Taso on kyllä mahtava. Paljon parempi, mitä nyky UMK-formaatissa vuosina 2020 ja 2022. Myös vuoden 2021UMK tason päihittää.Eiköhän tämä kisa ollut tässä. Jos Käärijä saa vähänkään shownsa toimimaan lavalla, niin onhan tämän pakko olla Suomen valinta. Taso tämän vuoden UMK:ssa on toistaiseksi ollut hyvä, huomattavasti parempi kuin vuosi sitten, ja esim. Benjaminin biisistä pidän niin paljon kuin yli 40-vuotias heteroelämää elävä mies voi pitää, mutta kyllä tuota tämän päivän biisiä on lähes mahdoton ohittaa. Onnea matkaan toki vielä julkaisemattomille biiseille.
Lieköhän Käärijä ainoa tämän vuoden UMK-artisti, joka löytyy eliteprospectista?
Saattaa usuttaa myös Esko Seppänen Urheilucastin kuuntelijat äänestämään Käärijää. Hänhän huutelee noita välispiikkejä kys. podcastissa. Ja on tehnyt intron ja outron.Jatkoajan kirjoittajat voisivat liittoutua, että Käärijä saataisiin Robinin sijasta Euroviisuihin. Ketkä ovat mukana äänestämässä Käärijää Euroviisuihin?:)
Saattaa usuttaa myös Esko Seppänen Urheilucastin kuuntelijat äänestämään Käärijää. Hänhän huutelee noita välispiikkejä kys. podcastissa. Ja on tehnyt intron ja outron.
Viiden julkaistun kappaleen jälkeen kilpailu on kahden kauppaa.
1. Käärijä - Cha Cha Cha
- Menevä bängeri. Riippumatta menestyksestä UMK:ssa tulee varmasti soimaan vuoden 2023 aikana. Ylivoimainen ennakkosuosikki UMK:ssa.
2. Benjamin - Hoida mut
- Tarttuva kertsi, Kuulostaa euroviisuilta ja on sopivan homoeroottinen kyseiseen skabaan
......
Lxandra - Something To Lose
- Laulajalla kiva ääni. Slovari, ei jää mieleen muutamalla kuuntelulla. Ei tule menestymään Euroviisuissa, ei jatkoon.
Keira - No Business On The Dancefloor
- Tusinapoppia. Ei hertätä mitään tunteita. Tulee unohtumaan UMK:n jälkeen niin ettei kukaan vuoden päästä enää muista että tällainenkin kappale on tehty.
Robin Packalen - Girls Like You
- Hissimusiikkia. Ei ärsytä mikään, mutta toisaalta on niin mitäänsanomaton että on vaikea sanoa mitään. Ei tulisi pääsemään Euroviisuissa semifinaalista jatkoon, mutta onneksi sitä ei tarvitse miettiä, kun ei tule pärjäämään UMK:ssakaan.
Benjaminin biisi on sen lisäks täysin Isaac Senen viimevuotisen tapaan homoääniä hakeva.
Minä väitän, että menee heittämällä finaaliin, kun enää ei ole raateja äänestämässä semifinaaleissa.Millään tähän asti julkaistulla kappaleella ei mennä kuuhun. Ehkä tuo Cha cha cha on eniten se, jonka haluaisin näistä viisuihin lähettää, mutta finaaliin ei ole menossa.
En kyllä ymmärrä, miksi kukaan ULKOMAILLA haluaisi antaa äänensä teini-ikäisen Petri Nyqårdin reppuvihkosta pöllityille lyriikoille.Minä väitän, että menee heittämällä finaaliin, kun enää ei ole raateja äänestämässä semifinaaleissa.
No se on sinun mielipiteesi Käärijän biisistä. Mielipiteitä on monia ja minun mielestäni Käärijän biisi on mainio. Ei tarpeeksi vaikea ulkomaalaisille.En kyllä ymmärrä, miksi kukaan ULKOMAILLA haluaisi antaa äänensä teini-ikäisen Petri Nyqårdin reppuvihkosta pöllityille lyriikoille.
Noh, makuasioista ei sovi kiistellä, mutta toki on ihan aiheellista huomauttaa, mikäli maku on paskaa.
ULKOMAILLA on viisufanit pääsääntöisesti ihan pähkinöinä tämän biisin kanssa. Lisäksi erityisesti kehutaan esityskieltä. Harvemmin näissä lyriikoilla pärjätään...En kyllä ymmärrä, miksi kukaan ULKOMAILLA haluaisi antaa äänensä teini-ikäisen Petri Nyqårdin reppuvihkosta pöllityille lyriikoille.
Noh, makuasioista ei sovi kiistellä, mutta toki on ihan aiheellista huomauttaa, mikäli maku on paskaa.
Noita sanoituksia ei taideta tosiaan muiden maissa lähetyksissä juurikaan tulkkailla, suomalaiset lähetykset ovat siinä mielessä poikkeus. Toisinsanoen ulkomaisilla katsojilla ei ole pääsääntöisesti mitään hajua mitä muissa kuin englanninkielisissä biiseissä lauletaan, mutta eipä tämä esim. Måneskinia tuntunut aikoinaan haittaavan. Toisekseen, harva viisubiisi tuntuu tarjoavan muutenkaan mitään suurta sanoitustaidetta sisältönsä puolesta, aika monesti se on tätä samaa liirumlaarumia mitä esim. tuo Keiran biisi. Move your body and be yourself and come dance with me tai sitten jotain tuhanteen kertaan kuultua maailmanpelastusta. Kyllä se rytmi ja melodia on mikä määrää tuolla. Perse pitää saada heilumaan ja/tai jengi laulamaan mukana. Sen tämä biisi tekee.En kyllä ymmärrä, miksi kukaan ULKOMAILLA haluaisi antaa äänensä teini-ikäisen Petri Nyqårdin reppuvihkosta pöllityille lyriikoille.
Eikö sun nimimerkki ole Yön biisistä?Noh, makuasioista ei sovi kiistellä, mutta toki on ihan aiheellista huomauttaa, mikäli maku on paskaa.
Eikö sun nimimerkki ole Yön biisistä?
Onko tämä siis jotenkin huono juttu kun puhutaan euroviisuista?
Tämä on kyllä siinä mielessä totta, ettei itsellänikään ole yleensä hajuakaan, mistä kunkin vuoden viisusuosikeissani lauletaan. Eikä olisi sitäkään vähää ilman tekstityksiä (joita ei kylläkään juuri tule esityksiä katsellessa edes luettua). Tosin taas yleisesti pidän musiikissa eniten juuri lyriikoista ja sen vuoksi tällaiset teini-ikäisten juomabiisihassuttelut lähinnä sattuu aivoihin. Mutta se saattaa olla totta, että tuolla saa laulaa lähestulkoon ihan mistä tahansa, mikäli laulukieli on muu kuin englanti, ilman että kukaan noteeraa millään tapaa. Eikä tuolla toki mitään uutta Stairway to Heavenia tulla koskaan kuulemaankaan.Noita sanoituksia ei taideta tosiaan muiden maissa lähetyksissä juurikaan tulkkailla, suomalaiset lähetykset ovat siinä mielessä poikkeus. Toisinsanoen ulkomaisilla katsojilla ei ole pääsääntöisesti mitään hajua mitä muissa kuin englanninkielisissä biiseissä lauletaan, mutta eipä tämä esim. Måneskinia tuntunut aikoinaan haittaavan. Toisekseen, harva viisubiisi tuntuu tarjoavan muutenkaan mitään suurta sanoitustaidetta sisältönsä puolesta, aika monesti se on tätä samaa liirumlaarumia mitä esim. tuo Keiran biisi. Move your body and be yourself and come dance with me tai sitten jotain tuhanteen kertaan kuultua maailmanpelastusta. Kyllä se rytmi ja melodia on mikä määrää tuolla. Perse pitää saada heilumaan ja/tai jengi laulamaan mukana. Sen tämä biisi tekee.
Eikö sun nimimerkki ole Yön biisistä?
Käärijä nosti kyllä riman aika korkealle. Muistuttaa jollain tasolla 2019 Islannin Hataria. @peksa kysyisin että miten haetaan homoääniä? Onko oletusarvoisesti homoilla joku tietty musiikkimaku?