättäisiin Suomessa. Voit tykätä ja fanittaa jokaista ihan rauhassa kyllästymiseen asti, mutta kun ei kisoissa pärjää niin ei pärjää. Ymmärrätkö nyt mitä haen?
210K nyt 23h julkaisun jälkeen.
Noh mä oon siitä menestymisestäkin eri mieltä.
Käärijän sijat 7-15 finaalis
Benjamin sijat 15-25 finaalis
Keira sijat 15-25 finaalissa
Lxandra sijat 10-25 finaalissa
Robin sijat 20+ finaalissa tai semien vikat karsiutujat
KUUMAA on semifinaalikarsiutuja.
Nää on mun aitoja mielipiteitä. Toki nää riippuu mitä muut lähettää. Jos lähettää ballaadin vuotena kun niitä on useita niin menestyminen on vaikeampaa.
Mut hei meillä voi olla eri näkemys menestyksestä. Omani on kuitenkin optimistisempi kuin sinun.
Ei ollut siis oma pointti noissa biiseissä tai niiden tasossa, vaan siinä pärjäämisessä itse kisoissa. Varmasti jokainen on hyvin tuotettu ja tehty, genressään kärkitasoa ja semmoista, mutta mä sanon että ei riitä.Noista biiseistä ei oikein mikään ole ns sellaista genreä/tyyliä mitä itse kuuntelen. Jokainen biisi on silti ollut omassa lajissaan todella hyvä ja laadukkaasti tehty. Voin siis sanoa tason olevan todella kova, vaikka esim keira ei omalle soittolistalle tule koskaan päätymään.
Näinhän se on, mielipiteitä on monia ja edustetaan selkeästi ääripäitä. Totuus nähdään sitten toukokuussa tai jos huonosti käy niin UMK:n loputtua. Toki toivotaan Suomelle aina menestystä, että ei siinä!Mut hei meillä voi olla eri näkemys menestyksestä. Omani on kuitenkin optimistisempi kuin sinun.
Kovatasoisen särähti vähän korvaan. Omaan silmään ja korvaan oli taas poikkeuksellisen heikko vuosi.
Me voidaan ottaa se 20€ veto, jos Benkku valitaan edustajaksi. Mä sanon finaaliin ja sä et. Mä uskon, että Käärijä vois olla hyvä edustaja. Biisinä varmaan kyllä tuun luukuttaa Benkkua eniten.Muuten hyvä näkemys mut Benjamin ei tuu pääseen Euroviisuissa finaalin, no turha spekuloida kun ei voita Suomen karsintaa..
Kuumaa oli kamalaa sontaa..
Vaikkapa se vuosi kun oli Blind Channel. Silloin oli ihan selkeä suosikki joka voisi voittaa koko homman, nyt ei ole semmoista suosikkia.Heitä vaikka muutama esimerkki kovatasoisista vuosista, niin saa vähän perspektiiviä millainen on sinusta hyvää tasoa.
Eipä se ainakaan itselle ole se pääasia. Suomen on hyvin vaikea pärjätä, koska niitä "automaattisia" pisteitä ei tule keneltäkään. Koskaan. Nyt vaan viedään tonne hyvä biisi ja artistille nostetta. Ja nauretaan miten taas entisen Neuvostoliiton maat antaa toisilleen 12 pistettä.Ei ollut siis oma pointti noissa biiseissä tai niiden tasossa, vaan siinä pärjäämisessä itse kisoissa. Varmasti jokainen on hyvin tuotettu ja tehty, genressään kärkitasoa ja semmoista, mutta mä sanon että ei riitä.
Mä haastan vielä hyvässä hengessä, että onko kova taso että on hyvä taso on 1 selkeä suosikki joka tulee pärjää ja 6 muuta vai 7 tasaisen hyvää biisiä?Vaikkapa se vuosi kun oli Blind Channel. Silloin oli ihan selkeä suosikki joka voisi voittaa koko homman, nyt ei ole semmoista suosikkia.