Euroviisut 2013

  • 164 018
  • 1 204

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kristan biisistä näkyy olevan tuon feministijutun perusteella videokin jo olemassa. Tässä linkki youtubeen tuohon Krista Siegfriedsin Marry Me biisiin. Ja aika tosikko saa olla jos ei pysty huomaamaan biisin olevan huumorilla tehty. Tosin taitaa olla vain että feministit on halunneet asialleen vaan julkisuutta, tuskin sielläkään noin takakireitä tosikkoja ollaan, tai sitten kannattaisi löysätä vähän vannetta.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Satuin katsomaan Ruotsin karsintoja. Tämä biisi (Youtube) meni jatkoon.
Kyseessä Louise Hoffstein, joka ei pystynyt vielä pari viikkoa sitten liikkumaan ollenkaan. Hänellä on MS.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Hyvää kohua jo saatu aikaiseksi Kristan biisistä. Espanjalaisetkin ovat jo lainanneet sitä johonkin mainokseen luvattomasti. Tästä tulee vielä hyvä juttu.
Kunhan homma tästä vielä etenee, niin joku valtio todennäköisesti vielä loukkaantuu koko biisistä ja uhkaa vetätyä koko kilpailusta. Krista nauraa koko matkan Malmöön asti ja tuo meille tuliaisiksi ensi kevään Euroviisut.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ruotsin eilisestä osakilpailusta Melodifestivalenin finaaliin meni kaksi uutta nimeä, joista tämä toinen on oikeasti todella hyvä ja piristävä poikkeus muutenkin ehkä hieman paikalleen jämähtäneeseen viisuskeneen. Eilen ruotsalaiset eivät äänestäneet niitä euphoria- tai popularmaisia klubikappaleita jatkoon, ja se on mielestäni vitun hyvä juttu se.

Seuraava linkki vie Youtubeen ja State of Drama-nimisen yhtyeen Falling-kappaleen taltiointiin eilisestä skabasta: State of Drama - Falling

Ainakin itse pidän tätä hyvänä. Muistuttaa siitä yhdestä viime vuoden viisusta, oliko se nimeltään Sound of Our Hearts, joka oli Unkarin kisakappale. Päätyi sijalle 24, mutta jos ja kun suuntaus on toivottavasti vähän enemmän musiikillinen tänä vuonna (kun jopa ruotsalaiset viittaavat muovisille perseenheiluttajilleen kintaalla) niin State of Drama voisi jopa pärjätäkin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ruotsin Euroviisukarsinnat päättyivät hetki sitten ja voiton ja länsinaapurin edustuspaikan kotiviisuissa vei Robin Stjernbergin biisi You. Itse tykkään biisistä, erityisesti "lentoon lähtevä" kertosäe toimii, mutta vaikea nähdä tuota kuitenkaan voittajana. Ruotsin finaalin taso on yleensä ollut aina todella kova, mutta kyllä nyt oli aikamoinen pettymys tämä nähty ja kuultu top 10.

Eurovision Song Contest 2013 Robin Stjernberg - You - YouTube
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Enpä tiedä. Parin kerran jälkeen tämä on kyllä aikamoisen tarttuva tekele, tämä You. Kiva ,hymyilevä, hieman hinttimäinen ja hyvin esiintyvä poika voi kyllä vedotakin euroviisukansaan.

Viikon Euroviisupommi tuli muuten Armeniasta. Maan tämän vuotisen edustuskappaleen on säveltänyt Tony Iommi.
Kyllä, juuri se sama Tony Iommi, joka on 60-luvun lopulta asti vaikuttanut enemmän tai vähemmän aktiivisessa Black Sabbathissa.
 

MVP8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei finaalin taso mulle ainakaan pettymys ollut, voittaja oli.

Robin oli mun mielestä vasta viidenneksi paras, edellä numerot 1,2,4 ja 8, eli Sean Banan, jonka mä oisin ehdottomasti halunnut nähdä Malmössä. Se nappas muhun jo viime vuonna.

No, mielipidejuttujahan nämä ja nyt kävi näin.

Ja oli muuten kokonaisuutena taas melkoinen show, yli 50 000 päisen yleisön edessä. On se vähän erilainen tapahtuma kuin Suomen vastaava. :)

Edit: Niin ja tämän vuoden voittajasta ei pitäisi olla kauheasti epäselvyyksiä. Tai ainakin mä oon jo voittajani valinnut. Cascada - Glorious (Unser Song für Malmö - Germany Eurovision 2013) - YouTube. Aivan järkyttävän kova.
 
Viimeksi muokattu:

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ja oli muuten kokonaisuutena taas melkoinen show, yli 50 000 päisen yleisön edessä. On se vähän erilainen tapahtuma kuin Suomen vastaava. :)

Oli kyllä. Ehdottomasti illan hienoin hetki oli se, kun Carola veti kaikkien aikojen parhaan viisubiisin Främling, joka oli taustoiltaan miksattu tähän päivään. Ja vielä lopuksi yleisö lauloi biisiä, tuli kyllä kylmät väreet. Olin viisi vuotias, kun Carola Främlingillä voitti viisut. Ensimmäinen viisumuisto, sen jälkeen huoltoasemalta hankittu c-kasetti ja Främling raikasi Hotin perheessä kesän kaikilla lomareissuilla. Seuraavana vuonna taisikin sitten olla jo Diggi-loon vuoro, mutta se onkin jo toinen tarina : )
 

Kaivanto

Jäsen
Olin viisi vuotias, kun Carola Främlingillä voitti viisut. Ensimmäinen viisumuisto, sen jälkeen huoltoasemalta hankittu c-kasetti ja Främling raikasi Hotin perheessä kesän kaikilla lomareissuilla.

Sen verran pitää pirstoa lapsuusmuistoja, että Främling oli kisassa kolmas.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Sen verran pitää pirstoa lapsuusmuistoja, että Främling oli kisassa kolmas.

Perk... ei ole totta! Vaan onhan se. No hyvä, että tämä selvisi allekirjoittaneelle 20 vuotta tapahtuneen jälkeen. Samalla kun tuon edellisen lauseen kirjoitin, selvisi miksi tuo tänään Ruotsin viisufinaalissa soi. Ruotsia en osaa, spiikkerit varmaan tuon kertoivatkin lähetyksessä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Oli semmonen kisa ruotsissa, että ekaa kertaa ulkomaalaisraadit ratkas. Puhelinäänestyksen ykkönen jäi toisex. Tais olla eka kerta.

Hieno show enivei
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Marry Me Helsinki 2014. Varma tieto, helvetti jäätyy toisen kerran.

Hard Rock Hallelujah, ja Yle kiittää. Mielummin Krista kuin tuo Ruotsin tai vaikkapa Saksan hirvirvitys. Dj bobo kuullostaa tänä päivänäkin paremmalta kuin tuo Cascadan tekele.

Edit. Cascada yökerhossa kuullostaa kivalle ja on kiva tanssia. Mutta ei. Lordin veto kaikkineen hässäköineen oli kova.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ilmeisesti britit päättivät tehdä nuorennusleikkauksen viimevuotisen Engelbert Humperdinckin jälkeen, koska tänä vuonna UK:a edustaa 15 vuotta Engelbertiä nuorempi Bonnie Tyler.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Ilmeisesti britit päättivät tehdä nuorennusleikkauksen viimevuotisen Engelbert Humperdinckin jälkeen, koska tänä vuonna UK:a edustaa 15 vuotta Engelbertiä nuorempi Bonnie Tyler.

Haluan oikean Bonnien takaisin. Tuo on kyllä pahemanpuolleista raiskausta. Tuosta tulee mieleen pumpattava barbara ilman luomiväriä. Näissä kinkereissä näköjään kaikki on mahdollista.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Perk... ei ole totta! Vaan onhan se. No hyvä, että tämä selvisi allekirjoittaneelle 20 vuotta tapahtuneen jälkeen.

Sen verran pitää pirstoa J. Hotin laskutaitoa, että kyllä tuosta jo 30 vuotta on. Tietysti kiva se on ajatella itseänsä kaksivitosena...puhun myös omasta puolestani.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Sen verran pitää pirstoa J. Hotin laskutaitoa, että kyllä tuosta jo 30 vuotta on.

Korjatkaa vielä tästä mun viestistä jotain, yrittäkää, yrittäkää...!

: )

Selitetään sen verran, että olen viime viikot elänyt vahvasti vuodessa 2003 tietyistä syistä, taisin sitten tässäkin kohtaa jäädä tuohon vuoteen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kun tämä ketju oli jostain sattuman oikusta noussut juuri parahiksi ylös, pakko siteerata itseäni helmikuulta:
Juutit nokittavat puolestaan luonnollisen kauniin ja aidon oloisen Emmelie De Forestin kappaleella Only Teardrops, joka on musiikillisestikin aivan omassa luokassaan Suomen edustajaan verrattuna.
Itse kekkereistä sen kummempia ymmärtämättä ja perustamatta olen nyt jo täysin vakuuttunut, että lopulta oikeus ja luonnollisuus voittavat, ja kyseinen neito vie nimiinsä koko roskan - mikä on aivan loistava ja upea juttu! Olen itse asiassa siitä niin varma, että sydämeni lisäksi myös tilipussini saa sulaa viimeistään toukokuussa; pienen maallisen omaisuusosuuden väliaikaisena vastaanottajana ja myöhempänä koronkantajana toimikoon jokin, vielä erikseen tarjousten perusteella määriteltävä vedonvälittäjä.

Held og lykke, Emmelie!
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Britit on ainakin kovasti yrittäneet saada itseään pois jumbosijoilta. Esiintyjät olleet ainakin nimekkäitä. Blue, Humperdinck ja nyt Bonnie Tyler. Ainakin ennakkoon kuulostelemalla on ihan suht hyvätasoinen viisuskaba tulossa. Itse olen menossa paikan päälle Malmöön kuuntelemaan kappaleita.

Tuo Tanskan kappale on kyllä hyvä, ja tyttö sellainen jonka veisin mielellään katselemaan KalPan peliä, jotta voin todeta että onneksi sinä olet siinä, koska sinua katselee mielellään.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enää kuukausi Euroviisujen alkuun - jihuu! Muutaman kerran on tullut kuunneltua kaikki läpi, mutta vielä en Kristan lisäksi suosikkeja ole saanut itselleni muotoiltua, odotetaan ensin nuo esikatselut. Myös Ruotsin kappale on mielestäni hieno, kunhan live-veto vaan onnistuu.

Tänään alkaa jo ensimmäiset esikatselut Yle Fem- kanavalta: Euroviisaat, osa 1/4 klo 20.00.

Sunnuntaina on sitten luvassa paras esikatselu kaikista, myös Yle Femmalta: Inför ESC 2013, del 1/4 klo 23.10.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä, että jo nyt päästään kuullostelemaan noita tulevia kisaviisuja. Joka vuosi tulee vakoiltua nämä etukäteen femmalta, toivottavasti sitä ehtisi huomenna vaikka jotain näistä tämäniltaisista kappaleista tänne kirjoittaakin.

Olen myös itse katsellut Youtubesta noita ihmisten omia listauksia suosikeista ja siinä sivussa jokusen kappaleenkin kuullut, ja kyllähän tuo Cascadan Glorious on todella kova. Espanjan tämänvuotinen edustaja on aikuisrockia ja -poppia soittava El Sueño de Morfeo, ja kappaleensa "Contigo Hasta el Final" on ainakin yksi omista suosikeistani.

Ruotsi on muuten todella kova myös, saattaa olla hyvinkin että kisat järjestetään ensi vuonna uudelleen länsinaapurissa. Robinin kappale on onnistuessaan erittäin mahtipontinen, mutta kaikki on kiinni siitä miten livenä pystyy sen vetämään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä puolestaan kuuntelen mielummin nuo erimaiden kisabiisit vasta karsintalähetyksistä. Silloin itse kilpailulle saa lisää sisältöä kun suurin osa biiseistä on uusia tuttavuuksia. Mutta jokainen tietysti omalla tavallaan.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Itse olen aina muistaessani katsonut näitä esikatselmuksia, mutta oikeastaan kunnon kuunteluun biisit tulevat vasta karsinnoissa. Ensimmäistä kertaa kuullessa tajuaa usein biisin tarttuvuuden ja sellainenhan kuunnon euroviisu on. Jää päähän heti, korvamato.

Maltan tuskin odottaa. Harkinnassa oli lähteä Malmöseen semifinaaleihin, mutta mies ei antanut käyttää kesälomabudjettia tähän.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Menin ihan mielenkiinnosta kuuntelemaan näitä biisejä, muutama vuosi vielä takaperin tuli katsottua euroviisut joka vuosi mutta nyt on jäänyt vähemmälle. Nopealla kuuntelulla löytyi muutama kuunneltava kappale. Jos pitäisi laittaa kolmen kärki niin lähtisin tällä rivillä liikkeelle.

1. Saksa. Muutaman kerran pyöritelty ja kuullostaa joka kerta paremmalle. Iskee varmasti nuoriin hyvin mutta miten vanhempiin ihmisiin?
2. Tanska. Ei niin sytyttävä kuin Cascadan veto mutta hyvä kertosäe sekä todella nätti esittäjä.
3. Suomi. Yksi parhaista Suomalaisista kappaleista näissä karkeloissa. Riippuu kuinka hyvin Krista vetää livenä tämän jos kaikki menee putkeen niin ollaan kolmen parhaan joukossa. Mustaksi hevokseksi veikkaan Ruotsia.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Itse olen aina muistaessani katsonut näitä esikatselmuksia, mutta oikeastaan kunnon kuunteluun biisit tulevat vasta karsinnoissa. Ensimmäistä kertaa kuullessa tajuaa usein biisin tarttuvuuden ja sellainenhan kuunnon euroviisu on. Jää päähän heti, korvamato.

Maltan tuskin odottaa. Harkinnassa oli lähteä Malmöseen semifinaaleihin, mutta mies ei antanut käyttää kesälomabudjettia tähän.
Itse en ole ikinä taas katsonut näitä esikatseluita oikein vakavissaan, näin itse viisuissa jää parempi fiilis kun biisit tulevat yllätyksenä ja ei tule etukäteen sitten tuomittua tai hehkutettua liikaa biisejä. Toki muutaman biisin aina tietää jo, mutta silti sitten itse livenä viisuissa ne voivat olla aivan erilaisia.

Itse olen lähdössä Malmöhön katsomaan ainakin semifinaalit, myös finaaliin on lippu, mutta en välttämättä pysty sitä käyttämään. Jatkoaika ainakin viisuihin mukaan ja sieltä pitää yritellä paljon kommentoida ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös