On kyllä jopa viisuskaalalla ihan vitun ärsyttäviä ja paskoja nuo juontajat!
Edelleenkin se on yksi ja sama onko näitä pohjoismaita tai "vittupää-maita" finaaleissa vai ei, sillä kaikki osallistujamaat äänestävät lauantaina.Norja vaikuttaa melko varmalta voittajalta. Mukaansatempaava kappale. Ehkä toiseksi eniten kolahtanut Azerbaidzhanin kappale. Yhtä kaikki molemmat nähtänee TOP-5:ssä. Onneksi kaikki Pohjoismaat ja Viro ovat finaalissa, saattaa muutama ylimääräinen piste tulla. Perinteisiä vittupää-maita on silti liikaa (Albania ja ylipäätään Balkanin lähiseutu). Näiltä en odota Suomelle pistettäkään.
Ja tämä Irlanti on ihan hirvittävä! Miten niin mahtavasta musiikkimaasta lähetetään viisuihin tällaista paskaa?
Venäjä voittaa nämä viisut. Heillähän on aivan saatanan kova biisi heittää kehään. Entisten neuvostotasavaltojen venäläisvähemmistöt äänestävät ihan normaalisti Venäjää, ja biisi on sen verran hyvä, että se saa ääniä muiltakin.
Norja ei näitä viisuja voita, on biisi sen verran huono ja Rybakin habitus vastenmielinen. Kertokaa minulle, miksi Norjan kappale on mielestänne hyvä? En voi käsittää.
Jotain "vekkulia" tuossa Norjan biisissä on, mutta täysin naiivit tekstit, eikä osu riimit oikein mitenkään kohilleen (solistin omaa tuotantoa). Kun lyriikoita ei saa laittaa, niin tässä koko komeus teksteineen http://www.youtube.com/watch?v=fQz5-k4Paq0 Ei tarviis tämän kuitenkaan viedä koko kisoja, vaikka pahaa pelkäänkin.
Jotenkin tykästyin eilen Albanian ja Liettuan esityksiin. Todennäköisesti kumpikaan ei tule voittamaan, mutta olkoon nuo nyt sitten suosikkejani. Mahtoivatko muuten päästä edes finaaliin, kun ei tullut loppuun asti katottua..
Näistä lähtökohdista suosikkiasema pitäisi olla helppo ymmärtää, piti biisistä itse tai ei. Eilinen esitys ei tosin ollut erityisen mieleenpainuva, jos vertaa vaikka viimekeväiseen Bosnian pyykkäysshow'hun, mikä herättää kysymyksiä.
No ei ollut tosiaankaan ainakaan musiikillisesti mieleenpainuva. Minulla on vissiin joku vamma päässä, kun en muista ollenkaan kappaleen melodiaa. En siis omaksunut biisiä. Muistan vain että kappale oli ärsyttävä, ja että esittäjä ja koreografiat olivat vielä ärsyttävämpiä. Niin ja se irronnut jouhi.
Kyllähän nuo koreografiat menivät ihan suunnitelmien mukaan. Samaa etunojapomppimista se oli Norjan omissa karsinnoissa eikä ainakaan minun silmääni sattunut mitään dramaattisia mokia. Tyystin eri asia on sitten se, miten tuo päätön jumppailu sopii esitykseen, mutta näähän oli muistaakseni Euroviisut.Minä tykkään edelleenkin Norjan kappaleesta, vaikka se alkaakin jo silmissäni hiukan menettää hohtoaan. Sen lisäksi koreografia meni eilen täysin penkin alle (esim. katkennut viulun kieli)
Niin tai näin, lopputuloksen kannalta tuo episodi taisi olla pelkästään kosmeettinen, sillä viulusoundi tuli mitä ilmeisimmin nauhalta.
Kyllähän Viron biisissä oli reilu lainaus I Want To Spend My Lifetime Loving You -kappaleesta. Ihmettelinkin miten kuulosti niin tutulta.
Se oli muutama vuosi sitten muotoa "Myllypuron Shaggy". Taitaapi Peltsin keksimä olla. Muistaakseni ovat kavereita jollain asteella...Onko muuten tuo "Lepsämän Shaggy" Peltsin keksimä nimi Waldolle, vai mistä se juontaa juurensa?
Kaikkien aikojen show luvassa, kun Saksa on onnistunut saamaan Dita Von Teesen viisuihin.
Saa nähdä, että onko Saksa vihdoin ja viimein TOP10:ssa... :) Itse ainakin äänestäisin! Jo ihan biisin perusteella.
Kaikkien aikojen show luvassa, kun Saksa on onnistunut saamaan Dita Von Teesen viisuihin.
Saa nähdä, että onko Saksa vihdoin ja viimein TOP10:ssa... :) Itse ainakin äänestäisin! Jo ihan biisin perusteella.
Saapa nähdä myös mihin Suomi yltää. Top 10 on mahdollinen, mitän nyt ainakin erilaisia listoja ja vedonlyöntitoimistoja katsoo niin Suomen sijoitus on siellä 10-15 paikkeilla joten saapa nähdä.
Juryn äänestyssysteemi on kyllä täysin älytön. Raadin jäsenet antavat harjoitusnauhan perusteella kullekin biisille 1-10 pistettä ja vieläpä niin, että arvosana annetaan välittömästi kunkin esityksen jälkeen. Kiva, kun annat ensimmäiselle biisille kympin ja sitten huomaat, että sen jälkeen tulee vielä viisitoista parempaa. Siinä on pohtimista, mikä on esityspaikan vaikutus tällaisessa järjestelmässä.
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, miten tuo Tsekki menee Suomen edelle. Ko. maa kun ei päässyt finaaliin...Uskon, että Suomi ei petä tälläkään kertaa tusinabiisillään vaan on totutusti viiden viimeisen joukossa. Jopa Tsekin pöljä kappale menee edelle. Ei sillä, etteikö kappaleemme ole ihan ok mutta hyväveli-systeemi on perseestä. Turkkikin saa aina hyvät pojot kun niiitä karvakouria on ympäri Eurooppaa eri maissa niin maan perkeleesti.