Euroviisut 2007

  • 193 553
  • 1 541

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
archieG kirjoitti:
Juma! Kuuntelin/katselin valikoiden biisivideoita YLEn sivulta ja Israelin biisihän on ihan omassa kastissaan. Toivottavasti tulisi oikeaakin menestystä, kulttimainehan on jo olemassa. Tuon kun saisi houkuteltua jollekkin klubikeikalle, niin voisi olla katsomossakin hiki.

Tänään siis vaan Virgin Oiliin. siellähän ne on klubikeikkaa vetämässä.

Ti 8.5. Klo 21-02 Liput 6€ K-18

ISRAELIN EUROVIISUEDUSTAJA TEAPACKS
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaivanto kirjoitti:
Et sitten varoittanut tuon kummemmin... Pakaraisen englanti

Katsoin videon uteliasuuttani ja Hannan olemus oli todellakin tilanteessa sekavanoloinen, ja ujolla tavalla sisäänpäin lämpiävä. Aistittavissa oli selkeästi se, että vaikka kyse on julkisuuden henkilöstä ja muusikosta joka ottaa helposti haltuun tuhatpäiset yleisöt, oli Hanna tilaisuudessa kuin ujo koulutyttö ensimmäistä kertaa uuden luokkansa edessä.

En kiinnittäisi edes huomiota niinkään puhuttuun takkuilevaan englanninkieleen (laulettuhan sujuu oikein hyvin), vaan yleiseen preesenssiin kansainvälisessä tilanteessa. Onkohan Hanna ikinä matkustanut Ruotsia tai Tallinnaa pidemmälle kun jännitys oli moisessa tilanteessa tuota luokkaa?

Ainakaan englanninkieltä ei liene puhutussa muodossa käytetty sitten lukiovuosien, joka ehkä selittää sisäänpäin lämpiävyyden ja nauramisen huonoille junttiläpille, vaikka pitäisi esiintyä edukseen kansainvälisessä pressissä. Matkaa on vielä kansainvälisille kentille.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
zaluun kirjoitti:
Tänään siis vaan Virgin Oiliin. siellähän ne on klubikeikkaa vetämässä.

Ti 8.5. Klo 21-02 Liput 6€ K-18

ISRAELIN EUROVIISUEDUSTAJA TEAPACKS

Äh, olin hieman epätarkka, tarkoitin klubikeikalle kotikaupunkiini Prahaan. Kiitos kuitenkin infosta, toivottavasti joku muu tarttuu tilaisuuteen.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
mikkoz kirjoitti:
^Ennenhän sillä oli jotain väliä, kun kappaleet olivat erikielisiä. Nytten on ihan sama kun kaikki lauletaan kuitenkin enkuksi. Eli ilmeisesti kyseessä jäänne tai tottumus. Kyllä Ylenkin kannattaisi harkita että kannattaako niitä enää suomentaa, sekin kun on myös aika kallista.

Suomessa lienee vähintään kaksi ja puoli miljoonaa ihmistä, jotka eivät ymmärrä englanninkielisiäkään biisejä ilman suomennoksia. Toiseksi suomentamisen kulut tuskin kovin kummoisia ovat. Kielenkääntäjille ei paljon makseta.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tuosta Pakarisen Lontoosta ja jäätymisestä. Turhaan sitä Trukkikuskia on syyttää ja nauraa, vaan levy-yhtiötä ja manageria. Miksi ne eivät olleet prepanneet Hannaa tulevaan, koska heidänkin etu olisi ollut hyvä pressitilaisuus. Hannahan on myös hirvittävän kova jännittämään, joten siihenkin on olemassa kursseja. Täytyy toi video katsoa, mutta sain sen käsityksen, että Ellenikin oli paikalla. Miksi hän ei ottanut ohjaksia käteen ja ruvennut toimimaan tulkkina, kun huomasi Hannan jäätymisen?

No tilanteen voi korjata ja antaa eri maiden lehdistölle kahdenkeskisiä haastatteluja ja myöntää jännitys sekä huono Lontoo. Kaiken voi kääntää edukseen, jos on ammattilaisia remmissä. Sympatiapisteet on varsin helppoa kerätä.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Omia suosikkejani ovat Moldova, Islanti ja Valko-Venäjä. Tuo Moldova ja sit oli vielä se "Vertigo" tms. , pesevät kyllä biiseinä samantapaisen Suomen selkeesti. Vaikka tuo VV onkin hieman lämmin tapaus niin uskoisin jopa tuohon biisiin jos vaan saavat lavalla homman toimimaan, videolla näyttää hienolta. Ja Islanti voisi rouheena balladina vedota hyvinkin ainakin pohjoiseen mentaliteettiin..

Ootteko muuten kuulleet tätä?
http://www.youtube.com/watch?v=-7vrSjsS6Mw&mode=related&search=
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
jester kirjoitti:
Ainakaan englanninkieltä ei liene puhutussa muodossa käytetty sitten lukiovuosien...

www.ammatillinenkoulutus.com kirjoitti:
Hanna on suorittanut prosessinhoitajan tutkinnon Etelä-Karjalan ammattiopistossa. Töissä Hanna on ollut vaneritehtaalla, sahalla ja juuri ennen kilpailuvoittoaan trukkikuskina.

Onko sitä käytetty sitten yläasteen eli noin kymmeneen vuoteen? Sinänsä ei englannin taitamattomuus edes niin kovasti häirinnyt, mutta muuten totaalijäätyminen oli noloa ja ennen kaikkea harmittaa Hannan itsensä kannalta. Se mitä muissa maissa ajatellaan tai ollaan ajattelematta Suomesta yleensä yhden artistin yhden lehdistötilaisuuden takia ei henk.koht. paljoa purista. Jotenkin kuvittelisi, että artisti olisi onnensa kukkuloilla, kun pääsee kv-lehdistön eteen ja saa ilmaista mainosta, mutta nyt näytti siltä, että Hanna oli raahattu väkisin susilauman eteen.

Tosin sen vähän mitä Pakarisen kommentteja olen suomeksikaan kuullut, niin artikulaatio ja muutoinkin selkeys mielipiteiden esilletuomisessa ei ole niitä vahvimpia alueita, mutta molempia voi kyllä oppia.

tombraider kirjoitti:
Turhaan sitä Trukkikuskia on syyttää ja nauraa, vaan levy-yhtiötä ja manageria.

Täytyy toi video katsoa, mutta sain sen käsityksen, että Ellenikin oli paikalla. Miksi hän ei ottanut ohjaksia käteen ja ruvennut toimimaan tulkkina, kun huomasi Hannan jäätymisen?

Täysin totta Sony BMG:n kohdalta. Typerää laskea artisti ilman mitään(?) valmistautumista tuollaiseen tilanteeseen. Karsinnoista on monta kuukautta aikaa ja on tiedetty, että Helsingissä tullaan antamaan kymmeniä haastatteluita, joissa edes kohtuullinen englanti ja hyvä esiintymistaito olisivat välttämättömiä. Kertoo jotenkin välinpitämättömästä asenteesta omaa "tuotettaan" kohtaan tai sitten on vain yksinkertaisesti luotettu liikaa Hannan sinällään positiiviseen persoonaan, joka kuitenkin jää nyt kielimuurin ja ujouden taakse.

Tai ehkä Sonyllä sitten vain ollaan tunnustettu, että Hannalla ei ole edellytyksiä vielä, jos ollenkaan, kansainvälisille markkinoille ja päätetty säästää vaivaa ja rahaa. Tässä tilanteessa olisi kuitenkin pitänyt ottaa lusikka kauniisti käteen ja tunnustaa tosiasiat eli pistää juuri esim. Ellen reilusti tulkkaamaan Hannan puheet (tai tässä tapauksessa puhumattomuus ja hihittely), koska suomeksi häneltä olisi varmaankin järkevämpää ulosantia irronnnut. Tätä tyttökaksikkoa olisi sitten tuotu yhdessä esiin Hannan laulun ja Ellenin esiintymiskokemuksen kautta kisojen ajan.



Taloussanomat kertovat BMG:n mielipiteistä mm. seuraavaa:

Promootiopäällikkö Mikko Tukiainen uskoo, että isäntämaan artisti kiinnostaa toimittajia. Pakarisen edustuskappale Leave Me Alone on juuri julkaistu singlenä Belgiassa, Itävallassa, Saksassa, Ruotsissa ja Britanniassa.

Viisumenestystä pohjustavaa promootiokiertuetta Pakarinen ei ole tehnyt. Tukiaisen mukaan kiertueelle lähdetään vasta viisujen jälkeen, jos lähdetään.

Monet viisuihin osallistuvat maat markkinoivat artistiaan pitkin Eurooppaa ennen kilpailua.

– Kukin tekee tyylillään, me olemme havainneet hyväksi perinteisen keinon eli teemme artistin tunnetuksi musiikin avulla. Emme erittele viisu- ja levypromoa, vaan näemme ne yhtenä kokonaisuutena eli artistin promootiona.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
cottonmouth kirjoitti:
Vaikea asettua aidon euroviisufanin asemaan, mutta itse en ainakaan muista tai osaa arvostaa kovin paljon muita sijoja, kuin voittoa.
Mielestäni se, jos Suomi kerää riittävästi pisteitä, että ne riittää ensivuonna suoraan finaaleihin pääsemiseen, on jo tarpeeksi suuri voitto.

Makuasioita toki, mutta minun mielestäni tuo olisi näissä olosuhteissa jo se huippusuoritus. Tällä biisillä ja esiintyjällä uskon sen lisäksi olevan mahdollinen.

***

Noin muuten en tajua mistä taas lähtee tämä Pakarisen haukkuminen perisuomalaiseen henkeen? Neito jännitti tuollaisessa haastattelutilanteessa, ihan normaalia. Paitsi itse täydellisten jatkoaikalaisten mielestä, jotka itse on keitetty kovimmissa liemissä maailmanturuilla ja ovat cool ja saletti joka hetki. Jep. Hanna P. on yhä edelleen melko maalaislikka, tottunut julkisuuteen lähinnä kotimaassaan ja luultavimmin antanut haastiksia omalla kielellään, joten on ehkä hivenen epäoikeudenmukaista tuomita heti kylmiltään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
stiflat kirjoitti:
Tosiaan; Markku, se eka äijä ja alkushokki Pakarisesta & bändistä oli aikamoinen yhdistelmä heti alkuun, kannattaa tsekata jos haluaa naurun ja ihmetyksen sekaisen olotilan!
Markkuhan oli alun pelastaja, Hannan ei tarvinnut yrittää vastata mitään järkevää tuohon. Sen sijaan muuten tuo touhu oli niin noloa, että lopetin katsomisen (tai kuuntelemisen, kun klipit eivät näy kunnolla koneellani) kolmenteen kysymykseen.

Itse kisasta en osaa kommentoida muuta kuin sen, että jos Ruotsia edustaa positiivista rockia renkuttava The Ark, olisi Suomen edustajaksi pitänyt saada yhtä iloinen Viikate.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ted Raikas kirjoitti:
Noin muuten en tajua mistä taas lähtee tämä Pakarisen haukkuminen perisuomalaiseen henkeen? Neito jännitti tuollaisessa haastattelutilanteessa, ihan normaalia. Paitsi itse täydellisten jatkoaikalaisten mielestä, jotka itse on keitetty kovimmissa liemissä maailmanturuilla ja ovat cool ja saletti joka hetki. Jep. Hanna P. on yhä edelleen melko maalaislikka, tottunut julkisuuteen lähinnä kotimaassaan ja luultavimmin antanut haastiksia omalla kielellään, joten on ehkä hivenen epäoikeudenmukaista tuomita heti kylmiltään.
Kai Hannalla olisi ollut aikaa petrata englantiaan, kun on varmaan tajunnut, ettei ajatusten ulostaminen ole kovin kaksisella tasolla. Ihmettelen kyllä ihan vilpittömästi tuollaista ulosantia ja esiintymistä jo useamman vuoden esiintyneeltä artistilta. Ja kuten joku kirjoitti, olisi edes vetänyt asialliset vastaukset, vaikka sitten takerrellen. Minä en itke tässä perisuomalaiseen tapaan, vaan todellakin ihmettelen tuota esiintymistä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ted Raikas kirjoitti:
Noin muuten en tajua mistä taas lähtee tämä Pakarisen haukkuminen perisuomalaiseen henkeen?

Paitsi itse täydellisten jatkoaikalaisten mielestä, jotka itse on keitetty kovimmissa liemissä maailmanturuilla ja ovat cool ja saletti joka hetki.

Tässä nyt on vain se ero, että harva jatkoaikalainen hakeutuu tuollaisiin tehtäviin, kuin Hanna. Tuo on kuitenkin Hannan työtä ja sitä taustaa ajatellen voi varmasti sanoa, että olisi tuo tilaisuus voinut mennä paremminkin. En minä ainakaan olisi kovin tyytyväinen, jos omat työni hoitasin vastaavalla tavalla ja tuskin on Hannakaan kovin riemuissaan tuosta tilaisuudesta ja sen sujumisesta.

Itse en ainakaan ole tarkoittanut Hannaa haukkua, vaan kuten jo aikasemmin kirjoitin, niin lähinnä harmittaa hänen puolestaan, että hänen preppaamisensa on levy-yhtiö toimesta laiminlyöty. Missä kulkee sitten artistin oma vastuu ja ammattiylpeys on hyvä kysymys?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
cottonmouth kirjoitti:
Itse en ainakaan ole tarkoittanut Hannaa haukkua, vaan kuten jo aikasemmin kirjoitin, niin lähinnä harmittaa hänen puolestaan, että hänen preppaamisensa on levy-yhtiö toimesta laiminlyöty. Missä kulkee sitten artistin oma vastuu ja ammattiylpeys on hyvä kysymys?
No joo. Hanna Pakarisen ura on kuitenkin vielä aika lailla alussa, varsinkin kansainvälinen, jos sellaista nyt on tullakseen. Virheistään oppii ja taidot esiintyä kansainvälisesti kehittyy.

Kieltämättä aika tukalaan paikkaan on joutunut, jos ei ollut lainkaan valmistautunut. Voi vaan kuvitella, millainen pelko persiissä jos ei ole lainkaan hajua, mitä pitäisi sanoa ja tehdä.

Tuskin tuossa mitään pysyvää vahinkoa on kuitenkaan syntynyt, joten ehkä tuon asian kamaluutta yliammutaan nyt. Suomalaisilla on vaan hätä heti jos joku kansalainen ei osaa ulkomaalaisten silmien edessä. =)
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
cottonmouth kirjoitti:
Itse en ainakaan ole tarkoittanut Hannaa haukkua, vaan kuten jo aikasemmin kirjoitin, niin lähinnä harmittaa hänen puolestaan, että hänen preppaamisensa on levy-yhtiö toimesta laiminlyöty. Missä kulkee sitten artistin oma vastuu ja ammattiylpeys on hyvä kysymys?

Luulempa, että henkilö jolla on huono englannin ulosanti ja pelkää käyttää sitä, ei hakeudu omaehtoisesti sitä parantamaan vaan yrittää pärjätä ilman. Sitten kun yhtäkkiä joutuu tilanteeseen josta ei ole ulospääsyä, niin henkilö menee ihan solmuun. Hanna on varmaankin tahtomattaan mennyt sellaiseen moodiin, että en mä kuitenkaan tartte englannin suullista taitoa. Silloin ei itse huomaa rajallisuuttaan tai jopa kieltää sen tahtomattaan.
Kyllä tämän reisille menon voi pistää Sonyn piikkiin, jossa ei ole alan ammattilaisia töissä. Se kai nyt on jo selvä.

Niinkuin edellisessä sanoin, niin tämän voi korjata helposti, jos vain halutaan. Tsemppiä Hannalle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
sampio kirjoitti:
Kai Hannalla olisi ollut aikaa petrata englantiaan, kun on varmaan tajunnut, ettei ajatusten ulostaminen ole kovin kaksisella tasolla.

Hui kamalaa!?!

Hanna Pakarinen on entinen trukkikuski, tuskin tuossa on kauheasti englanninkielentaitoa tarvittu ja kotimaassa esiintyessä (vaikka esiintymiskieli englanti onkin) ei myöskään liiemmälti joudu vastailemaan vieraalla kielellä joten ihan ymmärrettävää että Hanna takelteli, varsinkin jos Hanna vielä tapaa jännittää noita haastatteluja. Ja sitä englantia ei opi puhumaan kuin puhumalla sitä.

Ja minusta on jokseenkin naurettavaa kokea myötähäpeää jos Suomen edustaja ei kauhean hyvin englantia haastatteluissa osaisikaan, aivan samaa "rallienglantia" sitä kuulee monien muidenkin maiden edustajilta. Ja ranskalaiset saattavat jopa kieltäytyä puhumasta muuta kuin ranskaa.

Julistetaanko maansuru? Luovutetaanko jo ennakkoon? Ei muuta kuin ranteet auki ja häpeämään. Me ollaan hävitty tää peli.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
flintstone kirjoitti:
Ja minusta on jokseenkin naurettavaa kokea myötähäpeää jos Suomen edustaja ei kauhean hyvin englantia haastatteluissa osaisikaan, aivan samaa "rallienglantia" sitä kuulee monien muidenkin maiden edustajilta. Ja ranskalaiset saattavat jopa kieltäytyä puhumasta muuta kuin ranskaa.
Hyvin sanottu. Minua jaksaakin ihmetyttää aina tämä suomalaisten laajamittainen häpeäminen ja itku, jos joku vähän tunnetumpi persoona jauhaa julkisuudessa englantia suomalaisella korostuksella. Brittiaksentillako sitä pitäisi vääntää, tai jenkki? Kuunnelkaa ihan oikeasti kun joku slobo tai makarooni sönköttää englantia, niin voin sanoa, että suomalaisen artikulointi on usein ihan selkeää verrattuna näihin.

Joku englantia syntyperäisesti puhuva ei suomienglantia ehkä miellä niin kamalaksi, kuin suomalainen itse. Sellaisen mielestä tuo puheenparsi voi kuulostaa hyvinkin eksoottiselta ja persoonalliselta. Tai jos suhtautuukin nihkeästi, niin omapa on ongelmansa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
sampio kirjoitti:
... Ihmettelen kyllä ihan vilpittömästi tuollaista ulosantia ja esiintymistä jo useamman vuoden esiintyneeltä artistilta...

Minä en ihmettele lainkaan, kuten tuossa todettiinkin, kyseessä on entinen trukkikuski.

Sen sijaan olisin hyvin ylpeä siitä, että suomailainen peruskoulu tuottaa, tasapäämeiningistä huolimatta, ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat ihan riittävästi puhua englantia. Kyseessä on kuitenkin aika nuori pimu (26v), joka on päässyt julkisuuteen melko valmistautumattomana. Varmasti on löytynyt muitakin kehityskohteita, joihin on voinut olla vaikea löytää aikaa. Kaiken kaikkiaan Hanna on oikein edustavan näköinen tyylikäs ja luonnollinen esiintyjä, miksi hän tuolla mukana onkin.

Muutenkin tuohon lausumiseen puuttuminen jatkuvasti on täysin naurettavaa, nimittäin lontoota äidinkielenään puhuvat eivät siihen kiinnitä juurikaan huomiota. Itse kysyin kerran baarissa eräältä jotain melko monimutkaista kielioppiasiaa, johon hän totesi osuvasti kutakuinkin että: "paskaako sä tollasta, paremmin sä enkkua väännät kun mä suomea"

Todettakoon, että en todellakaan ole mikään kielinero, vaikka työkseni englantia sönkötänkin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Valko-Venäjä Kampissa..

..eurohumppaa, mutta kivat kissat tanssimassa.
 

Liitteet

  • VVen.jpg
    VVen.jpg
    53,5 KB · kertaa luettu: 610

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
tombraider kirjoitti:
Luulempa, että henkilö jolla on huono englannin ulosanti ja pelkää käyttää sitä, ei hakeudu omaehtoisesti sitä parantamaan vaan yrittää pärjätä ilman. Sitten kun yhtäkkiä joutuu tilanteeseen josta ei ole ulospääsyä, niin henkilö menee ihan solmuun. Hanna on varmaankin tahtomattaan mennyt sellaiseen moodiin, että en mä kuitenkaan tartte englannin suullista taitoa. Silloin ei itse huomaa rajallisuuttaan tai jopa kieltää sen tahtomattaan.
Kyllä tämän reisille menon voi pistää Sonyn piikkiin, jossa ei ole alan ammattilaisia töissä. Se kai nyt on jo selvä.

Niinkuin edellisessä sanoin, niin tämän voi korjata helposti, jos vain halutaan. Tsemppiä Hannalle.

Minut kyllä Pakarisen surkea ulosanti englannin kielellä yllätti. Johan heti hänen Idols-voittonsa jälkeen levy-yhtiö otti tavoitteeksi kansainväliset markkinat, mistä syystä myös kappaleiden kieleksi valittiin englanti. Eli kansainvälinen ura on tavoitteena, mutta BMG ei ole katsonut tarpeelliseksi pistää Hannaa englannin kursseille. Eilisessä HS:ssa BMG:n Valtanen totesi, että Pakarisen annetaan olla oma itsensä, mistä syystä häntä ei ole kielikursseille pistetty. Euroviisujen yhteydessä tämä nyt ei ole mikään maailmaa mullistava juttu kuitenkaan, mutta jos pidemmällä tähtäimellä kansainvälistä uraa havitellaan, niin onhan tuon osion laiminlyönti varsin omituista. Ei kukaan artisti voi breikata kansainvälisesti, jos ei pysty kommunikoimaan englanniksi riittävän hyvin. Tämäkin episodi on minusta jälleen kerran omiaan todistamaan sitä, miten amatöörimäisesti hommia suomalaisissa levy-yhtiöissä hoidetaaan.

Minua Pakarisen ulosannissa ei häiritse aksentti, koska jokaiselle ei-äidinkielenään kieltä puhuvalle on suotava oma tyylinsä puhua. Aksentti on totaalisen epäolennainen asia. Sen sijaan panin merkille Pakarisen sanavaraston suppeuden, joka on kyllä ihan selkeästi mallia "trukkikuski". Hän ei pysty antamaan vastauksia haluamallaan tavalla, ei kertomaan haluamistaan asioista, koska ei löydä oikeita sanoja. Tuota vikaa ei sitten ihan niin helposti korjatakaan.
 
Joutunen lainaamaan itse itseäni toisen ketjun puolelta:
Hazardipakki kirjoitti:
Omasta mielestäni päivän "uutinen" on se, ettei lappeenrantalaiskarjakko osaa englantia. Vähän sama kun olettaisi pissiksen osaavan matematiikkaa.
 

scholl

Jäsen
Nyt kun euroviisut ovat jälleen ovella niin kannattaa itsekunkin kunnioittaa sitä, että Udo Jürgens voitti kilpailut vuonna 1966 ja pärjäsi 1964 sekä 1965 kohtuullisesti. Tuskin tämän vuoden voittaja levyttää mitään Griechischer Weinin veroista 2010 luvulla.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
jussi_j kirjoitti:
Muutenkin tuohon lausumiseen puuttuminen jatkuvasti on täysin naurettavaa, nimittäin lontoota äidinkielenään puhuvat eivät siihen kiinnitä juurikaan huomiota.

Ei kai täällä oikein kukaan tuohon ääntämiseen ole huomiota kiinnittänyt? Domy tuossa alhaalla kiteyttää asian minusta melko hyvin eli Hannalla olisi varmasti ollut sanottavaakin, mutta kun ei ollut välineitä (sanavarastoa ja kokemusta kielen puhumisesta) millä tuoda niitä mielipiteitään esiin. Jännitys ja takeltelu tulivat varmaan ennemin tämän seurauksena, kuin päinvastoin.

Ei tuolla lehdistötilaisuudella vielä mitään voitettu tai hävitty ja toivottavasti Hanna ja Sony ottavat tästä opikseen jatkoa ajatellen. Opeteltavissahan nämä asiat ovat, mutta se vaatii panostusta molemmilta osapuolilta.


domy kirjoitti:
Aksentti on totaalisen epäolennainen asia. Sen sijaan panin merkille Pakarisen sanavaraston suppeuden, joka on kyllä ihan selkeästi mallia "trukkikuski". Hän ei pysty antamaan vastauksia haluamallaan tavalla, ei kertomaan haluamistaan asioista, koska ei löydä oikeita sanoja.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltalehden mukaan tämänpäiväinen pressi sujui hienosti. http://www.iltalehti.fi/euroviisut/200705086082948_ev.shtml Eilisiin ongelmiin yhtenä syynä olivat tekniset viat, eli Hanna ei ollut kuullut kaikkia kysymyksiä. Mutta voi jessus, kyllä on taas vatipäisiä kysymyksiä, "pitäisikö sinusta tehdä alastonpatsas?".
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gellner kirjoitti:
Eilisiin ongelmiin yhtenä syynä olivat tekniset viat, eli Hanna ei ollut kuullut kaikkia kysymyksiä.

Selitys vuotaa kuin Halmeen längit. Tekniikka ei selitä mitenkään joka lauseessa toistuvia kieliopillisia virheitä ja suppeaa sanavarastoa.

Edelleenkään en ole Hannaa lynkkaamassa, koska onhan kyseessä ääneltään upea laulaaja, mutta kyllä tällaisten haastattelujen läpivetäminen kuuluu rokkitähden toimenkuvaan ihan kiveenhakattuna perusjuttuna. Sen verran pitää olla kielipää hallussa, ja jos ei ole, niin sitten kurssille opettelemaan sanajärjestys ja aikamuodot.

Ei kukaan rockstara voi tulkkia käyttää jos kansainvälisissä sarjoissa painii, niinkuin Hanna tällä kertaa on painimassa. Ville Valo on hyvä esimerkki siitä kuinka hommat hoidetaan, ja vieraiden maiden pressi hurmataan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Serbian...

...tytöillä oli vähän vilu ja ainakin laulajalla sen mukaiset viisuvaatteet keskipäivällä Kampissa.
 

Liitteet

  • Serbia.jpg
    Serbia.jpg
    57 KB · kertaa luettu: 772

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tshekin...

...porukka ei uskaltautunut laulamaan ollenkaan, kun lämpötila oli "vain" +8. Kävivät vain noloina lavalla kääntymässä.
 

Liitteet

  • Tshekki.jpg
    Tshekki.jpg
    76,4 KB · kertaa luettu: 744
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös